تحقیق مقاله رایگان صادق هدایت

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20782
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان صادق هدایت

    وی فرزند اعتضاد الملک و از خاندان اشراف ایرانست، پدران وی پیوسته شاغل مقامات عالی دولتی و مناصب نظامی بودند. صادق در 28 بهمن 1281 در تهران تولد یافت. او بیشتر عمر خود را در تهران بسر برد و طولانی‌ترین سفر وی هنگامی است که برای تحصیل بفرانسه رفت. وی در اینکشور اوقات خود را بیشتر به سیر و گشت گذراند. ابتدا در پاریس و سپس به «بزانسون» رفت و در پانسیونی خانوادگی سکونت جست سپس بپاریس رفت بازگشت و هنگامی بدان شهر بر آن شد که خود را در رودخانه غرق کند ولی او را نجات دادند  داستان‌های معروف: زنده بگور، سه قطره خون، نمایشنامه‌ «پروین»، افسانه‌آفرینش، فوائد گیاهخواری را در آنجا نوشت. سپس به وطن خود بازگشت و بسال 1315 به بمبئی رفت و در آنجا زبان پهلوی را فرا گرفت و با دو داستان که شوروی گذرانید. و عاقبت در آذر 1329 بپاریس سفر کرد و پس از چهار ماه در آنجا بوسیله‌ی گاز انتحار کرد. صادق در بذله گویی استعداد و مهارتی داشت، بحیوانات شفقت می‌ورزید با اینکه می‌توانست از آثار علما و ادبا بهره‌ برد و بوسیله زبان فرانسه از معارف و ادبیات ملل مختلف بهرمند می‌شد در پایان عمر به تحصیل زبان روسی همت گماشت و به مطالعه آن اشتغال داشت به حافظ و خیام علاقه بسیار می‌ورزید. هنگام جوانی ودر آن وقت که در پاریس اقامت داشت بعقاید مذهبی یوگا و کیش بودایی روی آورد و در همان اوقات بود که مجسمه کوچک بودا را خرید و از آن پس همیشه آن مجسمه بر روی میز وی دیده می‌شد. صادق روز 19 فروردین سال 1330 در پاریس خودکشی کرد بدینسان که به گرماه خانه خویش رفت و نخست سوراخ‌ها و روزنه‌ها را استوار ساخت سپس شیر گاز را گشود و در کف حمام دراز کشیده جان سپرد.جنازه‌ی او را در مسجد پاریس گذاردند و پس از توقفی اندک در حالیکه قریب یکصد تن از دانشجویان ایرانی آنرا تشیع می‌کردند به قبرستان «پرلاشز» حمل و در آنجا دفن کردند. گذشته از مقاللاتی که از وی در مجله‌ها بطبع رسیده تألیفات متعددی دارد از اینقرار:

             

     

    1)داستان ها: زنده بگور، آب زندگی شامل 9 داستان. سایه مغول (قسمت سوم کتاب انیران) سه قطره خون شامل 11 داستان، علویه خانم، سایه روشن شامل 7 داستان، وغ‌وغ ساهاب شامل 35 قصه، بوف کور، سگ ولگرد 8 داستان، ولنگاری 6 داستان، حاجی‌آقا، فردا، توپ مروارید.

    2) نمایشنامه‌ ها: پروین دختر ساسان، مازیار، افسانه آفرینش.

    3) آثار تحقیقی: فوائد گیاهخواری، انسان و حیوان، ترانه‌های خیام، پیام کافکا.

    4) سفرنامه‌ها: اصفهان نصف جهان، در جاده‌ی نمناک.

    فرهنگ عامه: اوسانه، نیرنگستان، فلکلور یا فرهنگ توده.

    ترجمه از متون پهلوی: گجسته ابالش، کارنامه‌ی اردشیر بابکان، گزارش گمان شکن، یادگار جاماسب، زند و هومن یسن، شهرستان‌های ایرانشهر.

    ترجمه از فرانسه: دیوار، مسخ، گراکوس شکارچی و داستان‌های دیگر. (از کتاب صادق هدایت ترجمه‌ی حسن قائمیان). صادق نابغه‌ای از نوابغ جهانی است و بتازگی فرانسویان بعظمت مقام وی پی برده و می‌توان گفت که در آن مملکت کمتر کسی از اهل ادب هست که با نظر تحسین و اعجاب در این داهیه‌ی ایرانی بیند و به بزرگی فکر و روح او اعتراف نکند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان صادق هدایت

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان صادق هدایت, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان صادق هدایت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان صادق هدایت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان صادق هدایت, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان صادق هدایت, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان صادق هدایت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان صادق هدایت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان صادق هدایت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان صادق هدایت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت