تحقیق مقاله شیوه ارائه مطلب علمی فنی

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22224
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله شیوه ارائه مطلب علمی فنی

    چکیده - این چکیده شامل خلاصه‌ای از نتایج مطالعات شما در مورد موضوع تعیین شده است. محتوای این بخش نباید از دویست کلمه تجاوز نماید. از بحث‌های کلی و مقدماتی در چکیده پرهیز شود. درصورتی که دراین بخش از نماد یا کلمات اختصاری لاتین استفاده کنید، باید در متن مقاله آن را معرفی نمایید. از ارجاع به مراجع در بخش چکیده پرهیز شود. برای این‌که تعدات کلمات چکیده را بدون شمارش معمولی تشخیص دهید تمام متن آن را با ماوس انتخاب (سیاه) کنید، سپس با موس جعبه ابزار  Tools در قسمت بالای صفحه را باز کنید و منوی word count را انتخاب کنید. تعداد کلمات این چکیده 107 است.

    کلید واژه- حداکثر چهار یا پنج واژه کلیدی مرتبط با مقاله را به‌‌ترتیب الفبا، به‌طوری که‌ با‌ کاما از هم‌ جدا شده‌ باشند، ذکر کنید.

     

     

    1-     مقدمه

    این‌ دستورالعمل‌ روش تهیه‌ شبه مقاله‌ برای ‌ارائه به عنوان گزارش درس شیوه ارایه و بیان مطالب علمی و فنی را بیان می‌کند. چنانچه‌ از نرم‎افزار فارسی  Microsoft Word استفاده‌ می‌کنید، می‌توانید از این‌ دستورالعمل استفاده‌ نمائید. پرونده‌ الکترونیکی‌ مقاله‌ باید در چارچوب‌ استاندارد تعیین شده دراین دستورالعمل تنظیم‌ شود.

    همان‌طور که واضح است، ساختار مقاله باید شامل عنوان، چکیده فارسی، متن اصلی، نتایج و جمع‌بندی، مراجع، شکل‌ها و جدول‌‌ها (درصورت نیاز) باشد. در ضمن تعداد صفحه‌های مقاله نباید از 15 صفحه بیشتر باشد.

    2-    روش تهیه مقاله

    در صفحه‌بندی مقاله برای تمام صفحه‌ها، حاشیه متن از بالا 20 و از پایین 15 میلی‌متر انتخاب شده است. درحالی‌که، حاشیه متن برای صفحه‌های فرد، از راست 26 و از چپ 20 میلی‌متر و برای صفحه‌های زوج از راست 20 و از چپ 26 میلی‌متر انتخاب شده‌است. با استفاده از نسخه همین متن به‌عنوان نسخه پایه مقاله نیازی به تنظیم مجدد صفحه بندی نیست. درهرصورت با گشودن کشوی صفحه بندی (Page Setup) در درون جعبه ابزار پرونده (File) می‌توان این‌ویژگی‌ها را ملاحظه کرد و درصورت لزوم تغییر داد.

    3-    سبک‌ها و قالب‌بندی‌های مورد استفاده

    تمام سبک‌ها براساس قلم فارسی Nazanin (یا B Nazanin) و قلم انگلیسی Times New Roman آماده شوند. مزیت قلم فارسی به کار رفته دراین است که برخلاف اغلب قلم‌های متداول فارسی با نرم‌افزار Acrobat PDF maker سازگار است. به‌گونه‌ای که خواندن متن تهیه شده با این قلم و قلم‌های هم‌خانواده آن، پس از تبدیل به قالب PDF در هر رایانه‌ای که حتی عاری از قلم فارسی باشد، امکان‌پذیر است. درحالیکه دیگر خانواده‌های قلم‌های فارسی این قابلیت را ندارند، و برای خواندن متن PDF آن‌ها رایانه میزبان حتما باید حاوی قلم مشابه باشد. درهرصورت قلم مذکور باید در رایانه تهیه کننده متن مقاله نصب شده باشد. این قلم در سایت کنفرانس و هممچنین سایت انجمن موجود است. در صورتی که از نرم­افزار Word to PDF Converter استفاده نمایید، این نرم­افزار به صورت خودکار، فونت­های مورد استفاده در متن را در نسخه PDF، تعبیه می­کند.  لذا توصیه می­شود از این نرم­افزار برای تبدیل متن به نسخه PDF استفاده شود.

    سبک (Style) عنوان مقاله با Title، سبک نام نویسنده و آدرس محل کار وی به‌ترتیب با Authors و Affiliations، سبک چکیده با Abstract، و سبک سطرهای کلیدواژه و کدمقاله هر دو با IndexTerms مشخص شده‌اند.

    سبک (Style) عنوان هر بخش و عناوین دو زیر بخش متوالی در صورت لزوم، به‌ترتیب با Heading 1، Heading 2 و Heading 3 تعریف شوند. شماره‌بندی این عنوان‌ها به‌طور خودکار انجام می‌شود. سبک به‌کار رفته برای عنوان بخش سپاسگزاری و مراجع بدون شماره و با Heading مشخص شده است. سبک هر پاراگراف (مثل این قسمت از متن( با Paragraph مشخص شده است. سبک به‌کار رفته برای سطر معادله با Equation، سبک نوشتار زیر شکل درصورتی‌که کوتاه‌تر از عرض یک سطر (160میلیمتر) باشد با Caption(C) و درصورتی‌که بلندتر از عرض سطر باشد با Caption تعریف شده است.

    انتخاب هر سبک اندازه قلم‌های فارسی و انگلیسی فاصله سطر مربوط از بالا و پایین را به‌طور خودکار تعیین می‌کند و تنظیم دستی آن‌ها توسط نویسنده لازم نیست. تأکید می‌شود که برای تنظیم فاصله میان دو پاراگراف  یا دو بخش متوالی لازم نیست سطر سفید اضافی در متن وارد شود.

    هرگاه یکی از سبک‌های موجود در ستون سبک‌ها و قالب‌بندی‌ها را با ماوس انتخاب کنید، سبک و قالب‌بندی قسمتی که مکان‌نما روی آن قرار دارد مطابق با سبک انتخاب شده می‌شود.

    3-1-       معادلات ریاضی

    برای وارد کردن معادلات ریاضی در ‌مقاله خود همواره از‌ Equation Editor در نرم‎افزار WORD استفاده‌ کنید. اندازه قلم‌های لاتین متن و معادلات باید همخوانی داشته باشند، و تناسب اندازه‌ها نیز باید رعایت شود. از میان گزینه‌های موجود در دریچه باز شده Microsoft Equation را انتخاب کنید. در سمت راست بالای دریچه باز شده کشوی Size را باز و گزینه Define را انتخاب کنید. دریچه جدیدی باز می‌شود. دراین دریچه اندازه‌های مختلف را برای این مقاله ویرایش و اصلاح کنید. برای این‌کار در مقابل Full عدد 10، درمقابل Subscript/Superscipt عدد 8، در مقابل Sub-Subscript/Superscript عدد 6، در مقابل Symbol عدد 18، و بالاخره در مقابل Sub-Symbol عدد 12 را وارد کنید.

    معادله‌ها را مستقل از شماره بخش مربوط به‌طور ساده و متوالی شماره‌گذاری کنید. برای این‌کار، باید جدولی به اندازه یک سطر (160 میلیمتر) با دو ستون ایجاد کنید که اندازه ستون سمت راست آن 10 میلیمتر و اندازه ستون سمت چپ آن 150 میلیمتر باشد (مانند جدول زیر). درصورتی که تاکنون اندازه قلم‌هارا همان‌طور که قبلا توضیح داده شد اصلاح نکرده‌اید، اصلاح کنید. سپس معادله مورد نظر را در ستون سمت چپ جدول و شماره معادله را در ستون سمت راست بنویسید و سبک هردو را به سبک Equation تغییر دهید. به‌طور مثال معادله (1) رابطه میان پارامترهای خروجی و ورودی یک دستگاه نوری را به کمک ماتریس ABCD نمایش می‌دهد [1]:

    (1)

    در معادله (1) توجه به یک نکته ضروری به‌نظر می‌رسد. ملاحظه می‌شود متغیرها به‌صورت italic (کج) و واژه‌هایی که ماهیت متن دارند مثل in و out با قلم معمولی ظاهر شده‌اند. درواقع پس از نوشتن این دو واژه با ماوس انتخاب (سیاه) شده‌اند. سپس کشوی Style در وسط بالای پنجره Equation Editor باز شده و گزینه Text انتخاب شده است.

    توجه شود شکل پارامترهایی که در روابط از آن‌ها استفاده شده است باید درهنگام استفاده در متن مقاله حفظ شود. برای ارائه یک معادله‌ یا یک‌ عبارت‌ ریاضی، که‌ شامل نشانه‎های‌ ریاضی‌اند (از قبیل علامت‌های‌ یونانی‌، زبروند و زیروند که در معادلات یا در متن‌ معمولی در فاصله‌ بین‌ خطوط متن ظاهر می‌شوند) ترجیحا از تغییر قلم استفاده نکنید زیرا در حین ویرایش مقاله احتمال بازگرداندن سبک این‌گونه قسمت‌ها به سبک اصلی  متن زیاد است. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله شیوه ارائه مطلب علمی فنی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله شیوه ارائه مطلب علمی فنی, مقاله در مورد تحقیق مقاله شیوه ارائه مطلب علمی فنی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شیوه ارائه مطلب علمی فنی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شیوه ارائه مطلب علمی فنی, تحقیق درباره تحقیق مقاله شیوه ارائه مطلب علمی فنی, مقاله درباره تحقیق مقاله شیوه ارائه مطلب علمی فنی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شیوه ارائه مطلب علمی فنی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شیوه ارائه مطلب علمی فنی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله شیوه ارائه مطلب علمی فنی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت