تحقیق مقاله IMS چیست ؟

تعداد صفحات: 40 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20928
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله IMS چیست ؟

    شرکت حمل و نقل توکا در سال 1388 موفق به پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت و محیط زیست بصورت یکپارچه مطابق استاندارد  ISO9001:2008   وISO14001:2004   و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی مطابق استاندارد  OHSAS18001:2007  و دریافت گواهی نامهIMS   از شرکت  TUV InterCert   آلمان گردید.»

    با توجه به یکپارچگی سیستم های مدیریتی در این شرکت گواهینامه بین المللی سیستم مدیریت یکپارچه IMS از سوی شرکت TUV InterCert  از کشور آلمان به شرکت حمل و نقل توکا اعطاء شد. دریافت این گواهینامه ها حاصل تلاش مدیران و کارکنان این شرکت در راستاى برآورده سازى الزامات مشترى، ارایه محصولات منطبق با نیاز هاى مشتریان، جلوگیرى از آلودگى محیط زیست و ایمن سازى محل کار براى کارکنان بوده و سبب افزایش سطح رضایت مندى ذینفعان مى شود.این گواهینامه ها که بر مبنای استانداردهای

    OHSAS18001:2007  ،   ISO9001:2008 ،ISO14001:2004     صادر شده است جهت استقرار حفظ و ارتقای سیستم ها ی مدیریت کیفیت ، محیط زیست و ایمنی و بهداشت شغلی می باشد.

    در صدور گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه (IMS)  قسمت های امور اداری، بازرگانی و انبار، تعمیرگاه دیزلی، اعلام بار و راهبری و حمل بار، توسط شرکت توف اینترسرت آلمان (TUV InterCert) ممیزی وکلیه واحدهای تابعه و ادارات ستادی موفق به اخذ گواهینامه های سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) شدند.

    شرکت حمل و نقل توکا توانست با توسعه دامنه سیستم هاى خود گواهینامه تطابق با استانداردهاى بین المللى را اخذ نماید. این گواهینامه  ها که بر مبناى استانداردهاى ۹۰۰۱:۲۰۰8 ISO، ۱۴۰۰۱:۲۰۰۴ ISO و ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷ OHSAS صادر مى شود، به شرکت هایى اعطا مى شود که توانسته اند در راستاى استقرار، حفظ و ارتقاى سیستم هاى مدیریت کیفیت، محیط زیست و ایمنى و بهداشت شغلى گام هاى مثبتى بردارند، ضمن اینکه هر سال ممیزى مراقبتى براى اطمینان از صحت عملکرد سیستم  ها و انطباق با استانداردهاى مذکور برگزار مى شود. استقرار سیستم هاى مدیریتى فوق که هم اکنون در بسیارى از مراکز تولیدى و غیرتولیدى مهم جهان به عنوان یک الگوى اثربخش براى کارکرد و مدیریت فعالیت  ها به شمار مى رود، مورد نظر مدیریت شرکت توکا قرار دارد.

    این گواهینامه ها که اعتبار آن سه ساله مى باشد، بر مبناى استاندارد هاى ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۱۴۰۰۱ و ۱۸۰۰۱OHSAS به شرکت هایى اعطا مى شود که توانسته اند در راستاى حفظ و ارتقاى سیستم هاى مدیریت کیفیت، محیط زیست و ایمنى و بهداشت شغلى گام هاى مثبتى برداند، ضمن اینکه هر سال ممیزى مراقبتى براى اطمینان از صحت عملکرد سیستم ها و انتطباق با استانداردهاى مذکور برگزار مى شود. استقرار سیستم هاى مدیریتى فوق که هم اکنون در بسیارى از مراکز تولیدى و غیر تولیدى مهم جهان به عنوان یک الگوى اثر بخش براى کارکرد و مدیریت فعالیت ها به شمار مى رود، همواره مورد نظر مدیریت شرکت توکا قرار داشته است.

    وجود اطمینان خاطر در موضوعات مختلف و به هنگام بهره گیری از محصولات و خدمات یکی از خواسته ها و انتظارت ذاتی انسان است. در طی دوره های مختلف پدیدآوری و تکامل محصولات و خدمات متفاوت، سازمان هایی با رسالت بوجود آوردن اطمینان در زمینه های گوناگون تاسیس گردیده و به فعالیت پرداخته اند. با رشد صنعت و پیشرفتهای گسترده در صنوف متفاوت، صدور گواهینامه ها و یا تاییدیه های تخصصی باعث ایجاد اطمینان برای مشتریان و ذی نفعان محصولات و خدمات متفاوت گردیده است.

    صدور گواهینامه های ارزیابی انطباق برای محصولات صنعتی به نیمه قرن 19 میلادی باز می گردد که به تدریج در سطح تجارت بین المللی جایگاه خود را تثبیت نموده است. پس از صدور گواهینامه انطباق برای محصولات، رفته رفته مبحث صدور گواهینامه برای فرآیند و سیستم نیز مورد توجه قرار گرفت.

    با پدید آمدن الزامات متفاوت صنفی، تجاری و بین المللی، استانداردهای گوناگون برای عملکردها و معیارهای فرآیندها و همچنین ساماندهی سیستم های مدیریت با رویکردهای متفاوت تدوین شدند. این امر باعث گسترش فرهنگ ارزیابی ممیزی فرآیندها و سیستم ها و صدور گواهینامه برای آنها گردید.

    سازمان های صادر کننده گواهینامه، سازمان های مستقل حقوقی هستند که در نقاط مختلف دنیا تاسیس گردیده اند و بر حسب گسترش های اقتصادی/ تجاری مناطق عملیاتی متفاوتی را تعریف نموده و با بوجود آوردن شعبات و سازمان های وابسته، به صورت بین المللی فعالیت می نمایند.

     

     

    خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه IMS
    شرکت جهاد نصر یزد که در زمینه مدیریت و ارائه خدمات پیمانکاری، در رشته های حمل و نقل، آب و کاوشهای زمینی، ساختمان، تاسیسات و تجهیزات فعالیت دارد، خط مشی خود را در راستای استقرار سیستم مدیریت یکپارچه (IMS ) به شرح ذیل اعلام می دارد.
    1- افزایش رضایت مشتریان ( کارفرمایان) از طریق اجرای پروژه ها با کیفیت و قیمت مناسب و تحویل به موقع.
    2- بکارگیری نیروی انسانی کارآمد و متخصص بعنوان سرمایه های اصلی شرکت.
    3- استفاده از ماشین آلات و تجهیزات مناسب و مواد و مصالح مرغوب جهت اجرای پروژه ها.
    4- پایبندی به رعایت الزامات قانونی و تلاش در جهت پیاده سازی استاندارد های جهانی.
    5- تلاش در جهت کاهش پیامدهای زیست محیطی ناشی از اجرای پروژه ها.
    6- ترویج فرهنگ‌ایمنی وبهداشت در مجموعه‌شرکت از طریق آموزش  و افزایش انگیزش کارکنان.
    7- تلاش در جهت افزایش ایمنی و بهداشت محیط کار و ماشین‌آلات از طریق کنترل فعالیتهای خطرناک و نظارت بر عملکرد پیمانکاران شرکت در راستای کاهش حوادث.
     
    شرکت جهاد نصر یزد استقرار سیستم مدیریت یکپارچه (IMS ) را بعنوان نشانه احترام این سازمان به نوع بشر برگزیده و در این راستا استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2000 ، سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001:2004 و استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی OHSAS 18001:1999 را بعنوان الگوهای طراحی سیستم مدیریت یکپارچه با حفظ رویکرد برنامه ریزی راهبردی انتخاب نموده است.
     
    مدیریت شرکت بهبود مستمر در تمامی زمینه ها را سر لوحه امور خود قرار داده و در این راستا  ازکلیه پرسنل انتظار دارد خود را در بهبود کیفیت اجرای پروژه ها و سایر خدمات ارائه شده سهیم دانسته و بدین منظور مدیر حوزه مدیریت بعنوان نماینده مدیریت، مسئول نظارت و حصول اطمینان از عملکرد صحیح سیستم مدیریت یکپارچه (IMS ) می باشد.
     

    زیر سیستم چند رسانه ای مبتنی بر ( IMS ) IP  و مقایسه آن با سیستمهای مختلف

    IP  Multimedia  subsystem

     

     

    خلاصه :

    زیرسیستم چند رسانه ای مبتنی بر پروتکل اینترنت یا (IMS ) استاندارد جدیدی در ارتباطات است که توسط پروژه شراکت نسل سوم یا (3GPP ) تعریف میشود . IMS به صورت یک دید ترکیبی از دو فن آوری از موفق ترین فن آوری های ارتباطات یعنی شبکه های سلولی و اینترنت میباشد . در یکپارچه سازی سرویسهای تعریف شده در IMS کاربران توسط ابزار سلولی خود قادر به دسترسی به سرویسهای داخل اینترنت به آسانی ، به طور مؤثر ، قابل اعتماد و با قیمت منطقی میباشند . تمامی ارتباطات شبکه براساس پروتکل اینترنت (IP ) میباشد . پیشبرد IMS ما رابه شبکه نسل آتی (NGN ) راهنمائی میکند . این مقاله به بررسی و توضیح ایده و مفهوم فن آوری IMS ، ساختار و پروتکل آن ، اتصالات ، مفهوم NGN  و مثالی از سرویس ارائه شده توسط سیستمهای چندرسانه ای پیام گذاری آورده میشود . (MMS )

     

    اینترنت راه ارتباطات را تغییر داد . استفاده از پست الکترونیکی (e – mail ) ، تور جهان گستر (WWW ) ، پیام بلادرنگ (IM ) بطور نمایشی همراه با افزایش مشترکین افزایش یافته است . نیازهای اینترنت تلفنی ، به تقاضای عظیمی تبدیل شده است و تمامی اپراتورها مجبور به پذیرفتن وضعیت شده اند . با تلفن سلولی ، وسیله ای کوچک (موبایل) ، شخص میتواند به هرجا و هروقت زنگ بزند و همه به او زنگ بزنند . حال موبایل فقط برای تماس تلفنی مورد استفاده قرار نمیگیرد ، بلکه عمل انتقال پیام با استفاده از سرویس پیام کوتاه (SMS ) و اکنون ، سرویس پیام دهی چند رسانه ای (MMS ) به خدمات آن اضافه شده‌اند .

    3GPP استانداردی برای مفهوم مخابرات آینده که به هدف یکپارچه سازی دو فن آوری ، سیستم جهانی برای ارتباط سیار (GSM ) شبکه سلولی و اینترنت میباشد . روش IMS یکپارچگی این سرویسها به یک روش واحد ، براساس پروتکل اینترنت ، در شبکه های با ساختار دستیابی باز ، استقلال فن آوری دستیابی اساسی ، در میان ابزارهای مختلف ، بصورت همزمان میباشد . این رؤیای شبکه های 3G است که نرم افزارهای همزمان چند رسانه ای را بصورت بی سیم فراتر از هر مرزی تأمین میکند . در آینده شخص میتواند با موبایل 3G با دوست خود مکالمه کند و همزمان دوست او از کامپیوتر خود در یک کافه به یک LAN بی سیم (WLAN ) متصل است و در حین مکالمه e – mail خود را میگشاید یا به صفحات وب نیز سرمیزند .

    آنها میتوانند مکالمه دو نفره خود را به یک کنفرانس چند رسانه ای توسط زدن دکمه صحبت کردن که شامل اشخاص دیگر است ، تبدیل کنند . این بخشی از آینده ارتباطات است که توسط IMS قابل تحقق میباشد .

    سه دلیل عمده وجود دارد که چرا ما نیاز به برقراری IMS داریم . اولین آنها ، این است که IMS میتواند تمامی انواع مستقل ارتباطات را از هر نوع رسانه ای گرد هم جمع سازد . در آینده مردم میتوانند از هر وسیله ای برای اتصال به وسیله دیگر استفاده کنند . دلیل دوم کیفیت سرویس (QOS ) میباشد . IMS تعیین میکند که چه نوع سرویس استفاده شده است و پهنای باند مناسب آن بسته به سرویس موردنظر تأمین میگردد . دلیل سوم مفهوم شارژینگ میباشد . با IMS تأمین کننده میتواند روش شارژینگ متفاوت براساس سرویس بسازد .

    در آینده ، IMS نه تنها به سوی یکپارچه سازی سرویسها ، بلکه به سمت یکپارچه سازی تمامی شبکه های ارتباطی به یک شبکه جهانی میرود . مؤسسه استانداردسازی مخابراتی اروپا (ETSI) یک گروه اصلی به منظور پیشبرد استانداردهای شبکه نسل آتی (NGN ) دارد . گروه ETSI – TISPAN بدنه ای است که هدف آن پیشبرد یک شبکه ارتباطی جهانی مشتمل بر تعداد زیادی زیرسیستم با IMS به عنوان شبکه مرکزی میباشد . هر زیرسیستم میتواند با دیگری توسط آدرس IP آن ارتباط برقرار کند . ETSI – TISPAN  NGN اطمینان میدهد که استفاده کنندگان هر وقت و هرجا میتوانند متصل شوند ، علاوه بر آن موبیلیتی (قابل تحرک بودن) و تغییر مکان زندگی برای کاربران و وسیله هایشان را تأمین میکند و زیرسیستم های جدید مستقیماً میتوانند به آنها متصل شوند . بمنظور ترسیم برخی از سرویسها در IMS و ETSI – TISPAN  NGN ، میتوان از MMS به عنوان سرویس آینده ارتباطات استفاده کرد نه برخلاف SMS ، با MMS کاربر میتواند متن همراه با صوت ، عکس و ویدئو را ارسال کند . MMS بر روی شبکه های IP به مانند شبکه های سوئیچینگ مداری کار میکند . با مفهوم TISPAN  NGN در آینده MMS میتواند از ترمینال PSTN بدون توجه به نوع وسیله مورد استفاده ، برای رسیدن به مقصد خود استفاده کند . با این قابلیت انعطاف و کارائی ، MMS یک راهگشای جدید در ارتباطات میباشد .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله IMS چیست ؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

     

    Seminar in High Performance Network Architecture (HPNA)

    Institute of Communication Networks and Computer Engineering (IKR)

    University of Stuttgart Germany 2005 

تحقیق در مورد تحقیق مقاله IMS چیست ؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله IMS چیست ؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله IMS چیست ؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله IMS چیست ؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله IMS چیست ؟, مقاله درباره تحقیق مقاله IMS چیست ؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله IMS چیست ؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله IMS چیست ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله IMS چیست ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت