تحقیق مقاله ASP

تعداد صفحات: 20 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20598
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ASP

    با گذشت سال های متمادی، ما تغییرات مهمی را در موضوع اینترنت مشاهده می نماییم. ابتدا ، اینترنت به منظور یک سرویس دهنده ارتباطات متوسط برای بخشهای دولتی و موسسات دانشگاهی بود. با پیدایش www ، اینترنت یک محیط دوستانه چند رسانه ای شد. در اصل، سویس اینترنت به عنوان یک مکان برای آدمهای با ذوق به منظور خلق صفحات خانگی بود، اما هر چه افراد بیشتری به اینترنت وارد شدند اینترنت به یک منبع اطلاعاتی برای همه افراد تبدیل شد. وقتی تعداد افراد Online به یک محدوده بحرانی رسید، شرکتهایی که محصولات و خدمات را می فروختند شروع کردند به spring up نمودن این شرکتها هیچ حضور فیزیکی نداشتند، فقط یک حضور مجازی داشتند. برای مثال شما می توانید از سایت Amazon.com کتاب بخرید، اما شما قادر نخواهید بود که کتابفروشی  Amazon.com را در همسایگی خودتان پیدا کنید.

    همانگونه که اینترنت به صورت یک فروشگاه موفق شد، طراحی وب سایت هم تغییر پیدا کرد. در روزهای اولیه www ، HTML به منظور ایجاد صفحات وب ایستا استفاده می شد. اما امروزه، صفحات وب ایستا به سرعت در حال منسوخ شدن می باشند. تصور کنید اگر Amazon.com تنها از صفحات وب ایستا تشکیل شده بود-شما نمی توانستید فهرستهای کتاب را جستجو کنید. شما نمی توانستید یک درخواست را به صورت Online صادر کنید، شما نمی ت.انستید توضیحات کاربران دیگر را بخوانید. این است دلیل یک سرمایه گذاری مطمئن که اگر Amazon.com از صفحات وب پویا استفاده نمی کرد، نمی توانست تعداد زیادی کتاب بفروشد.

    شما می توانید صفحات وب پویا را از راههای زیادی ایجاد نمایید. راه حل مایکروسافت برای ساختن صفحات وب پویا استفاده از Active server page می باشد که بصورت مختصر بر آن ASP می گویند.

    ASP شامل دو بخش می باشد. کد های برنامه نویسی و embedded HTML . کدهای برنامه نویسی می توانند به وسیله تعداد زیادی از زبانهای دست نویس نوشته شوند.

    یک زبان دست نویس یک دستور زبان مخصوص است که برای اجرای دستورات بر روی کامپیوتر استفاده می شود.

    زبانهای اسکریپت نویسی دست نویس مربوط به وب که محبوب می باشند عبارتند از VBScript و JavaScript . وقتی یک صفحه ASP درست می کنید، شما می توانید از یکی از چهار زبان برنامه نویسی استفاده کنید. شبیه دستور زبان Visual Basic .

    بیشتر صفحات ASP با استفاده از VBScript ایجاد می گردند. VBScript از چهار زبان دیگر به زبان انگلیسی نزدیکتر می باشد و دستور زبان آن شبیه به Visual Basic می باشد که تعداد زیادی از توسعه دهندگان وب از آن استفاده کرده اند.

    اجرای صفحات ASP

    برای اجرای صفحات ASP بر روی کامپیوترتان، احتیاج به اجرای یک سرویس دهنده web دارید. محصولات رایگان مایکروسافت در دسترس شما قرار دارند که به شما اجازه می دهند یک سرویس دهنده وب را روی ویندوز 95 و98 به همان خوبی windowsNT و windows2000 اجرا کنید.

    اگر سرویس دهنده وبی که صفحات ASP را اداره می کند نصب نکرده اید، هنگامی که یک درخواست صفحه ASP را داخل مرورگر خود می نمایید، یک پنجره گفتگو را مشاهده می کنید که از شما می پرسد که آیا می خواهید فایل ASP را بر روی دیسک ذخیره نمایید یا خیر؟ برای مثال یک فایل با پسوند ASP را ایجاد کرده و در داخل آن محتویات یک لیست را کپی نمایید. سپس این فایل را در داخل مرورگر انتخابی باز نمایید، شما می بینید که یک پنجره گفتگو از شما سؤال میکند که آیا می خواهید فایل را بر روی دیسک ذخیره نمایید.

    به یاد بیاورید که یک سرویس دهنده و با توانایی مدیریت صفحات ASP ، صفحه وب درخواستی را قبل از اینکه به سرویس گیرنده بفرستد پردازش می کند.

    در طی این پردازش دو چیز اتفاق می افتد:

    کد برنامه نویسی در صفحه ASP به وسیله سرویس دهنده تفسیر می گردد.

    سرویس دهنده وب به مرورگر اطلاع می دهد که اطلاعات HTML را فرستاده است و مرورگر این خطوط HTML را دریافت کرده و برای کاربر اجرا می نماید.

    اگر شما یک سرویس دهنده وب را نصب نکرده باشید، و سعی کنید که یک صفحه ASP را به وسیله مرورگرتان مشاهده نمایید، مرحله دوم انجام نمی شود. این به معنی آن است که مرورگر مطلع نمی شود که صفحه ASP شامل کد HTML می باشد. مرورگر نمی داند که چه کاری با یک فایل ASP انجام دهد و سعی می کند که بوسیله بذنامه های دیگر که فایل با پسوند ASP را می شناسند این فایل را ببینید.

    اگر یک برنامه بر روی کامپیوترتان نصب شده باشد که با فلیل های با پسوند ASP آشنایی داشته باشد آن برنامه اجرا می گردد.

    تنظیمات سرویس دهنده اطلاعات اینترنت

    (IIS) سرویس دهنده وب حرفه ای مایکروسافت می باشد. آخرین نسخه IIS نسخه 5.0 می باشد که با ویندوز 2000 کار می کند. ASP 3.0 نیز با IIS 5.0 سازگار می باشد و به صورت خودکار وقتیIIS 5.0 نصب می گردد آن نیز نصب می گردد. اگر ویندوز NT server را اجرا می کنید، بهIIS 4.0 احتیاج دارید وIIS 4.0 را می توانید در windowsNT Option pack 4.0 

    پیدا کنید، یا می توانید به صورت رایگان از سایت وب مایکروسافت به آدرس

    http://www.microsoft.com/msdownload/ntoptionpack/askwiz.asp  در یافت نمایید.

    IIS 5.0 با ویندوز 2000 ترکیب شده است. اگر چه هنگامی که شما ویندوز 2000 را نصب می کنید به صورت پیش فرض IIS 5.0 نصب نمی گردد. برای نصب IIS 5.0 ابتدا Start و سپس Adminstrative tools و configure your server را انتخاب نمایید.

    یک جعبه محاوره ای باز می شود که دارای چندین گزینه پیکر بندی در پنجره سمت چپ خود می باشد. از پنجره سمت چپ، پایین ترین گزینه که Iabeled Advanced می باشد را انتخاب نمایید. بر روی دکمه Advanced یکبار کلیک کنید. چهار گزینه آشکار می شود که عبارتند از Cluster Service و Message Queuing و Support Tools و Optional Components . برروی گزینه Optional Components کلیک کنید. در پنجره سمت راست، توضیحی در مورد گزینه Optional Components ظاهر می گردد.

    به جلوتر بروید و بر روی فرمتن Start کلیک راست کنید- این کار ویزارد اجزای ویندوز را اجرا می نماید- Components Wizard   windows 2000 اجزای انتخابی ویندوز 2000 را نمایش می دهد. از طریق این ویزارد، شما می توانید اجزای انتخابی ویندوز را نصب یا رفع نصب نمایید. گزینه Internet Information services را بیابید.

    اجزای IIS تعدادی از زیر اجزاهای دیگری از سرویس دهنده www را همانند سرویس دهنده FTP و سرویس SMTP شامل می شوند. برای اینکه تعیین کنید که چه اجزایی از IIS نصب شوند، بر روی اجزای IIS در ویزارد اجزای ویندوز 2000 کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Details کلیک نمایید. شما یک لیست از اجزایی که می توانند با IIS نصب شوند را مشاهده می نمایید. اگر شما قصد داشته باشید که از Visual Interdev یا FrontPage شرکت مایکروسافت به منظور ویرایش سایت وب خور استفاده نمایید، مطمئن گردید که بسط های FrontPage 2000 Server را نصب کنید. البته، این به نصب کردن دیگر اجزای IIS صدمه ای نمی زند.

    بعد از اینکه شما تمام اجزای IIS را انتخاب کردید، برای نصب کردن باید برای دکمه OK کلیک کنید که شما را به ویزارد Components windows 2000 بر می گرداند. برای شروع به نصب IIS 5.0 بر روی دکمه Next کلیک کنید. وقتی عملیات نصب کامل شد، شما می توانید به ISM دسترسی پیدا کنید.

    Internet service manager به شما اجازه می دهد که خصوصیات و تنظیمات IIS را به منظور اجرای ISM ، مراحل زیر را انتخاب کنید.

    Start>programs>Administrative tools>Internet Manager

    ISM به شما اجازه می دهد که سایت وب تان را و سرویس دهنده FTP و سرویس SMTP را پیکر بندی نمایید.

    ISM ساختار دایرکتوری را برای سایت وب شما نشان می دهد. شما می توانید خصوصیات سایت وبتان را مشاهده و اصلاح نمایید این کار یک کادر به نام properties web site را باز می نماید.

    این کادر همانطور که متوجه شده اید دارای 10 ، tab پر از گزینه می باشد. وارد Tab Directory شوید. به گزینه Local path توجه نمایید. دایرکتوری که دراینجا وارد می شود دایرکتوری فیزیکی ریشه می باشد و به صورت پیش فرض در داخل Inetpub\wwwroot \ بر روی درایوی که ویندوز 2000 نصب شده است قرار دارد. اگر شما تمایل داشته باشید، این مقدار را تغییر دهید. اما همانطور که بیان گردید عرف استاندارد دایرکتوری فیزیکی ریشه Inetpub\wwwroot \ می باشد.

    در زیر گزینه Local path، یک سری از کادرهای انتخاب وجود دارد. دو تا از این کادرهای انتخابی شبیه به گزینه های موجود در کادر Personal server properties می باشند و عبارتند از Directory Browsing و Visits Log . هر دوی این دو گزینه ها دقیقاً مانند گزینه های موجود در PWS می باشند. با انتخاب   Directory Browsing شما به ملاقات کنندگانی که در URL ، آدرس شما را وارد می کنند، اجازه می دهید که به اجزای دایرکتوری شما دسترسی پیدا نمایند.

    نصب IIS در ویندوز XP :

    از start/control panel را انتخا نمایید. پنجره control panel باز شده روی Add Or Remove Programs کلیک کرده پنجره باز شده حال در ستون  سمت راست روی آیکن Add/Remove Windows Components کلیک کرده پنجره   Add/Remove Windows Components باز شده و گزینه Internet Information Services(IIS) را تیک بزنید. سپس روی دکمه Next کلیک کرده IIS نصب می شود.

    حال برای دیدن صفحات مراحل زیر را انجام دهید:

    از start/control panel را انتخاب نمایید. پنجره control panel باز شده و روی Administrative tools دو بار کلیک نمایید. وبعد از باز شدن پنجره Administrative tools روی آیکن Internet Information Services دوبار کلیک کنید تا پنجره IIS باز شود.در ستون سمت چپ روی شاخه Default Web Site کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده گزینه New/Virtual Directory را انتخاب نمایید. یک پنجره باز می شود Next کرده در صفحه بعد در کادر جلوی Alias یک نام بدهید سپس روی دکمه Next کلیک کرده ودر صفحه بعد در جلوی کادر Directory آدرس صفحه را میدهید می توانید از دکمه Browser کمک بگیرید. دکمه Next را کلیک کنید و در صفحه بعد دکمه Finish را انتخاب کنید. حال در پنجره Internet Information Services در سمت راست پوشه ها وصفحه ای که با پسوند Asp را ذخیره کردید می توانید مشاهده کنید. روی صفحه Asp کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده گزینه Browse را انتخاب نمایید. سپس می توانید صفحه مورد نظر خود را در Internet explorer   و یا هر Browser دیگر مشاهده نمایید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ASP

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ASP , مقاله در مورد تحقیق مقاله ASP , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ASP , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ASP , تحقیق درباره تحقیق مقاله ASP , مقاله درباره تحقیق مقاله ASP , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ASP , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ASP ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ASP
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت