تحقیق مقاله رایگان زندگی و هنر صادق هدایت

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21429
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان زندگی و هنر صادق هدایت

    زندگی صادق هدایت

         صادق هدایت روز 28 بهمن سال 1281 ، دو سال پیش از انقلاب مشروطه ی ایران،در تهران ، خیابان کوشک به دنیا آمد . پدرش هدایتعلی هدایت،اعتضادالملک ، کارمند عالی رتبه ی دولت و مادرش زیور الملوک بود ، دختر مخبر الدوله و خواهر نصرالملک هدایت که در دوران پهلوی 14 بار وزیر و سناتور بود . این مادر ، تحصیل کرده بود و تمام روزنامه هایی را که منتشر می شد می خواند و مانند اکثر خانوانده ی هدایت وابسته به فرهنگ دوره ی قاجار بود و از دوران پهلوی دلخوشی نداشت . از انگلیس وآمریکائی جماعت،نفرت داشت و می گفت : آمریکا ، آب زیرکا.

           داستانهای صادق هدایت را به اعتبار مضمونشان میتوان به چهار گروه تقسیم کرد:

           1)داستانهای واقع گرا: مانند آبجی خانم و حاجی مراد و مرده خورها و …

           2)داستانهای طنز آمیز: مانند حکایت واره های وغ وغ ساهاب وقضیه های کتاب ولنگاری و…

           3)داستانهای احساساتی ناسیونالیستی: مانند داستانهای سایه ی مغول و آخرین لبخند و …

           4)داستانهای علمی تخیلی:مانند داستان س.گ.ل.ل .

           5)داستانهای انفسی:مانند بوف کور،زنده به گور،سه قطره خون و بسیاری دیگر . 

           بوف کور،نقطه ی اوج نوشته های صادق هدایت و اثری تعیین کننده در ادبیات مدرن ایران است که قابل قیاس با هیچ نوشته ی پیش و پس خود نیست .

           نام اثر راهگشاست .بوف،جغد،پرنده ای است پیام آور شومی و مرگ،در عین حال میمنت و عقل. روز نمیبیند ولی چشمانی درخشان دارد و به شب بیناست .در فرهنگ باستان پرنده ای خجسته شمرده می شد که اوستا را از بر داشت . نام مرغ حق،شاید باز مانده ای از این دوران است.

           مخاطب نویسنده یا راوی بوف کور،سایه ی اوست و راوی قصد آن دارد که خود را به سایه اش بشناساند و سرانجام سایه اش را می شناسد و در می یابد که این سایه ی قوز کرده و خمیده همان پیرمرد خنزر پنزری است .

            

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان زندگی و هنر صادق هدایت

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی و هنر صادق هدایت, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی و هنر صادق هدایت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی و هنر صادق هدایت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی و هنر صادق هدایت, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان زندگی و هنر صادق هدایت, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان زندگی و هنر صادق هدایت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی و هنر صادق هدایت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی و هنر صادق هدایت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی و هنر صادق هدایت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت