تحقیق مقاله انرژی هسته ای

تعداد صفحات: 21 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21302
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: محیط زیست و انرژی
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله انرژی هسته ای

    انرژی هسته ای

    تصویب این قطعنامه دور از انتظار نبود لیکن عکس العمل کشورهای مختلف قابل پیش بینی نبود. رای مثبت هند و رای ممتنع کشورهای مخالف تصویب قطعنامه را نمیشد با توجه به موضع گیری های قبلی آنها پیش بینی کرد. اگر اقدام شجاعانه ونزوئلا و رای منفی این کشور به قطعنامه نبود  قطعنامه با اجماع به تصویب میرسید به این لحاظ باید از این کشور قدردانی کرد. دوست و دشمن را در سختیها باید شناخت و این صحنه به وضوح دوستان واقعی ایران را مشخص کرد.

    این بار که به بازار رفتید به دقت نگاه کنید. چقدر اجناس مصرفی با مارک ال جی و سامسونگ میبینید؟ محصولات صوتی و تصویری ، گوشی های تلفن همراه و خودروهای شرکتهای کره جنوبی را سعی کنید بشمارید و حدس بزنید  چه میزان ارز برای واردات این محصولات از کشور خارج شده است.در این هنگام به خاطر داشته باشید که پرونده این کشور به دلیل جدا سازی دو گرم پلوتونیوم به شورای حکام ارجاع و در بررسی سطحی و در ظرف چند ساعت بسته شد. حال آنکه پرونده ایران که جداسازی حدود ۲۰۰ میلی گرم پلوتونیوم در آن درج گردیده است چند سال است که هنوز باز است و با تصمیم کشورهایی که کره جنوبی هم در بین آنان است قطعنامه ای ورای قوانین بین المللی بر علیه ما تصویب میشود. حال بگویید چگونه میتوان در برابر کشورهایی نظیر کره جنوبی که با وجود توان داخلی در تولید محصولات مشابه به واسطه دسترسی به بازار ایران نمک میخورند و نمکدان میشکنند برخورد نکرد؟ اگر از تصویب چنین قطعنامه ای خشمگین شدید اگر احساس کردید به کشورتان ظلم شده حال بگویید میخواهید چه کنید؟ هنوز میخواهید منابع کشور را درجیب چنین کشورهایی سرازیر کنید؟ هنوز میخواهید سرمایه هایتان را در امارات سرمایه گذاری کنید که با هر بررسی پرونده هسته ای در شورای حکام آهنگ جزایر ایرانی را ساز میکند و در پیام رسمی به کشورتان از خلیج عربی نام میبرد؟ با نگاه به ترکیب آرا در میابید برخی کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند در زمره ناقضین ان پی تی هستند و در مورد ایران اینچنین قضاوت میکنند. آمریکا که سردمدار مقابله با پرونده ایران است با نقض مفاد ان پی تی که کشورهای دارنده سلاح هسته ای را به کاهش اینگونه سلاحها متعهد کرده است به توسعه سلاحهای هسته ای میپردازد و در حال تحقیق و تولید انواع جدید سلاحها ست و بر خلاف قوانین بین المللی که کشورهای دارند سلاح هسته ای را از حمله هسته ای به کشورهای بدون سلاح هسته ای عضو ان پی تی نهی میکند همواره تهدید به حمله هسته ای به کشورهای عضو میکند. هند اصلا عضو ان پی تی نیست و سلاح هسته ای تولید و آنرا آزمایش کرده است لیکن اکنون با تکیه بر کرسی شورای حکام به قطعنامه علیه ایران رای مثبت میدهد. فرانسه با نقض ان پی تی که کشورهای عضو را از انتقال فناوری هسته ای به کشورهای غیر عضو باز میدارد  جزو کشورهای پیشرو در مسلح کردن رژیم صهیونیستی که عضو ان پی تی نیست به سلاح هسته ای است. انگلیس با نقض ان پی تی در حال توسعه سلاحهای هسته ای و در صدد دستیابی به نسل جدید اینگونه سلاحها ست. اکثر کشورهای اروپایی نطیر آلمان ، هلند و کشور ژاپن بر روی تن ها پلوتونیوم جداسازی شده نشسته اند و در حالی پیشرفت ایران در زمینه دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای را تهدید قلمداد میکنند که قادرند با تبدیل پلوتونیوم های جداسازی شده به بمب اتمی چندین بار کره زمین را منهدم نمایند.

    تصویب قطعنامه اخیر شورای حکام جز در تبعیت جامعه جهانی از زور و بنا شدن پایه های آن بر ستم به کشورهای ضعیف قابل تحلیل نیست.در حقیقت از نطر یک فرد منصف هیچ توجیه منطقی برا ی بندهای مندرج در این قطعنامه وجود ندارد.این رویه این فکر را درذهن متبادر میسازد که برای کشورهایی نطیر ایران و کره شمالی هیچ راهی برای رسیدن به فناوری صلح آمیز هسته ای و حفظ آن جز برخورداری از فناوری نظامی هسته ای و ساخت بمب اتم نیست. پیام این قطعنامه به جهان این است که اگر بمب اتم ندارید به فکر استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی نباشید.اگر به این مهم دست یافتید یا مشابه کره شمالی به شما اجازه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی داده میشود یا نظیر هند ، آمریکا برای شما نیروگاه اتمی خواهد ساخت یا به مانند پاکستان تحریمهایی بسیار کوتاه مدت بر شما اعمال و سپس دنیا با توان نظامی هسته ای شما کنار خواهد آمد. 

    لازم به ذکر و یادآوری نیست که این زمان بدترین زمان برای عقب نشینی از مواضع به حق کشور است. غرب به وضوح نشان داد که اگر یک قدم به عقب بردارید دو قدم به پیش خواهد آمد و اگر یک قدم به جلو بردارید چها ر قدم به پیش خواهد آمد. با این رویه یا باید استقلال خود را تقدیم نمایید  و از رژیم صهیونیستی خواهش بعمل آورید تا نزد ارباب بزرگ جهان شفاعت شما را  نماید تا شاید با قبول این تحفه به شما اجازه حیا ت بدهد یا خود را برای مواجه با غرب آماده نمایید. دیوار پیش رو دیواری از آهن و فولاد یا بتن مسلح نیست ، دیواری از بخار است. اینکه آنرا اینگونه میبینند به این دلیل است که از آن دوریم عبور از آن ممکن است نفس را کمی تنگ کند و چشمها را آزار دهد ولی ما را نخواهد کشت.

    برای حفظ استقلال کشور چاره ای جز عبور از دیوار بخار نیست.

    پلوتونیوم

    پلوتونیوم در طبیعت نایاب است.مقدار بسیار کمی پلوتونیوم ممکن است در معادن اورانیوم یافت شود که ناشی از واکنشهای هسته ای است که بطور طبیعی صورت گرفته است.بنابر این پلوتونیوم را میتوان عنصر ساخت بشر دانست.در نیروگاههای اتمی در اثر جذب نوترون توسط اورانیوم 238 پلوتونیوم تولید میشود.این عنصر دارای 15 ایزوتوپ است که مهمترین آنها عبارتند از Pu238 با نیمه عمر حدود 88 سال Pu239 با نیمه عمر حدود 24000 سال Pu240 با نیمه عمر حدود 6500 سال Pu241  با نیمه عمر حدود  14 سال Pu242 با نیمه عمر حدود 37600 سال. نمیه عمر زمانی است که نیمی از جرم یک عنصر شکافت پذیر نطیر اورانیوم و پلوتونیم شکافت میابد و به عناصر دیگر تبدیل میشود.

     

    ایزوتوپ 238

    در اثر شکافت گرمای زیادی تولید میکند.این گرما در ژنراتورهای گرمایی رادیوایزوتوپ میتواند الکتریسیته تولید کند.در 24 سفینه فضایی آمریکا نطیر ویجر و کاسینی از این ژنراتورها که ممکن است 40 سال قابلیت تولید الکتریسیته داشته باشند استفاده شده است.این ایزوتوپ در اثر جذب چند باره نوترون توسط اورانیوم 235 تولید میشود.

    ایزوتوپ239

      بیشترین درصد پلوتونیوم تولید شده در نیروگاهها را بخود اختصاص داده است .پلوتونیوم حاوی حداقل 93 درصد ایزوتوپ 239 پلوتونیوم رده نظامی نامیده میشود و در ساخت بمب اتم کاربرد دارد.با برخورداری از سطح فناوری پایین در ساخت بمب اتمی میتوان با 3 تا 6 کیلوگرم پلوتونیوم رده نظامی بمب اتمی با قدرت 1 تا 20 کیلوتون تولید کرد. با سطح بالایی از  فناوری میتوان با 1 تا 3 کیلو گرم بمبی با قدرت مشابه تولید کرد.

    ایزوتوپ 240

     بسیار شکافت پذیر است و مشابه ایزوتوپ 238 گرمای زیادی تولید میکند. نوترونهای زیاد تولید شده توسط این ایزوتوپ موجب میشود کاهش درصد آن در پلوتونیوم رده نظامی مد نظر قرار گیرد بدلیل آنکه احتمال شروع زودهنگام واکنش هسته ای  را افزایش میدهد.

    ایزوتوپ 241

     تبدیل به آمریکیوم 241 میشود که به شدت پرتوزاست ( پرتو های پر انرژی آلفا ، ایکس و گاما ) و به این جهت در صورت عدم کاهش درصد آن در پلوتونیوم فعالیت انسانها در نزدیکی آن ممکن نخواهد بود و جابجایی آن میبایست توسط دستگاه صورت گیرد.

     

    در یک نیروگاه هسته ای  ابتدا پلوتونیوم 239 تولید میشود. حدود یک سوم این پلوتونیوم در طول مدت کار نیروگاه شکافت میابد و انرژی تولید میکند و حدود یک ششم آن با جذب نوترون بیشتر به ایزوتوپهای بالاتر تبدیل میشود

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله انرژی هسته ای

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

     

    http://www.ngdir.ir/SiteLinks/Kids/html/energy-mafahim_13_energy%20hastei.htm

    www.haly.pesianblog.com

تحقیق در مورد تحقیق مقاله انرژی هسته ای, مقاله در مورد تحقیق مقاله انرژی هسته ای, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انرژی هسته ای, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انرژی هسته ای, تحقیق درباره تحقیق مقاله انرژی هسته ای, مقاله درباره تحقیق مقاله انرژی هسته ای, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انرژی هسته ای, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انرژی هسته ای ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله انرژی هسته ای
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت