تحقیق مقاله PHP چیست ؟

تعداد صفحات: 32 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20675
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله PHP چیست ؟

    phpسال 1994 توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شد و مخفف واژگان Personal Home Pages  به حساب می آید. روی بیشتر کلیک کن تا ادامه رو ببینیبا گسترش قابلیت ها و موارد استفاده این زبان PHP در معنای Hypertext Preprocessor به کار گرفته شد.

    عبارت پیش پردازشگر (Preprocessor) بدین معنی است که PHP اطلاعات را قبل از تبدیل به زبان Html پردازش می کند. مطابق مطالب سایت وب رسمی PHP که در آدرس http://www.php.net قرار دارد، PHP زبان اسکریپتی سمت سرویس دهنده Html Embeded , Cross-Platform , (Server-side)  می باشد. سمت سرویس دهنده بودن PHP بدین معناست که تمام پردازشهای این زبان بر روی سرویس دهنده (Server)

    انجام می گیرد .

     یک سرویس دهنده در حقیقت یک کامپیوتر مخصوص می باشد که صفحات وب در آنجا نگهداری می شوند و از آنجا به مرورگر وب کاربران منتقل می شوند. چگونگی ادامه این روند را در درس های آتی توضیح داده خواهد شد. منظور از Cross-Platform بودن این زبان این است که بروی هر سیستم و با هر سیستم عاملی از قبیل  Unix, Windows NT, Macintosh, Os/2  اجرا میشوند. توجه کنید که منظور از سیستم عامل، سیستم عامل هایی می باشند که بر روی سرویس دهنده نصب می شوند.

    PHP نه تنها قابلیت اجرا بر روی هر سیستم عاملی را دارا می باشد بلکه برای منتقل کردن برنامه های آن از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر احتیاج به تغییرات اندکی خواهید داشت و حتی در بعضی از موارد بدون احتیاج به هیچ تغییری می توانید یک برنامه به زبان php را از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر منتقل کنید .  

    منظور از Html embeded بودن PHP این است که دستورات این زبان در بین کدهای html قرار می گیرند.

     بنابراین برنامه نویسی به زبان PHP کمی پیچیده تر از برنامه نویسی به زبان   Html به حساب می آید. PHP بر خلاف زبانهای برنامه نویسی (Programming Languages) یک زبان اسکریپتی (Scripting Language)می باشد به عبارت دیگر دستورات PHP بعد از رخداد یک رویداد(Event)  اجرا می شوند.

     این رویدادها می توانند شامل ارسال یک فرم رفتن به یک URL مشخص و یا مواد دیگر باشند متداولترین زبان اسکریپتی زبان Java Script می باشد که معمولا برای پاسخ به رویدادهای کاربر در مرورگر وب به کار می رود تفاوت عمده JavaScript با PHP در این است که Java Script یک تکنولوژی سمت سرویسگیرنده (Client-side) می باشد. زبان هایی مانند Java Script یا PHP تفسیر شونده (Interpreted) نامیده می شوند. به عبارت دیگر برای اجرا به یک مفسر مانند مرورگر وب احتیاج دارند.

    اما زبان های برنامه نویسی مانند C یا Java بعد از ترجمه به زبان ماشین   (Compile) به خودی خود قابل اجرا می باشند. جدیدترین نسخه PHP نسخه 4 این زبان اسکریپتی می باشد و کلیه فایل ها و کدهایی که توی این وبلاگ ارائه میشه تحت این نسخه کار میکنند.

    اما یک مشکل هست که اکثر سرویس دهنده ها از نسخه 3 استفاده میکنند.

    تفاوت این دو نسخه PHP بسیار اندک هست و تغییرات مهم عموما در مسیر اصلاح عملکرد این زبان صورت گرفته شده است.

    ناموارهٔ PHP

    پی‌اچ‌پی (PHP) یکی از پر طرفدارترین زبان‌های برنامه‌ نویسی متن باز (Open Source) می‌‌باشد، که بیشتر برای طراحی برنامه‌های سمت سرور در وب‌گاه‌های پویا (Dynamic) مورد استفاده قرار می‌گیرد. PHP مخفف PHP: Hypertext Preprocessor (پیش‌پردازنده فرامتن) می‌‌باشد. پی‌اچ‌پی در سال ۱۹۹۴ ایجاد شد. رسموس لردوف (Rasmus Lerdorf) ایجاد کننده اولیه آن بوده است ولی در طی زمان این زبان برنامه‌سازی، توسط سایر کارشناسان و برنامه‌نویسان تکمیل گردیده و به شکل کنونی آن درآمده‌است.

    پی‌اچ‌پی از زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب است. ساختار این زبان بسیار شبیه زبان سی (C) و زبان برنامه‌نویسی پرل (Perl) می‌‌باشد. شکل پذیری فوق العاده آن و نیز همگونی با اغلب بانک‌های اطلاعاتی از قبیل MySql قدرت آن را افزایش داده است.

    مشهورترین نرم‌افزارهای(بسته های ) ایجاد شده با پی‌اچ‌پی عبارت‌اند از phpBB و PHPNuke و مدیاویکی (MediaWiki) (که این وب‌گاه با آن طراحی شده). پی‌اچ‌پی می‌تواند جایگزینی برای زبان‌های ASP.NET و JSP و Perl باشد.

    سادگی استفاده از پی‌اچ‌پی و شباهت آن به زبان سی و پرل (و از نسخه ۵ آن به جاوا) باعث شده که اغلب برنامه نویسان با تجربه در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنامه‌های کاملی را ایجاد کنند.

    پی‌اچ‌پی تنها یک زبان اسکریپت‌نویسی نیست و با استفاده از PHP-GTK می‌توان برای طراحی برنامه‌های با ظاهر گرافیکی (GUI) و همچنین طراحی برنامه‌های خط فرمان شبیه پرل یا پایتون (Python) از آن استفاده کرد.

    پی‌اچ‌پی امکان استفاده از انواع مختلفی از پایگاه‌های داده را از جمله MySQL، اوراکل،  IBM DB2 ،Microsoft SQL Server ،PostgreSQL و SQLite با دستورهایی ساده فراهم می‌‌سازد.

    پی‌اچ‌پی روی بیشتر سیستم عامل‌های معروف از جمله لینوکس، یونیکس، ویندوز و Mac OSX و با اغلب کارگزارهای وب (Web Server) معروف، قابل اجراست.

    شیوه کار برنامه

    یک برنامهٔ پی‌اچ‌پی می‌تواند قسمتی از یک برنامهٔ اچ‌تی‌ام‌ال (HTML) باشد. مثلاً در برنامهٔ زیر تنها

    به زبان پی‌اچ‌پی است و بقیهٔ برنامه به زبان HTML نوشته شده است. برای جداسازی برنامهٔ پی‌اچ‌پی و برنامهٔ اچ‌تی‌ام‌ال باید قسمت پی‌اچ‌پی را بین php?> و است، می‌‌توان از حالت خلاصه شده آن که به صورت ?> است استفاده نمود، منتها این کار استاندارد نبوده و بستگی به تنظیمات هنگام نصب php دارد. بنابر این توصیه می‌‌شود که از همان حالت کامل استفاده شود.

     

       Nomoone

     

     

      

     

    با صدا زدن صفحه‌ای با متن بالا از سرور به‌وسیله مرورگر در صفحه "Salam PHP" را می‌‌بینیم.

     

    مراحل ساخت سایت :

     

    پیاده کردن طرح اولیه به روی کاغذ

    طراحی اولیه ی صفحات وب

    طراحی اشکال اولیه ی مورد استفاده

    تعیین اجزاء مختلف برای سایت از جمله لینک های متصل به  صفحاتی که نیاز داریم و مشخص کردن تعداد صفحات . 

    گردآوری و جمع آوری مطالب

    ساخت صفحات به وسیله ی  نرم افزار DreamweaverMX 2004 با استفاده از کدهای , HTML, PHP CSS و  Java Script .

    استفاده از بانک اطلاعاتی  MySQl برای وارد کردن , ذخیره و استفاده از اطلاعاتی که در بانک اطلاعاتی ذخیره کرده ایم .

    Banner , Button و دیگر متحرک سازی ها که با استفاده از FlashMX2004 و          Photoshop CSساخته شده اند .

    عملکرد سایت :

    مسلما یک سایت آموزشی که از اسمش هم پیداست در امور آموزشی کاربرد دارد . حال به طور خلاصه کاربرد این سایت را بیان می کنم :

    این سایت شامل دو صفحه ی اصلی (Homepage) می باشد که در صفحه ی اصلی شماره ی 1 از دو Textbox به عنوان های , کلمه و رمز عبور استفاده شده . که تنها با عضویت در سایت (صفحه ای به عنوان صفحه ی عضویت برای این منظور در نظر گرفته ام که لینک آن در بالای صفحه قرار دارد .) کاربر می تواند پس از عضویت در سایت به تمامی لینک ها دسترسی داشته باشد و از مطالب آن استفاده نماید .

    پس از عضویت با وارد کردن کلمه و رمز عبور وارد صفحه ی اصلی شماره ی 2 می شوید و به تمامی مطالب دسترسی خواهید داشت .

    در گوشه ی راست تمام صفحات چهار  دکمه (Button) و در قسمت بالا Banner که با استفاده از FlashMX 2004 طراحی و به صفحات مورد نظر لینک شده است قرار دارد . زیر Banner  چهار لینک به صفحه های اصلی , عضویت ,  ارتباط با ما , درباره ی ما  قرار دارد .

    صفحه ی آموزش که با استفاده از متحرک سازی سعی در آموزش بهتر ضرب ستون 9 به کودکان را دارا می باشد .

    صفحه ی آزمون که بیشتر می توان عنوان آزمون هوش را به آن اختصاص داد از سه سئوال که با هر بار ورود دوباره به صفحه سئوال ها به طور تصادفی  تغییر می کنند .

    بعد از پاسخ به سئوال ها با زدن دکمه ی ارسال فرم  پاسخ ها به بانک اطلاعاتی  برای چک کردن فرستاده می شود  , سپس نتیجه ی آزمون کاربر بر روی صفحه نمایش داده می شود .

    صفحه ی بازی ها , دارای  چند بازی می باشد که برای مشاهده ی پاسخ صحیح آنها باید موس را بر روی تصویر کلیک کرد .

    صفحه ی سایت های جالب , که با استفاده از انیمیشن شخصیت های معروف کارتونی سعی در معرفی سایت های جالب به کودکان دارد . ( هر انیمیشن به سایت خود لینک شده است . )  

    کدهای PHP    :

    صفحه ی اصلی شماره ی 1

    در دو حالت ممکن است به این صفحه مراجعه شود. حالت اول هنگامی است که کاربر آدرس این صفحه را وارد می کند و حالت دوم هنگامی است که کاربر کلمه عبور یا رمز عبور خود را اشتباه وارد کرده باشد که در این صورت نیز به صفحه اول ارجاع داده می شود تا مجددا login کند. در حالت دوم باید پیغام خطایی برای کاربر صادر شود که این عمل توسط دستورات زیر انجام می شود

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله PHP چیست ؟

    فهرست:

    مقدمه.........................................................................................................................2 مختصری از php......................................................................................................3

    php چیست ؟

    نامواره ی php

    مراحل ساخت سایت.................................................................................................9

    عملکرد سایت...........................................................................................................10

    نمونه هایی از صفحات با کدها.................................................................................12

    بانک اطلاعاتی.........................................................................................................30

    نمونه هایی از متحرک سازی ها...............................................................................31

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله PHP چیست ؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله PHP چیست ؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله PHP چیست ؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله PHP چیست ؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله PHP چیست ؟, مقاله درباره تحقیق مقاله PHP چیست ؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله PHP چیست ؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله PHP چیست ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله PHP چیست ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت