تحقیق مقاله رایگان تاریخچه پاسکال

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21094
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تاریخچه پاسکال

     

    زبان شى گرایى پاسکال که ما در دلفى از آن سود مى جوییم در سال 1995 همراه با محیط برنامه نویسى دیدارى (Visual) دلفى اختراع نشد. این زبان توسعه یافته زبان پاسکال شى گرا بود که قبلا در محصول بورلند پاسکال از آن استفاده شده بود. اما بورلند پاسکال را اختراع نکرد، او تنها به گسترش و عمومى شدن کمک نمود.
     
    این فصل حاوى اطلاعات تاریخى راجع به بسترهاى تاریخى پاسکال شى گرا و تکامل آن است. فعلا این تاریخچه در فصل کنونى بسیار مختصر است.
     
    تولد پاسکال
     
    پاسکال در واقع بوسیله Niklaus Wirth پروفسور دانشگاه پولى تکنیک زوریخ/سوییس در سال 1971 طراحى شد. پاسکال به عنوان زبان ساده شده زبان Algol طراحى شد و مقاصد آمووزشى داشت.
     
    وقتى پاسکال اختراع شد، زبان هاى برنامه نویسى بسیار زیادى وجود ولى تنها چند تا از آنها بسیار استفاده مى شدند که عبارتند از: FORTRANT، C، Assembler، COBOL. ایده اصلى زبان جدید نظم، مدیریت داده‌ها و نیاز به تعریف داده ها بود. این زبان از ابتدا به گونه اى طراحى شده بود که یک زبان آموزشى باشد.
     
    توربو پاسکال
     
    کامپایلر مشهور پاسکال، که توربو پاسکال نام داشت در سال 1983 معرفى شد. توربو پاسکال همیشه در بین زبان هاى برنامه نویسى از فروش بسیار بالایى برخوردار بود.
     
    توربو پاسکال مفهوم جدیدى را به نام Integrated Development Environment و یا به طور خلاصه IDE را معرفى کرد. IDE یعنى محیط برنامه نویسى مجتمع. در واقع شما در این محیط مى توانید کد را ادیت کنید (در یک ویرایشگر هماهنگ با WordStar)، کامپایلر را آغاز کنید، خطاها را ببنید، و به خطهایى که حاوى آن خط ها است بروید. البته این مساله هم اکنون بسیار بى معنى به نظر مى آید، اما در گذشته لازم بود که شما از ادیتور بیرون بروید و به DOS برگردید و سپس کامپایلر را به صورت خط فرمانى آغاز کنید، سپس شماره خطهاى خط را یادداشت کنید، دوباره ویرایشگر را باز کنید و به خطهاى حاوى خطا بروید و دوباره همه چیز را از اول دوباره انجام دهید .......
     
    به علاوه بورلند توربوپاسکال را فقط 49 دلار مى فروخت، در حالى که مایکروسافت کامپایلر پاسکال خود را چند صد دلار به فروش مى رساند. تداوم موفقیت چندساله توربو پاسکال سبب شد که در آمدهاى مایکروسافت از فروش کامپایلر پاسکال بسیار کاهش یاد.
    پاسکال دلفی
     
    بعد از 9 نسخه از انتشار توربو پاسکال و بورلند پاسکال، که به تدریج زبان هاى بسیار گسترده اى شده بود، بورلند در سال 1995 دلفى را معرفى کرد که پاسکال را به یک محیط برنامه نویسى دیدارى (Visualی) تبدیل کرده بود
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تاریخچه پاسکال

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه پاسکال , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه پاسکال , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه پاسکال , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه پاسکال , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تاریخچه پاسکال , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تاریخچه پاسکال , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه پاسکال , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه پاسکال ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه پاسکال
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت