تحقیق مقاله رایگان دریاچه ها

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21014
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان دریاچه ها

    دریاچه ها

    ارومیه

    دریاچه‌ ی ارومیه 4870کیلومتر مربع وسعت دارد. از شمال به جنوب 140 کیلومتر درازا دارد وپهنای متوسط آن 35کیلومتر است. املاح آن حدود 190گرم در لیتر است. 102 جزیره در دریاچه‌ی ارومیه وجود دارد. به عنوان تالاب بین المللی در کنوانسیون سال 1349 خورشیدی در رامسر به ثبت رسیده است.

    بختگان

    750 کیلومتر مربع وسعت و 1558متر از سطح دریا فرازا دارد. در استان فارس و 14 کیلومتری شمال استهبان قرار دارد. به آن نی ریز هم گفته می شود. به عنوان تالاب بین المللی در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

    انزلی

    این تالاب 15000 هکتار وسعت و در استان گیلان قرار دارد. به عنوان تالاب بین المللی در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

     

    پریشان

    43کیلومتر مربع وسعت و 820 متر از سطح دریا فرازا دارد. در استان فارس و 15 کیلومتری جنوب شرقی کازرون قرار دارد. به آن فامور هم می گویند. به عنوان تالاب بین المللی در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

    تار

    49/0کیلومتر مربع وسعت و 2900 متر از سطح دریا فرازا دارد. در استان تهران و 14 کیلومتری شمال شرقی دماوند قرار دارد.

    تشک

    442کیلومتر مربع وسعت و 1558 متر از سطح دریا فرازا دارد. در استان فارس و 20 کیلومتری جنوب شرقی ارسنجان قرار دارد. به آن نرگس هم می گویند.

    حرا

    100000هکتار وسعت و در استان هرمزگان قرار دارد. به عنوان تالاب بین المللی در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

      حوض سلطان

    5/106کیلومتر مربع وسعت و800متراز سطح دریا  فرازا دارد. در استان قم، شمال شهر قم و شمال غربی دریاچه نمک قرار دارد. تا حدود 130 سال پیش دریاچه حوض سلطان وجود نداشته است. آقا ابراهیم امین السلطان چند روستا در کنار جاده کنونی تهران- قم داشت که به دلیل حرکت کاروان ها از راه کوتاه تری که از میان دریاچه ی کنونی می گذشت مسیر رودخانه ی شور را به محل فعلی دریاچه تغییر داد تا روستاهای خود را آبادتر کند.

    زریوار

    5/8کیلومتر مربع وسعت و 818 متر از سطح دریا فرازا دارد. در استان کردستان و 3 کیلومتری شمال غربی مریوان قرار دارد.

    سیران گل

    4/3کیلومتر مربع وسعت و 1280 متر از سطح دریا فرازا دارد. در استان آذربایجان غربی و 5/16 کیلومتری شمال شرقی نقده قرار دارد. بیشترین درازای آن 3300 متر است.

    شادگان

    این تالاب400000هکتار وسعت و در استان خوزستان قرار دارد. به عنوان تالاب بین المللی در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

    شط تمی

    7/2کیلومتر مربع وسعت و 2150 متر از سطح دریا فرازا دارد. در استان خوزستان و 49 کیلومتری شمال شرقی لالی قرار دارد.

      شور مست

    1/5 کیلومتر مربع وسعت دارد. در استان مازندران، منطقه سوادکوه و 6 کیلومتری پل سفید قرار دارد.

    قوری گل

    6/1کیلومتر مربع وسعت و 1890 متر از سطح دریا فرازا دارد. در استان آذربایجان شرقی و 25 کیلومتری جنوب غربی هشترود قرار دارد. به عنوان تالاب بین المللی در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

    گواتر

    خلیج گواتر 34400 هکتار وسعت و در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. به عنوان تالاب بین المللی در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

    گهر

    یک کیلومتر مربع وسعت و 2400 متر از سطح دریا فرازا دارد. در استان لرستان و 27 کیلومتری جنوب شرقی دورود قرار دارد. کوه اشترانکوه در شرق این دریاچه جای دارد.

    مهارلو

    208کیلومتر مربع وسعت و 1460 متر از سطح دریا فرازا دارد. در استان فارس قرار دارد و جاده شیراز- سروستان از جنوب آن می گذرد.

      میانکاله

    این تالاب 100000 هکتار وسعت و در استان مازندران قرار دارد. به عنوان تالاب بین المللی در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

    میقان

    تالاب میقان یکی از زیباترین جلوه‌های اکوسیستمی استان مرکزی است که در فاصله 15 کیلومتری از شمال شرق شهر اراک واقع شده است. کل حوزه‌ی کویر بالغ بر 9/5459 کیلومتر مربع و میانگین ارتفاع آن 1670 متر از سطح دریای آزاد است.

    در توصیف ارزش و اهمیت این منطقه، کافی است به این نکته توجه شود که کویر میقان به تنهایی بیش از 60 درصد پرندگان استان مرکزی و 16 درصد پرندگان کشور را در خود جای داده، که از این تعداد، 27 گونه آسیب‌پذیر و یا نادر حمایت شده در منطقه وجود دارد که این امر در حساسیت موضوع می‌افزاید.

    تالاب میقان با ویژگی‌های اکولوژیک منحصر به فرد و به عنوان یکی از بزرگترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر،یک اکوسیستم ارزشمند و مطرح در سطح جهان است. حضور سالانه بیش از ده هزار (10000)قطعه درنای زیبای خاکستری(Grus grus) توجه بسیاری از علاقه مندان و محققین در گرایش های مختلف علوم زیستی را به این منطقه معطوف می‌کند.

    وجود گونه‌های منحصر به فرد گیاهی از جمله قره داغ(Nitraria  scoberi) که بومی منطقه میقان است و نقش مهمی در تثبیت خاک و کاهش غبار منطقه و تلطیف هوای شهراراک دارد، یکی دیگر از ویژگی‌های این منطقه است.

    وجود "پلانگتون آرتمیا" به عنوان تنها جانور آبزی سازگار با شرایط تالاب و همچنین چشم اندازهای بکر موجود در این منطقه، قابلیت آنرا دارد که با رعایت استانداردهای زیست محیطی پذیرای جمع بسیاری از گردشگران و مشتاقان طبیعت باشد

      نمک

    1806کیلومتر مربع وسعت و 795 متر از سطح دریا فرازا دارد. در استان های قم، سمنان و اصفهان و 75 کیلومتری شرق قم قرار دارد.

    هویر

    2/0کیلومتر مربع وسعت و 2900 متر از سطح دریا فرازا دارد. در استان تهران و 16 کیلومتری شمال شرقی دماوند قرار دارد. کوه زرین کوه در جنوب آن جای دارد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان دریاچه ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان دریاچه ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان دریاچه ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دریاچه ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دریاچه ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان دریاچه ها, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان دریاچه ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دریاچه ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دریاچه ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان دریاچه ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت