تحقیق مقاله رایگان چه عواملی باعث آلرژی می شوند؟

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21166
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چه عواملی باعث آلرژی می شوند؟

    آبریزش بینی، ریزش اشک ، سرفه و عطسه از جمله علایم آلرژی هستند. داروها، مواد شیمیایی و حتی شرایط فیزیکی خاصی می توانند چنین علایمی را ایجاد کنند.

    متخصصان معتقدند که 20تا 25 درصد افراد از نظر ژنتیکی در معرض آلرژی قرار دارند که این رقم در مورد افرادی که به حساسیت های فصلی دچار می شوند، 35 میلیون نفراست . بیش از یک قرن است که پزشکان به درمان ناراحتی های آلرژی می پردازند، اما علت ریشه ای که رو به افزایش است در پرده ای از ابهام است. تاریخچه خانوادگی ، کلید مسئله است . بر طبق یافته های آکادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی ، اگر یکی از والدین دچار آلرژی باشد، احتمال ابتلای کودک به آلرژی 48 درصد است واگر پدر و مادر هر دو به آلرژی دچار باشند این رقم به 70 درصد می رسد.

    یکی از تئوریهای جدید بحث انگیز در مورد آلرژی، فرضیه بهداشت است. بدن ما طوری طراحی شده تا مهاجمان خارجی و دشمنان را دفع کند و این کار از طریق مبارزه با آنها انجام می شود. مطالعات نشان داده اند کودکان روستایی که در میان حیوانات اهلی و باکتریهای مربوط به آنها زندگی می کنند ، بسیار کمتر از کودکان شهری دچار آلرژی می شوند. شاید آلرژی یک سیستم دفاعی قدیمی باشد. ما تصور می کنیم که آنتی بادی آلرژی برای مبارزه با انگلها طراحی شده است. مواد آلرژی زای این سیستم دفاعی شامل سلول های نگهبانی است که در بینی، چشم ها، ریه و مسیر روده تکثیر می شوند و وقتی مشکل ایجاد می شود آنها هیستامین و مواد شیمیایی دیگری تولید می کنند که موجب بروز علائمی مشابه آلرژی می شود. اکثر افراد نمی دانند که فقط پروتئین ها می توانند موجب عکس العمل های آلرژیک شوند.

    متخصصان آلرژی فکر می کنند مردم ترشح ناگهانی هیستامین را با واکنش ناگهانی بینی، گوشها و گلو در ترشح اشتباه می گیرند. هیستامین با مواد آلرژی زا ترشح می شود ، اما ممکن است عوامل دیگری نیز در ترشح آن دخالت داشته باشند.

    مثلاً فلفل از طریق برخی مکانیسم ها موجب تحریک هیستامین شده و هنوز ماهیت واقعی این مکانیسم معلوم نشده است.

    برخی خانمها در زمان بارداری علائمی شبیه آلرژی دارند. داروهایی مانند داروی خاص فشار خون بالا یا مصرف بیش از حد اسپری های بینی بدون تجویز پزشک باعث این علائم می شوند. مشکلات عفونی مثل عفونت سینوس یا بیماریهای مزمن که در سنین میانسالی ایجاد می شوند ، می توانند علائمی شبیه به آلرژی داشته باشند.

    توصیه می شود اسپری آب و نمک برای شستشوی بینی را فراموش نکنید.

    اخیراً پژوهشگران روش جدیدی برای پیشگیری و درمان حساسیتهای فصلی ابداع کرده اند.

    به گزارش پایگاه خبری بی بی سی در اینترنت ، در این روش که توسط محققان یک موسسه تحقیقات پزشکی در سیدنی استرالیا ابداع شده است ، از نوعی دماغ گیر ویژه برای جلوگیری از ورود گرده گیاهان به داخل بینی و شروع علائم حساسیت استفاده می شود.

    این دماغ گیر ویژه در ساختارخود دارای فیلترهای خاصی است که گرده گیاهان را به خود جذب کرده و از ورود آنها به مخاط بینی جلوگیری می کند. بدین ترتیب از بروز آبریزش بینی و عطسه جلوگیری می شود.

    ساختار این دماغ گیر به گونه ای است که راه را برای تنفس از بینی باز نگاه می دارد و اختلالی در فرآیند تنفس ایجاد نمی شود.

     

     

     

    درمان

    شیوه های درمان آلرژی (ARS) برنامه منظم انرژی درمانی در ارتباط نزدیک با آلرژی هاست. برقراری این تماس به دست پزشک های آشنا با طب سنتی چینی (TCH) امکان پذیر است. این درمانگر های طب سوزنی، تمام یا قسمت عمده دوره کامل ARS را در مدرسه TCM گذرانده اند. این روش می تواند هر نوع آلرژی را درمان کند، حتی اگر در آزمایش های آلرژی پزشکی غربی هیچ نشانی از آن دیده نشده باشد. هر نوع آلرژی را خواه ساده یا خطرناک، می توان با ARS درمان کرد.

     

    بسیاری از مردم وقتی متوجه می شوند که داروهای مختلف نمی تواند کمکی به آنها بکند، یا اینکه عوارض جانبی داروها آن قدر زیاد است که ارزش استفاده ندارد، به دنبال روش های درمانی دیگر می   گردند. بعضی دیگر از مردم نیز کلاً با روش های درمانی متداول مخالف هستند. این افراد اغلب به درمان های طبیعی (ND) یا طب سوزنی رو می آورند. اگر درمانگر به کار خود وارد باشد، در اکثر موارد این روش درمانی موثر واقع می شود افراد مبتلا به آلرژی و اشخاصی که در حال درمان آن هستند باید بدانند درمان آلرژی ها بسیار پیچیده و مشکل است. به همین دلیل است که برای درمان آلرژی  ها باید دقت و هوشیاری بسیاری به خرج داد و به درمانگر های ماهر و باتجربه مراجعه کرد.
    اگر آلرژی ها به دست افرادی بدون مهارت آموزش و دانش درمان شده باشند قابلیت آن را دارند که وخیم تر شوند. متاسفانه حتی بین متخصصین علم پزشکی نیز تنها تعداد کمی دارای مهارت کافی هستند برای شناخت کامل و دقیق آلرژی ها درمانگر باید علاوه بر سطوح ظاهری و فیزیکی به تمام جنبه های روحی، احساسی و ناهوشیار فرد، آگاهی داشته باشد. شناخت جنبه های غیر فیزیکی در دنیای غرب کمتر به چشم می خورد و بیشتر در دستور العمل های درمانی شرقی وجود دارد.
    برای درمان موثر و ریشه  ای آلرژی ها مهارت و تسلط در علم پزشکی، لازم است. درمان سطحی، در صورت تاثیر، فقط مزایای کوتاه مدت به همراه می آورد.گرچه پرهیز از مواد سمی یا آلرژی زا به درمان آ لرژی کمک می کند اما بهبود رژیم غذایی و روش زندگی فرد، هیچ وقت منجر به درمان ریشه ای آلرژی ها نمی شود و تنها ممکن است علائم آلرژی کاهش یابد یا به کلی محو شود.آلرژی ها علامت میزان بالای بی نظمی در بدن هستند، و نشان می دهند بدن افراد نیاز به انجام تغییری تکاملی دارد. انسان باید خود را با محیط وفق دهد. تکامل به اندازه دگرگونی در سطح هوشیار، نیاز به تغییرات فیزیکی ندارد. تا وقتی شخص مایل به ایجاد این دگرگونی یا تکامل نباشد هیچ پزشکی نمی تواند به او کمک کند.از قدیم همیشه نصایح و راهنمایی هایی برای دگرگونی و پیشرفت وجود داشته است و دربسیاری از سنت ها، در سراسر دنیا به چشم می خورد. همراه با هر کدام از این روش ها، بهتر آن است که معلمی خوب داشته باشیم، معلم های خوب چیزی بیشتر از آنچه انتظار می رود را به همراه می آورند.روش ARS، شیوه درمانی ملموس تر طب سوزنی یا روش های دیگر TCM و روش ناملموس qigong است. ARS اساساً شکل جدیدی از qigong یا انرژی درمانی TCM است. این روش تدریجی، ملایم و بدون درد است. این شیوه همچنین موثرترین و عمیق ترین روش درمان آلرژی است. گرچه متخصصین ARS کم هستند اما متخصصین آزموده طب سوزنی می توانند به راحتی این روش را یاد بگیرند. درمانگر ها پس از آموختن ARS و کار کردن با آن متوجه می شوند که این روش هم به بیمار کمک می کند و هم به درمانگر.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چه عواملی باعث آلرژی می شوند؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چه عواملی باعث آلرژی می شوند؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چه عواملی باعث آلرژی می شوند؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چه عواملی باعث آلرژی می شوند؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چه عواملی باعث آلرژی می شوند؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چه عواملی باعث آلرژی می شوند؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چه عواملی باعث آلرژی می شوند؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چه عواملی باعث آلرژی می شوند؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چه عواملی باعث آلرژی می شوند؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چه عواملی باعث آلرژی می شوند؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت