تحقیق مقاله رایگان معاد (بازگشت جاودانه انسان ها)

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21408
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان معاد (بازگشت جاودانه انسان ها)

    معاد (بازگشت جاودانه انسان ها)

    خلاصه:

    اعتقاد به این حقیقت که آدمى با مرگ فانى نمىشود، بلکه به سراى دیگرى منتقل گشته و در آنجا به سزاى کردار خوب یا بد خویش مىرسد، اعتقادى است که تمام ادیان آسمانى آن را بیان کرده‏اند و مىتوان گفت که دعوت مذاهب، براى اعتقاد به مبدأ هم دوش اعتقاد به معاد بوده و پیامبران خدا با اصرار تمام این نکته را تذکر داده‏اند که عالم شگفت انگیز خلقت، بیهوده نبوده و پس از انتقال از این جهان پرونده تمام کارهایى که در این جهان انجام گشته بررسى و به نیکان پاداش و به آلودگان کیفر داده خواهد شد، قرآن مىفرماید: آیا پنداشتید که شما را بیهوده آفریدیم و به سوى ما باز نمىگردید؟

    اثبات معاد تنها از طریق تعبّد و پیروى کورکورانه نیست، بلکه از دید عقل بر اساس پذیرش حکمت و عدالت خداوندى امرى روشن و قطعى است که در کتب اعتقادى مفصّلاً بیان شده است. از طرفى یادآورى این نکته بجاست که ما مسأله معاد را پس از پذیرش خداوند حکیم، دانا، عادل و توانا بررسى مىکنیم.

    عالم برزخ: قرآن مىفرماید: و از پى آنان تا روزى که برانگیخته شوند برزخ است.

    برزخ عالم پس از مرگ و عالم قبر است، در آنجا از هر انسانى بازجویى مختصرى نسبت به کردار دنیا و اعتقادش خواهد شد و پس از پرسش و سؤال، متناسب با رفتار نیک و یا بد او در دنیا، برخوردى موقّت با او خواهد شد. پیامبر(ص) در این باره فرموده است: قبر یا بوستانى است از باغهاى بهشت و یا گودالى است از گودالهاى جهنّم. اما زندگان احساس نمىکنند مانند کسى که خوابیده و خواب شیرین مىبیند و در کمال خوشى است و یا خوابهاى دلهره انگیز مىبیند و بىنهایت در فشار، اضطراب و ناراحتى است، امّا اطرافیان وى هیچ گونه درک و احساسى از افسردگى و یا خوشى او نمىکنند، همین مثال کاملاً روشن مىکند که چگونه زندگان، جسم خشک و بىحرکت مرده‏اى را مىبینند، امّا خوشى یا ناراحتى و عذاب او را حس نمىکنند.

    قیامت: پس از بهم خوردن زمین و آسمان و دگرگونى کرات آسمانى، تمام انسانها از قبر بیرون آمده و زنده خواهند شد، همه مردم برانگیخته و احضار خواهند گردید، در دشت پهناورى دادگاه عظیم الهى تشکیل مىشود، معیارهاى عدالت و قضات آن دادگاه‏ها که پیامبران و نیکانند حاضر خواهند شد، پرونده‏هاى از پیش تشکیل شده به مردم داده مىشود، نامه اعمال به دست افراد خواهد رسید، گواهان در آنجا شهادتهاى خود را خواهند داد و سرانجام گروهى که در دنیا کار نیک کرده‏اند رستگار و آنهایى که در دنیا مرتکب زشتى‏ها شده‏اند گرفتار خواهند شد... روشن است که چه باید کرد، باید خود را آماده نمود و به مقدار توان کار نیک انجام داد تا دچار زیان کارى و شقاوت نگردید. شقاوت ابدى که راه نجات و گریزى ندارد و کیفر و عذابى است دایمى... (فمن یعمل مثقال ذرّه خیراً یره و من یعمل مثقال ذرّه شرّاً یره).

    یعنى: هرکس به اندازه ذرّه‏اى خیر انجام دهد پاداش آن را مىبیند و هرکس ذرّه‏اى بدى کند کیفر آن را خواهد دید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان معاد (بازگشت جاودانه انسان ها)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان معاد (بازگشت جاودانه انسان ها), مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان معاد (بازگشت جاودانه انسان ها), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان معاد (بازگشت جاودانه انسان ها), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان معاد (بازگشت جاودانه انسان ها), تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان معاد (بازگشت جاودانه انسان ها), مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان معاد (بازگشت جاودانه انسان ها), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان معاد (بازگشت جاودانه انسان ها), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان معاد (بازگشت جاودانه انسان ها) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان معاد (بازگشت جاودانه انسان ها)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت