تحقیق مقاله رایگان ترافیک در شهرستان مرند

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20945
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ترافیک در شهرستان مرند

    بسمه تعالی

    ترافیک در شهرستان مرند

    اهمیت موضوع ترافیک در هر جامعه ای یک واقعیت اجتماعی است که ناشی از مسائل مختلف شکل می گیرد. انسانی که با تمام توانمندی های  خود توانسته بر صنعت فائق آید ودر جهت راحتی زندگی خود ماشین را اختراع کند و بهترین  جاده ها و امکا نات را برای زندگی بدون دغدغه خود فراهم کند و عالی ترین قوانین را برای حل معضل ترافیک تدوین کند، نقش انسانی خود را در حل مشکل ترافیک نادیده گرفته است.

    این پدیده اجتماعی با بروز مشکلاتی چون اتلاف وقت، هدر دادن فرصت های مناسب زندگی، آلودگی صوتی آلودگی هوا ، هدر رفتن سرمایه ملی مانند انواع سوختها ، مشکلات روحی و روانی ، ناراحتی های عصبی باعث شده که شاه کلید حل مشکل ترافیک را ، انسان بدانیم.

    پاسخ به این سوال اینجاست که علت سفر درون  شهری  شهروندان چیست؟

    مراجعه مردم برای دریافت خدمات پزشکی اعم از گرفتن جواب های آزمایشات گوناگون و وصول جوابها به پزشکان معالج و دریافت نظر پزشکی آنان  و ابلاغ آن به بیماران از جمله اموری است که در حجم کلان مراجعات مهم عمده ای از ترافیک سطح خیابان های شهر را به خود اختصاص می دهد.

    نکته دیگری که در ترافیک شهر مطرح است تجمع واحدهای خدمت رسان در حوزه های مختلف در مراکز یا نقاط خاص شهری است که این مساله نیز تراکم شدید را در زمان های پیک ترافیک ایجاد می کند.

    در شهرستان مرند قسمت عمده ادارات و بانک ها در خیابان های اصلی و به سمت مرکز شهر می باشند. اگر خوش بینانه نگاه کنیم در هر قسمت از این ادارات و بانکها و نهادها 2 کارمند پاسخگوی 10.000 نفر می باشند. همچنین قسمت اعظم ترافیک سنگین شهری که مختص 2 خیابان می باشد را تاکسی ها و خودرو های تک سرنشین شامل می شود که حدود 40% رفت وآمد ها جهت انجام امور اداری به ویژه کار های بانکی می باشد.

    در خیابان اصلی (خیابان امام خمینی ره ) نزدیک به 70 درصد بانک های شهر در حال انجام وظیفه می باشند. یعنی نزدیک به 16 بانک و اداره های پر رفت و آمد نظیر اداره برق ، هلال احمر،بیمارستان، راهنمایی و رانندگی ، آتش نشانی، شهرداری ، کتابخانه عمومی شهر، پمپ بنزین ، کلینیک ، داروخانه  و اکثر قریب به اتفاق پزشکان ، متاسفانه علاوه بر این موارد ، بازار  و مراکز خرید نیز در این خیابان قرار گرفته اند. در چنین شرایطی حتی بهترین شهر سازان دنیا هم نمی توانند طرحی برای بهبود وضعیت ترافیک شهر بدهند و هیچ برنامه ترافیکی نمی تواند کارساز باشد.

    تنها راه چاره، الکترونیکی شدن امور اداری و قبل از آن فرهنگ سازی برای استفاده شهروندان  از خدمات  الکترونیکی می باشد . شهروندان کره جنوبی امروزه برای بیش از 500 نوع خدمات شهروندی  که از طرف  ادارات ونهاد های دولتی انجام می پذیرد نیازی به خارج شدن از منزل ندارند.آشنایی نداشتن عموم مردم با اینترنت وآماده نبودن زیر ساختهای امنیتی کافی  وقوانین لازم، نبود امکان احراز هویت دیجیتال و... را می توان از جمله مشکلاتی به شمار آورد که در تحقق دولت الکترونیک وایجاد یک شهر مجازی در کشور ما وجود دارد.البته ضریب نفوذ پایین اینترنت و کیفیت نه چندان مناسب سرویس های اینترنتی را نیز به این مشکلات باید اضافه کرد.

     با الکترونیکی شدن قسمتی از امور بانکی شاهد کاهش نسبی ترافیک می باشیم. اگر شهرداری ها نیز بتوانند خدمت به شهروندان  را به صورت الکترونیکی در مسیر درست راه اندازی کنند بدون شک نتیجه مطلوب تری عاید خواهد شد. خدماتی نظیر صدور پروانه ، گواهی پایان کار ، عدم خلافی و.. می توانند بدون  مراجعه شهروندان انجام شوند .بدین منظور دفاتر خدمات الکترونیکی باید ایجاد شوند تا مردم برای انجام کارهایشان به جای شهر داری ،به دفاتر مراجعه کنند و این دفاتر تمامی اقدامات و پیگیری  های لازم را انجام دهند. راه اندازی این دفاتر سفر های درون شهری را کاهش  داده و به تبع پایین آوردن بار ترافیکی در خیابانها و حتی صف های طویل که شهرورندا ن با آنها درگیر هستند، آرامش روانی را به شهروندان هدیه کنند و آلودگی هوا و آلودگی صوتی را نیز کاهش می دهد.ولی متاسفانه در شرایط کنونی و با قوانین و امکانات موجود، انجام کارها به طریق الکترونیکی عموما سختتر و وقتگیرتر  و گاه هزینه برتر از روشهای سنتی است.که این امر بر خلاف واقعیت موجود در کشورهای پیشرفته است و دلیل آن وجود نواقص قانونی و نیز کمبود امکانات ارتباطی و پایین بودن کیفیت خدمات مخابراتی در کشور می باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ترافیک در شهرستان مرند

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ترافیک در شهرستان مرند, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ترافیک در شهرستان مرند, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ترافیک در شهرستان مرند, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ترافیک در شهرستان مرند, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ترافیک در شهرستان مرند, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ترافیک در شهرستان مرند, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ترافیک در شهرستان مرند, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ترافیک در شهرستان مرند ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ترافیک در شهرستان مرند
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت