تحقیق مقاله رایگان آیا از SPAM باید هراس داشت؟

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20587
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آیا از SPAM باید هراس داشت؟

    دزدی اطلاعات از رایانه‏ ها ، از بین بردن اطلاعات، تخریب برنامه‏های exe و هزاران مسئله دیگر، همه و همه ناشی از سهل‏انگاری و عدم شناخت کاربران از آسیب‏زن‏ های اینترنتی است.

     

    فناوری اطلاعات و ارتباطات، همان اندازه که سودمند و مفید است، در صورت عدم آمادگی ما برای مقابله با آسیب‏های موجود در نرم افزارها و سیستم‏های عامل، مشکلات فراوانی را برای ما به ارمغان می‏آورد.
    دزدی اطلاعات از رایانه‏ها ، از بین بردن اطلاعات، تخریب برنامه‏های exe و هزاران مسئله دیگر، همه و همه ناشی از سهل‏انگاری و عدم شناخت کاربران از آسیب‏زن‏های اینترنتی است. یکی از این آسیب‏زن‏ها به قولی!، spam است که در این سلسله مطالب، طی ۳ روز آتی به معرفی آن می پردازیم.
    اینترنت، امکان استفاده از سرویس‏ها و خدمات متعددی را در اختیار کاربران قرار می‏دهد. ارسال و دریافت نامه الکترونیکی ( E-mail ) ، یکی از قدیمی‏ترین و در عین حال متداول‏ترین سرویس‏های ارائه شده روی اینترنت است.
    با وجود تمامی مزایا و پتانسیل‏های سرویس فوق، در چند سال اخیر و همزمان با رشد و گسترش استفاده از اینترنت، شاهد مشکلات و مسائل جانبی در این رابطه نیز هستیم. توزیع نامه‏های آلوده به ویروس‏ها یا کرم‏ها، ارسال یا دریافت نامه‏های الکترونیکی ناخواسته که از آنان با نام Spam یاد می‏شود، نمونه‏هایی در این زمینه است.
    در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی جایگاه سرویس پست الکترونیکی با مفهوم Spam ، منابع توزیع و روش‏های مقابله با آن، آشنا شویم.

     

    E-mail : بهترین گزینه ارتباطی در عصر اطلاعات
    امروزه از Email به عنوان متداولترین روش ارتباطی در جهان، استفاده می شود. *روزانه ۳۱ میلیارد نامه الکترونیکی روی اینترنت یا شبکه‏های داخلی، ارسال می‏شود. پیش بینی می‏شود این رقم تا سال ۲۰۰۶ ، ۲ برابرشود.
    *براساس بررسی انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی Forrester، بیش از ۳۵ درصد زمان استفاده از اینترنت به ارسال و دریافت نامه‏های الکترونیکی، صرف می شود.
    *۶۰ درصد کاربران اینترنت طی روز ۱۰ نامه یا کمتر، ۲۳ درصد بیش از۲۰ و صرفا ۶ درصد بیش از۵۰ نامه الکترونیکی را طی روز دریافت می‏کنند.
    *۷۸ درصد کاربران اینترنت طی روز ۱۰ نامه یا کمتر و ۱۱ درصد بیش از ۲۰ نامه الکترونیکی را طی روز ارسال می‏کنند.
    *۷۳ درصد کاربران اینترنت، حداکثر یک ساعت از زمان استفاده از اینترنت را به دریافت یا ارسال نامه الکترونیکی، صرف می‏کنند.
    *۴۶ درصد از استفاده‏کنندگان سرویس پست‏الکترونیکی در سال ۲۰۰۳، اعلام کرده‏اند که فضای استفاده شده آن نظیر فضای استفاده شده در سالیان گذشته است.
    *۴۸ درصد از استفاده‏کنندگان سرویس پست‏الکترونیکی در سال ۲۰۰۳، اعلام کرده‏اند که فضای اختصاص یافته برای آنان نسبت به سال ۲۰۰۲، افزایش یافته است.
    *در سال ۱۹۹۵، هر کاربر اینترنت ( خصوصا کارمندان موسسات و سازمان‏ها )، طی روز ۳ نامه را ارسال و در مقابل ۵ نامه را دریافت کرده است. در سال ۲۰۰۲، وضعیت فوق تغییر و در مقابل ارسال ۲۰ نامه، ۳۰ نامه را دریافت داشته‏اند.
    *پیش بینی می‏شود که تعداد نامه‏های ارسالی تا سال ۲۰۰۶ از مرز ۳۱ میلیارد در یک روز به ۶۰ میلیارد برسد. در صورتی که ظرفیت هر نامه الکترونیکی را معادل ۵۹ کیلو بایت در نظر بگیریم ( منبع: موسسه تحقیقاتی Forrester )، روزانه حجمی معادل ۸۲۹/۱ ترابایت ( ۱۰ به توان ۱۲) و در طی یک سال ۳۵/۳ پتابایت ( ۱۰به توان ۱۸)، اطلاعات مبادله می‏شود.

     

    Spam چیست؟
    به نامه‏های الکترونیکی ناخواسته و اغواکننده، Spam گفته می‏شود. بین Spam و ویروس‏های کامپیوتری ارتباط مستقیمی وجود نداشته و حتی پیام‏های معتبر و از منابع موثق می‏توانند در زمره این نوع از نامه‏های الکترونیکی قرار گیرند. نامه‏های الکترونیکی ناخواسته معمولا به صورت عمده ( Bulk )، ارسال می شوند. به منظور آشنایی بیشتر با ابعاد متفاوت نامه‏های الکترونیکی ناخواسته، به برخی از اطلاعات استخراج شده در این خصوص اشاره می‏شود:
    *نیمی از ترافیک مربوط به نامه‏های الکترونیکی مربوط به Spam است (پیام‏های تجاری، آگهی‏ها و سایر موارد مشابه).
    *بر اساس بررسی انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی Forrester، فروشندگان کالا و خدمات طی یک سال بیش از۲۰۰ میلیارد نامه الکترونیکی ناخواسته را ارسال می کنند.
    *بر اساس بررسی انجام شده توسط یکی از بزرگترین شرکت‏های فیلترینگ نامه‏های الکترونیکی ناخواسته، Spam بیش از ۴۰ درصد از ترافیک نامه‏های الکترونیکی در اینترنت را شامل می‏شود.
    *۳ شرکت عمده ارائه دهنده خدمات پست‏الکترونیکی در جهان ( AOL ، مایکروسافت، یاهو) ، بیش از ۲۰۰ میلیون آدرس Email را در خود نگهداری کردده‏اند. مراکز فوق، اهداف جذابی برای ارسال کنندگان نامه‏های الکترونیکی ناخواسته ( Spammers )، است.
    *بر اساس اعلام شرکت AOL در ماه مارس سال ۲۰۰۳ ، بیش از یک میلیارد نامه الکترونیکی ناخواسته صرفا طی یک روز با استفاده از نرم‏افزارهای فیلترینگ، حذف شده‏اند.
    *شرکت AOL اعلام کرده است که به‏طور متوسط در هر روز به ازای هر آدرس نامه الکترونیکی ( Accoun ) ، ۲۸ نامه الکترونیکی را مسدود می‏کند.
    هر یک از ما ممکن است طی روز چندین نامه‏الکترونیکی ناخواسته را دریافت کنیم. ( برخی کاربران تعدادی بیشتر و برخی دیگر، تعداد کمتر). در صورتی که دارای یک آدرس پست الکترونیکی هستید، همواره امکان دریافت نامه‏های الکترونیکی ناخواسته، وجود خواهد داشت.
    فرض کنید، پس از بررسی صندوق پستی خود با پیامی مطابق زیر برخورد کنید:

     

    یک نمونه Spam
    فرض کنید ما به شما بگوییم که می توانید ۸۲ درصد ار وزن خود را صرفا در چندین ماه، کاهش دهید، آیا این موضوع برای شما جالب است؟ ما نیز امیدواریم که چنین اتفاقی بیافتد. برای آگاهی از اطلاعات بیشتر از سایت ما دیدن کنید.
    پیام فوق قطعا یک Spam است. این نوع از نامه‏های الکترونیکی بدون شک رنج آور و در صورتی که تعداد آنان زیاد باشد، مشکلات و مسائل خاص خود را به دنبال خواهند داشت. در صورتی‏که شما دارای یک آدرس پست الکترونیکی عمومی هستید، ممکن است صدها پیام ناخواسته را با ظاهری کاملا معقول و منطقی دریافت کنید.
    حتی با استفاده از فیلترهای مناسبی که ممکن است استفاده شود، امکان دریافت این چنین نامه‏های‏الکترونیکی ناخواسته‏ای وجود خواهد داشت. در برخی موارد ممکن است برنامه‏های فیلتر باعث حذف نامه‏های الکترونیکی شوند که تمایل به دریافت آنان را داشته باشیم!
    شاید تاکنون این سوال برای شما مطرح شده باشد که منبع ارسال این همه نامه الکترونیکی ناخواسته کجا بوده و فرستندگان این نوع از نامه‏های‏الکترونیکی چه اهدافی را دنبال می کنند؟ آیا روشی برای مقابله و توقف آنان وجود دارد
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آیا از SPAM باید هراس داشت؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا از SPAM باید هراس داشت؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا از SPAM باید هراس داشت؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا از SPAM باید هراس داشت؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا از SPAM باید هراس داشت؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آیا از SPAM باید هراس داشت؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آیا از SPAM باید هراس داشت؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا از SPAM باید هراس داشت؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا از SPAM باید هراس داشت؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا از SPAM باید هراس داشت؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت