تحقیق مقاله رایگان قاره آسیا

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21236
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان قاره آسیا

    مقدمه‏اى درباره سیماى کلى این قاره

    قاره آسیا با مساحت 000/44000 کیلو متر مربع بزرگترین قاره کره زمین است است که 25% کل خشکى‏هاى زمین را دربر مى‏گیرد. این قاره از ناحیه شمال به اقیانوس منجمد شمالى، از مشرق به اقیانوس آرام و از جنوب به اقیانوس هند محدود مى‏شود. بحر احمر در جنوب غربى آن، این خشکى بزرگ را از افریقا جدا مى‏کند تنها راه ارتباطى بین این دو قاره، صحراى سینا بود که با حفر کانال سوئز در ان، راه خشکى این دو قاره قطع شد. تنگه برینگ این قاره را از آمریکاى شمالى جدا نموده و کوههاى اورال مرز غربى آسیا با قاره اروپاست. در قاره آسیا مى‏توان بلندترین قله (اورست) وسیع‏ترین فلاتها، جلگه‏ها، دشت‏ها و طولانى‏ترین و پر آب‏ترین رودها را مشاهده نمود. دریاچه خزر به عنوان بزرگترین دریاچه دنیا ور دریاچه بایکال به عنوان عمیق‏ترین دریاچه جهان، در این قاره واقعهد. بدلیل شریاط گوناگون، انواع آب و هوا را مى‏توان در این سرزمین مشاهده نمود. انواع جنگل‏ها، و نیز صحارى، کویرها و بیابانها، نقاط پوشیده از یخ، سیماى دیگرى از قاره آسیا را ترسیم مى‏نمایند. از 5 میلیارد سکنه دنیا، 64% در این قاره سکونت دارند که از این لحاظ پرجمعیت‏ترین قاره به شمار مى‏رود. جمعیت این قاره غالبا در هواحى جنوب و جنوب شرقى آن زندگى مى‏کنند. مردم آسیا از دو نژاد زرد و سفید تشکیل شده‏اند و در صد نژاد سیاه در آن کم است. آسیا مهد سه دین بزرگ یعنى اسلام، مسیح و یهود است و خورشید تمدن از این قاره به نقاط دیگر تابیدن گرفته است.

    وجود ذخائر عظیم و منابع غنى چون نفت و ذغال سنگ موجب نفوذ استعمار در این قاره از قرن بیستم گردید که این پدیده موجبات غارت این قاره را توسط ابرقدرتها فراهم ساخت و با وجود آنکه ذخائر این قاره موجب گردش چرخ صنایع کشورهاى غربى شد، خود در این زمینه توسعه نیافت و بجز چند کشور چون ژاپن و کره اساس اقتصاد کشورهاى این قاره بر کشاورزى و دامدارى استوار است.

    مسلمانان قاره آسیا

    قاره آسیا مرکز تابش نور توحید و کانون نشر اسلام است. نسیم طراوت بخش وحى دز آغاز بر این سرزمین وزید و فرهنگ و تمدن اسلامى در آن بنیان نهاده شد. بسیارى از آثار درخشنده مسلمین که جلوه‏هاى معنوى و مقدس دارند در این قاره واقعهد. قبله مسلمین، حرمین شریقین، اماکن مذهبى مراقد مطهر معصومین و اهلبیت و غالب جلوه‏هاى هنر اسلامى در این قاره واقعند. بستر جغرافیائى صحنه‏هاى ترایخى صدر اسلام و مرکز خلافت مسلمین در صدر اسلام در جنوب غربى این خشکى وسیع قرار گرفته است.

    در سال 1966 میلادى ازن قاره، 450 میلیون نفر مسلمان داشته است که حدود 70% مسلمانان جهان را در تاریخ مذکور تشکیل مى‏داده است. این میزان در سال 1972 میلادى به 550 میلیون نفر بالغ گردید که 362 میلیون آن مربوط به کشورهاى مستقل اسلامى و 188 میلیون به اقلیت‏هاى مسلمان اختصاص داشته است. در حال حاضر قریب به 75% مسلمین جهان که به 800 میلیون نفر بالغ مى‏گردند در این قاره سکونت دارند که 65% در واحدهاى سیاسى مستقل و 35% در کشورهاى غیر مسلمان این قاره زندگى مى‏کنند.

    در وضع فعلى 15 کشور مستقل در این قاره بین 50 تا 99% مسلمان دارند. وسیعترین این کشورها عربستان است که 2149690کیلومتر مربع وسعت دارد و در ناحیه استراتژیک خاور میانه قرار گرفته است مجموع مساحت این کشورها به یازده میلیون کیلومتر مربع بالغ مى‏گردد که 25% وسعت آسیا را تشکیل مى‏دهد.

    کشورهاى واقع در آسیاى غربى و جنوبى در قرون اولیه به اسلام گرویدند اما سرزمینهاى آسیاى جنوب شرقى در قرون پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم اسلام را پذیرا گشتند.

    در این بخش، کشورها و نواحى قاره مزبور را به پنج قسمت تقسیم کرده و به مشخصات جغرافیائى نقاط مسلمان‏نشین مى‏پردازیم:

    الف - آسیاى جنوب غربى (خاور میانه(;

    ب - آسیاى جنوبى;

    ج - آسیاى جنوب شرقى;

    د - آسیاى شرقى;

    ه - آسیاى مرکزى; 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان قاره آسیا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره آسیا, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره آسیا, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره آسیا, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره آسیا, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان قاره آسیا, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان قاره آسیا, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره آسیا, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره آسیا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره آسیا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت