تحقیق مقاله رایگان تعطیلات طولانی سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21978
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تعطیلات طولانی سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود

    دانش آموزان در بسیاری از مواقع به دلیل تعطیلات طولانی و عدم یادگیری صحیح مفاهیم درسی ، پس از گذراندن یک دوره چند روزه تعطیلات دچار افت تحصیلی می شوند ، از سوی دیگر عدم تناسب محتوای درسی با نیازها ، علایق و استعداد های دانش آموزان و حافظه محوری از دلایل دیگر افت تحصیلی دانش آموزان پس از سپری کردن ایام تعطیلات است.

     مادر یک دانش آموز در این باره  می گوید : هر چند که بچه ها تعطیلات را دوست دارند و از آن لذت می برند اما به قدری در این مدت از کتاب های درسی دور می شوند که بسیاری از محتوای کتاب ها را فراموش می کنند.

    لادن گیاهی می افزاید : پسرم را در اولین روز مدرسه پس از تعطیلات نوروز به زحمت راهی مدرسه کردم ، مفاهیم درسی به قدری برایش کم ارزش است که با تعطیلی مدارس حتی به مدرسه و تکالیفی که باید انجام دهد ، فکر هم نمی کند.

    وی ادامه می دهد : پسرم پیک های نوروزیش را یا روز اول و یا روز آخر تعطیلات انجام می دهد تا به قول خودش خیالش راحت شود ، او به هیچ وجه از انجام تکالیفش لذت نمی برد و انجام تکالیف را اجباری می داند که به هر حال  باید انجام دهد ، همیشه پس از تعطیلات نوروزی مدتی از وقت من و همسرم صرف آموزش مجدد آموخته های درسی قبلی به پسرمان  می شود ، چرا که در بسیاری از موارد آنها را به کلی فراموش می کند.

    یک کارشناس تعلیم و تربیت  با اشاره به اینکه دانش آموزان در روند تحصیل مشارکت ندارند، می گوید :  نظام آموزشی فعلی کشور بر محفوظات دانش آموزان تاکید می کند و مهارت هایی همچون خواندن ، حفظ کردن و کپی کردن را در دانش آموزان تقویت می کند و توجهی به تفکر ، اندیشه ، ابتکار و پویایی آنها نمی شود.

    دکتر نادر سلسبیلی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی کشور باید از جنبه های حافظه محوری به تدریج رو گردان شده و مفاهیم آموزشی را به سوی عملکردی کردن آنها هدایت کند ، می افزاید : به دلیل اینکه در نظام آموزشی مفاهیم درسی توسط دانش آموزان به جای یادگیری حفظ می شوند ، پس از گذشت مدتی این اطلاعات فراموش شده و نیاز به مرور مجدد دارد.

    وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نباید ارتباط دانش آموزان با مطالب درسی قطع شود ، می گوید : در ایام تعطیلات باید فعالیت های آموزشی متناسب با انگیزه و رغبت دانش آموزان ، برای آنها درنظر گرفته شود تا بر اساس آن دانش آموز مهارت هایی همچون فکر کردن ، نوشتن و نقشه کشیدن را در محیطی خارج از فضای آموزشی بیاموزند.

    وی تاکید کرد : باید دانش آموزان را در ایام تعطیل به سمت مطالعه کتب غیر درسی و پر جاذبه سوق داد تا در این ایام آموخته های آنها به فراموشی سپرده نشود .

     

    تعطیلات فرصت خوبی برای آموزش مهارت های اجتماعی است

    عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز با اشاره به اینکه تعطیلات برای دانش آموزان لازم است ، می گوید : تعطیلات فرصت بسیار خوبی برای آموزش مهارت های اجتماعی است.

    دکترحمید سپهر با تاکید بر اینکه در تعطیلات دانش آموزان می توانند با تکالیف سبک آموخته های خود را به اجرا درآورند ، می افزاید : وقتی ارتباط دانش آموزان با مفاهیم درسی حذف می شود ، چون آموخته های قبلی اجرا نشده و یادگیری به درستی صورت نپذیرفته است ، مفاهیم به سرعت فراموش شده و بازگشت به انباشته کردن مجدد ذهن به مفاهیم درسی نیازمند فرصتی است که باعث عقب ماندن از روند تحصیل و افت تحصیلی دانش آموزان می شود.

    وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی باید دانش آموزان را در کشف استعدادها و خلاقیتشان هدایت کند ، می گوید : متاسفانه نظام آموزشی فقط به پر کردن ذهن و وقت دانش آموزان با محتوای فشرده و سنگین کتاب های درسی می پردازد ، مفاهیمی که در بسیاری از موارد به دلیل عدم کارایی در زندگی دانش آموزان به سرعت فراموش می شود

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تعطیلات طولانی سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تعطیلات طولانی سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تعطیلات طولانی سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تعطیلات طولانی سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تعطیلات طولانی سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تعطیلات طولانی سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تعطیلات طولانی سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تعطیلات طولانی سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تعطیلات طولانی سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تعطیلات طولانی سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت