تحقیق مقاله اینترنت به زبان ساده

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20622
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اینترنت به زبان ساده

    پیش از به وجود آمدن شبکه های محلی تنها روش قراردادن  امکانات موجود در اختیار چندین کاربر ، سیستم های اشتراک زمانی Time sharing  بودند . در این سیستم ها ( که د رحال حاضر نیز مورد استفاده قرار می گیرند ) ، از یک کامپیوتر بزرگ ( Main Frame) که از طریق خطوط ارتباطی ، مانند کابل هم محور یا کابل تلفن ، به چند ترمینال متصل بود ، استفاده می شد . در این سیستم ها تمامی می توان محاسباتی در کامپیوتر مرکزی قرار دارد و ترمینالهای فاقد قدرت پردازش اطلاعات هستند . با پیدایش کامپیوترهای شخصی که با استقبال زیدی روبه رو شد کاربران توانستند از مزایای یک کامپیوتر مستقل استفاده کنند . بسیاری از تحلیلگران مستقل بودن کامپیوتر های شخصی را یکی از دلایل اساسی استقبال .

    کاربران می دانند . در راستای روند توسعه کامپیوترهای شخصی بسیاری از ادارات ، شرکتها و سازمانها با خرید این کامپیوتر از مزایای آن بهره مند شدند . با گسترش استفاده از این ابزار مفید به تدریج نیاز به ارتباط بین این کامپیوترها احساس شد . برقراری ارتباط بین کامپیوتر ها  علاوه بر حفظ استقلال هر کامپیوتر موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شد . شبکه های کامپیوتری برای برقراری این ارتباط به وجود آمدند و به سرعت جای خود را در ادارات و سازمانها باز کردند .

    آشنایی با شبکه اینترنت  

    اینترنت چیزی بیش از یک معجزه تکنولوژی است . اینترنت در نفس خود یک اجتماع بشری است . درست است که در این اجتماع ، ارتباط بسیار سریعتر صورت می گیرد و پیامها در عرض چند ثانیه از این سر دنیا به آن سردنیا می رسد . اما واقعیت این است که این اجتماع ،با یک حزب بزرگ و پر جنب و چوش تفاوت چندانی ندارد ، در این اجتماع نیز گاه شاهد چیزهایی هستیم که ما را به خنده می اندازد و گاه چیزهایی می بینیم که ما را عصبانی می کند . بعضی وقتها به نوشته های بسیار احمقانه بر می خوریم و گاهی هم با عقاید واندیشه هایی روبه رو می شویم که آدم را به تفکر و تعمق وا می دارد . در این اجتماع انسانی گاهی اوقات دوستان جدیدی پیدا خواهیم کرد و زمانی با کسانی مواجه خواهیم شد که آرزو می کنیم دیگر هرگز با آنها ملاقات نکنیم . متصل بودن به اینترنت اینترنت چیزی فراتر از اطلاع یافتن از نظرات مطرح شده در کنفرانسهای الکترونیکی یا تصویر برداری از آن چیزهایی است که از طرف اینترنت روی صفحه نمایشگر کامپیوترتان ظاهر می شود . متصل بودن به اینترنت یعنی سؤال کردن ، جواب دادن ، تبادل رأی و عقاید ، یعنی مشارکت داشتن ، با مشارکت در اینترنت و استفاده از آن ، شما شهروند دنیای جدیدی خواهید شد که به آن cyber space می گویند . اگر برای اولین باراست که با چنین عبارتی روبه رو می شوید شاید برای شما عبارتی جالب و در عین حال بی معنا باشد . cyber space مکانی است که در آن انسان ساکن جایی است که واقعیت مادی ندارد . اگر از این عبارت سردر نمی آورید ، علامتی کنار آن بگذارید و بگذارید به اینترنت متصل شوید و یک سال بطور فعال در آن مشارکت کنید . سپس دوباره همین جملات را بخوانید . خواهید دید که دیگر شهروند طبیعی cyber spaco بودن برای شما عجیب نخواهد بود و درست مثل شهروند این شهر یا آن شهر بودن طبیعی به نظر خواهد رسید . اینترنت بزرگترین شبکه کامپیوتری جهان است که به اصطلاح ( شبکه شبکه ها ) گفته می شود . اینترنت شکل تکامل یافته شبکه ای به نام Arpanet است که تقریباً ربع قرن پیش برای رفع نیاز محققین صنایع دفاع آمریکا و برخی از همکاران آنها در کشورهای دیگر تأسیس گردید .

    آرپانت که در سال 1971 تعداد کامپیوترهایش بسیار اندک بود ، به تدریج رشد کرد و در سال 1984 بیش از 1000 کامپیوتر را در خود اختصاص داد . در سال 1986 مؤسسه ملی علوم آمریکا ، NSFNET را برای ارائه ارتباطات شبکه ای به مراکز تحقیقاتی بیشتر و گسترش شبکه بین المللی ، تأسیس نمود . در سال 1987 به 100000 دستگاه رسید .

    در سال 1990 ارپانت به زندگی خود خاتمه داد ، اما اینترنت به رشد خود ادامه داد ، تا جایی که در سال 1992 به یک میلیون و در سال 1993 به دو میلیون کامپیوتر مجهز گردید . امروزه ، هیچ کسی به درستی نمی داند که اینترنت واقعاً از چند کامپیوتر و شبکه کامپیوتری تشکیل شده است . آنچه که مسلم است روز به روز بر تعداد اعضای این شبکه جهانی افزوده می شود . اینک اینترنت در دنیای علوم بسیار گسترش یافته و به شکل وسیله ای سریع و نه چندان پر هزینه به منظور دستیابی به اطلاعات و سیستم ارتباطی عموم درآمده است . مراکز مختلف امروزه اطلاعات خود را روی کامپیوترهای سرویس دهنده خود قرار داده و این اطلاعات را در دسترسی همگان قرار می دهند . فرض کنید شما بخواهید اطلاعاتی در مورد وضعیت آب و هوا بدانید .  کافی است با دانستن آدرس پایگاه اطلاعاتی سازمان هواشناسی روی شبکه اینترنت ، با کمک مرورگرهایی که روی سیستم عامل شما از قبیل نصب شده است . سری بر آن بزنید و اطلاعات دلخواه خود را پیدا کنید .

    امروزه حتی افراد مشهور نظیر بازیگران سینما ، خوانندگان ، سیاستمداران و ورزشکاران اطلاعات خود را بر روی اینترنت می گذارند تا علاقمندان به آنها بتوانند دسترسی سریع ، ارزان وراحت داشته باشند ، اینترنت سرویسهای زیر را در اختیار کاربران خود قرار می دهد .

     

    Http یا پروتکل انتقال ابر متن : این پروتکل معروفترین پروتکل اینترنت است و همان www یا وب ( World Wide web) و برای انتقال ابرمتن Hyper text به کار می رود .

     

    FTP پروتکل انتقال فایل : این پروتکل به کاربر امکان  می دهد تا فایل های ASCH یا باینری را انتقال داده یا دریافت نماید .

     

    Telnet : این پروتکل را برای ورود به سیستم کامپیوتر میزبان ( از راه دور ) استفاده می شود . بطور مثال با دانستن آدرس یک کامپیوتر سرویس دهنده با سیستم عامل UNIX شما می توانید از راه دور به آن وارد شده و مانند ترمینالی با آن کامپیوتر کار کنید مثال : telnet 192. 168.51.30

     

    Gopher : این پروتکل برای در اختیار قراردادن اطلاعات ، با استفاده از سیستمی از منوها و صفحات با اتصالاتی به Telnet طراحی شده است .

     

     NN TP or News ( پروتکل انتقال اخبار ) : این پروتکل مربوط به اخبار یوزنت می باشد . یوزنت سیستمی برای بحث و تبادل اطلاعات پیرامون موضوعاتی تقسیم بندی شده است .

     

    آشنایی با شبکه INTERANT

    اینترانت در اصل مدلی از شبکه اینترنت در مقیاس کوچکتر می باشد . اینترانتها برای یک سازمان یا مجموعه راه اندازی و طراحی می شوند و معمولاً تمام سرویسهای اینترنت را ارایه می دهند . البته آدرسهای اینترانت ها معمولاً جهانی نیستند و شما از هر نقطه نمی توانید با آنها تماس بگیرید ولی نیاز کاربران محلی خود را برآورده می سازند . اینترانتها اگر از آدرسهای معتبر ( IPValid) استفاده نمایند به راحتی قابل اتصال به شبکه جهانی اینترنت خواهند بود .

    « آشنایی با شبکه WEB ‌» آنچه که اینترنت را محبوب ساخته در حقیقت سرویس www یا WEB آن می باشد . به گونه ای که امروز اینترنت با این سرویس شناخته می شود . اطلاعاتی که روی اینترنت قرار می گیرد در اصل فایلهای اطلاعاتی می باشد که  سرویس دهنده ها آن را بر روی اینترنت قرار داده اند . فایلهای گرافیکی صوت و فایلهای ویدئو باید بتواند توسط کامپیوترهای مختلف قابل باز شدن باشند .

    معمولاً سه نوع فایل زیر روی اینترنت قرار داده می شود :

    1-  ( American standrd code Infor mation Inter change) ASCII

    2-  ( Extended Binary coded Decimal Inter change code ) EBCDLC

    3-  Binary

     

    همچنانکه می دانیم اطلاعات در کامپیوتر به صورت 0 و 1 ذخیره می کردند . یعنی برای هر کاراکتریک بابت یا 8 بیت در نظر گرفته می شود . کدهای اسکی به جای هر حرفی که ما روی صفحه کامپیوتر می بینیم می نشیند . مثلاً کد اسکی 01000001 به حرف  Aاشاره می کند . این کد توسط مؤسسه استاندارد آمریکا متداول گردید که در کامپیوترها ی کوچک PC مورد استفاده قرار می گیرد و برای هر حرف یک کد 8 بیتی در نظر می گیرد . فایلهای ASCll???  توسط Text Edit های معمولی مانند . Edit - Pell. Notepea exe, Win 31, win 98 قابل ویرایش می باشند . کد EBCDIC برای کامپیوترهای بزرگ یا Main frame ها مورد استفاده قرار می گیرد . فایلهای بانیری ، از کدهای مخصوص استفاده می کنند و فقط توسط نرم افزارهایی خاصی قابل باز دن می باشد . مثلاً اگر متنی را با word تایپ کرده باشید نمی توان آن را در Notepad باز کرده و مشاهده نمائید . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اینترنت به زبان ساده

    فهرست:

                                                    

    آشنایی با شبکه                                                                            1

    آشنایی با شبکه اینترنت                                                                  2

    آشنایی با شبکه INTERANT                                                        5

    آشنایی با شبکه WEB                                                                   5

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اینترنت به زبان ساده , مقاله در مورد تحقیق مقاله اینترنت به زبان ساده , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اینترنت به زبان ساده , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اینترنت به زبان ساده , تحقیق درباره تحقیق مقاله اینترنت به زبان ساده , مقاله درباره تحقیق مقاله اینترنت به زبان ساده , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اینترنت به زبان ساده , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اینترنت به زبان ساده ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اینترنت به زبان ساده
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت