تحقیق مقاله ارزش تغذیه ای هفت نوع محصول گوشتی ( سوسیس ) تولید شده در ژاپن

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21680
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ارزش تغذیه ای هفت نوع محصول گوشتی ( سوسیس ) تولید شده در ژاپن

     

    در کشورهای در حال توسعه مثل اردن ، میانگین مصرف سرانه در هر سال kg 1 / 31 می باشد . در اردن بین 2006 و 2008 یک مصرف سرانه 10% فزاینده گوشت و تولیدات گوشتی وجود دارد . این افزایش در مصرف گوشت اساسا به خاطر ارزش تغذیه ای بالایی است که به واسطه گوشت و تولیدات گوشتی به مصرف کنندگان اردنی افزوده می شود .این بررسی کیفیت برخی سوسیس ها مثل مورتدلا ، مورتدلا با زیتون ، مورتدلا با فلفل ، مورتدلا با پسته ، سیلسیسیو ، سوسیس دودی ، سالافی دودی و ترکیب تقریبی و ارزش تغذیه ای را برای مصرف کننده ادنی شرح داد . تحلیل تقریبی مثل درصد کربوهیدرات ، چربی ، پروتئین ، خاکستر ، رطوبت ، و PH سوسیس های محلی اشاره شده به ترتیب 3 / 4 ، 7 / 16 ، 7571 /12 ، 2714 / 2 ، 9429 / 63 ،
    3429 / 6 بودند .

    مقدمه :

     

    گوشت می تواند به عنوان کل یا بخشی از لاشه بوفالو ، شتر ، احشام ، بز ، خرگوش ، گوسفند ، طیور کشته شده تعریف شود اما شامل تخم مرغ ها یا جنین ها نمی شود . گوشت به عنوان نوع غذایی پر انرژی تصور میشود  به خاطر ارزش غذایی اش غذای ارجح و مورد پسندتر باشد . گ.شت به عنوان یک منبع عالی پروتئین و انرژی برای رژیم های روزانه ما تصور می شود و بعد از هضم مواد مغذی عالی ای فراهم می کند . در اکثر کشورها ، مصرف گوشت زمانی که پیشرفت و توسعه اقتصادی بهبود می یابد ، افزایش می یابد . گ.شت یک منبع عالی بسیاری از مواد مغذی به خصوص پروتئین ، ویتامین B ، آهن و زینک می باشد . گوشت به عنوان یک غذای مغذی متراکم به نسبت مقدار کالری ای که دارد ، کمک های تغذیه ای عمده ای برای رژیم شما فراهم می کند . برای مثال سه اونس گوشت گاوکم چربی پخته شده حاوی 195 کالری ،g 25 پروتئین ،
    g 9 چربی ، بیش از یک سوم نیاز روزانه شما به زینک و تقریبا 15% نیاز آهن روزانه شما را فراهم می کند . علاوه بر حجم بالای پروتئین ، گوشت یک منبع مهم پروتئین سیار مرغوب را فراهم می کند .

    یک سوسیس غذای آماده است که معمولا از چربی حیوانی گوشت خرد شده ، نمک ، ادویه ها ( گاهی اوقات ترکیبات دیگر مثل چاشنی ها ) درست می شود و به طور خاص در یک پوشش بسته می شود . پوست اغلب می تواند از آن برداشته شود ، سوسیس ها می توانند با در نمک خواباندن ، خشک کردن در هوای سرد و دودی کردن حفظ و نگهداری شوند .

    سوسیس ها به عنوان تولیدات گوشتی فرآیند شده بسیار رایج و معمول هستند به طوری که از گوشت تعدیل یافته کم ارزش یک محصول با ارزش تولید می شود . افزودنی های غذایی برای تکمیل عملکردهای خاص مثل رنگ دادن ، ضد میکروب ، ضد اکسایش ، حفظ ، مواد مغذی بهبود یافته ، امولسیون فزاینده و طعم تغییر یافته استفاده می شوند .

    بسیاری از تولیدات سوسیس که امروزه از آنها بهره مند هستیم در اصل در اروپا توسعه یافتند . نوع سوسیس تولید شده به واسطه تولید کنندگان سوسیس اولیه اروپایی به واسطه خریداران محلی ، در دسترس بودن ادویه ها ، چاشنی ها و آب و هوای منطقه تحت تاثیر واقع می شد . سوسیس های دودی و تازه در مناطقی که دارای آب و هوای سرد بودند به وجود می آمدند در حالی که بسیاری از سوسیس های خشک در مناطق گرم توسعه می یافتند . امروزه پنج طبقه بندی اصلی سوسیس وجود دارد . این ها سوسیس تازه ، سوسیس دودی نپخته ، سوسیس دودی پخته ، سوسیس پخته و سوسیس های خشک و نیمه خشک می باشند .

    سوسیس های خشک تولیدات گوشتی ای هستند که می توانند بدون در نظر گرفتن خطر فاسد شدگی میکروبی در دمای اتاق ذخیره شوند .

    سوسیس هایی که در نمک خوابانده شده اند ، دودی و پخته شده اند به عنوان سوسیس های دودی پخته طبقه بندی می شوند . این تولیدات ساختار نرم خرد شده یا درشت و ضخیم دارند و در شکل ها و اندازه های بسیار از قطر زیاد تا سوسیس های باریک و بلند عرضه میشوند . وقتی یک بسته از سوسیس های دودی پخته باز شده است ، معمولا می تواند تا هفت روز در یخچال حفظ و نگهداری شود . هر چند این نوع سوسیس آماده خوردن ( RTE ) است اما برخی قبل از مصرف گرم می شوند . فرانکفورتر ، بوبوگنا و کوتوسالامی ، سالامی آلمانی ریز – ضخیم که از گوشت گاو و خوک درست می شوند و با سیر خوشمزه تر می شوند سوسیس های دودی پخته هستند .

     

    سوسیس های پخته می توانند در نمک خوابانده شوند یا نشوند ، با حرارت فرآیند
    می شوند و گاهی اوقات دودی می شوند . آنها اغلب حاوی انواع گوشت یا گوشت اعضایی مثل کبد می باشند .

    سوسیس های خشک و نیمه خشک در نمک خوابانده می شوند و گاهی اوقات قبل از خشک شدن دودی می گردند . این سوسیس ها به خاطر تخمیر کنترل شده با باکتری یا افزودن اسید طعم تندی دارند . سوسیس های خشک نسبت به سوسیس های نیمه خشک برای دوره زمانی طولانی تری خشک می شوند و معمولا با حرارت فرآیند نمی شوند . سوسیس های خشک بریده نشده باید دریک مکان سرد خشک ذخیره و نگهداری شوند . سوسیس های سفید خشک مثل سوسیس تابستانی ، معمولا با حرارت فرآیند می شوند و باید در یخچال نگهداری شوند .

    بیش از 200 نوع سوسیس ، گوشت های ساندویچی ، ژامبون ها و گوشت های کنسرو شده برای مصرف کنندگان موجود می باشد . استفاده از ترکیبات غیر گوشتی یا افزودنی ها انعطاف پذیری مورد نیاز برای توسعه انواع گسترده محصولات را در اختیار صنعت گوشت می گذارد . تمام تولیدات گوشتی کنسرو شده روی برچسب محصول گزارش ترکیبات را دارند . ترکیبات به ترتیب بیشتر بودن فهرست می شوند به طوری که ترکیب به موجود با بیشتری مقدار نخست فهرست می شود در حالی که ترکیب موجود با کمترین مقدار در آخر است . یک گزارش ترکیب خاص می تواند" گوشت گاو ، گوشت خوک ، آب ، پروتئین گیاهی هیدرولیز شده ، نمک ، دکستروز ، شیره ذرت ، پروتئین شیر هیدرولیز شده ، فسفات سدیم ، ادویه های طبیعی ، طعم دودی ، کربوهیدرات سدیم و نیتریت سدیم " را فهرست کند . هر افزودنی در محصول عملکردهای خاصی دارد .

    امروزه دنیا با مشکل ذخیره غذای انبار مواجه است که در کشورهای توسعه نیافته مشکل سوء تغذیه و پیامدهای آن را یک مشکل عمده می سازد .

     

    بین 2006 و 2008 مصرف سرانه گوشت تا 10% افزایش یافت ، مصرف گوشت در کشورهای توسعه یافته که در آن میانگین مصرف سرانه که در هر سال kg 9/82 است بیشترین است . در کشورهای در حال توسعه میانگین مصرف سرانه در هر سال
    kg 1/31 است . مردم در دنیا سالانه kg1/42 مصرف می کنند . این تحقیق به تولیدات گوشتی کنسرو شده در نوشتجات اردن محدود می شود ، تحقیق برای اطلاعات
    تغذیه ای در مورد گوشت و تولیدات گوشتی محلی برخی اطلاعات در مورد ترکیب مواد غذایی را آشکار می کرد . اما هیچ بررسی ای در مورد ارزش تغذیه ای تولیدات گوشتی محلی انجام نشده است .

    مواد و روش ها

    در این بررسی هفت نوع سوسیس گنجانده شدند ، ترکیب شیمیایی ، پروتئین ، چربی خام و خاکستر طبق AOAC تعیین شدند و حجم کربوهیدرات با تفاوت محاسبه شد.

    تحلیل شیمیایی

    مقادیر PH : مقادیر تانش سنجی PH با الکترود سوزنی یک PH سنج که مستقیما در نمونه فرو برده می شد ، انجام شد . سه سنجش مستقل روی هر نمونه انجام شد .

    رطوبت : یک نمونه با استفاده از کوبش گر خورد شد و برای تعیین حجم رطوبت سوسیس روش کوره اتمسفری استفاده شد .

    پروتئین : حجم کلی نیتروژن به واسطه روش ماکروکلدال تعیین شد .

    حجم چربی : چربی در سوسیس طبق روش AOAC تعیین شد .

    خاکستر : خاکستر در سوسیس طبق تحلیل شیمیایی مواد غذایی پیرسون تعیین شد .

    تحلیل آماری آمار تجربی : آمار به دست آمده برای استفاده چشمگیر روش نمونه خطی کلی انجمن SAS ، INC ، CARY ، NC تجزیه تحلیل شدند و نسخه هفت نرم افزار آمریکا 1998 برای تعیین اهمیت بین عملکردهای متفاوت به کاربرده شد .

     

    نتایج و مباحثه

    گوشت یک منبع اصلی چند مواد مغذی اصلی است .  حجم پروتئین ، چربی ، رطوبت و کربوهیدرات سوسیس ها را نشان می دهد . حجم کمتر پروتئین به خاطر جایگزینی ترکیبات غیر گوشتی است ، چون پروتئین های گوشت نسبتا گران تر از ترکیبات غیر گوشتی می باشند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ارزش تغذیه ای هفت نوع محصول گوشتی ( سوسیس ) تولید شده در ژاپن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ارزش تغذیه ای هفت نوع محصول گوشتی ( سوسیس ) تولید شده در ژاپن, مقاله در مورد تحقیق مقاله ارزش تغذیه ای هفت نوع محصول گوشتی ( سوسیس ) تولید شده در ژاپن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ارزش تغذیه ای هفت نوع محصول گوشتی ( سوسیس ) تولید شده در ژاپن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ارزش تغذیه ای هفت نوع محصول گوشتی ( سوسیس ) تولید شده در ژاپن, تحقیق درباره تحقیق مقاله ارزش تغذیه ای هفت نوع محصول گوشتی ( سوسیس ) تولید شده در ژاپن, مقاله درباره تحقیق مقاله ارزش تغذیه ای هفت نوع محصول گوشتی ( سوسیس ) تولید شده در ژاپن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ارزش تغذیه ای هفت نوع محصول گوشتی ( سوسیس ) تولید شده در ژاپن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ارزش تغذیه ای هفت نوع محصول گوشتی ( سوسیس ) تولید شده در ژاپن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ارزش تغذیه ای هفت نوع محصول گوشتی ( سوسیس ) تولید شده در ژاپن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت