تحقیق مقاله مقاله ای کامل در مورد FAT32 - NTFS -LINUX

تعداد صفحات: 24 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20779
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مقاله ای کامل در مورد FAT32 - NTFS -LINUX

    حتما تا کنون با عناوینی همچون FAT16 و FAT32 آشنا هستید . این دو از سیستم های فایلی مایکروسافت هستند که در حال حاضر با توجه به گسترش زمینه های مختلف سیستم های کامپیوتری ناکارآمد و غیر قابل اطمینان هستند.

    یکی از مهمترین مشکلات امنیتی در سیستم FAT16 و FAT32 عدم توانایی در تعریف سطوح مجوز دسترسی به فایل ها و یا پوشه ها می باشد . که این امر می تواند به عنوان یکی از دلایل ناکارآمدی و قابل اطمینان نبودن این سیستم ها در سطوح شبکه باشد .

    بر این اساس مایکروسافت سیستم فایلی جدیدی تحت عنوان NTFS را ایجاد نمود که از یک ساختار 64 بیتی پشتیبانی می کند و از این رو کاربران می توانند فایل هایی ایجاد کنند که طول نام آنها تا 256 کارکتر باشد .

    چهار مجوز استاندارد در سیستم NTFS برای فایل ها و پوشه ها وجود دارند :

    1- No Access: با انتخاب این گزینه کاربران هیچگونه مجوزی برای خواندن ، نوشتن و ... فایل یا پوشه مربوطه نخواهند داشت .

    2- Read : با توجه به آنکه اجزاه خواندن یک فایل شامل اجرای آن نیز می باشد ،از این رو کاربری که این سطوح از دسترسی را داشته باشد می تواند فایل را اجرا کرده و آن را بخواند .

    3- Change : این سطح دسترسی و مجوز ، کاربر را قادر می کند تا فایل را خوانده و در صورت لزوم تغییرات خود را در آن انجام دهد یا حنی فایل را حذف کند .

    4- Full Control : با فعال بودن این گزینه کاربران دارای مجوز می توانند فایل را خواند ، تغییرات مورد نیاز را درآن ایجاد کرده و یا حذف کنند . در واقع تمام امکانات و اختیاراتی که کاربر در حالت Change دارد در این قسمت نیز وجود دارد و فرق این دو سطح مجوز در آن است که با داشتن مجوز Full Control ، کاربر می تواند حتی برای سایر کاربران سیستم دسترسی تعریف کند و یا دسترسی کاربر دیگر را از آن پوشه و یا فایل حذف کند .

    از لحاظ امنیتی بهتر است حتی الامکان از این مجوز استفاده نکنید ، زیرا داشتن مجوز Change بالاترین سطح دسترسی را به کاربران می دهد مگر آنکه واقعا بخواهید کاربری امکان تعریف یا حذف مجوز برای سایرین را داشته باشد .

    البته مجوزه های دیگری نیز چون Read Only ، No Execute، Execute Only ، Write Only و ... نیز قابل تعریف می باشند .

     

     
    تعریف مجوزها

     

    تعیین مجوز برای منابع اشتراکی شبکه
    مجوزهای بررسی شده در فوق در واقع برای تعیین سطح دسترسی کاربرانی است که از یک سیستم بطور مشترک استفاده می کنند . اما ممکن است سیستم شما در بین چندین سیستم دیگر و در یک شبکه قرار گرفته باشد و شما بخواهید با تعیین سطح دسترسی های مشخص امکان دسترسی به یک یا چند کاربر بدهید . پس از تعریف منابع اشتارکی در سیستم تان که می تواند فایل ها ، پوشه ها ، درایو ها ، چاپگر ، اسکنر و ... باشد ، کاربران دارای مجوز می توانند به این منابع دسترسی داشته باشند . با توجه به آنچه گذشت می توان سطوح دسترسی کاربران در سطح شبکه را نیز به شکل زیر تعریف کرد:

     

    1- No Access: نازلترین سطح دسترسی (دسترسی وجود ندارد)
    2- Read : اجرا و خواندن
    3- Change : اجرا ، خواندن و اعمال تغییرات
    4- Full Control : اجرا ، خواندن ، نوشتن و اعمال تغییرات ، تغییر در سطح مجوز ها

    با توجه به این توانایی ها شما می توانید برای یک فایل و یا پوشه در هر دو وضعیت سیستم محلی و شبکه ، مجوزلازم را به کاربران بدهید . مثلا با تعیین مجوز Change برای یک فایل در سیستم محلی ، به کاربرانی که در پشت سیستم شما می نشینند امکان اعمال تغییرات را در فایل بدهید و با تعیین مجوز Read در سطح شبکه تنها امکان خواندن را به کاربرانی که از شبکه استفاده می کنند بدهید . البته در صورت جابجایی این سطوح ، یعنی تعیین مجوز Change, در سطح شبکه و Read در سطح سیستم محلی ، تنها مجوز Read که حداقل سطح دسترسی بین این دو است به کاربران داده می شود و کاربران شبکه نیز تنها می توانند فایل را خوانده و اجرا کنند . شکل زیر ، بوت سکتور یک ولوم قالب دار را با یک NTFS را شرح می دهد .وقتی یک ولوم NTFS را قالب بندی می کنید ، برنامه قالب بندی اولین 16 قسمت را برای بوت سکتور و کد بوت استرپ اختصاص می دهد. 

    (جداول در فایل اصلی موجود است)

    در ولوم های NTFS ، اطلاعات رشته هایی هستند که BPB ها را از یک BPB گسترده شده دنبال می کند . ان اطلاعات که در رشته ها قرار دارند Ntldr( برنامه لود کننده NT ) را قادر می سازند تا لیست های فایل های اصلی ( MTF) را در طول شروع ، پیدا کنند. در ولوم های NT ، MFT در یک سکتور از پیش تعریف شده ، محدود نشده اند . این موضوع در مورد ولوم های FAT16 و FAT32 نیز صادق است . به همین خاطر اگر سکتور بدی در محل نرمال آنها قرار گیرد ، MFT ها می توانند جابه جا شوند. اگر اطلاعات خراب شده باشد ، MFT نمس تواند مستقر شود و ویندوز NT/2000 فرض را بر این خواهد گذاشت که ولوم قالب بندی نشده است .

    مثال زیر روشن خواهد کرد که چگونه یک بوت سکتور ولوم NTFS هنگامی که وندوز 2000 در حال اجراست ، قالب بندی می شود . در این قسمت نتیجه چاپی قالب بندی شده است .

    در جدول زیر قسمت های BPB وBPB گسترش یافته در ولوم NTFS شرح داده شده است .

    به دلیل اینکه یک سیستم در حال کار نرمال در بوت اسکوتر ها به دلیل دسترسی به ولوم وجود دارد، بیشترین توصیه ما این است که دیسک مرورگر با قائده ای را مانند chkdsk نصب کنید این کار بسیار بهتر از این است که از همه اطلاعات خود BACK UP بگیرید تا از پاک شدن اطلاعات ضروری خود جلوگیری کنید .

    MFT

    هر فایل در یک ولوم NTFS به وسیله رکوردی در یک فایل مخصوص به نام فهرست فایل اصلی یا ( MFT) نشان داده می شود .

    NTFS اولین 16 رکورد را در یک فهرست برای اطلاعات مخصوص رزرو می کند . اولین رکورد از این فهرست ، فهرست فایل اصلی را توصیف می کند و خود به وسیله یک رکورد بازتابی MFT پیروی می شود .اگر اولین رکورد MFT خراب شده باشد ،NTFS رکورد دوم را می خواند تا بتواندرکورد بازتابی MFT را که اولین رکورد آن مانند اولین رکورد MFT است را پیدا کند مکان های اطلاعات که به بخش های رکورد بازتابی MFT و MFT تقسیم شده اند ، در بو ت سکتور ها ثبت شده اند .نسخه ای دیگر از بوت سکتور در مرکز منطقی دیسک محدود شده است . سومین رکورد MFT فایل ثبت کننده وقایع است که برای ترمیم فایل ها به کار برده می شود . هفدهمین رکورد و رکوردهای زیرین فهرست فایل اصلی برای هر کدام از فایل ها هستند.

                                                                                  

     

     

     
    طرح ساده ای از ساختمان MFT

     

     

    فهرست فایل اصلی مقدار مشخصی از فضا را برای هر کدام از فایل های رکورد اختصاص می دهد . خصوصیات یک فایل در فضای اختصاص یافته در MTF نوشته می شود .فایل ها کوچک و دیرکتور ها ( معمولا 1500 بایتی و یا کوچکتر ) مانند فایلی که در شکل بعد نشان داده شده است، می توانند کاملا در داخل رکورد فهرست فایل اصلی جاسازی شوند .

    این طراحی دسترسی به فایل ها را بسیار سریع می کند .برای مثال سیستم فایل FAT که از یک فهرست فایل اختصاصی برای لیست کردن اسامی و آدرسها هر فایل استفاده می کند FAT راهنما ، محتوی یک شاخص را به داخل یک فهرست فایل اختصاصی ثبت می کند . وقتی شما بخواهید یک فایل را ببینید ، در ابتدا FAT فهرست فایل اختصاصی را می خواند و مطمئن می شود که آن فایل وجود دارد . سپس FAT فایل ها را به وسیله زنجیره ای از واحد های اختصاصی اتصال یافته به آن فایل ، بازیافت می نماید .

    رکورد های راهنما در داخل فهرست فایل اصلی قرار گرفته اند . بجای اطلاعات ، راهنما ها محتوی اطلاعات شاخص هستند . رکورد های راهنمای کوچک ، کاملا در داخل ساختمان MFT مستقر هستند . راهنماهای بزرگتر اساسا در داخل B-trees هستند و دارای رکوردهای همراه اشاره گر هستند که برای دسته های خروجی محتوی راهنماهای ثبت کننده ای که نمی توانند در داخل ساختمان MTFباشند ، مناسب هستند .

    فایل NTFS نسبت داده شده :

    سیستم فایل NTFS هر فایل و فولدر را مانند یک فایل نسبت داده شده می بیند . عناصری مانند نام فایل و یا اطلاعات امنیتی خود فایل و حتی اطلاعات خود همه به عنوان فایل نسبت داده شده هستند . هر نسبت داده شده ای به وسیله یک نوع کد نسبت داده شده و یا اختیارا به وسیله یک اسم نسبت داده شناسایی میگردد . هنگامی که یک نسبت گر فایل بتواند در داخل رکورد فایل MFT متناسب شود ، به نام نسبت دهنده مقیم نامیده می شوند .برای مثال اطلاعاتی از قبیل نام فایل ونشان زمانی ، اغلب اوقات شامل رکورد فایل MTFمی گردند . هنگامی که همه اطلاعات یک فایل برای متناسب بودن با رکورد فایل MTF بسیار بزرگ است ، بعضی از نسبت داده شده های آن غیر ساکن می شوند . نسبت داده شده های غیر ساکن در جای دیگرفضای دیسک در ولوم به صورت دسته های یک یا بیشتر اختصاصی می شوند .

    NTFS لیست نسبت داده شده ها را ایجاد می کند و آ نها را برای توضیح مکان رکوردهای نسبت داده شده ، نسبت می دهد .

    فهرست 3-5 همه فایل های نسبت داده شده را که به وسیله سیستم فایلNTFS تعریف شده است لیست وار نشان می دهد. این لیست قابلیت وسعت بیشتر را دارد به دین معنا که فایل های نسبت داده شده دیگری در آینده می توانند تعریف شده و به این لیست اضافه شوند .

    بهینه سازی NTFS

    اگر شما احتیاجات ذخیره سازی خود را بررسی کنید ، می توانید بعضی از پارامتر های سراسری NTFS را برای به دست آوردن افزایش قدرت اجرا یی CD تنیظم کنید .

    فاکتور های بسیار دیگری نیز موجود دارد ( ما در اینجا از ذکر نوع CD درایو و یا rpm خود داری می کنیم )که می توانند بر روی اجرای NTFS تاثیر بگذارند مانند : سایز دسته ، موقعیت ، قابلیت ریز شدن فهرست فایل اصلی (MTF ) و فایل های صفحه بندی ، ولوم فشرده NTFS ، منبع ولوم NTFS ( که به وسیله ولوم وجودی FAT به وجود می آیند و یا معکوس می شوند .

    تعریف سایزدسته به طور دقیق :

    دسته یک واحد اختصاص یافته است . اگر شما به طور مثال فایلی به اندازه 1 بایت ایجاد کنید ، حداقل یک دسته باید در سیستم فایل FAT اختصاص بیابد. اگر فایلی در NTFS به حد کافی کوچک باشد ،می تواند بدون استفاده از دسته های ویرایشگر خود دررکورد MFTزخیره شود . هنگامی که فایل دورتر از مزر دسته بزرگ می شود ، دسته دیگری اختصاصی می شود . این بدین معنی است که سایز دسته بزرگتر ، فضای دیسک بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد و در نتیجه اجرا بهتر است . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مقاله ای کامل در مورد FAT32 - NTFS -LINUX

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مقاله ای کامل در مورد FAT32 - NTFS -LINUX , مقاله در مورد تحقیق مقاله مقاله ای کامل در مورد FAT32 - NTFS -LINUX , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مقاله ای کامل در مورد FAT32 - NTFS -LINUX , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مقاله ای کامل در مورد FAT32 - NTFS -LINUX , تحقیق درباره تحقیق مقاله مقاله ای کامل در مورد FAT32 - NTFS -LINUX , مقاله درباره تحقیق مقاله مقاله ای کامل در مورد FAT32 - NTFS -LINUX , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مقاله ای کامل در مورد FAT32 - NTFS -LINUX , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مقاله ای کامل در مورد FAT32 - NTFS -LINUX ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مقاله ای کامل در مورد FAT32 - NTFS -LINUX
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت