تحقیق مقاله پردازش گر شبکه وَ کنتُر

تعداد صفحات: فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل:
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله پردازش گر شبکه وَ کنتُر

    یکی از واژه های اختصاری که برای پردازشگر های شبکه به کار می رود مربوط به پردازش گر شبکه وکتر می باشد ، که علامت اختصاری آن به این صورت است (VNAS) اما این واژه اختصاری توسط افراد ناشناس و ناشی و قدیمی به صورت “ ANAS”  به کار می رفته است . “ANA”  واژه اختصاری است  که برای پردازشگرهای اتوماتیک شبکه به کار می رود . بر طبق سازمان کارتر در زمانهای گذشته ، اولین پردازشگرهای شبکه ، اتوماتیک نبودند و عملیات تصحیح اشکالات TE(اِرُرerror ) به صورت دستی ، انجام می شده است و مقادیر اندک برگشتی نباید بیشترر از VSWR موجود در تجهیزات می شدند. بنابراین در بسیاری از موارد نمی شد مقادیر اضافی برگشتی را که بیشتر از db 20 بود را حل کرد . مقادیر اضافه به همراه فاز از طریق کسر کردن دو مقدار محاسبه می شود ( یکی از مقادیر مربوط به اتصال معمولی و مقدار دیگر مربوط به اتصال DUT می باشد.) و در آن زمان استفاده از چنین پردازشگری کار سختی بود.

    تا اینکه اولین پردازش گر انوماتیک شبکه وارد بازار شد، که شامل یک کامپیوتر کوچک ( در حدود Watt1000و محاسبه گر 5 دلاری ) بود که داده ها وکتر (vactor) را تا سقف 8409 دریافت می کرد و با انجام محاسبات ظریف به طور اتوماتیک اشکالات (error) و دامنه صحیح و فاز s 4 پارامتری را تصحیح می کرد ، که این کارش بیشتر شبیه به یک جادو بود.

    مرحله بعدی شامل رساندن تصحیح اشتباهات (error) به تجهیزات تست ( آزمایش ) ( از یک کامپیوتر خارجی ) و نمایش دادن مقادیر تصحیح شده اشتباهات در کمترین زمان ممکن (1982  circa و اولیه 8510 Hp ) . امروزه تمام پردازشگرهای شبکه وکتر ، اتوماتیک هستند ( یعنی تصحیح اشکالات در خود آنها صورت می گیرد. ) و بدین ترتیب واژه اختصاری ANA برای این دستگاه ثبت شد.

    این نوع پردازشگرهای شبکه دارای یک نوسانگر sweep می باشند . مواردی که برای تست مورد استفاده قرار می گیرد شامل دو پورت (port) و یک control panel   و یک صفحه نمایش برای نشان دادن اطلاعات و یک کابل RF و یا دو تا hook up برای Dot  می باشد . هر کدام از پورتهای موجود در مجموعه مورد نیاز در تست شامل رابطهای هدایتی دوگانه و یک وسیله اندازه گیری نسبت که پیچیده است می باشد. موارد دیگر شامل وسیله ای برای انتقال ولتاژ ( جریان ) می باشد و یک کنترل گر کامپیوتری که برای ذخیره کردن و وارد کردن داده ها به کار می رود. شکل زیر تصویری از یک پردازشگر شبکه وکتور ( کلاسیک ) اگلنت (Agilent) با ظرفیت (Hp) 8510 است. بسته به اینکه چه مقدار هزینه می کنید ، پردازشگرها می توانند از MHz 45 تا GHz 110 را اندازه گیری کنند.

    قبل از اینکه به مقادیر پردازشگر شبکه وکتر (vector) بپردازیم ، می بایست ابتدا میزان (کالیبر) پردازشگر شبکه را تعیین کنید . انواع مختلفی از کالیبرها ، مقادیر گرفته شده از هواپیماها را به آخرین نقطه کابلها انتقال می دهند. شما می توانید از یک کالیبر ( calibration) برای انتقال استفاده کنید و یکی از دو تا پورت ها و یا اینکه هر دو پورت را نیز به کار ببرید . بهتر است که از کالیبر با پرتهای تست برای انتقال و انعکاس استفاده کنید که به شما اجازه می دهد دو تا پورت با ماتریکس چندتایی اندازه گیری کنید . این کالیبر به دوازده تصحیح اشکال  (error)  اشاره می کند . اما علت آنرا      نمی دانم .

    قبل از اینکه به اجرای کالیبر بپردازیم، باید TE و DUT  را چک کنید .

    از خود بپرسید :

    چه فرکانسهایی را نیاز دارید اندازه بگیرید ؟

    آیا تکه های کال (cal) و کابلها و آداپتورهایی که نیاز دارید استفاده کنید بیشتر از ظرفیت باند هستند؟

    این کابلها شرایط خوبی دارند؟ ( آنها را به یکدیگر متصل کنید و ببینید که اثراتی از خمیدگی در آنها دیده نمی شود . )

    میزان ( کالیبر ) پردازشگر شبکه وکتور (vector)

    انعکاس ( عبور ) کالیبر از هر کدام از پورتها نیازمند سه چیز مهم می باشند .

    1 ) یک مدار باز             2 ) مدار کوتاه   3 ) تطبیق دهنده بار با ظرفیت hm 500 . یک تطبیق دهنده ظظرفیت بار می تواند یک (broadband load)   باشد با ضریب انعکاس ( انتقال) پایین که از پهنای باند یا sliding load بیشتر است . sliding loads گران هستند و ظرافت خاصی دارند که تنها می توانند در مواردی که نیازمند دقت بسیار بالا می باشند به کار رود . sliding load حتی مقیاس های کالیبری با ظرفیت ohm 50 را که بسیار نادرند را شناسایی می کند ، اما یک سری بار  (load) وجود دارند که فازهای متفاوت قادر به کشیدن دایره ای به اطراف مرکز نمودار اسمیت (smith) است و از این طریق به حل بارهای کامل می پردازد. توصیه ما به شما این است که : اگر کسی وجود ندارد که چگونگی استفاده از sliding load را به شما نشان دهد ، هیچ گاه آنرا از    بسته اش بیرون نیاورید .

    یک سری از cal های خاصی وجود دارند که استفاده از آنها به فرکانس باندی که مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد . قطعه های کالبر coaxial دارای انواع  v و mmn و mm 5 و 3 و mm 92 و 2  و mm 4  و 2 و mm 0 و 1 هستند . برای هدایت امواج در هر باندی از قطعه های کالیبر مخصوص به خودش استفاده می شود.

    مطمئن باشید که ظرفیت فرکانسس موجود در مواردی که برای تست به کار رفته است ، کبلها ، تنظیم کننده ها و قطعه های کالیبر بیشتر می باشد .

     

    « توصیه ی مهم : »

     

    به خاطر داشته باشید که قطعه های ( تکه های ) cal ، گران و پر هزینه اند و هرگز نباید از آنها به عنوان تنظیم کننده بار برا ی موارد آزمایشی (تستی)  استفاده کرد . و همیشه باید یک روکش پلاستیکی تا از گرد و غبار و چربی و سایر آلودگی ها در امان باشد . برای آگاهی از صحت کالیبرتان ، اول می بایست از درستی تجهیزاتتان اطمینان حاصل کنید . و بعد از اینکه میزان کالیبر را مشخص کردید می باید به چند پیز دقت کنید . اگر  در مرحه اتقال مقادیر هستید باید اشتباهات باقیمانده در سراسر اتصال را چک کنیم . می توانید پلاسهای صفرdb (plus) یا مینیوزها(minus) ی db 05/0 و یا بیشتر از آن را ببینید. فاز موجود نیز باید به صفر درجه نزدیک باشد . اگر از تجهیزات خوبی استفاده می کنید ، باید مقادیر بازگشتی در هر دو پورت ، حداقل db 40   و حداکثر db 60 باشد.

    وقتی که کابلهای شما تاخورده اند یا که اتصال بدی داشته اید ، انتقال و انعکاس پارامترهایتان نباید خیلی چشمگیر و قابل ملاحظه باشد. اگر کالیبر شما دچار نقض شد می باید قبل از اینکه از کالیبر دیگری استفاده کنید ، مشکل را شناسایی کنید . می توانید به جای اینکه از کالیبر دیگری استفاده کنید، زمان را نگه دارید و قطعات کابل را دوباره متصل کنید.

    در زیر به مواردی که در پردازشگرهای شبکه به آن برمی خوریم پرداخته ایم .

    تجزیه حذفی : در طی تنظیم کردن ، می توانید ، تجزیه را حذف کنیم . اگر مقادیر اضافه کابلها را اندازه می گیرید و انتظار ندارید که انتقال داده هایتان کمتر از db 20 -  باشد ، می توانید تجزیه را حذف کنید . اما اگر می خواهید دامنه ( حوزه ) بیش از حد فیلترها یا رسیورهای تجزیه یک آمپلی فایر را ببینید ، می توانید مرحله تجزیه (جداسازی) را انجام دهید.

    میانگین سازی : انجام میانگین سازی در بهبود دقت داده هایتان بسیار میسر است . زمانی که از  این روش استفاده کنید به مقادیر واقعی دست می یابید . اما این عمل سرعت فرآیند اندازه گیری را به طور قابل ملاحظه ای پایین می آورید.

    IF bandwidth : به کار بردن IF bandwidth سبب افزایش دقت در اندازه گیری می شود. سعی کنید آن را از KHz 35  به Hertz  500  کاهش دهید .

    (تقلب) Smoothing : Smoothing یعنی تقلب ، یعنی با انجام میانگین سازی داده ها در طول دو فرکانس ، نامتوازنی فرکانس را کاهش می دهد . اما اگر نیاز دارید تا تقلب کنید و به داده هایی که نزد رئیستان است دست یابید ، اینکار را انجام دهید.

    رسم جدول اتوماتیک : استفاده از جدول سازی اتوماتیک سبب می شود تا به سرعت ، اطلاعات دیداری برگرفته شده از پارامترهای تحت بررسی را به نمایش در آورد.

    اما زمانی که شما برای این کار ، اطلاعات را روی نمودار نگار یا پرینتر یا Excel spread sheet رسم می کنید برای ادامه کار به یک دستگاه جدول بندی ( درجه بندی ) نیاز دارید.

    در هر بخش از 2 یا 5 یا db10 استفاده می کنیم ، نه اینکه 3 یا 6 db در هر بخش به کار برید . اگر قرار باشد کع دلیل استفاده از ارقامی که در خط بالا ذکر شد را بگویم ، مطمئنا باید علاوه بر مهندسی ، در این شاخه هم متبهر شوید . هم چنین ، وقتی برای داده های محاسبه شده تان نمودار رسم کنید . TRY برای تمام آنها از SAME استفاده می کند .

    کالیبر پاسخگو : این نوع cal ، راه میانبر رسیدن به داده ها را نشان می دهد، اما میزان داده هایی را که بر تصحیح اشتباهات دلالت می کنند را کاهش می دهد.

    در عمل انتقال cal ها ی پاسخگو از داده های اندازه گیری شده استفاده می شود.

    اما شما چیزی درباره magnitude و فاز در ضریبهای انعکاس DUT نمی دانید .

    در انعکاس یک cal پاسخگو برای ضریبهای انعکاس ، اطلاعات magnitude به وجود می آید . اگر خواستید که از این نوع cal ها استفاده کنید ، می باید از پردازشگر  اسکار اسکر استفاده کنید و تجهیزات پر هزینه ( گران قیمتی ) به کار نبرید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله پردازش گر شبکه وَ کنتُر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله پردازش گر شبکه وَ کنتُر, مقاله در مورد تحقیق مقاله پردازش گر شبکه وَ کنتُر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پردازش گر شبکه وَ کنتُر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پردازش گر شبکه وَ کنتُر, تحقیق درباره تحقیق مقاله پردازش گر شبکه وَ کنتُر, مقاله درباره تحقیق مقاله پردازش گر شبکه وَ کنتُر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پردازش گر شبکه وَ کنتُر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پردازش گر شبکه وَ کنتُر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله پردازش گر شبکه وَ کنتُر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت