تحقیق مقاله مبانی PHP

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20663
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مبانی PHP

    Php یک زبان قدرتمند برای ساخت وب سایت های پویا و محاوره ای است . این زبان اسکریپتی می تواند با html ادغام شود . نکته بعدی که باید در مورد این زبان بدانید این است که php یک زبان اسکریپتی در سرویس دهنده است . برنامه php در سرویس دهنده وب تفسیر می شود و html یا خروجی های دیگری تولید می کند که کاربر مشاهده خواهد کرد .

    Php  در سال 1994 توسط  rasmus lerdorf ارائه شد . از آن زمان ، تغییرات زیادی در آن ایجاد شده است ، به طوری که تا نسخه های 5.00 آن نیز در حال ارائه است . رشد آن آنقدر زیاد بوده است که امروزه بسیاری از طراحان وب از آن برای پیاده سازی صفحات وب استفاده می کنند .

     

    ویژگی های مهم php

    از نظر تکنیکی ،php دارای ویزگی های زیر است :

    مستقل از محیط کار   کدهای php را بدون انجام تغییرات در کامپیوترهایی با سیستمهای عامل مختلف می توان بکار برد . به عنوان مثال ، اسکریپت php که بر روی لینوکس اجرا می شود ، بر روی ویندوز نیز اجرا خواهد شد .

    ادغام در html    کد php در فایلهایی که حاوی دستورات html هستند نوشته می شود.

    اجرا در سرویس دهنده   کدهای php که می نویسیم ، بر روی سرویس دهنده وب اجرا می شوند .

    زبان اسکریپتی وب    برنامه های php را بوسیله مرورگر اجرا می کنیم . به وب سایتی که برنامه های php قرار دارند دستیابی پیدا می کنیم . به این ترتیب کد php اجرا شده نتیجه آن به مرورگر برمی گردد. با استفاده از php می توان سایتهایی نوشت که  :

    داده ها را از منابع مختلفی مثل بانکه ای اطلاعاتی یا فایل ها جمع آوری کند.

    عناصر محاوره ای مثل امکانات جست و جو ، تابلو های پیام و مناظره ها را در بر گیرد .

    به کاربر اجازه می دهد فعالیت هایی مثل ارسال نامه الکترونیکی ، یا خرید را انجام دهد .

      به عبارت دیگر php برای نوشتن وب سایتهایی به کار می رود که کاربران روزانه با آنها     سروکار دارند . یعنی php می تواند برای نوشتن سایتهای تجارت الکترونیک ، موتورهای جستجو ، دروازه های اطلاعات و سایتهای معمولی به کار رود .

     مبادله فایلها  یعنی می توانیم از طریق مرورگر ، فایلهایی را در سرویس دهنده ایجاد کرده از بین ببریم .

    فروشگاه اقلام اینترنتی   بطوری که می توان اقلام فروشگاه را در یک نقشه نشان داد .

    پردازش بانکها ی اطلاعاتی   به این ترتیب می توانیم تمام داده ها در بانک اطلاعاتی ذخیره و از آن بازیابی کرد .

    خدمات لیست پستی  به کاربران اجازه میدهد عضو لیستهای پستی مختلف شوند . علاوه بر این ، مدیران لیست می توانند به اعضا نامه الکترونیکی ارسال کنند .

     

    بعضی از قدرتهای php

    Php در مقایسه با رقبای خود مثل   perl،   asp،  jsp،  allaire goldfusion دارای قدرتهای زیر است :

    کارایی بالا    php بسیار کارآمد است . با استفاده از سرویس دهنده ارزان می توانید روزانه به میلیون نفر پاسخ دهید . سایت  http://www.zend.com  کارایی php را در مقابل رقبایش نشان می دهد .

    ارتباط با بانکهای اطلاعاتی  مختلف  php به راحتی می تواند با سیستمهای بانک اطلاعاتی مختلفی ارتباط برقرار کند . علاوه بر سیستم بانک اطلاعاتی رابطه ای mysql  ، به راحتی می توانید با اوراکل ، Sybase و غیره ارتباط برقرار کنید . با استفاده از استاندارد ODBC  می توانید با ر بانک اطلاعاتی که حاوی درایو ODBC  است ، ارتباط برقرا کنید .

    کتابخانه ای برای اغلب کارهای متداول وب    چون php برای بکار گیری در وب طراحی شد ، حاوی توابع زیادی برای اجرای کارهای مربوط به وب است . براحتی می توان تصاویر GIF  را ساخت ، به سایر خدمات شبکه متصل شد ، نامه الکترونیکی ارسال کرد ، با کوکی ها کار کرد ، اسناد PDF را تولید نمود .

    هزینه اندک   php  رایگان است . آخرین نسخه php را می توان ار سایت آن ،  www.php.net برداشت .

    آموزش و بکارگیری آن ساده است    نحوه زبان php  خیلی شبیه به c  است . اگر با زبان c   و c++    یا java   آشنا باشیم ، به راحتی می توانیم با php کار کنیم .

    قابل حمل    php برای سیستم های عامل مختلفی مهیا است .کد php  را می توان در نسخه های مختلف یونیکس و ویندوز اجرا کرد . حتی می توان کدهای نوشته شده برای یک سیستم عامل را در سیستم عامل دیگر استفاده نمود .

    کد منبع php  مهیا است    می گویند php رایگان و open source  است . حتی اصلاحاتی را در کد آن ایجاد کرد . به عبارت دیگر ، می توان تغییراتی را در این زبان به وجود آورد .

     

    نیازمندیهای کار با php

    برای اینکه بتوانید از php استفاده کنید و برنامه هایی را در این زبان بنویسید و اجراکنید ، به موارد زیر نیاز دارید :

    سخت ا فزار

    کامپیوتر

    مودم

    نرم افزار سرویس دهنده

    سرویس دهنده ای مثل IIS  یا    apache

    php  که در کامپیوتر نصب شده باشد

    سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی زابطه ای مثل mysql  ، sql server ، اوراکل یا اکسس .

    نرم افزار سرویس گیرنده

    مرورگر وب مثل   internet explorer

    ویراستار متنی مثل notepad  برای تایپ کد  php

        معمولا طراحان وب ، در یک کامپیوتر و با ایستفاده از سرویس دهنده وب مثل iis  ، تمام برنامه های وب سایت را می نویسند . اگر از ویندوز 95، 98، xp  ، 2000 یا 2003 استفاده می کنید ، سرویس دهنده هایی برای آنها مهیا است . در ویندوزهای 95و98 سرویس دهنده وبی به نام PWS  وجود دارد که می توانید برنامه های php را با استفاده از آن تست و اجرا کنید . به همراه ویندوزهای 2000، NT ،XP  سرویس دهنده وبی به نام IIS  وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ، برنامه های php را تست و اجرا کنید .

     

           جایگاه php کجاست ؟

    سرویس دهنده وب باید صفحه درخواستی را بیابد . اگر آن صفحه ، صفحه php باشد ، سرویس دهنده وب باید php را پردازش کند تا کد html را تولید کرده به مرورگر بفرستد . در این مرحله ، اگر نا مصفحه با پسوند php . مشخص شود ، سرویس دهنده آن را به موتور اسکریپت php می فرستد تا پردازش شود .

    مهمترین قابلیت برنامه نویسی که در html تعبیه می شود ، اسکریپت نام دارد . چون html نمی تواند به عنوان یک زبان برنامه نویسی توصیف شود ، و قابلیت های محدودی به جز نمایش متن و تصویر دارد ، نوشتن  فرمان هایی به زبان های دیگر که بتواند به قابلیت های آن بیفزاید ، ضروذی است . این زبان ها را زبان های اسکریپتی می نامند . زبان های اسکریپتی فراوانی وجود دارند ، مثل  java script و   perl . اما تفاوت php با javascript – hml  این است که php در سرویس دهنده  وب اجرا می گردد ، نه در سرویس گیرنده ( مرورگر ).

            اسکریپت ها در هر جایی از کد html   می توان نوشت . وقتی صفحه وب درخواست می شود اسکریپتهای موجود در آن به موتور اسکریپت فرستاده می شود تا تفسیر گردند و کد html تولید شود . اسکریپتها اساس php هستند و موجب تولید صفحات پویا می شوند .

           تفسیر اسکریپت  php می تواند در دو مرحله انجام شود . وقتی صفحه به موتور php ارسال می گردد ، دو چیز اتفاق می افتد . ابتدا صحت اسکریپت php کنترل می شود که عمل تجزیه نام دارد . مرحله دوم که اجرا نما دارد ، پس از تجزیه اسکریپت صورت می کیرد .  اجرا به معنای تبدیل اسکریپت به کد html است . در هر یک از این دو مرحله ، موتور php می تواند خطایی را به مرورگر اعلان کند .

     

    معرفی یک ویراستار برای php

    تاکنون برای تایپ برنامه های php از ویراستار ساده notepad استفاده کردیم .سپس برای اجرای برنامه های php ، مرورگر را راه اندازی کرده در نوار آدرس آن ، مشخصات برنامه hph را وارد کردیم تا اجرا کنیم .

    اگر از این روش نمی توانید استفاده کنید ، یک ویراستار رایگان را برای php به شما معرفی می کنم که باید آن را از سایت زیر بردارید :

    http;//www.mpsoftware.dk/phpdesigner.php

    پس از اینکه این برنامه را از سایت برداشتید ، آن را بر روی سیستم خود نصب کنید .

    این برنامه دارای امکانات بسیار زیادی است ، از جمله :

    Php-html-xhtml-css& sql

    Templates

    Custom tags

    Php manual

    File browser

    Html wizard

    Class browser

    Task  manager

    ftp support

    code libraries

    and many other

     

    استفاده مجدد از کد

    یکی از اهداف مهندسین نرم افزار این است که برای توسعه نرم افزار ، به جای نوشتن کد ، از کدهای موجود استفاده کنند .این مفهوم را استفاده مجدد از کد گویند . استفاده مجدد از کد ، هزینه ها کاهش می دهد ، قابلیت اعتماد را بالا می برد  و میزان یکپارچگی و سازگاری را افزایش می دهد . ایده آل این است که پروزه های جدید با ترکیبی از کدهای موجود ساخته شوند .

     

    راه های استفاده مجدد از کد

    دو روش برای این کار وجود دارد :

    استفاده از توابع

    استفاده از فایلهای موجود

    در روش اول ، توابعی در برنامه نوشته می شود و می توانند چندین بار فراخوانی شوند ، ولی در روش دوم ، می توان از برنامه هایی که در فایلهای دیگر وجود دارند ، در برنامه جدید استفاده کنند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مبانی PHP

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مبانی PHP, مقاله در مورد تحقیق مقاله مبانی PHP, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مبانی PHP, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مبانی PHP, تحقیق درباره تحقیق مقاله مبانی PHP, مقاله درباره تحقیق مقاله مبانی PHP, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مبانی PHP, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مبانی PHP ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مبانی PHP
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت