تحقیق مقاله رایگان شبکه های خانگی و شرکتی

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20778
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان شبکه های خانگی و شرکتی

     

    شرح مودم

    امروزه اصطلاحات علمی مرتبط با مودم میتواند کاملا گیج کننده باشد ، بنابراین امیدوارم در این مقاله دنیای مودم را شرح دهم .
    به طور کلی سه نوع فیزیکی مودم وجود دارد که شامل : مودم داخلی ، مودم خارجی و مودم PCMCIA است .
    مودم داخلی:‌ مودم داخلی در داخل کامپیوتر استفاده می شود و مستقیما به I/O BUS متصل می شود . مودم داخلی به چندین منبع تغذیه احتیاج ندارد و نیروی خود را از BUS داخلی کامپیوتر دریافت میدارد همچنین این نوع مودم به مدخل سری و یا کابل مدخل اتصال دهنده احتیاج ندارد . این نوع مودم ، حاوی 16550UART یا مدار های معادل است که به انتقال سریع اطلاعات در کامپیوتر کمک می کند .معمولا مودم ها ی داخلی از مودم های خارجی ارزانتر هستند. نصب این مودم ها اغلب کمی مشکل تر از نصب مودم های خارجی است و حتما باید یک شیار ISA بر روی Main Board کامپیوتر وجود داشته باشد تا نصب انجام شود.
    انواع مختلفی از مودم های داخلی موجود است:
    یک نوع آن به یک سوراخISA متصل می شود که همه سیستم ها این مدل را دارا هستند . نوع دوم مودم PCI است که به مدخل PCI متصل می شد و فقط سیستم های جدید دارای این نوع هستند . البته گذر گاه های PCI بسیار کارآمد تر از گذرگاههای ISA هستند اما یک گذرگاه ICA عملی بسیار سریع تر از 56 نوع مودم موجود دارد و....... بنابراین انتخاب ISA یا PCI کاملا به خود شما بستگی دارد و اینکه چه نوع سیستمی در اختیار دارید .
    مودم خارجی
    در یک مودم خارجی ، این مساله خیلی مهم است که مودم به یک مدخل سری16550AURT متصل شود (‌یا معادل آن شود )‌ تا بیشترین عملیات اطلاعاتی محفوظ شود و البته سریال پورت قابل دسترسی نیز لازم است . این نکته را نیز باید به خاطر سپرد که اگر یک مدخل سری ، 16550A URT داشت برنامه ای تشخیصی مانند MSD باید اجرا شده باشد . MSD برنامه ای است که به وسیله ویندوز 3.1 تهیه شد و در زیر فهرست فرعی ویندوز قرار گرفته است .وقتی MSD پردازش می شود باید از خروج ویندوز برای اجرای MSD مطمئن بود و هرگز نباید برای اجرای MSD از برنامه های خروج موقت استفاده کرد . MSD حتما باید در خارج از ویندوز اجرا شود تا بهترین نتیجه حاصل شود . پس از اجرا کردن MSD گزینه اطلاعات را از مدخل های COMM انتخاب کنید و علامت نشان داده خواهد شد در صورتی که 16550A UART در آنجا موجود باشد . بعضی از سیستم ها ممکن است فقط 16550 (‌بدون A )‌را نشان دهند که این نوع سیستم ها دارای یک نوع نسخه قدیمی از 16550 هستند که ممکن است خوب کار کنند اما با خوبی 16550A نیستند . اصولا این 16550A UART محتوی ویژگی هایی هستند که به مدخل سری این اجازه را میدهد که در سرعت بالا ، بدون خطا و پر کردن بافر ( یک نوع حافظه کمکی ) عمل کند. مزیت سیستم های جدید امروزی این است که در داخل مدخل سری خود میتوانند 16550A UART را شامل شوند. در عمل همه سیستم های جدید امروزی 16550 و یا معادل آن را دارند ..... مدارک موجود در سیستم شما نیز شاید بیانگر این اطلاعات باشد . بنابراین یک مودم خارجی به مدخل سری که در PC وجود دارد متصل می شود و به این اجزا احتیاج دارد : کابل ارتباطی بین PC و مودم ، اتصال قوی و البته محلی برای قرار گرفتن مودم . مزیت های استفاده از یک مودم خارجی این است که این نوع مودم به آسانی می تواند از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر جا به جا شود و نوری که در مودم وجود دارد می تواند هر نوع عیبی را تشخیص دهد . از این گذشته یک مودم خارجی می تواند براحتی با خاموشی خود؛ مجدد بارگزاری شود ، در حالی که یک مودم داخلی نمی تواند بدون خاموش کردن کامپیوتر ، خاموش شود. بهر حال تصمیم گیری در مورد خرید مودم داخلی یا خارجی بر عهده خود شخص می باشد. مضاف بر این ،‌با افزایش تکنولوژی USB ، مودم ها به راحتی می توانند به USB پورت (‌ سری گذرگاه عمومی ) متصل شوند حتی PC سیستم شما یا بسیاری دیگر این نوع پورت را دارا هستند. پورت USB اجازه اتصال با شیوه های مختلف را به پورت مشابه می دهد که به همین دلیل نه تنها مودم شما که سایر مودم ها با شیوه های مختلف نیز می توانند به پورت USB اتصال پیدا کنند.
    مودم های PCMCIA
    نوع دیگری از مودم ، مودمهای PCMCIA است که به طور اختصاصی برای سوراخPCMCIA کامپیوتر های لپ تاپ ( کامپیوتر های قابل حمل) ساخته شده است. برای لپ تاپ ها ، مودم داخلی ( PCMCIA ) دقیقا مخالف مودم خارجی است بنابراین ضرورت دارد که از نزدیک کردن مودم خارجی به لپ تاپ ها اجتناب کرد . مضاف بر این بعضی از مودم های داخلی و PCMCIA با یک" رابط نمایش داده " ظاهر میشوند که به نماها اجازه می دهد نور هایی را در مودم های خارجی ایجاد کنند . این رابط های نمایش داده به مودم متصل می شوند و رابط ها به داخل خطوط تلفن میروند نوع دیگری از مودم ، مودمهای PCMCIA است که به طور اختصاصی برای سوراخPCMCIA کامپیوتر های لپ تاپ ( کامپیوتر های قابل حمل) ساخته شده است. برای لپ تاپ ها ، مودم داخلی ( PCMCIA ) دقیقا مخالف مودم خارجی است بنابراین ضرورت دارد که از نزدیک کردن مودم خارجی به لپ تاپ ها اجتناب کرد .

     

    استاندارد های مودم (Modem Standards): انواع مختلفی از استاندارد در مودم ها وجود دارد . این استاندارد ها نمایان گر سرعت هستند ، برای این استانداردها در ابتدا توسط بل لاب توسعه یافت، سپس به وسیله CCITT توسعه بیشتری یافت و در کمیته مشورتی بین المللی تلفن و تلگراف برسی شد. مودم هایی که به خوبی تعیین شده عمل کنند استاندارد هایی در نظر گرفته می شود که این مودم ها بتوانند با مودم دیگری نیز در ارتباط باشند. این استانداردها در ابتدا توسط بل لاب توسعه یافت، سپس به وسیله CCITT توسعه بیشتری یافت و در کمیته مشورتی بین المللی تلفن و تلگراف برسی شد.
    همساز هیز: این اصطلاح اغلب در ادبیات فنی دیده می شود و به تشریفات ارتباطاتی رجوع نمی کند ولی قبل از فرمان اجرا به عملکرد یک مودم احتیاج دارد . تقریبا تمام مودم ها با استاندارد همساز هیر مطابقت می کنند . (‌بعضی اوقات با تعبیر دستگاه فرمان AT شناخته می شود.)
    بل 103 : این استاندارد توسط بل لبس برای bps 300 توسعه یافته است.
    بل 212A : این استاندارد توسط بل لاپس برای 1200 bps توسعه یافته است.
    v.21 : یک استاندارد بین المللی برای 300 bps است که فقط در سطح بین الملل استفاده می شود وبا استاندارد bel 103 همساز نیست . این استاندارد در خارج از ایالات متحده آمریکا استفاده میشده است.
     v.22: این هم یک نوع استاندارد بین المللی برای 1200 baudاست ولی با bell 212A همساز نیست. این استاندارد بیشتر در خارج از ایالات متحده استفاده می شده است.
    V.22BIS: این نوع استاندارد برای ارتباطات 2400 bps است که واقعا پیشرفت قابل ملاحظه ای روی v.22 داشت . ضمنا bis در لاتین برای دومین توسعه یافت و این موضوع نشان داده می شود که این نوع استاندارد ،‌ پیشرفته شده استاندارد قبلی است.
    v.32: ‌این نوع استاندارد برای مخابرات 9600 bps است.
    v.32 BIS: این نوع استاندارد برای 14,400 bps است.
    HST: یک استاندارد اختصاصی است که به وسیله robotics US برای مخابرات 14,400 bps توسعه یافت. به هر حال بر طبق ارتباط درHST 14,400 bps سرعت هر دو مودم باید از HST پشتیبانی کند مگر استانداردها دو گانه US robotics که با مودم های HST و V.32BIS ارتباط دارند . همچنین بعضی از مودم های US robotics HST در 16.800 bps عمل میکنند ، مادامیکه بعضی از استانداردهای دوگانه مودمهای US robotics HST بتوانند در19.200 bps عمل کنند.
     34 V.: این نوع استاندارد برای سرعت مخابره 28.800 bps است. همچنین این استاندارد به روز در آمده است تا مخابره به میزان 33.600 bps سرعت داشته باشد که شامل دو روش ارتباط نام برده 28.800 bps از 31.200 bps و 33.600 bps است . با توجه به مدارک همراه با مودم باید در مورد کارگزاری v.34 به روز شده ، تصمیم بگیریم . به هر حال استاندار v.34 به روز شده ، بعضی مواقع می تواند مانند v.34+ داوری کند . اگر چه بعضی از سازندگان می گویند یک مودم توانایی این را دارد که سرعت مخابره 33.6k را داشته باشد.
    V.FC: این استاندارد یک نوع استاندارد متناوب برای مخابره 28.800bps است که به وسیله روک ول توسعه یافت اما پروتوکول v.34 جایگزین آن شد. اگر مودم 28.800 bps شما از V.34 پشتیبانی می کند خوب است ولی به پشتیبانی V.34 نیز احتیاج دارد تا بتواند به راه اندازی مودم های بیشتر در28.800 bps همساز شود.
    X2: این نوع استاندارد، استاندارد 56k بود که به وسیله US robotcs توسعه یافت. این نوع استاندارد به یک مخابره اجازه خواهد داد که به میزان 56.000bps سرعت داشته باشد! اگر چه این 56k سرعت تنها راهی است که این سرعت دریافت می شود . استاندارد x2 در ابتدا به خاطر اینترنت گسترش پیدا کرد زیرا وقتی که صرف دریافت اطلاعات میشد بسیار بیشتر از وقتی بود که صرف فرستادن می شد. مخابره هنوز هم در سرعت انتقال 28.8k و 33.6k خواهد بود . توانایی استفاده از تکنولوژی x2 به نوع خطوط ارتباطی تلفن شما و کسی که با او در ارتباط هستید بستگی دارد و مودم هر دو شما باید از تکنولوژی x2 پشتیبانی کند .
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان شبکه های خانگی و شرکتی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان شبکه های خانگی و شرکتی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان شبکه های خانگی و شرکتی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شبکه های خانگی و شرکتی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شبکه های خانگی و شرکتی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان شبکه های خانگی و شرکتی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان شبکه های خانگی و شرکتی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شبکه های خانگی و شرکتی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شبکه های خانگی و شرکتی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان شبکه های خانگی و شرکتی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت