تحقیق مقاله رایگان زندگی نامه مرحوم حاج بیوک توتونچیان

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21861
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان زندگی نامه مرحوم حاج بیوک توتونچیان

    مرحوم حاج بیوک ناجی توتونچیان آذر مشهور به توتونچی، از اساتید قرآن، در سال 1301 در شهر تبریز متولد شدند. نام پدر ایشان حسین و مادر ایشان از سادات موسوی بودند. پدر بزرگ استاد مرحوم حاج سید علی موسوی از روحانیون بزرگ و سرشناس تبریز بودند و آن سید بزرگوار خود پایه ای استوار و زمینه ای عالی برای تعالی روح و اندیشه حاج آقا توتونچی بودند.

    استاد قرآن از همان بدو جوانی در محافل و مجالس مذهبی شرکت می کردند و به علت علاقه فراوان ایشان به کسب معارف دینی و قرآن و ارادت ایشان به ائمه اطهار در محضر آیت الله حاج سید اسماعیل سجادی به تحصیل دروس حوزوی مشغول شدند و ضمن تکمیل دروس مربوطه به درجه روحانیت نائل آمدند، ولی علیرغم نیل به این درجه ترجیح دادند در لباس شخصی مراتب خدمت خود را به دین حنیف خدا به ظهور برساند.

    استاد مرحوم به دلیل اینکه فرزند بزرگ خانواده بودند پس از فوت پدر به کار مشغول و ضمن اختیار نمودن تأهل صاحب فرزندان دختر و پسر شدند و در سال 1336 به قصد اقامت و اشتغال در تهران به آن شهر عزیمت نمودند. یکی از همدوره های استاد قرآن در شهر تبریز مرحوم آیت الله ایروانی بودند. استاد بزرگوار در حین اشتغال به کار و تدریس در هیئات و مساجد مشغول بودند. و در همین حال تحصیلات عالیه حوزوی خود را ادامه دادند و بر علم خود در این حیطه افزودند.

    مرحوم حاج آقا توتونچیان قبل از انقلاب در فعالیتهایی که داشتند دو مسجد به نام های زینبیه تهران و مسجد امام رضا (ع) واقع در منطقه 17 تهران میدان ابوذر بنیان نهادند. استاد در سال 1336 به وسیله استاد خود حاج آقا سجادی با هیئت مکتب آل یاسین آشنا شدند که در آن زمان این هیئت با نشان دعای توسل - چهارده معصوم - نمایان می شد.

    هنگامی که حاج آقا سجادی به مکه مکرمه مشرف شده بودند استاد قرآن را به جای خود در هیئت آل یاسین برای سخنرانی جایگزین نمودند. بدلیل تعلق خاطر و وابستگی متقابل استاد و اعضای محترم هیئت آل یاسین پس از بازگشت حاج آقا سجادی از مکه مکرمه از وی درخواست کردند تا مرحوم حاج آقا توتونچیان در این هیئت به تدریس و تفسیر قرآن بپردازند و ایشان به علت توانایی و مدیریتی که داشتند به عنوان مسئول هیئت انتخاب شدند و نام هیئت را از دعای توسل و چهارده معصوم به مکتب آل یاسین تغییر دادند.

    پس از چندی تمام مسائل هیئت به دست توانای آن مرحوم سپرده شد و پس از 30 سال خدمت صادقانه توام با تقوی و پرهیزکاری استاد در نشر معارف قرآن کریم و فضائل پیامبر اکرم (ص) و علی امیرالمومنین و اوصیای برحق احمد مختار به علت سکته قلبی به مدت 12 روز در بیمارستان سجاد بستری شده و در روز 14/11/72 به دار فانی شتافتند و در روز جمعه 15/11/72 در بهشت زهرا (س)، قطعه 70 - ردیف 173 - شماره 46 دفن گردیدند.

    در مراسم تشییع جنازه و کفن و دفن و شام غریبان و مجالس ختم آن استاد بزرگوار از طرف اعضای هیئت مکتب آل یاسین به نحو احسن و شایسته تجلیل به عمل آمد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

    پس از آن استاد گرانقدر مسئولیت تدریس قرآن در هیئت به مدت دو سال در اختیار آقای حاج فیروز فلکی بود و پس از فوت ایشان آقای حاج محرم عظیم نژاد این مسئولیت را پذیرا شدند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان زندگی نامه مرحوم حاج بیوک توتونچیان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی نامه مرحوم حاج بیوک توتونچیان, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی نامه مرحوم حاج بیوک توتونچیان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی نامه مرحوم حاج بیوک توتونچیان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی نامه مرحوم حاج بیوک توتونچیان, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان زندگی نامه مرحوم حاج بیوک توتونچیان, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان زندگی نامه مرحوم حاج بیوک توتونچیان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی نامه مرحوم حاج بیوک توتونچیان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی نامه مرحوم حاج بیوک توتونچیان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان زندگی نامه مرحوم حاج بیوک توتونچیان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت