تحقیق مقاله رایانه (کامپیوتر)

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22218
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایانه (کامپیوتر)

     

    در عصر فن آوری اطلاعات و ارتباطات، رایانه (کامپیوتر)ابزار اصلی هر حرفه به شمار می رود و لذا در جهان آینده موفقیت هر فرد در زندگی به میزان توانمندی او در استفاده از رایانه ارتباط خواهد داشت. بهمین جهت برای کسانی که در این رشته تحصیل می کنند افق شغلی روشنی میتوان پیش بینی کرد.
    هنرجویان این رشته در طی دو سال با مباحث ذیل آشنا می شوند:
    مبانی کامپیوتر و IT
    سیستم های عامل
    نرم افزارهای کاربردی متداول
    نرم افزارهای چندرسانه ای
    برنامه سازی مقدماتی و پیشرفته
    سخت افزار و شبکه
    هنرجویان این رشته در پایان سال سوم به اخذ دیپلم کامپیوتر نائل شده و می توانند در دوره های فوق دیپلم ادامه تحصیل داده و یا در بازار کار اشتغال یابند.

     

    عناوین شغلی رشته های کامپیوتر عبارتست از:
    - مسئول کارگاه آموزشی کامپیوتر
    - برنامه سازی سیستم های کامپیوتری
    - طراحی و برنامه نویسی WEBSITE
    - پشتیبان WEBSITE و شبکه
    - تولید محتوای الکترونیکی
    - راهبر سیستم های کاربرد کامپیوتر
    - نصاب و راهبر سایت کامپیوتر
    - سرپرست سایت کامپیوتر
    - سرپرست راهبری شبکه های محلی کامپیوتر
    - فعالیت در کارگاه سخت افزار و مونتاژ
    - تولید و مونتاژ صدا، تصویر، فیلم و انیمیشن
    - طراحی و ساخت محصولات تبلیغاتی (تیزر و ...)
    خصوصیات دانش آموزان علاقمند به تحصیل در رشته کامپیوتر:
    1-داشتن حس کنجکاوی زیاد
    2-علاقمند به یادگیری مطالب جدید
    3-داشتن حس پویایی و نوآوری
    4-نهراسیدن از تغییرات

    راهنمایی برای تحصیل در رشته های مربوط به کامپیوتر یا رایانه

     

    علوم کامپیوتر یا رایانه

    دوره های دانشگاهی در علوم کامپیوتر، اصلی و کلی ترین رشته های " تحصیلات کامپیوتری" در تقریباً تمامی دانشگاههای ایالت متحده آمریکا و در تمامی سطوح ارائه میشوند. در اکثر نهادها، در سالهای 1960 و 1970 آنها در دانشکده های ریاضیات ایجاد شدند و سپس از یکدیگر جدا شدند ( برخی هنوز بصورت مشترک در دپارتمان های ریاضیات و علوم کامپیوتر قرار دارند و یا گاهی در دپارتمانهای مهندسی الکتریک و یا سایر دپارتمانها).

    بطور متداول، تحصیلات در علوم کامپیوتری به دانشجویان دانشی نظری در مورد کامپیوتر ارائه داده، به آنها در مورد تفکر منطقی، الگوریتم، و قدرت خلاقیت مبتنی بر ریاضیات برای توسعه و پیشبرد تکنولوژی اطلاعاتی  تعلیمات میدهد. دوره ها بسیار متفاوت هستند، اما بطور معمول فارغ التحصیلان را برای اختراع در زمینه تکنولوژی  اطلاعاتی ، کارآفرینی، و یا پژوهش دانشگاهی برای یافتن روشهای جدید برای کاربرد و پیشرفت تکنولوژی دیجیتال آماده می کنند.

    تکنولوژی اطلاعات

    گاهی به عنوان عبارتی کلی برای پوششدهی به تمامی زمینه های رایانه و ارتباطات استفاده میشود؛ تکنولوژی اطلاعات (IT)  معنای تخصصی تری دارد. بطور معمول درجات تحصیلی IT به دانشجویان دانش و مهارتهای لازم برای پاسخگویی به نیازهای روزمره حمایت از تکنولوژی را ارائه می دهد. تجربه عملی و فرصتهای موجود برای دستیابی به گواهینامه تخصصی در زمینه هایی چون نصب شبکه، امنیت رایانه، و سیستم های عامل عمده و نرم افزارهای مورد استفاده در برنامه آموزشی حیاتی محسوب میشود. مسئولیتهای فارغ التحصیلان میتواند شامل زمینه هایی چون انتخاب سخت افزار و نرم افزار، نصب، نگهداری، و امنیت دستگاه و شبکه، طراحی و بروز آوردن وب سایت ها و سایر منابع چند رسانه ای باشد .

    دانشجویانی که به این مشاغل علاقمند هستند باید آگاه باشند که گزینه های آنها محدود به دوره هایی نیست که به طور اخص با عنوان ارائه دهنده درجه تحصیلی در "تکنولوژی اطلاعات" موجود هستند. زیرا تحصیلات دانشگاهی  در این رشته تا حدی جدید است و دانشگاههای مختلف ممکن است از عناوین متفاوت استفاده کنند. بسیاری از دانشگاهها این درجه تحصیلی را به سادگی "علوم رایانه" می نامند و برخی عناوین دیگری را استفاده می کنند –محتوای دوره های هر یک را مشاهده کنید.

    همچنین توجه داشته باشید که انتقال از علوم رایانه مبتنی بر تحقیقات که جنبه سنتی تری دارد، بطرف مشاغل حمایت کننده از تکنولوژی اطلاعات بسیار رایج است. به ویژه، با  تغییرات سریع در تکنولوژی اطلاعات، کارفرمایان در ارتباط  با سیستم خاصی که در اختیار دارند انتظار دارند که به کارمندان جدید کمی کارآموزی ارائه دهند.

    سیستمهای اطلاعات

    در حالیکه متخصصین در زمینه تکنولوژی اطلاعات  نیازهای روزمره سازمانی را برآورده می کنند، متخصصین سیستمهای اطلاعات برای استراتژی دراز مدت کارشناسی ارائه میدهند. آنها همچنین مدیریت کلی و کارمندان فنی را به یکدیگر اتصال میدهند و از این رو ارتباطات روشنی را بین دو گروه ایجاد می کنند.

    در ایالات متحده آمریکا تقریباً 1000 دوره در سیستمهای اطلاعات وجود دارد که اکثر آنها در دانشگاههای بازرگانی ارائه میشوند. در خصوص دوره های تکنولوژی اطلاعات،  ازعناوین مختلفی برای درجات تحصیلی استفاده میشود، اما آنچه که مشخص کننده رشته است، ترکیبی از تحصیلات کامپیوتری و بازرگانی است.

    درجات تحصیلی که برای "سیستمهای اطلاعات کامپیوتری" اعطاء میشوند، معمولاً تاکید زیادی بر تکنولوژی دارند، در حالیکه درجات تحصیلی برای سیستمهای "مدیریت اطلاعات " گاهی اوقات بر جنبه سازماندهی و اصول رفتاری تاکید بیشتری دارند. (همچنین دوره های تخصصی بیشتری موجود است، که به عنوان مثال برسیستمهای اطلاعات در سازمانهای بهداشتی تاکید دارد).

     

    مهندسی نرم افزار

    بر خلاف عنوان این درجه تحصیلی، بطور عادی درجات تحصیلی مهندسی نرم افزار در دپارتمانهای علوم رایانه ارائه میشوند. این تعلیمات را نیزمیتوان از طریق رایانه یا دپارتمانهای مهندسی الکتریک ، از طریق تعلیمات میان رشته ای و یا دپارتمانهای مختص به مهندسی نرم افزار ارائه داد. برخی از دوره ها که این چنین درجات تحصیلی را ارائه میدهند شامل عبارت "مهندسی" در عنوان درجه تحصیلی نیستند (برای مثال، درجه تحصیلی ممکن است عنوان "ساخت نرم افزار" یا "برنامه ریزی رایانه" را داشته باشد). چنین تفاوتهایی در عنوان درجه تحصیلی بطور معمول نمایانگر تاکید برتفاوتهایی در دوره نیست.

    مهندسی نرم افزار بر روشهای سفت و سخت برای ایجاد و نگهداری  یک برنامه ریزی معتبر و موثر برای کابران رایانه تاکید دارد. تعلیمات در علوم رایانه، ریاضیات و در زمینه های مهندسی ، در کنار دوره هایی در رشته هایی مانند مدیریت پروژه، ویژگیهای  نرم افزار و تضمین کیفیت ارائه میشوند. تجربیات عملی برای ایجاد نرم افزار که به عنوان بخش عمده ای از تحصیلات و دوره های آن رشته مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بطور معمول شامل پروژه های گروهی، فرصتهای کارآموزی و پروژه ایجاد فرم افزارفردی در سال آخر است. بطورمعمول برای پیشرفت تحصیلات در مقطع تکمیلی ضروری است.

    مهندسی رایانه

    در واقع هر یک از دانشگاه های ایالت متحده آمریکا که دانشکده مهندسی دارد (بیش از 550 دانشگاه) یک درجه تحصیلی ارائه میدهد که بر مهندسی رایانه تاکید دارد. اما، در بسیاری از دانشگاهها، با مهندسی رایانه کماکان به عنوان رشته ای تخصصی در مهندسی الکتریک و یا به عنوان دوره ای ترکیبی بین علوم رایانه و دپارتمانهای مهندسی الکتریک برخورد میشود. این امر معمولاً به ساختار تاریخی آن دانشگاه بستگی دارد و نمایانگرهیچ امری در کانون توجه و یا نقطه قوت دوره نیست. 

    مهندسین رایانه سخت افزار های دیجیتالی و سیستم هایی را طراحی می کنند، و همچنین تراشه های کامپیوتری را نوعی برنامه ریزی می کنند تا دستگاههای دیجیتالی را کنترل و یا وصل نماید. (آنها بطور معمول به برنامه ریزی نرم افزار برای کاربران انسانی تاکید نمی کنند). دروس دوره موضوعاتی را چون مدارهای دیجیتالی، سیستمهای کنترل، تجهیزات، و سیستمهای میکروپروسسر را تحت پوشش قرار میدهند. پروژه های تیمی و کارآموزی ها حائز اهمیت هستند. همانند سایر رشته های مهندسی، تقریباً فقط یک سوم از دانشجویان دوره کارشناسی را در طی چهار سال به اتمام میرسانند، در واقع پنج سال معمول تر است. تحصیلات تکمیلی برای برخی از مشاغل ضروری و ارزشمند است. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایانه (کامپیوتر)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایانه (کامپیوتر), مقاله در مورد تحقیق مقاله رایانه (کامپیوتر), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایانه (کامپیوتر), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایانه (کامپیوتر), تحقیق درباره تحقیق مقاله رایانه (کامپیوتر), مقاله درباره تحقیق مقاله رایانه (کامپیوتر), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایانه (کامپیوتر), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایانه (کامپیوتر) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایانه (کامپیوتر)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت