تحقیق مقاله تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20826
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان

    نگاهی به وضعیت جوامع انسانی در کل جهان نشان می‌دهد که زندگی بشری نسبت به سالهای گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و در مقابل این پیشرفتها یک تغییر مهم در زندگی ایجاد شده که عبارت است از کاهش بکارگیری بدن به دلیل افزایش امکانات و تسهیلات زندگی می‌باشد. کم تحرکی و بی‌تحرکی امروزه یکی از مشکلات اساسی بشر می‌باشد

    در پیشگیری و کنترل سرطان باید به یک نکته اساسی توجه کرد و آن این که سرطان تنها یک اتفاق لحضه‌ای نیست بلکه فرایندی از انواع تغییرات سلولی است که باعث می‌شود سلول بیشتر و بیشتر خود مختار شود.

    راههایی که ورزش از طرق آن سبب کاهش بیماری ها و سرطان در انسان می‌شوند را به 10 گروه تقسبم می‌کنیم:

     

    1 : بهبود وضعیت سیستم ایمنی :

    در سالخوردگی سیستم ایمنی بدن به طور چشم گیری کاهش می‌یابد(بخصوص ایمنی سلولی)، به نظر می‌رسد که این تغییر سیستم ایمنی سبب شیوع بیشتر سرطان باشد ورزش با بهبود وضعیت سیستم ایمنی خصوصاً در افراد سالمند می‌تواند در پیشگیری از سرطان مؤثر باشد.

     

    2 : نقش ورزش در کاهش استرس :

    تمرینات بدنی موجب کاهش استرس می‌شوند زیرا از یک طرف سبب تخلیه انرژی شده و اجازه می‌دهند که بدن از انجام آنها به ثبات برسد و از طرف دیگر امکان تمرکز را به فرد می‌بخشد و به او آرامش می‌دهند و به هر حال باعث کاهش فشارهای روانی می‌شوند.

    تغییرات هورمونی در طی فعالیت فیزیکی باعث بهبود خلق می‌شود و استرس را کاهش می‌دهد.

    ورزش باعث افزایش آمادگی جسمانی و احساس مثبت نسبت به شرایط جسمانی در خود فرد می‌شود.

    مطالعات نشان داده نگرش فرد به خود و زندگی خود موجب کند شدن و یا سرعت بخشیدن به تکثیر سلولهای خطرناک و ظهور سرطان می‌گردد.

    فواید روانی شیوه زندگی فعال در مطالعات زیادی تأیید شده است.فشار روانی در افراد ورزشکار به طور معنی داری کمتر از افراد غیر ورزشکار است.ورزش افراد را در یک وضعیت ایده‌ال شخصیتی و روانی قرار می‌دهد.

    استرس سطح ایمنی بدن ( سلول‌های مسئول ایمنی) را کاهش می‌دهد.

    تجارب فشار آور روانی، حالات عمیق تنشی و اضطرابی، ناکامیهای شدید، افسردگی طولانی، محرومیت از خواب به طور مکرر، داغدیدگی، سوگواری و سایر حالات هیجانی منفی می‌تواند موجب کاهش مؤقت یا طولانی مدت حساسیت دستگاه ایمن سازی بدن شده و شخص را در معرض انواع بیماریها و سرطان قرار دهد ورزش با افزایش ذخایر فیزیولوژیک بدن انسان را در برابر این فشارها مقاوم می‌سازد.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان, مقاله در مورد تحقیق مقاله تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان, تحقیق درباره تحقیق مقاله تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان, مقاله درباره تحقیق مقاله تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تأثیر ورزش در پیشگیری از سرطان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت