تحقیق مقاله به کارگیری Photoshop 7

تعداد صفحات: 24 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20600
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله به کارگیری Photoshop 7

    نرم افزار گرافیکی  Photoshop7  یکی از نرم افزارهای پر قدرت در زمینه ویرایش تصاویر می باشد. مهارت در استفاده از نرم افزار فتوشاپ زمینه را برای اشتغال در کارهای هنری از قبیل طراحی و اجرای کلیه امور مربوط به پوستر های تبلیغاتی، رتوش تصاویر، طراحی کارتهای ویزیت و  هزاران کارهای گرافیکی دیگر مهیا می سازد.

    مهارت در این نرم افزار برای افراد، می تواند بسیار اشتغال زا باشد و نظر به اینکه کلیه افراد اعم از متخصص علوم رایانه و سایرین، در روند کار خود متناوبا نیاز به انجام کارهای گرافیکی، هر چند اندک پیدا می کنند بنابراین مهارت در این نرم افزار ضروری به نظر می رسد. 

    شروع کار با Photoshop7 :

     

     
    اگر فتو شاب در سیستم شما نصب شده باشد می توانید آن را از مسیر start/programs/Adobe Photoshop7   اجرا نمایید.در شکل زیر محیط نرم افزار نشان داده شده است

    در محیط فتوشاپ، جعبه ابزار (Tool Box ) را در سمت چپ صفحه نمایش مشاهده می کنید در سمت راست نیز چند پنجره قرار دارد.

    فتوشاپ بر خلاف نرم افزارهای دیگر در هنگام اجرا هیچ محیط کاری ندارد. به عبارت دیگر فایلی را در محیط خود به صورت New file باز نمی کند، این به این علت است که بیشتر کارهای فتوشاپ بر روی تصاویر بدست آمده از منابع دیگر صورت می گیرد.

    ایجاد صفحه جدید

    اگر می خواهید گرافیکی را شروع کنید باید یک بوم نقاشی آماده کنید. در فتوشاپ برای انجام این کار از File/ New استفاده می شود. با انتخاب گزینه New از منوی File کادر مکالمه آن بصورت زیر باز میشود.

     

    در کادر مکالمه فوق موارد زیر وجود دارد:

    کادر Name : در مقابل این کادر می توانید نام مورد نظر را برای فایل خود تایپ نمایید.

    کادر Present Size : با باز کردن فهرست کشویی این کادر می توانید از اندازه های بوم آماده، یکی را انتخاب کنید اگر گزینه custom را انتخاب کنید در کادر های  width , Heigth  طول و عرض مورد نظر را به یکی از واحدهای دلخواه خود وارد نمایید.

    کادر Mode : از فهرست کشویی این کادر می توانید یکی از مدهای رنگی را انتخاب نمایید.

    بعد از کلیک بر روی OK در کادر مکالمه New  پنجره جدیدی مشاهده خواهید کرد. این در واقع همان پنجره فعال می باشد و بوم نقاشی بصورت مربعی سفید رنگ در آن مشاهده می گردد.

    تغییر اندازه بوم:

    برای اندازه بوم از منوی Image گزینه canvas را کلیک کنید تا کادر محاوره ای canvas size بصورت زیر  باز شود:

     

    همانطور که ملاحظه می کنید این کادر محاوره ای به شما امکان ایجاد ارتفاع و پهنای اختصاصی جدید را فراهم می کند. بخش Anchor   نقطه پایه بسط پیدا کردن یا جمع شدن تصویر را تعیین می کند. توجه کنید که تغییر اندازه تصویر، اندازه بوم نقاشی را نیز تغییر خواهد داد.

    تغییر اندازه تصویر

     

     
    برای تغییر اندازه تصویر از منوی Image   گزینه Image size  را کلیک نمایید. در این صورت کادر محاورهای  Image size  به صورت زیر باز می شود:

    در قسمت بالایی کادر محاوره ای فوق می توان سایز جدید را بر اساس یکی از واحدهای پیکسل یا درصد وارد کرد. اگر عبارت constrain proportions در حال انتخاب شده باشد در اینصورت با تغییر طول، عرض نیز بصورت اتوماتیک تغییر خواهد کرد و بالعکس، بعبارت دیگر نسبت طول و عرض همیشه ثابت می ماند. در صورتی که عبارت Resample Image انتخاب نشده باشد در اینصورت طول و عرض جدید پس از فشردن OK بر روی تصویر اعمال نخواهد شد و تنها مقادیر طول و عرض و رزولوشن به هم قفل می شوند به عبارت دیگر تعداد کلی پیکسل ها در تصویر ثابت می ماند .

    در مقابل Resample Image یک فهرست کشویی با گزینه های زیر وجو دارد:

    Bicubic : متد بزرگ کردن تصاویر در این روش مدل مکعبی می باشد که بدلیل ساختار عمق دار آن بزرگ سازی تصویر با کیفیت بهتری انجام می گیرد. این روش برای مناظر طبیعی مناسب می باشد.

    Bilinear : این روش بر اساس قواعد خطی، تصویر را بزرگ می کند. این روش برای بزرگ نمایی تصاویر خطی منلسب می باشد.

    Nearest Neighbor : این روش بزرگ نمایی را براساس خطوط مجاور انجام می دهد.

    توانایی کار با منوی window

    گزینه های منوی window عملا برای آشکار یا پنهان سازی جعبه ابزارو پالتها مورد استفاده قرار می گیرد. بطور مثال برای پنهان سازی جعبه ابزار  کافی است از منوی window گزینه  Tools را یکبار کلیک کنیم.     

     

     
    ابزارهای انتخاب:  برای انتخاب بخشی از تصویر روشهای مختلفی وجود دارد. علت ارائه ابزارهای انتخاب مختلف این است که ممکن است بخواهید در شرایط مختلف با استفاده از روش های مختلف، قسمتی از تصویر را انتخاب کنید. ابزارهای انتخاب در فتوشاپ، امکان انتخاب تمام قسمتهای تصویر، بخشی از آن و یا حتی یک پیکسل تنها از تصویر را امکان می سازد. ابزارهای انتخاب در فتوشاب امکان انتخاب تمام قسمتهای تصویر، بخشی از آن و یا حتی یک پیکسل تنها از تصویر را امکان پذ یر می سازد. ابزارهای انتخاب در فتوشاب در شکل زیر نشان داه شده است:

    انتخاب محدوده های مستطیل و بیضی

     

     
    ابزارهای انتخاب محدوده (Marquee tools) بصورت مستطیل یا بیضی در شکل زیر نشان داده شده است. ابزارهایی که در گوشه سمت راست و پایین خود یک فلش سیاه رنگ کوچک دارند با نگهداری کلید سمت چپ ماوس بر روی آنها ابزارهای زیر مجموعه آنها به نمایش گذاشته می شود.

     

    برای انتخاب محدوده مستطیل شکل کافیست بر روی ابزار    Rectangular Marquee Tool  کلیگ کنید یا کلید میانبر آن حرف M  را تایپ نمایید سپس بر روی ناحیه مورد نظر درگ کنید .

    برای انتخاب محدوده بیضی شکل کافی است کلید سمت چپ ماوس را بر روی  Rectangular Marquee Tool  نگه دارید تا ابزار ها نمایان شوند. سپس بر روی Elliptical  Marquee Tool  کلیک کرده و برای انتخاب محدوده، اشاره گر ماوس را که بصورت علامت بعلاوه است در محل مورد نظر درگ نمایید.

    برای انتخاب محدوده، بصورت مربع یا دایره باید هنگام درگ کردن توسط ابزار انتخاب مستطیل یا بیضی کلید shift   را پایین نگه دارید.

    ابزار انتخاب Lasso

    چنانچه ملاحظه کردید ابزارهای   Marqueeبرای انتخاب ناحیه ای منظم بکار می روند. گاهی مواردی پیش می آید که می خواهید ناحیه ای غیر منظم را انتخاب کنید برای مثال می خواهید

     

     
    فردی را از بین افراد در یک تصویر انتخاب کنید. ابزارهای Lasso در شکل زیر نشان داده شده است.

     

     ابزارهای Lasso سه گونه اند که عبارتند از Lasso معمولی، Lasso چند ضلعی و Lasso مغناطیسی که طریقه انتخاب با هر کدام از آنها را توضیح خواهیم داد.

     ابزار انتخاب Lasso معمولی

    برای انتخاب محدوده ای با استفاده از ابزارtool  Lasso  به صورت زیر عمل کنید:

    ابزارtool  Lasso  را از جعبه ابزار کلیک کنید یا حرف L را تایپ نمایید.

    ابزار  Lasso را بر روی قسمتی از تصویر که می خواهید انتخاب کنید قرار دهید سپس، کلید چپ ماوس را پایین نگه داشته و آنرا با دقت در جهت مناسب بکشید با این کار خطی ممتد را مشاهده خواهید کرد.

    وقتی که محیط ناحیه مورد نظر را به طور کامل درگ کردید می توانید کلید ماوس را رها کنید. با این کار دو انتهای خطی که ایجاد کرده اید به صورت خودکار به یکدیگر متصل شده و ناحیه مورد نظر شما به حالت انتخاب شده درخواهد آمد.

     

    ابزار Polygonal Lasso

    ابزار Polygonal Lasso برای انتخاب ناحیه مورد نظر به صورت چند ضلعی بکار می رود.

    در هنگام انتخاب با استفاده از ابزار Polygonal Lasso  کافی است در محلهای مورد نظر کلیک کنید با این کار نقاطی تشکیل می شود و بین نقاط خطوط صافی ترسیم می گردد.

    برای استفاده از ابزار  Polygonal Lasso  به صورت زیر عمل نمایید:

    بر روی ابزار Lasso tool از جعبه ابزار کلیک کنید و کلید سمت چپ ماوس را پایین نگه دارید تا منوی مربوطه باز شود.

    ابزار Polygonal Lasso را انتخاب کنید.

    با استفاده از این ابزار نقطه ای را روی تصویر و در محل مورد نظر کلیک کنید حال ماوس را پیرامون ناحیه مورد نظر بکشید در اینصورت خط راستی رسم می شود برای تغییر جهت انتخاب و برای تشکیل نقطه می توانید کلید سمت چپ ماوس را کلیک نمایید.

    برای اتمام انتخاب می توانید کلید سمت چپ ماوس را دو بار کلیک نمایید با این کار نقطه شروع به انتهای نقطه انتهایی چسبیده و ناحیه چند ضلعی به حالت انتخاب در می آید.

    ابزار Magnetic Lasso

    این ابزار رنگها را بصورت اتوماتیک تشخیص می دهد و بصورت خودکار این مرزها را نقطه گذاری می کند. برای انتخاب ناحیه مورد نظر با استفاده از این ابزار به صورت زیر عمل نمایید:

    بر روی ابزار Lasso Tool از جعبه ابزار کلیک کنید و کلید سمت چپ ماوس را پایین نگه دارید تا منوی مربوطه باز شود.

    ابزار  Magnetic Lasso را انتخاب کنید.

    با استفاده از این ابزار نقطه ای را روی تصویر و در محل مورد نظر کلیک کنید حال ماوس را پیرامون ناحیه مورد نظر و در مرز رنگها بکشید در اینصورت بصورت اتوماتیک نقاطی در مرز قرار می گیرد برای اضافه کردن نقاط شما می توانید خودتان نیز کلیک کنید و برای اصلاح یک نقطه ای که اشتباهاً انتخاب شده می توانید کلید Delete را فشار دهید.

    وقتی محیط ناحیه مورد نظر را به طور کامل با ماوس پیمودیدبرای اتمام انتخاب می توانید کلیک سمت چپ ماوس را دو بار کلیک نمایید با این کار نقطه شروع به انتهای نقطه آخری چسبیده و ناحیه مورد نظر به حالت انتخاب شده در می آید.

    ابزار انتخاب Magic wand

    ابزار Magic wand یکی دیگر از ابزارهای انتخاب می باشد. ابزار Magic wand  براساس مقادیر رنگ، ناحیه ای را انتخاب می کند. به عبارت دیگر ابزار Magic wand پیکسل های مجاوری که رنگ مشابهی دارند را انتخاب می کند.

    بررسی منوی Select

    شما تا کنون با ابزار های انتخاب واقع در جعبه ابزار کار کردید. علاوه بر ابزارهای انتخاب، منویی نیز به نام منوی Select وجود دارد. گزینه های مربوط به selection یا انتخاب در این منو به شرح زیر می باشند:

    ALL : کل تصویر را به حالت انتخاب شده در می آورد.

    Deselect : ناحیه انتخاب شده را از حالت انتخاب خارج می کند.

    Reselect : اگر ناحیه ای انتخاب شده باشد و آن را از حالت انتخاب خارج کرده باشیم با انتخاب این گزینه دوباره آن ناحیه به حالت انتخاب شده در می آید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله به کارگیری Photoshop 7

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله به کارگیری Photoshop 7, مقاله در مورد تحقیق مقاله به کارگیری Photoshop 7, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله به کارگیری Photoshop 7, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله به کارگیری Photoshop 7, تحقیق درباره تحقیق مقاله به کارگیری Photoshop 7, مقاله درباره تحقیق مقاله به کارگیری Photoshop 7, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله به کارگیری Photoshop 7, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله به کارگیری Photoshop 7 ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله به کارگیری Photoshop 7
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت