تحقیق مقاله تفاوت اینترنت ماهواره ای و ADSL چیست ؟

تعداد صفحات: 16 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21295
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تفاوت اینترنت ماهواره ای و ADSL چیست ؟

    در سرویس های ADSL مزیت عمده آنلاین بودن می باشد ، یعنی شما یک ارتباط دائمی بدون اشغالی تلفن خواهید داشت ، لیکن حجم ترافیک مشخصی  در ماه دارید ( 2GB ، 1GB یا بیشتر ) و برای حجم های بیشتر مستلزم پرداخت هزینه های بالا می باشید .  ضمن اینکه اداره مخابرات محل شما بایستی قادر به ارائه ADSL بوده و فاصله شما از مرکز تلفن نمی تواند مسافت طولانی باشد . در صورتی که در سرویس های اینترنت ماهواره ای چون محدودیت حجمی ندارند با پرداخت هزینه ای ناچیز می توانید از یک ارتباط  پرسرعت ، نامحدود و بدون پروکسی استفاده کنید ، در واقع سرویس های ماهواره ای برای دانلود و مصرف های بالا بسیار مناسب هستند .

     

    ایا می توان اینترنت ماهواره ای را بر روی چند کامپِیوتر در شبکه استفاده کرد ؟

    بله ، به علت سرعت بسیار عالی ( 400Kbps - 2Mbps )  شما می توانید بر روی شبکه و برای کافی نت نیز از این سرویس ها استفاده کنید .

     

    من از ADSL استفاده می کنم ، آیا می توانم بصورت همزمان اینترنت ماهواره ای داشته باشم ؟ و اینکه به چه صورت این کار انجام می شود ؟

    بله ، شما میتوانید ارسال ( Send ) خود را از طریق ADSL و دریافت ( Recieve ) را از طریق ماهواره انجام دهید . در اینصورت یک ارتباط دائمی بدون محدودیت خواهید داشت . نحوه تنظیمات موقع خرید برای شما ارسال می گردد .

     

    آیا سرویس های شما محدودیت دانلود ثابتی دارند ؟

    خیر ، محدودیت ثابت ندارند و این بستگی به نوع سرویس انتخابی شما دارد .

     

    Opensky کدام پروتکل ها را پشتیبانی می کند ؟

    HTTP ( برای مرورگر اینترنت ) ، FTP ( برای مبادله انواع فایل ها روی شبکه ) ، SSL ( برای ارتباط های امنیتی ) ، SOCKS ( برای نرم افزارها ، ارتباط نقطه به نقطه ، FTP Client ، Mail )

     

    لطفا در مورد کارت های DVB توضیح دهید ؟

    به قسمت کارت های DVB مراجعه کنید .

     

    کدام PID ها را باید در سیستم تعریف کنم ؟

    Basic : 3010 , 3011 , 3021 , Club : 3010 , 3022 , 3012 ,

     

    آیا برای اینترنت ماهواره ای یک طرفه ( 1Way ) خط تلفن لازم است ؟

    بله ، برای استفاده از سروِیس های اینترنت یک طرفه به یک ارتباط اینترنتی برای ارسال ( Send ) احتیاج دارید ، که می تواند خط تلفن ، Wireless ، ADSL و... باشد .

     

    آیا برای اینترنت ماهواره ای دو طرفه ( 2Way ) خط تلفن لازم است ؟

    خیر ، سرویس های اینترنت دو طرفه بصورت مستقیم بوده ، Send و Recieve همزمان انجام می شود و کاملا مستقیم به اینترنت متصل خواهید شد .

     

    آیا من می توانم مک آدرس کارتم را در ویندوز عوض کنم ؟

    در حالت عادی این کار غیر ممکن است ولی با استفاده از روش های خاص مانند تغییر در رجیستری و نرم افزار مخصوص ، این کار ممکن میشود .

     

    آیا در شهرستان ها هم می توان از اینترنت ماهواره ای استفاده کرد ؟

    بله ، در کلیه مناطقی که تحت پوشش ماهواره مشخص شده قرار دارد ، قادر خواهید بود از سرویس های اینترنت ماهواره ای استفاده کنید . برای اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت پوشش ماهواره ها مراجعه کنید .

     

    با توجه به بسته شدن پورت 8080 از سوی مخابرت ،  سرویس های Proxy Base چگونه کار می کنند ؟

    بسته بودن پورت 8080 بصورت دائمی نبوده و این کار بصورت مقطعی انجام میشود ، در حال حاضر پورت 8080 باز است، همچنین میتوانید  از طریق VPN متصل شوید که راهنمای ایجاد VPN برای شما ارسال می گردد .

     

    مک آدرس ( MAC Address ) چیست ؟

    عددی است 6 بایتی و منحصر بفرد که در حقیقت به عنوان شماره شناسایی کارت شبکه شما مورد استفاده قرار می گیرد ، عموما 3 بایت اول مک آدرس ( Media Access Control ) شماره شناسایی کارخانه سازنده کارت است و باقیمانده ، شماره سریال کارت می باشد . ( برای مثال :D0 A2 B3 C2 14 00 ) . لازم به توضیح است که سیستم عامل DVB کارت شما را به عنوان یک کارت شبکه ( Network Adaptor ) مجازی شناسایی می کند .

     

    دانلود آفلاین ( اینترنت رایگان ، اینترنت آفلاین ) چیست ؟

    از مزایای منحصر بفرد سرویس های ماهواره ای می باشد . اساسا شما با داشتن یک عدد کارت DVB قادر خواهید بود بصورت رایگان اطلاعاتی را که در حال حاضر از طریق ماهواره ارسال میشود دریافت کنید ، البته این کار با استفاده از نرم افزارهای خاص انجام میشود . در واقع شما می توانید فایل هایی که سایرین در حال دریافت آن هستند دانلود کنید بدین صورت که با مشخص کردن نوع فایل ( مثال Mp3 )  و محدوده حجمی آن ( مثال : 1.5MB - 15MB ) میتوانید کلیه فایل های درخواست شده که در این محدوده قرار می گیرند دانلود کنید .این امکان البته بصورت اشتباه اینترنت رایگان یا اینترنت آفلاین نام گرفته است .

     

    آیا بر روی ماهواره Hotbird می توانم دانلود آفلاین داشته باشم ؟

    خیر ، بهترین جهت ها برای دریافت دیتا Eutelsat W3  و  Arabsat 2B  می باشند .

     

    لطفا درباره انواع دیش توضیح دهید ؟

    تفاوتی بین دیش های دریافت دیتا و دریافت تصویر وجود ندارد .

     

    سرویس های Opensky  بر روی چه ماهواره هایی قابل ارائه هستند ؟

    Eutelsat W3 at 7° East  ,  Eurobird 3 at 33° East , Atlantic Bird 1 at 12,5° West

     

    ADSL چیست ؟

    ADSL یا خط دیجیتالی نامتقارن، به نوعی ارتباط پرسرعت دیتا جهت دسترسی به اینترنت و یا پخش ویدئویی اطلاق می گردد که از طریق خطوط تلفن معمولی انجام می پذیرد. ADSL درواقع یکی از انواع خدمات و محصولات xDSL می باشد که به منظور انتقال پرسرعت دیتا تا Mbps بر روی سیم تلفن مسی موجود در شبکه تلفنی (PSTN) طراحی گردیده است.

    مزایای استفاده از سرویس ADSL :

    • دسترسی به اینترنت پرسرعت

    • اتصال دائم به اینترنت

    • استفاده همزمان از اینترنت و تلفن

    • حق اشتراک ثابت ماهانه

    • نصب سریع و آسان

    شیوه ای نوین برای برقراری ارتباط با اینترنت

    تکنولوژی جدید Asymmetric Digital Subscriber Line(ADSL) با ارتقاء امکانات خطوط تلفن آنالوگ، انتقال پرسرعت داده ها را همزمان با انتقال صوت امکان پذیر نموده است. در روش ADSL (خط دیجیتالی نامتقارن مشترک) برخلاف روش Dialup موجود، سیگنالهای دیجیتالی به صوتی تبدیل نمی شوند و کانال انتقال Data از Voice کاملا" مجزا می باشد. بنابراین کاربر بدون نیاز به خط تلفن جدید حین ارتباط با اینترنت قادر به برقراری مکالمات تلفنی نیز خواهد بود.

    ارتباطی پرسرعت با اینترنت :

    سرویس ADSL باتوجه به سرعت بالای ارتباط (در مقایسه با سرویس های Dialup) و هزینه مناسب (در مقایسه با سرویس های پهنای باند موجود) راه کاری ایده آل برای کاربران خانگی پرمصرف و کاربران تجاری (دارای شبکه داخلی) می باشد.

    اتصال دائمی به شبکه اینترنت :

    در روش ارتباطی ADSL کامپیوتر یا کل شبکه داخلی شما در اتصال دائم با شبکه جهانی اینترنت می باشد. بدون انجام شماره گیری، بدون شنیدن بوق اشغالی و بدون اتلاف وقت جهت برقراری ارتباط، فقط با روشن کردن کامپیوتر به دنیای اینترنت قدم بگذارید. با بهره گیری از سرویس ADSL در عصر پرسرعت تبادل اطلاعات وقت و هزینه های خود را بیهوده هدر نمی دهید.

    بدون هزینه های تلفن و هزینه های پنهان

    باتوجه به تقسیم خط تلفن به دو بخش انتقال Voice و Data توسط تکنولوژی ADSL ، برقراری ارتباط با شبکه اینترنت بدون پرداخت هزینه تلفن میسر گردیده است. با سرویس ADSL بدون هیچ نگرانی از پرداخت هزینه های سنگین تلفنی و تنها با پرداخت حق اشتراک ثابت ماهانه، صرفنظر از میزان استفاده، از اتصالی مطمئن به اینترنت لذت ببرید.

    را ه اندازی سریع و آسان :

    راه اندازی سرویس ADSL در مقایسه با ارتباط بی سیم نقطه به نقطه، P2Pو Leased Line بسیار سریعتر و ساده تر بوده و ظرف مدت کوتاهی انجام می گیرد. تکنولوژی ADSL کامپیوتر شما در اندک زمانی به عضوی از شبکه اینترنت مبدل می نماید.

    تکنولوژی ADSL:

    فن‌آوری ADSL :

    در اختیار داشتن سرعت همان چیزی است که همیشه در پی آن هستیم. فن‌آوری ADSL پاسخی است به آنها که به سرعت احتیاج دارند تا با استفاده از آن زودتر به هدف برسند، و از دیگر روشهای دسترسی با استفاده از مودم‌ها و خط‌های تلفن به ستوه آمده‌اند و در پی آن هستند تا با استفاده از این راهکار و با سرعت مطلوب به پاسخ خود برسند. ADSL تکنولوژی جدیدی است که بر بستر کابل تلفن قدیمی وآشنای خودمان عمل می‌کند. نصب یک سیستم ویژه در داخل پست مخابراتی هر منطقه، مشترکین تلفن آن منطقه را به سادگی و بدون نیاز به هر نوع دخل و تصرف سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری، از این سرویس بهره‌مند می‌نماید. از این ساده‌تر ممکن نیست این تکنولوژی بهترین و بیشترین سرعت را بدون نیاز به تدارک زیرساختهای جدید ممکن ساخته است. استفاده از سیم‌کشی‌های موجود تلفن بدون نیاز به اتصال به دستگاه‌های حجیم و پیچیده، کار مصرف‌کننده را بسیار راحت می‌نماید. برای داشتن یک اتصال ADSL در محل مصرف‌کننده تنها نیاز به یک مودم ویژه است. پس از برقراری ارتباط، تنها هزینه ثابت خط ADSL به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند دریافتی به عنوان هزینه دریافت می‌شود. در حالیکه ازارتباط ADSL استفاده می‌کنید ارتباط تلفنی شما همیشه آزاد و دردسترس است. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه می‌شود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد.

     

     

    نگاهى به فناورى ADSL
     
     احتمالا شما هم از آن دسته از کاربران اینترنت هستید که ازDial up یا همان سیستم شماره‌گیرى استفاده مى‌کنید‌، یک مودم معمولى برروى سیستم خود دارید‌، زمان زیادى از وقت شما هر روز باید صرف شماره‌گیرى واتصال به اینترنت و قطع وصل‌هاى متوالى‌شود‌، در زمان استفاده از اینترنت خط تلفن شما مشغول است و هزینه تلفن را هم باید پرداخت کنید‌، مولتى‌مدیا در اینترنت را هم بى‌خیال شده‌اید و در‌آخر این‌که ازسرعت کند حلزونى اینترنت هم کلافه هستید. اما آیا اینترنت پرسرعت را تاکنون تجربه کرده اید؟

     

     
     
    □ اینترنت،‌ Dial up و...
    براى اتصال به اینترنت با استفاده از خطوط‌تلفن استاندارد (زوج سیم مسى ) در کنار سیستم معروف و آشناى Dial up، روش‌هاى دیگرى هم وجود دارد، مانند استفاده ازمودمهاى کابلى‌، شبکه محلى و یا فناورى (DSL(Digital Subscriber Line و بى‌سیم (Wireless). فناورى‌ ADSL یکى از مناسب‌ترین و باصرفه‌ترین راهکارهاى دسترسى به اینترنت پر‌سرعت و مقابله با مشکلات سیستم‌هاى اتصال معمولى ‌‌Dial up است‌!
     
    □ فناورى ADSL
    Asymmetric-DSL یا‌ADSL،‌ ‌یکى از فناورى هاى رده‌ xDSL است.DSL یاخطوط اشتراک دیجیتالى‌با استفاده از کابلهاى تلفن معمولى،‌امکان بهره‌گیرى از سرعت بالا را براى اتصال به اینترنت فراهم مى‌کند‌DSL .امکانات و روش‌هاى گوناگونى براى مصارف خانگى فراهم مى‌کند که مناسب‌ترین آنها روش خطوط دیجیتال نامتقارن یا‌‌ADSLاست. در این روش با بهره‌گیرى از نوعى خاص مدولاسیون، پهناى باند قابل‌استفاده برروى کابل تلفن به باندهاى فرکانسى متفاوتى تقسیم و هر سیگنال فرکانسى (صوت ، ارسال و دریافت داده‌هاى دیجیتالى) در یک باند صورت مى‌پذیرد.
     
    بدین‌صورت در هنگام اتصال به اینترنت دیگر خط تلفن براى مکالمات صوتى اشغال نخواهد بود و امکان تبادل صوت و تصویرنیز وجود خواهد داشت .
     
    در‌‌ADSL سرعت ارسال اطلاعات با سرعت دریافت اطلاعات مساوى نخواهد بود، در بالاترین سطح تئورى، امکان دریافت اطلاعات (DownStream) با سرعتى در‌حدود ‌‌8mbps و ارسال داده‌ (UpStream) با سرعتى معادل ‌640‌mbps فراهم مى‌شود. دقیقا بدین‌خاطر از‌‌ADSL بانام نامتقارن یاد مى‌شود. بصورت عملى یک کاربرخطوط ‌ADSL مى‌تواند با سرعتى در‌حدود ‌‌2mbps دریافت و‌‌256mbps ارسال اطلاعات برروى اینترنت داشته باشد. در استفاده از اینترنت با فناورى‌ ADSL از‌Dial up وشماره‌گیرى و انتظار براى اتصال یا قطع ارتباط خبرى نخواهد بود‌و شما بصورت دائمى با مرکز‌‌ISP و در نهایت شبکه اینترنت متصل خواهید بود. با روشن کردن کامپیوتر خود اتصال شما به اینترنت برقرار مى‌شود.
     
    □ مزایاى ‌‌ADSL
    اولین دستاورد‌ ADSL بهره‌گیرى از خطوط تلفن معمولى و شبکه ارتباطى آماده خواهد بود و در نتیجه نیازى به سیم‌کشى و تجهیزات جدید مخابراتى نیست.
     
    عدم اشغال خط‌تلفن در هنگام اتصال به اینترنت، امکان استفاده از اینترنت پر‌سرعت به نسبت روشهایى مانند‌ Dial up برروى سیستم هاى خانگى و شرکتهاى کوچک که از امکانات پیشرفته‌اى برخوردار نیستند، اتصال دائمى به شبکه اینترنت بدون نیاز به شماره‌گیرى و اشغال بودن خط ، هزینه کم در نصب و راه‌اندازى و خرید تجهیزات، کاهش هزینه و عدم نیاز به تجهیزات اضافى براى کاربران خانگى در استفاده از اینترنت و راه اندازى آسان و سریع از دیگر مزایاى مهم ADSL‌ است.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تفاوت اینترنت ماهواره ای و ADSL چیست ؟

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تفاوت اینترنت ماهواره ای و ADSL چیست ؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله تفاوت اینترنت ماهواره ای و ADSL چیست ؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تفاوت اینترنت ماهواره ای و ADSL چیست ؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تفاوت اینترنت ماهواره ای و ADSL چیست ؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله تفاوت اینترنت ماهواره ای و ADSL چیست ؟, مقاله درباره تحقیق مقاله تفاوت اینترنت ماهواره ای و ADSL چیست ؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تفاوت اینترنت ماهواره ای و ADSL چیست ؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تفاوت اینترنت ماهواره ای و ADSL چیست ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تفاوت اینترنت ماهواره ای و ADSL چیست ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت