تحقیق مقاله مهدی موعود

تعداد صفحات: 21 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21381
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مهدی موعود

    مهدی موعود

     

    تولد امام زمان (عج) 

    حکیمه  هرگاه خدمت امام حسن عسگری میرسید دعا می کرد خداوندبه او فرزندی عطا فرماید میگوید یک روز مطابق عادت به دیدار امام رفته بودم همان دعا را گقتم  حضرت فرمود : فرزندی را که دعا می کنی خدا به من عنایت فرماید امشب به دنیا می اید .

    نرجس همسر امام جلو آمد تا کفش من را درآورد گفت بانوی من کفشت را به من بده .گفتم سرورم به خدا سوگند نمی گذارم کفش مرا در اوری به من خدمت کنی من تورا خدمت می کنم.امام سخن مرا شنید وگفت عمه خدابه تو پاداش نیکو دهد .تا غروب نزد او بودم و کنیز را صدازدم وگفتم کفشهایم را بیاور تا من بروم امام فرمود عمه امشب پیش ما بمان چون مولودی که نزد خداوند متعال است امشب به دنیا می اید تا خدابه به وسیله او زمین را پس از مردن زنده کند .عرض کردم سرورم از چه کسی متولد می شود من در نرجس اثری از حمل نمی بینم؟

    فرمود از نرجس نه غیراو من برخاستم ونرجس را جستجو کردم وهیچ اثری در او نیافتم بسوی امام بازگشتم واورا از کار خود اگاه ساختم امام تبسم کرد وفرمود سپیده دم بر تو آشکار می شود که او فرزندی دارد زیرا اونیز مانند مادرموسی است که حمل او آشکار نبود چون فرعون در جستجوی موسی شکم زنان حامله را می درید واین طفل من همچون موسی (ع)است . حکیمه می گوید من تا سپیده دم مراقب نرجس بودم و او با آرامش نزد من خوابیده بود وهیچ حرکتی نمی کرد تا در پایان شب وبه هنگام طلوع افتاب هراسان ازجا بلند شد من اورا در آغوش گرفتم ونام خدا را خواندم امام از اتاق دیگر صدا زد سوره انا انزلناه را بخوان وبر او بدم ومن خواندم واز حال او جویا شدم .گفت انچه مولایم به تو خبر داد آشکار شد ه است .من همچنان که به خواندن اناانزلناه ادامه دادم  در این هنگام از درون شکم مادر جنین با من هم صدا شد وهم چنان که من می خواندم اونیز با من می خواند وبر من سلا م کرد سخت هراسان شدم امام فرمود :

    ازامر خداوند متعال تعجب نکن. خدای متعال ما ائمه را در کوچکی به حکمت گویا نموده ودر بزرگی حجت روی زمین قرار می دهد هنوز سخن امام تمام نشده بود که نرجس از نزد من ناپدید شد چنانکه پرده ای بین من و او آویختند که اورا نمی دیدم فریاد کشیدم وبه سوی امام دویدم.

    امام فرمود: عمه بازگرد اورا در جایش خواهی یافت بازگشتم وطولی نکشید که حجاب بین من او برطرف شد ونرجس را دیدم چنان غرق نور است که چشمم رااز دیدنش می پوشاند وپسری را که متولد شده بود دیدم که درسجده است وبه زانو افتاده و انگشتان سبابه را بلند کرده ومیگوید :

    ((أشهد أن لا الا الله وحده لا شریک له وان جدی محمداً رسول الله صلی الله علیه واله وأن ابی امیر المومنین ))

    آ نگاه بر امامت یکایک امامان تا خودش را گواهی دادوگفت بار خدایا میعاد مرا عملی ساز وکارم را به سرانجام برسان وگامم را استوار بدار وزمین را به وسیله من پر از عدل و داد کن

     

    صفات ظاهری امام زمان

    همانا روایت شده که آن حضرت شبیه ترین مردم است به حضرت رسول درخلق وخلق وشمائل اوست.در شمائل آن حضرت است که آن جناب ابیض است که سرخی به او امیخته وگندم گون است که عارض شود اورا زردی از بیداری شب وپیشانی او  فراخ وسفیدوتابان است و ابروانش بهم پیوسته و نیکو روست ونور رخسارش چنان درخشان است که مستولی شده بر سیاهی محاسن شریف و سر مبارکش, گوشت روی مبارکش کم است بر گونه راستش خالی است که پنداری ستاره ایست درخشان میان دندانهایش فاصله است چشمهایش سیاه وسرمه گون ودر سرش علا متی است, میان دو کتفش عریض است ودر شکم پا مانند جدش امیرالمومنین است. و وارد شده است که:

    (( المهدی طاووس أهل الجنته وجهه کالقمر الدری علیه جلا بیب النور .))

    یعنی: حضرت مهدی علیه السلام طاوس اهل بهشت است چهره اش مانند ماه در خشنده است و بر بدنش جامه ها از نور است .

    ((لیس بالطویل الشامخ ولا با لقصیر اللا زق ))

    نه دراز و بی اندازه ونه کو تاه و به زمین چسبیده است

    ((بل مر بوع القامه مدور الهامه ))

    قامتش متعدل وسر مبارکش مدور است, هیئت نیک خوشی دارد که هیچ چشمی هیئتئ به آن اعتدال ندیده است

    شیخ صدوق روایت کرده از ابوالصلت هروی که گفت :گفتم به حضرت رضا (ع) که علام امام زمان هنگام ظهور چیست؟ فر مود علامتش این است سنش زیاد است ولی جوان ا ست به طوری که بیننده گمان می کند که چهل سال یا کمتر از آن را دارد.  رسول الله است که همراه آن حضرت است

     

     علامات ظهور

    در آخرین حجی که پیامبر انجام دادند دست بر حلقه درب کعبه نموده وبه ما گفتند : قبل از قیام امام زمان حاکمان ظلم و جور را پیشه خود می کنند و وزیرانشان به فسق آلوده می شوند و عرفا به ظلم دست می زنند و امنیان به مردم خیانت می کنند . در آن هنگام اقوامی حکومت می کنندکه چون مردم دم زنند کشته می شوند و اگر ساکت بمانند همه چیزشان را مباح شمارند کندن موهای مردم وکشیدن ناخن های مردم را حق خود می دانند وحرمتشان را لگد مال می کنند وخونهایشان را میریزند ودلهای مردم را از ترس و رعب پر می کنند ونمی بینی مردم را مگر ترسان و لرزان در سوره قمر آیه یک خداوند فرموده: نزدیک شد روز رستاخیز وماه شکافته شد؟ رسول خدا فرمود ند: آنوقت هنگام ظهور امام قائم(ع) است .

    امام محمد باقر (ع) می فرماید : کار به حدی سخت می شود تا آنکه انسان صبح و شب آرزوی مرگ می کند به خاطر جنایتها ی بزرگی که از افرادی چون سگهای درنده می بیند .

    از علائم دیگر: زنده شدن مردگان است به طوری که مردم آنها را می شناختند2:  زمین لرزه در بغداد3: مردها مثل زنها و زنها مثل مردها لباس میپوشند

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مهدی موعود

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

     

    1 ‏- یک پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان (عج) علیرضا رجالی تهرانی، ص257.‏‏2-

    2 - حضرت مهدی (عج) فروغ تابان ولایت، محمد محمدی اشتهاردی، ص 119 و 117.‏‏3-

    3 - تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، ج2، ص61-160.‏‏4-

    4 - همان، ص 161.‏‏5-

    5 - بحارالانوار، ج53، ص127.‏‏6-

    6 - اثباه الهداه، ج7، ص157.‏‏7-

    7 -الزام الغاصب، شیخ علی یزدی حائری، ج2، ص360.‏‏8-

    8 - حارالانوار ج53، ص46.‏‏9-

    9 -اصول کافی، کلینی، ج1، ص384.‏‏10-

    10 - تفسیر عیاشی، ج2، ص281.

     

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مهدی موعود, مقاله در مورد تحقیق مقاله مهدی موعود, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مهدی موعود, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مهدی موعود, تحقیق درباره تحقیق مقاله مهدی موعود, مقاله درباره تحقیق مقاله مهدی موعود, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مهدی موعود, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مهدی موعود ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مهدی موعود
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت