تحقیق مقاله رایگان تازه های شیمی

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20920
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی شیمی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تازه های شیمی

    خطرات استفاده از کولر خودرو

     (بنزن گازی است که کلیه ها و کبد را تحت تاثیر قرار داده و از همه خطرناکتر اینکه بدن انسان به سختی می تواند این ماده سمی و خطرناک را دفع نماید. )

     همزمان با نزدیک شدن به فصل گرما در کشورمان ایران نکته ای در خصوص استفاده از کولر خودرو وجود دارد که خواندنش خالی از لطف نیست.

    - هیچگاه بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو سیستم تهویه هوا را روشن نکنید.

    - پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره های خودرو را پایین کشیده و صبر کنید تا هوای داخل خودرو عوض شود، بعد ازچند دقیقه می توانید سیستم تهویه مطبوع خودرو را روشن نمایید.

    آیا می دانید دلیل انجام این کار چیست؟

    بر اساس تحقیقات صورت گرفته، داشبورد، صندلی و سیستم تهویه هوای خودرو از خود گاز بنزن ساطع می کنند که یک گاز بسیار سمی و سرطانزاست (حتما بارها بویی شبیه پلاستیک گرم شده را در خودرویتان احساس کرده اید، این همان بوی گاز سرطانزای بنزن است.(

    علاوه بر سرطان زایی، گاز بنزن به استخوان ها آسیب رسانده (مسمومیت استخوان ها) و نیز باعث ابتلا به آنومیا (نوعی از سرطان خون مربوط به گلوبول های قرمز خون) و کاهش سطح گلوبولهای سفید بدن می گردد. همچنین تماس طولانی مدت با این گاز سمی باعث ابتلا به لوکمیا (نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلوبولهای سفید خون) و در مواردی همزمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنین در خانمها نیز می گردد.

    جالب است بدانید: میزان سطح قابل قبول بنزن در هوای ازاد حدود 50 میلی گرم در هر فوت مربع می باشد، در حالیکه میزان بنزن موجود در داخل یک خودروی پارک شده با پنجره های بسته بین 200 تا 400 میلی گرم می باشد. حال اگر این خودرو در فضای باز و زیر نور خورشید در دمای بالای 60 درجه فارنهایت پارک شده باشد سطح بنزن موجود در فضای داخل آن بین 2000 تا 4000 میلی گرم بالا می رود که 40 برابر بیشتر از سطح قابل قبول آن می باشد.

    افرادیکه سوار خودرویی با پنجره های بسته می شوند بطور اجتناب ناپذیری در معرض تنفس پی در پی و بیش از اندازه این گاز مهلک و سمی قرار می گیرند. علاوه بر موارد ذکر شده بالا بنزن گازی است که کلیه ها و کبد را تحت تاثیر قرار داده و از همه خطرناکتر اینکه بدن انسان به سختی می تواند این ماده سمی و خطرناک را دفع نماید.

    پس دوستان عزیز قبل از سوار شدن داخل خودرو، پنجره ها و درب خودرویتان را باز نمایید و بگذارید هوای سمی و زهرالود انباشته شده داخل اطاق خودرو خارج گردد، به عبارت دیگر این ماده سمی را از فضای خودروی خود بیرون برانید.

    یک ضرب المثل چینی: وقتی شخصی موضوع ارزشمندی را که به نفع شماست با شما در میان گذاشت شما نیز اخلاقا وظیفه دارید آن مطلب را به دیگران انتقال دهید.

     

    سوخت جدید گیاهی برای خودرو
    همگانcoilرا گیاهی گیاهی خطرناک و کشنده برای انسان می دانند.اما دانشمندان اخیرا در کالیفرنیای جنوبی در حال مهندسی این گیاه به منظور تولید سوختهای جدید محرکه هستند.
    "گرگ پال" یکی از مدیران ارشد موسسه LS9مدعی است سوخت تولیدی آنها دقیقا مشابه گازوئیل است و می توان از آن در خودرو استفاده کرد.در ماه سپتامبر 2008 این موسسه توانست پالایشگاهی منحصر به فرد ایجاد کند که می تواند صدها بشکه گازوئیل طبیعی در هفته تولید کند.
    این پالایشگاه کوچک محلی،coil اصلاح شده را با نیشکردر محفظه های بزرگ آب ترکیب کرده و با سوخت و ساز،اسیدی چرب تولید می شود که همان ساختار هیدروکربنی گازوئیل را دارد.
    بر خلاف سایر سوخت های طبیعی تولید شده ،فرایند فراوری این سوخت جدید از سهولت بالایی برخوردار است به نحوی که گازوئیل تو لید شده روی آب به صورت شناور قرار می گیرد و می توان به راحتی مثل خامه از روی شیر آنرا جدا و بلافاصله به باک ماشین تزریق کرد.
    گرفتن سوخت از نیشکر(چغندر)دردسر کمتری نسبت به ازت دارد و سوخت تولید شده نیز محتاج ارتقا بوسیله اتانول یا گاز طبیعی نیست.هر بشکه سوخت تولیدی از چغندر حدود 50 دلار آب می خورد که در مقایسه با رقم 200 دلاری موجود برای هر بشکه گازوئیل معمولی ،رقم بسیار مناسبی می باشد.احتمال می رود مدیران این موسسه بتوانن تا ابتدای سال 2011 پالایشگاه بزرگی را برای تولید این سوخت تاسیس کنند.

     

    مهمترین عامل موثر بر سرعت یک واکنش چیست؟

    در بخش اول کتاب شیمی پیش دانشگاهی عوامل موثر بر سرعت واکنش به این شرح بیان شده اند :

    1- ماهیت واکنش دهنده ها           

    2- غلظت واکنش دهنده ها               

    3- دمای که واکنش در آن انجام می گیرد.

    4- فشار در سامانه های که واکنش دهنده گازی وجود داشته باشد             

    5- اندازه ذرات واکنش دهنده و سطح تماس آنها

    6- استفاده از کاتالیزور در واکنش

    ماهیت واکنش دهنده ها مهم ترین عامل موثر بر سرعت واکنش های شیمیایی است. اما این عامل نمی تواند برای یک واکنش خاص تغییر کند. ماهیت مواد واکنش دهنده در یک واکنش نوع آن واکنش را مشخص می کند. بنابر این اگر ماهیت واکنش دهنده ها را تغییر دهیم در واقع نوع واکنش را تغییر داده ایم. به عنوان مثال اگر هدف مطالعه واکنش فلزات فعال با آب باشد نمی توان به جای فلز فعالی مثل سدیم از فلزی واسطه مثل نیکل استفاده کرد. اما پنج عامل دیگر را می توان برای یک واکنش تغییر داد، به عنوان مثال می توان در واکنش اثر سولفوریک اسید بر فلز آهن غلظت اسید را تغییر داده یا آهن را به صورت براده آهن در واکنش شرکت دهیم.

    به جز ماهیت واکنش دهنده ها دو عامل " دما و کاتالیزور " بیشترین تاثیر را بر سرعت واکنش دارند.

    افزایش دما موجب افزایش سرعت هر گونه واکنشی است. با افزایش دما کمپلکسهای فعال شده بیشتری تشکیل می شوند زیرا تعداد برخوردهای دارای انرژی فعال سازی لازم افزایش می یابد ( شیمی عمومی با نگرش مفهومی تالیف اسمیت، اسموت، پرایس )

    کاتالیزور ماده ای است که سرعت واکنش را زیاد می کند و خود دچار تغییر دائم نمی شود. کتالیز شدن، فرایند افزایش سرعت های واکنش در حضور یک کاتالیزور است. ظاهرا کاتالیزور از نظر شیمیایی تحت تاثیر واکنش نیست. اما این ماده مکانیسم واکنش را طوری تغییر می دهد که نسبت به واکنش کاتالیز نشده، انرژی فعال سازی کمتری لازم باشد. ( شیمی عمومی با نگرش مفهومی تالیف اسمیت، اسموت، پرایس )

    از بین این دو عامل کدامیک را می توان در افزایش سرعت واکنش مهمتر دانست؟ در برخی از کتاب های کمک درسی کاتالیزور به عنوان عاملی مهمتر نسبت به دما در نظر گرفته شده است. با این استناد که :

    1-  افزایش دما نیاز به مصرف منابع انرژی دارد که آن نیز مستلزم صرف هزینه مالی می باشد. اما کاتالیزورها چون در واکنش مصرف نمی شوند هزینه های مالی کمتری را برای آنها در نظر می گیرند.

    2- بسیاری از مواد شیمیایی به خصوص مواد آلی در دمای بالا تجزیه می شوند. پس افزایش دما در مورد این واکنش دهنده ها به جای بالا بردن سرعت موجب تجزیه و هدر رفتن مواد شیمیایی می شود.

    در کنار این دو مورد باید در نظر داشت که برخی واکنش های شیمیایی بدون حضور کاتالیزور و فقط با افزایش دما نیز با سرعت قابل ملاحظه ای انجام می گیرند و عملا نیازی به کاتالیزور ندارند. یا برای برخی واکنش های شیمیایی کاتالیزوری وجود ندارد و در این واکنش ها افزایش دما عاملی تعیین کننده است.

    آیا واقعا می توان از بین این دو عامل یکی را مهمتر از دیگری دانست؟ نظر شما چیست؟ 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تازه های شیمی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تازه های شیمی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تازه های شیمی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تازه های شیمی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تازه های شیمی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تازه های شیمی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تازه های شیمی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تازه های شیمی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تازه های شیمی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تازه های شیمی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت