تحقیق مقاله چند روش ساده برای مطالعه

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21267
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله چند روش ساده برای مطالعه

    روش اول - بگذارید فرزندتان ببیند که شما می خوانید

    اولین نشانه موفقیت بچه ها در مدرسه ، مطالعه در خانه است.برای اینکه بچه ها در خانه مطالعه کنند باید الگوی رفتاری داشته باشند که در خانه مطالعه میکند.

    پس خیلی ساده است   :                           

    اگر می خواهید فرزندتان را کتاب خوان بار بیاورید، خودتان باید مطالعه کنید.

    اگر خودتان اهل مطالعه کتاب نیستید ، مقداری کار می برد:

    باید ببینید که به خواندن چه مطالبی علاقه دارید.

    باید در خانه کتاب داشته باشید (ر.ک روش های 16و 25)

    باید تلویزیون را خاموش کنید(ر.ک روش 46)

    باید کاری در نظر بگیرید که فرزندانتان در زمان مطالعه شما به آن بپردازند(چطور است به آنها هم کتاب بدهید؟)

    اگر وقت بگذارید و کتاب بخوانید ، در واقع به طور غیر مستقیم به فرزندتان می گویید که خواندن مهم است اما اگر برایش سخنرانی

    کرده و او را پند و اندرز بدهید ، هرگز نمی توانید این پیام را به او منتقل کنید.

     

    روش دوم – اطلاعاتی را که از خواندن به دست میاورید، تقسیم کنید.

    شما از مطالبی که میخوانید روزانه چیزهایی می آموزید، چرا آن را با خانواده خود در میان نگذارید؟

    بیشتر بچه ها با هدف سرگرمی کتاب میخوانند و گاهی از اینکه میتوان با هدف کسب اطلاعات هم مطالعه کرد بی خبر هستند. بزرگسالان بیشتر به هدف کسب اطلاعات مطالعه میکنند چون این مطالب بخش عمده ای از کار روزانه آنها را تشکیل میدهد. اگر اطلاعات بدست آورده تان را با فرزندتان در میان بگذارید ، می توانید آنها را برای خواندن به کسب اطلاعات آماده کنید.

    وقتی بچه ها ببینند چگونه از اطلاعاتی که بدست آورده اید ، استفاده می کنید کمتر از خواندنِ به قصد کسب اطلاعات خواهند ترسید.

    اگر از آنها بپرسید که "در کتاب علوم شما در باره کلسترول چه چیزی نوشته است؟" جالب تر از آن است که بپرسید "امروز در مدرسه چه چیزی یاد گرفتی؟"

    به این ترتیب هم غیر مستقیم سوال کرده اید و هم جرقه یک بحث و گفتگوی خانوادگی زده می شود و خانواده با هم ارتباط کلامی برقرار میکنند.

    روش سوم – با صدای بلند بخوانید

    درک مطلب بچه ها هنگام خواندن ، به طور طبیعی از توانائی آنها هنگام برقراری ارتباط کلامی کمتر است. به علاوه سطح توانائی بچه ها در خواندن ، از سطح علائق آنها نیز پائین تر است. بچه ها هنگامی که به مدرسه می روند صدها کلمه را می فهمند اما فقط چند کلمه را می توانند بخوانند و بخش کنند و در ضمن مهارت کافی برای درک مطلب نوشتاری پیچیده را ندارند و به همین دلیل دچار محدودیت می شوند.

    یکی از مهمترین کارهائی که می توانید در طول عمرتان بکنید این است که با صدای بلند برایشان کتاب بخوانید:

    • این کار را از کمی پس از تولد شروع کرده و تا پیش دبستانی و سال ها بعد نیز ادامه دهید.

    • با این کار فرزندانتان به زبان و مهارتهای درک مطلب که در مدرسه به آن نیاز دارند ، توجه می کنند

    • دایره لغات فرزندتان افزایش می یابد و قدرت تشخیص شان بالا می رود.

    • به این طریق به بچه ها می آموزید که برای کتاب ارزش قائلید و کتاب خوانی بخشی از تعاملات روزمره شماست.

    چگونه با صدای بلند بخوانید:

    1. با حالت و لحن مناسب بخوانید. ( استفاده از یک صدای خاص برای هر شخصیت ، استفاده از علائم نقطه گذاری برای تغییر لحن و استفاده مناسب از مکث برای افزایش تاثیر خواندن)

    2. با علاقه بخوانید و با متن درگیر شوید. اگر به متن داستان یا مشکلات شخصیتهای آن علاقه -مند شده اید آن را بر زبان بیاورید ، اگر اتفاقات هیجان انگیز است با لحنی هیجان زده بخوانید، اگر ترسناک است با لحنی حاکی از ترس بخوانید.

    3. از سوال های جدی و هوشمندانه استفاده کنید. مثلاً از بچه ها بپرسید که به نظر آنها چه اتفاقاتی خواهد افتاد ( ر.ک روش 34)

    4. تماس چشمی برقرار کنید . شما بازیگر هستید و فرزندتان تماشاچی. سرتان را بالا بیاورید و به حالت چهره فرزندتان توجه کنید . همراه او بخندید و برای اظهار نظر در باره روند داستان مکث کنید.

    روش چهارم – روزنامه را خانوادگی بخوانید

    اگر فرصت کمی دارید که با فرزندانتان و برای آنها بخوانید روزنامه منجی شما می تواند باشد. از روزنامه هایی استفاده کنید که صفحات ویژه کودکان و نوجوانان دارند. پس وقتی از راه می رسید همین طور روزنامه را نیندازید و بروید. هدف شما مشارکت خانوادگی است پس بگذارید فرزندتان شما را در حال روزنامه خوانی ببینند.

    یک قدم جلوتر بروید ، از فرزند ده-دوازده ساله تان بپرسید در باره فیلم های جدید چه خوانده است و از فرزند نوجوانتان بخواهید مهم ترین اخبار ورزشی را برایتان بازگو کند . از فرزند دبستانیتان بپرسید کدام یک از مطالب طنز روزنامه برایش خنده دارتر بود. خودتان هم به نامه های جالبی که خوانندگان نوشته اند اشاره کنید.

    • ضرورتی ندارد که هنگام مطالعه سکوت را رعایت کنید و خواندن روزنامه می تواند فعالیت پرسروصدائی باشد.

    • هنگامی که به صورت فردی روزنامه میخوانید با صدای بلند نیز اظهار نظر کنید و به این ترتیب فرزندان خود را تشویق کنید که به صورت جدی بخوانند (ر.ک روش 34) . این مهارت به آنها کمک میکند که آنچه را که خواننده اند به خاطر بسپارند و خوب درک کنند.

    روش پنجم– خواندن بین نسلی – تشویق کنید که نسل های مختلف با هم بخوانند.

    بچه هائی که به یک خانواده های گسترده تعلق دارند و به طور مرتب به دیدار اعضای بزرگتر فامیل می روند و با بزرگسالان به گردش و مسافرت می روند و به انجام فعالیتهای مختلف می پردازند، نسبت به بچه هائی که دسترسی کمتری به بزرگسالان دارند ، در خواندن پیشرفته ترند.

    اگر والدینتان مهمان شما هستند از آنها بخواهید که در آئین قصه خوانی شبانه شرکت کنند. اغلب پدر بزرگ ها و مادر بزرگها دوست دارند به این ترتیب مرکز توجه قرار بگیرند.

    اگر بچه ها عادت کرده اند که فقط والدین خودشان برایشان کتاب بخوانند ، ابتدا باید آنها را آماده کرد که بتوانند از سبک کتابخوانی بزرگسالان دیگر لذت ببرند. به بچه ها بگوئید که خوانندگان مختلف یک ترانه را به شکلهای مختلف میخوانند و هنرپیشگان نقشهای واحدی را به صورتهای متفاوت اجرا میکنند.

    اگر کسی میخواهد برای اولین بار برای فرزندانتان کتاب بخواند ، بهتر است کتاب جدیدی را در اختیار او بگذارید تا کتابی را که مورد علاقه بچه هاست و آن را از بر می دانند.

    روش ششم-خواندن درون نسلی - تشویق کنید که بچه های یک نسل با هم بخوانند

    بچه های بزرگتر میتوانند می توانند برای خواهر و برادرهای کوچکتر خود کتاب بخوانند ، این کار به نفع خواننده ، شنونده و شماست .

    خواندن با صدای بلند باعث فصاحت میشود و دایره لغات بچه ها را بهبود می بخشد و به آنها می آموزد که چگونه با حالت و لحن مناسب بخوانند.

    جلب رضایت شنوندگان کم سن و سال کار ساده ای نیست، کسی که میخواهد قصه را با موفقیت بخواند و به جای "هو" با "هورا" مواجه شود ، باید با احساس ، با صدائی واضح و با لحن مناسب بخواند. اگر به طور موقت این نقش را به فرزند بزرگترتان محول کنید تجربه خوبی به دست می آورد و ممکن است انگیزه پیدا کند که این نقش را به خوبی اجرا کند.

    روش هفتم – با صدای بلند کتاب بخوانید.

    وقتی که بچه ها یاد گرفتند که به تنهائی بخوانند ، باید باز هم به کار خود ادامه بدهیم و با صدای بلند برای‌آنها کتاب بخوانیم . البته می‌توانیم روال کار را تغییر دهیم و کار خواندن را با فرزندمان تقسیم کنیم . اگر فرزندتان در برابر این کار مقاومت کرد، از آن یک بازی بسازید.

     

    چگونه کار خواندن را تقسیم کنیم:

     

    روش اول- نفری یک خط بخوانید.

     

    روش دوم- نفری یک صفحه بخوانید.

     

    روش سوم – اگر متن دیالوگ بود ، شما روایت را بخوانید و فرزندتان دیالوگ را، یا هر یک از شما متن گفته های یکی از شخصیتها را بخوانید.

     

    روش چهارم- با همدیگر بخوانید. مثلاً :

     

    -دویدم و دویدم

     

    -سر کوئی رسیدم

     

    - دو تا خاتونی دیدم

     

    .....

     

    اگر ترجیع بند داشتیم :

     

    - شما: که یکی هست و هیچ نیست جز او...

     

    - هر دو : وحده لا اله الا هو

     

     

     

    محاسن بلند کتاب خواندن فرزندتان:

     

    1- همیشه نسبت به توانائی فرزندتان در خواندن ، میزان روان بودن ، درک مطلب و دایره لغات او آگاهی خواهید یافت.

     

    2- فرزندتان را برای خواندن برای هم نسلهای خود یا کودک کوچکتر از او آماده می‌کنید.

     

    روش هشتم – در باره مطالب مورد علاقه خود در خانواده صحبت کنید.

     

    بسیاری از بزرگسالان خیلی راحت کتابها و مقالاتشان را با هم عوض میکنند، با این کار نویسندگان جدید و انواع سبکهای ادبی جدید را کشف می‌کنند. اما همین بزرگسالان هرگز به این فکر نمی‌افتند که همین تبادل ساده را در خانواده هم شروع کنند.

     

    اگر میخواهید فرزندانتان را با آنچه میخوانید آَشنا کنید و بالعکس ، بهترین روش این است که در باره مطابی که میخوانید صحبت کنید. اگر فرزندانتان کوچکتر از آن هستند که بتوانند آن مطلبِ شما را بخوانند اشکالی ندارد، کافیست بفهمند که از آنچه میخوانید لذت می برید و دوست دارید که علاقه خود را با آنها در میان بگذارید.

     

    فرزند بزرگترتان را هم تشویق کنید که در باره آنچه میخوانند صحبت کرده و بگویند که چه جنبه ای از آن را دوست دارند.آیا علاقه دارند که قسمت کوتاهی از آن را برای شما با صدای بلند بخوانند؟ آیا از همان نویسنده کتابی هست که به درد بچه های کوچکتر خانواده بخورد؟

     

    به صورت خانوادگی به کتابخانه بروید و بعد از بازگشت کتابهای امانت گرفته شده را در یک قفسه مخصوص کتابخانه بگذارید. این کار دو فایده دارد:

     

    یک – کتابهای کتابخانه کمتر گم می‌شوند و کمتر دچار تاخیر برگشت می‌شوند.

     

    دو – همه اعضای خانواده می‌بینند که بقیه اعضای خانواده چه کتابی می‌خوانند.

     

    بچه ها به تدریج علایق خود را در زمینه های مختلف از غذا و لباس گرفته تا مطالب خواندنی ،‌پیدا می‌کنند و اگر ببینند که افراد مختلف چگونه بر اساس ملاکهای متفاوت انتخاب می کنند ، خود نیز میتوانند علایق خود را در زمینه کتابخوانی پیدا کنند.

     

    روش نهم – صحنه های مورد علاقه خود را در خانواده اجرا کنید.

     

    اجرای تئاتر بچه‌ها را در متن دیالوگ، شخصیت‌پردازی و طرح قرار می‌دهد و به آنها کمک می‌کند که آنچه را که می‌خوانند بهتر درک کنند و به خاطر بسپارند. با این روش میتوانید بچه هائی را هم که به خواندن تمایل ندارند ، ترغیب کنید که مهارت های خود را بیازمایند.

     

    هنگامی که به صورت خانوادگی کتاب می‌خوانید ، اگر پس از یک صحنه پر حادثه خواندن را قطع کنید و آن را اجرا کنید ، لذت بخش است.

     

     

     

    چگونه صحنه ها را در خانه اجرا کنیم:

     

    1- صحنه های ساده را که آغاز و پایان مشخصی دارد را انتخاب کنید.

     

    2- نقش هر فرد را مشخص کرده و یا اجازه بدهید بچه ها خود نقششان را انتخاب کنند.

     

    3- ابتدا صحنه ها را مغشوش و در هم ریخته یادآوری کرده و بعد آنها را به ترتیب وقوع مشخص کنید.

     

    4- صحنه را اجرا و در صورت امکان از دیالوگ و حرکت هم استفاده کنید.

     

    5- در آخر در باره آن بحث کنید، هریک از شخصیتها چه احساسی دارد؟ علت رفتارهای آنها چه بوده؟ در آینده چه اتفاقی ممکن است رخ دهد؟

     

    هر چه تعداد فرزندانتان بیشتر باشد یا بچه های بیشتری را بتوانید به این کار مشغول کنید ، تئاترتان پیشرفته تر میشود. در صورت تمایل می‌توانید بچه های محل را درگیر کارتان بکنید. میتوانند متن نمایش را بر اساس داستانهای موردعلاقه شان بنویسند، لباس بازی خودشان را درست کنند، نقشهای خود را تمرین کرده و نمایش را اجرا کنند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله چند روش ساده برای مطالعه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله چند روش ساده برای مطالعه, مقاله در مورد تحقیق مقاله چند روش ساده برای مطالعه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چند روش ساده برای مطالعه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چند روش ساده برای مطالعه, تحقیق درباره تحقیق مقاله چند روش ساده برای مطالعه, مقاله درباره تحقیق مقاله چند روش ساده برای مطالعه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چند روش ساده برای مطالعه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چند روش ساده برای مطالعه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله چند روش ساده برای مطالعه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت