تحقیق مقاله تاریخچه فوتبال

تعداد صفحات: 37 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20900
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تاریخچه فوتبال

    فوتبال تا آنجایی که ما امروزه می دانیم در انگلستان بوجود آمد. اگر چه هیچکس مطمئن نیست که چه زمانی توپ به فرد دیگر شوت شد اما این نوع بازی هایی که تیم توپ و شیوه امتیازگیری در آنها وجود دارد برای قرنها بوده اند. حدود ۳۰۰۰سال پیش چینیهای باستان یک نوع بازی به نام تسوچو(تسو به معنی شوت کردن و چو هم به معنی توپی از پوست حیوانات) بازی می کردند.در همان زمان در ژاپن مردم کماری بازی می کردند. این بازی شامل بازیکنانی بود که تلاش می کردند توپ را به داخل دو ساقه بامبو شوت کنند یونانی های باستان بازی به نام اپیس کایروس داشتند رومیها بازی به نام هارپاسکوم به بریتانیا آوردند و ممکن است که این بازی به فوتبال تبدیل شده باشد. حدود سال ۲۱۷ بعد از میلاد بازیهایی بودند که تمام روستاها در آن شرکت داشتند. این بازیها هیچ قانونی نداشتند و اغلب بسیار خشن بودند که باعث می شد تا پادشاهان متعددی برای ممنوعیت آنها تلاش کنند. این بازیها بسیار محبوب بودند و مردم با وجود ممنوعیت ها آنها را بازی می کردند.

     

    خشونت خیابانی

    اولین سابقه انجام یک مسابقه فوتبال به دهه ۱۱۰۰ میلادی برمی گردد. در تمام قرون وسطی شانس دیدن یک توپ فوتبال بسیار کم بود. در واقع تماشا کردن یک بازی بسیار مشکل بوده است و بیشتر به یک شورش تمام وکمال شباهت داشته تا به بازیهای آرام وخودمانی امروزه. اغلب افراد به طور جدی صدمه می دیدند وبدون هیچ برانکاری برای انتقال آنها به بیرون زمین در زیر پاهای دیگران لگدمال می شدند در حالیکه بازی جریان داشت.

    چه کسی به قوانین نیاز دارد؟

    از دهه 1800 میلادی شکلهای مختلفی از فوتبال در مدارس خصوصی انگلستان بازی می شد که بدون توافق در مورد تیم اندازه گل پرتاب توپ و موارد دیگر انجام می شد. برای مدارس غیر ممکن بود که در مقابل هم مسابقه بدهند و یا بعد از اتمام تحصیل بتوانند فوتبال بازی کنند. بنابراین در سال 1848 چهارده دانشجو از دانشگاه کمبریج برای یافتن قوانین گرد هم آمدند. با وجودیکه این قوانین به صورت جهانی مورد قبول واقع نشد اما اولین تلاش برای ایجاد یکنواختی در فوتبال بود. قوانین دیگر به تدریج تنظیم گردیدند. مشکل اصلی در به توافق رسیدن قوانینی بود که اجازه استفاده از دست را می داد. برای تصمیم در این مورد 11 نفر از نمایندگان باشگاهها در 26 اکتبر 1863 در لندن برای ایجاد یک اتحادیه فوتبال گرد آمدند. در 8 دسامبر همان سال این افراد با یک سری از قوانین موافقت کردند. مدارس خصوصی انگلستان مبتکر ایجاد یک سری قوانین فوتبال بودند. تیم مدرسه هارو (سال1867) اولین تیمی بود که طبق قوانین اتحادیه فوتبال که در سال 1863 مورد توافق قرار گرفته بود بازی کردند. امروزه اعضای فیفا تقریبا 200 کشور هستند و همین امر فوتبال را بزرگترین ورزش جهان کرده است.

     

    اولین مسابقات فوتبال

    همانطور که فوتبال در بریتانیا در حال رشد بود مدت زیادی طول نکشید که مسابقات جام حذفی پیشنهاد شد. در سال 1871 دبیر کل اتحادیه فوتبال انگلستان چارلز الکوک پیشنهاد یک سری مسابقات را که در مدرسه هارو برگزار می شد را ارائه داد. در سال بعد قدیمی ترین جام فوتبال جهان یعنی جام اتحادیه انگلستان متولد شد. این مسابقات فقط در 13 مسابقه انجام پذیرفت. هنگامی که بازیکنان انگلیسی حرفه ای شدند دستمزد آنها از فروش بلیطهای بازی پرداخت شد. مسابقات جام اتحادیه هم به دستمزد بازیکنان کمک می کرد. فینال جام اتحادیه انگلیس در 1901 با جمعیت 114815 نفر که برای تماشای تاتنهام هاتسپور و لیدز یونایتد جمع شده بودند. مسابقه مساوی شد اما تاتنهام در بازی بعد پیروز شد.

     

    صادرات بزرگ

    بریتانیا مسئول معرفی فوتبال به نقاط دیگرجهان است. اولین کشوری که فوتبال به آنجا سرایت کرد آرژانتین بود که در سال 1879 انگلیسی های مقیم آرژانتین باشگاه بوئنوس آیرس را تاسیس کردند. در دانمارک باشگاه فوتبال انگلیسی شروع به کار کرد و در سوئیس دانشجویان که فوتبال را از همکلاسیهای انگلیسی خود فرا گرفته بودند باشگاه سنت گالن را تشکیل دادند. در 1880 تاجران انگلیسی باشگاهی در آلمان ایجاد کردند. گسترش فوتبال در جهان آغاز شده بود.

     

    لیگ انگلستان

    در سال 1885 اتحادیه فوتبال انگلستان حرفه ای گری را قانونی کرد و به باشگاهها اجازه داد تا به بازیکنان خود حقوق بپردازند. این بدین معنی بود که برای پرداخت دستمزد بازیکنان بازیهای بیشتری باید انجام می شد. ویلیام مک گرگور پیشنهاد بازیهای خانگی و بیرون از خانه را داد. این پیشنهاد توسط 12 باشگاه مورد قبول واقع شد ودر 22 مارس 1888 لیگ فوتبال انگلستان تشکیل شد.

     

    فیفا تشکیل شد

    از سال 1903 صحبت ایجاد فدراسیون بین المللی وجود داشت اما سرانجام در سال 1904 فدراسیون بین المللی فوتبال یا فیفا تشکیل شد. فوتبال گسترش خود را بخصوص در آمریکای جنوبی و اروپا ادامه داد و در سال 1939 اعضای فیفا به بیش از 50 عضو رسید.

     

    شروع ساده

    فوتبال در 150 سال گذشته راه درازی را پیموده است. پوشش تاویزیونی و حمایت شرکتها از تیمها به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. اکنون بازیکنان سطح بالا ستاره های رسانه ها هستند و میلیونها ارزش دارند. آنها همچنین دارای مربیان و فیزیوتراپهایی هستند که در حفظ حالت مطلوب کمک می کنند. تمرین فوتبال برای تیم وست برامویچ آلبیون در 1906 شامل پیاده روی سریع بود. وسایل تمرین که امروزه به بازیکنان پیشنهاد می شوند از آن زمان تغییرات بسیاری کرده اند.

     

    آینده و حال

    اگر شما به زمان گذشته بر می گشتید و به یک مسابقه فوتبال در روزگار قدیم برمی خوردید وسایل بازی زیاد نا آشنا نبودند. اگر چه فوتبال از آن زمان تغییرات بسیاری کرده اما ماهیت بازی به همان صورت باقی مانده است. در حال حاضر فوتبال محبوبترین ورزش دنیا است و به خاطر آن کالاهای تجاری و سوغاتهای زیادی بوجود آمده است. بیش از دهها سال تغییر روشها و در دسترس بودن مواد جدید لوازم بازی را تغییر داده و مبالغ هنگفتی برای تولید توپ و کفشهای بهتر سرمایه گذاری شده است.

     

    برنامه های بازی ها

    اولین برنامه ها بسیار ابتدایی و ساده بودند و شامل فقط یک ورق کاغذ می شدند. امروزه این برنامه ها بیشتر شبیه مجلات براق هستند.

     

    بهای بلیط ها

    قیمت یک بلیط برای اولین مسابقه رسمی بین اسکاتلند و انگلستان در سال 1872 برابر یک شلینگ(5پنس) بود. ارزان ترین بلیط برای یک مسابقه انگلستان در خلال جام قهرمانی اروپا در 1996 15 پوند بود و گرانترین بلیط هم 130 پوند بود.

     

    کفش ها

    در سالهای 1800 قبل از اینکه کفشهای فوتبال به صورت فراوان در دسترس باشند بعضی بازیکنان به کفشهای معمولی کار میخ می کوبیدند. کفشهای امروزی نرم و رنگارنگ هستند و با کفش های قدیمی چرمی و سنگین که ساق بلند بودند تفاوت دارند.

     

    توپ ها

    اولین توپها مثانه حیوانات بودند که با چرم پوشش داده می شدند. اجزای این توپها به هم دوخته می شدند و اغلب در خلال بازی شکل خود را از دست می دادند. اگر باران می امد آب را در خود نگه می داشتند و وزن انها افزایش می یافت. در توپهای جدید از مواد مختلفی استفاده می شود و یک روکش پلاستیک برای مشکل آب وجود دارد. این توپها سبک تر هستند و شکل خود را به خوبی حفظ می کنند.

                                                                                                      

    پیراهن ها

    در خلال سالها پیراهن های فوتبال تغییرات بسیاری یافته اند. در یک زمان از کتان درست می شدند و یقه ها به آنها دوخته می شد وهیچ نوشته ای بر روی آنها نبود.دردهه 1950 پیراهن ها به لباسهای راگبی شبیه بودند. امروزه آنها از مواد ترکیبی ساخته می شوند و در بعضی موارد طوری طراحی شده اند که هوا از انها عبور کند و تقریبا بر روی همه انها حتما نام شرکت حمایت کننده تیم هم نوشته می شود.

     

    شورت ها

    تغییر اصلی در شورتها در اندازه طول آنها بوده است. زمانی شورتها تا زانو پایین می آمدند اما بازیکنان امروزی شورتهای کوتاهتری می پوشند. امروزه شورتها متوسط و پیراهن ها هم گشادتر و راحت تر شده اند. طول شورتها از دهه ای به دهه دیگر تغییر می کردند. از دهه 1970 شورتها کوتاهتر و پیراهن ها تنگ تر شدند. در سالهای ابتدایی 1900 شورتها و پیراهن ها بلند بودند.

     

    دستکش ها

    در ابتدا دروازه بانان دستکشهای کتانی ساده ای می پوشیدند و دستکش های امروزی دارای بالشتکهای ضخیم و نوارهای چسب دار هستند.

     

    لوازم دروازه بان

    تا همین اواخر پیراهن دروازه بانها سبز زرد یا سفید بودند. پیراهن ها هم دستخوش تغییرات فراوانی شده اند و اکنون رنگارنگ و چند لایه هستند.

     

    بازی های کوچک

    فوتبال رومیزی اولین بازی بود که تلاش می کرد تا فوتبال را در اتاق نشیمن افراد بازسازی کند. اگر چه بازی با انها هنوز هم لذت بخش هستند ولی امروزه تکنولوژی پیشرفته بیشتر از زمین یا میز بر میدان مسابقه فوتبال خانگی حکمفرما است.

     

    قوانین وتغییرات آن

    هدف اصلی از بازی فوتبال به همان شکل اولیه باقی مانده است اما این یک بازی بسیار گسترش یافته است. زمانی تعویض بازیکن مجاز نبود و اگر یک بازیکن از دستانش برای جلوگیری از عبور توپ به دروازه استفاده می کرد داور گل را می پذیرفت. دروازه بانان هم می توانستند پاسی که از طرف هم تیمی به عقب داده شده را با دست دریافت کنند. از سال 1913 قوانینی که مورد توافق قرار گرفته بودند در بازی استفاده می شدند اما این قوانین در طی سالها تغییرات زیادی کرده اند. تعدادی از این قوانین اثر عمیقی بر بازی داشتند و تعدادی نیز بازی را کمی پیچیده تر کرده بودند. به طور کلی قصد بر این بود که بازی هیجان اوری ایجاد شود تا کسانی که در بازی شرکت دارند بتوانند وظیفه شان را براحتی انجام دهند.

    تعدادی از ساده ترین قوانین فوتبال در سال 1862 (پذیرفته شده توسط فیفا در 1863)

    1-گل وقتی بثمر می رسد که توپ به دروازه و زیر تیر عمودی دروازه وارد شود بجز هنگامی که با دست وارد دروازه شود.

    2-دستها فقط برای نگهداشتن و کاشتن توپ روی زمین استفاده می شود.

    3-شوتها فقط به توپ زده می شوند.

    4-ضربه زدن بوسیله پاشنه پا مجاز نیست.

    5-یک بازیکن مجاز نیست توپی را که در هوا قرار دارد شوت کند.

    6-هنگامی که توپ از کنار پرچم زمین گذشت باید بوسیله فردی که توپ را شوت کرده از همان نقطه و به طرف مرکز زمین پرتاب شود.

    7-هنگامی که توپ به پشت خط دروازه می رود باید بوسیله یکی از افراد تیم به میدان مسابقه شوت شود.

    8-هنگامی که بازیکنی قصد شوت کردن را دارد بازیکنان حریف باید 6 قدم با وی فاصله داشته باشند.

    9-بازیکنی که در افساید قرار دارد باید سریعا به پشت توپ برگردد و توپ قبل از اینکه بوسیله همان بازیکن زده شود باید توسط بازیکن دیگری از همان تیم یا تیم مقابل زده شود.

    10-دادن توپ به بازیکنی که در آفساید قرار دارد ممنوع است.

     

    تغییراتی برای بهتر شدن بازی

    1913: هنگامی که ضربه آزاد باید زده شود دیواره دفاعی بازیکنان حریف باید تا 10 یارد (2/9) عقب بروند.

    1924: اگر لباس تیمها یکسان باشد تیم مهمان باید لباس رنگ دیگری بپوشد.

    1937: یک خط نیمدایره در بیرون محوطه جریمه کشیده شد.

    1951: جریمه خطاها ضربه های آزاد غیر مستقیم است.

    1976: کارتهای زرد و قرمز ابداع شدند.

    1981: 3 امتیاز برای یک پیروزی ابداع شد.

    1989: اگر بازیکن حریف با آخرین مدافع در یک امتداد باشند این افساید نیست.

    1992: قانون پاس به عقب ابداع شد. دروازه بان اجازه ندارد توپی که بوسیله یارانش به عقب پاس داده شده را با دست دریافت کند.

     

    قوانین آینده

    بازی فوتبال ادامه پیدا می کند. به نظر نمی آید که استفاده از دستها هیچوقت مجاز شود ولی معلوم نیست در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در اینجا تعدادی از تغییرات امکان پذیر در فوتبال آورده شده است.

    داوران ویدیویی: ویدیو می تواند نقش مهمی در داوری فوتبال آینده داشته باشد.

    سین بین Sin Bin: کارت جریمه سوم ابداع می شود که به داوران اجازه می دهد تا بازیکن خطا کار را برای 10 دقیقه از زمین اخراج کنند.

    آفساید: یک بحث داغ است و عده ای طرفدار برچیدن قانون آفساید هستند. ضمنا تبدیل شدن پرتاب اوت به شوت از کنار زمین می تواند یکی از تغییرات آینده فوتبال باشد. 

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تاریخچه فوتبال

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تاریخچه فوتبال , مقاله در مورد تحقیق مقاله تاریخچه فوتبال , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه فوتبال , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه فوتبال , تحقیق درباره تحقیق مقاله تاریخچه فوتبال , مقاله درباره تحقیق مقاله تاریخچه فوتبال , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه فوتبال , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه فوتبال ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تاریخچه فوتبال
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت