تحقیق مقاله سال ‪ ،۲۰۰۵‬سالی خوب برای شکوفایی ابررایانه‌ ها، در رقابت با درخت آی بی‌ ام

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20502
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سال ‪ ،۲۰۰۵‬سالی خوب برای شکوفایی ابررایانه‌ ها، در رقابت با درخت آی بی‌ ام

    سال ‪ ۲۰۰۵میلادی مصادف با پیشرفت و شکوفایی ابر رایانه‌ ها بود بطوریکه کشور ژاپن تلاش کرد با ارائه نسل جدیدی از ابر رایانه‌ ها تا پایان سال ‪۲۰۱۰ میلادی، بار دیگر برتری خود را در زمینه یکی از پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های جهان از کشور آمریکا پس بگیرد.

     

    دولت ژاپن درحال برنامه‌ریزی برای ساخت ابررایانه‌ای است که بتواند در هر ثانیه بیش از یک "کوادریلیون" (‪ (quadrillionمحاسبه انجام دهد. چنین رایانه‌ای قادر خواهد بود با ابررایانه "بلو جین/ال" (‪Gene/L ‪ (Blueشرکت "آی بی‌ام" آمریکا که طبق آخرین آمار در هر ثانیه ‪۷۰/۷۲ تریلیون محاسبه انجام می‌دهد، رقابت کند.
    ابررایانه "بلو جین/ال" هم‌اکنون سریعترین رایانه جهان محسوب می‌شود و در آژانس ملی امنیت اتمی وزارت انرژی آمریکا به خدمت گرفته شده‌است. در حال حاضر سریعترین ابر رایانه کشور ژاپن، ابر رایانه "ارث سیمولیتور" شرکت "ان یی سی" است که با سرعت محاسباتی ‪ ۳۶تریلیون پردازش در هر ثانیه، تا سال گذشته سریعترین رایانه جهان محسوب می‌شد. دو کشور آمریکا و ژاپن سالهاست که برای در دست داشتن سریعترین ابررایانه جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند.
    ابررایانه‌ها با قدرت پردازش فوق‌العاده در پیش‌بینی‌های پیشرفته وضعیت آب و هوا، تحقیقات پزشکی، شبیه‌سازی‌های اتمی و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرند. به گفته یکی از مسئولان وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و فن‌آوری کشور ژاپن، ابررایانه‌ای که در آینده نزدیک در ژاپن ساخته می‌شود در زمینه‌های مختلف از جمله به منظور انجام شبیه‌سازی‌های پیچیده پزشکی و همچنین پیش‌بینی دقیق وضعیت هوا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حال حاضر شرکت "ان یی سی"، شرکت "هیتاچی"، دانشگاه "توکیو" و دانشگاه "کیوشو" به منظور ایجاد فن‌آوری‌های لازم برای ساخت این ابررایانه جدید از سوی دولت ژاپن برگزیده شده‌اند. شرکت "آی بی‌ام" نیز در این سال نمونه جدیدی از ابررایانه موسوم به "بلو جین" خود تولید کرده که هم‌اکنون پس از نمونه اصلی (بلو جین/ال)، دومین ابررایانه سریع جهان محسوب می‌شود. ابررایانه جدید با نام "بلو جین واتسون" در مرکز تحقیقاتی "توماس واتسون" شرکت "آی بی‌ام" نگهداری می‌شود و قادر است در هر ثانیه "‪۹۱/۳ تریلیون محاسبه انجام دهد. هم‌اکنون سریعترین ابررایانه جهان یعنی "بلو جین/ال" قادر است در هر ثانیه ‪ ۱۳۵تریلیون محاسبه انجام دهد(سرعت ‪ ۱۳۵ترافلاپ) و ابررایانه جدید "بلو جین/ال" با ‪ ۹۱/۳ترافلاپ، در مکان دوم سریعترین ابررایانه‌های جهان قرار گرفته‌است. سومین ابررایانه سریع جهان نیز با سرعت ‪ ۵۱/۹ترافلاپ در کشور آمریکا قرار دارد. این ابررایانه به نام "کلمبیا"، توسط شرکت "سیلیکون گرافیکس" و با سفارش سازمان هوانوردی و فضایی آمریکا "ناسا" ساخته شده‌است. طراحان "بلو جین/ال"، قدرتمندترین ابررایانه فعلی جهان، هم‌اکنون برای دو برابر کردن ابعاد و توان این ابر رایانه در آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند و به همین جهت به نظر می‌رسد با افزایش سرعت "بلو جین/ال" از ‪ ۱۳۵ترافلاپ فعلی به سرعتهای بالاتر، این ابررایانه در آینده همچنان مکان خود را به عنوان سریعترین ماشین محاسباتی جهان، حفظ کند. کشور ژاپن نیز که در گذشته با ابر رایانه ‪ ۳۱ترافلاپی ساخت شرکت "ان یی سی" صاحب سریعترین ابررایانه جهان محسوب می‌شد، چندی پیش از تلاش خود برای ارائه نسل جدیدی از ابر رایانه‌ها تا پایان سال ‪ ۲۰۱۰میلادی خبر داده بود.
    ابررایانه‌ها با قدرت پردازش فوق‌العاده در پیش‌بینی‌های پیشرفته وضعیت آب و هوا، تحقیقات پزشکی، شبیه‌سازی‌های اتمی و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرند.
    فهرست ‪ ۵۰۰ابررایانه برتر جهان که در همایش بین‌المللی ابررایانه‌ها در "هایدلبرگ" آلمان منتشر شد حاکی از آن است که شرکت "آی بی‌ ام" سازنده اولین و دومین ابررایانه سریع فعلی در جهان بوده و از میان ‪ ۱۰ابررایانه قدرمتند جهان، شش مورد توسط "آی بی‌ام" ساخته شده‌است.
    مقام دوم فهرست مذکور نیز هم‌اکنون از آن "آی بی‌ام" است. ابرایانه "واتسون بلوجین" داری سرعت محاسباتی ‪ ۹۱/۲ترافلاپ است و در موسسه تحقیقاتی "توماس جی.واتسون" در نیویورک نگهداری می‌شود. مقام سوم فهرست ‪ ۵۰۰ابرارایانه برتر جهان نیز در حال حاضر در اختیار ابررایانه ‪ ۵۱/۸ترافلاپی "کلمبیا" ساخت شرکت "سیلیکون گرافیکس" است که در سازمان "ناسا" مورد استفاده قرار گرفته و مقام چهار به ابررایانه ‪۳۵/۸۶ ترافلاپی "ارث سیمولیتور"، ساخت شرکت ژاپنی "ان یی سی"، رسیده است. وزارت فناوری ژاپن نیز در سال ‪ ۲۰۰۵قصد داشت نسل بعدی ابررایانه‌ای را بسازد که سرعت آن ‪ ۷۳بار بیشتر از پرسرعت‌ترین ابررایانه‌های کنونی جهان است. سرعت این ابررایانه از ابررایانه آمریکایی "بلو جین/ال" (‪Gene/L ‪ (Blueبا سرعت ‪ ۱۳۶/۸ترافلاپ که با همکاری شرکت آی بی‌ام و دولت آمریکا ساخته شده است بسیار سریعتر خواهد بود. هر ترافلاپ یک تریلیون عمل با ممیز شناور در ثانیه است. این وزارتخانه قصد دارد ‪ ۷میلیارد ین برای این طرح در سال مالی ‪ ۲۰۰۶اختصاص دهد. چنانچه این طرح طبق برنامه پیش برود تکمیل آن تا سال ‪ ۲۰۱۰حدود ‪۸۰ تا ‪ ۱۰۰میلیارد ین هزینه دربرخواهد داشت.
    "‪ "BGW(بی جی دبلیو) و کلمبیا ‪ Columbiaکه هر دو در آمریکا ساخته شده‌اند در مکانهای دوم و سوم قرار دارند. آمریکا قصد دارد تا سال ‪۲۰۱۰ ابررایانه‌ای با سرعت پتافلاپ بسازد. هر پتافلاپ معادل ‪ ۱۰۰۰ترافلاپ است. ماه کارشناسان سریعترین ابررایانه‌های جهان را تا رتبه پانصدم رده بندی می‌کنند. بلوجین / ال‌به ابررایانه دیگری به نام ‪ ASC Purpleمی‌پیوندد تا از تاسیسات هسته‌ای آمریکا محافظت کند.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سال ‪ ،۲۰۰۵‬سالی خوب برای شکوفایی ابررایانه‌ ها، در رقابت با درخت آی بی‌ ام

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سال ‪ ،۲۰۰۵‬سالی خوب برای شکوفایی ابررایانه‌ ها، در رقابت با درخت آی بی‌ ام, مقاله در مورد تحقیق مقاله سال ‪ ،۲۰۰۵‬سالی خوب برای شکوفایی ابررایانه‌ ها، در رقابت با درخت آی بی‌ ام, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سال ‪ ،۲۰۰۵‬سالی خوب برای شکوفایی ابررایانه‌ ها، در رقابت با درخت آی بی‌ ام, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سال ‪ ،۲۰۰۵‬سالی خوب برای شکوفایی ابررایانه‌ ها، در رقابت با درخت آی بی‌ ام, تحقیق درباره تحقیق مقاله سال ‪ ،۲۰۰۵‬سالی خوب برای شکوفایی ابررایانه‌ ها، در رقابت با درخت آی بی‌ ام, مقاله درباره تحقیق مقاله سال ‪ ،۲۰۰۵‬سالی خوب برای شکوفایی ابررایانه‌ ها، در رقابت با درخت آی بی‌ ام, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سال ‪ ،۲۰۰۵‬سالی خوب برای شکوفایی ابررایانه‌ ها، در رقابت با درخت آی بی‌ ام, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سال ‪ ،۲۰۰۵‬سالی خوب برای شکوفایی ابررایانه‌ ها، در رقابت با درخت آی بی‌ ام ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سال ‪ ،۲۰۰۵‬سالی خوب برای شکوفایی ابررایانه‌ ها، در رقابت با درخت آی بی‌ ام
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت