تحقیق مقاله رایگان مهندسی فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22306
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان مهندسی فناوری اطلاعات

    در خصوص مشاغل جدیدی که بر اثر فناوریهای جدید و نیازهای انسان به وجود آمده است تحقیق کنید. برای وارد شدن به این مشاغل فرد باید چه شرایط جسمی ، مهارتها و تواناییهایی را داشته باشد؟ کدام یک از مشاغل جدید برای شما به عنوان یک خانم یا آقا مناسبتر است؟ چرا؟

     

    بدون شک دهه‌های پایانی قرن بیستم و سال‌های آغازین هزاره سوم دوران حساسی در تاریخ بشر بوده و خواهد بود. سرعت تغییرات و شتاب تحولات این دوره بسیار حیرت‌انگیز بوده و گستره و سیطره رایانه و پدیده اینترنت تأثیر شگرفی بر مسیر و چگونگی حیات فردی، اجتماعی، اقتصادی و کاری انسانها گذاشته است.

    در شکل‌گیری پایه‌های این عصر و تسریع گذار بشر از وضعیت پیشین به موقعیت متحول کنونی عوامل و ابزارهای گوناگونی دخالت داشته‌اند که از همه مهمتر انسانهای پیشرو و پیشتازی است که با درک نیازها و فهم مسیر تحولات، عزم و همت خویش را به کار گرفته و با تحقق اندیشه‌ها و اهدافی که در ذهن داشته‌اند در تولد دوران نوین نقش ویژه به خود اختصاص داده‌اند در این میان بیشتر کشورهای جهان از مدتها پیش با چاره‌اندیشی به هنگام در این مورد موفق شدند با تجدید‌نظر در نظامهای آموزش نظری و فنی حرفه‌ای خود و تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز فضای جامعه را برای بهره‌برداری بهینه از مزایا و مقابله با چالشهای عصر جدید آماده نمایند که با نگاهی گذرا به وضعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این جوامع تأثیرات شگرف این تصمیم استراتژیک به راحتی در آنها قابل مشاهده است.

    در واقع آنها با یک پیش‌بینی درست و همگامی کامل با تحولات جهانی توانسته‌اند بر موج انقلاب اطلاعات سوار شده و از مزایای بیشمار آن بهره‌مند شوند؛ امری که در کشورهای جهان سوم و بیشتر کشورهای در حال توسعه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و هر روز این وضعیت بر فاصله آنها از کشورهای توسعه‌یافته می‌افزاید.

    اگر به گذشته بنگریم میبینیم که مشاغل زیادی هستند که جدید هستند و قبلا وجود نداشتند یا شکل دیگری داشتند که از آن جمله می توان به رشته ها و مشاغل زیر اشاره کرد:

    مهندسی فناوری اطلاعات،  مهندسی هوا فضا، مهندسی صنایع غذایی، مهندسی مواد، مهندسی پزشکی،  مهندسی پلیمر،  مهندسی رباتیک، مهندسی صنایع،  مهندسی سیستم، نرم افزار نویسی، طراحی محصول، مهندسی تست و پیاده سازی برنامه، طراحی شبکه های ارتباطی، مهندسی سخت افزار، مهندسی نرم افزار، تحلیل گر سیستم، مدیریت پردازش داده ها، اپراتور، کارشناس بانکهای اطلاعاتی، کارشناس جمع آوری اطلاعات، کارشناس فیزیک اتمی و مشاغل زیاد دیگر.

    در اکثر کشورها عرف جامعه تعیین کننده نوع شغل دختران و پسران می باشد اما درکشور ما که  یک کشور اسلامی است غیر از قوانین عرفی یک سری محدودیت های دیگری نیز وجود دارد و از طرفی تعالیم اسلام بزرگترین راهنمای بشر است خداى متعال، به مقتضاى حکمت بالغه خود و مصالح و مفاسدى که پشتوانه احکام اوست، وظایفى براى مرد و وظایفى براى زن معین کرده است. همان طور که مرد نمى تواند فرزندى به دنیا بیاورد، زن هم نمى تواند برخى از کارهاى طاقت فرسا را به عهده بگیرد. (همان مثل معروف هر کسى را بهر کارى ساخته اند) در علم فیزیولوژى هم گفته شده که زنان از نظر مغز، قلب، شریان ها، اعصاب و عضلات بدنى، با مردان تفاوت دارند و به خاطر همین تفاوتى که در آفرینش زن و مرد وجود دارد، قوانین اسلام هم با آفرینش انسان سازگار است; به همین جهت، در اسلام، وظایف و تکالیف عمومى و اجتماعى که به تعقّل و صلابت بیشترى نیاز دارد، مانند: حکومت، امامت، قضاوت، جهاد ابتدایى و... به عهده مردان قرار داده شده است و وظایفى را که ارتباطش با احساس، بیشتر از تعقّل است و زن، بهتر از مرد مى تواند از عهده آن برآید مانند پرورش و تربیت اولاد و آشنا کردن آن ها به وظایف اجتماعى، تدبیر منزل و... مخصوص زنان قرار داده است.

    ما نیز در اینجا همان پاسخ قرآن را مطرح میکنیم که زن بخاطر زن بودنش و مرد به خاطر مرد بودنش یک سری تفاوتهایی دارند زنان و دختران عموماً در کارهای ظریف و کارهایی که نیاز به صبر و حوصله دارد موفق ترند و در مقابل مردان در کارهای سخت و خشن مانند کار با سنگ و آهن و... موفق تر هستند. از طرف دیگر محدودیتهای جامعه ما به اکثر دختران حتی این اجازه را نمی دهد که در برخی رشته ها نیز موفق شوند مثلاً ادامه تحصیل در رشته هایی چون مهندسی دریا و مهندسی نفت رفتن به مناطق ساحلی و نفت خیز را می طلبد و شغل فارغ التحصیلان این رشته ها نیز در همان مناطق است اما اکثر خانواده ها به دختران خود چنین اجازه ای را نمی دهند و این نیز نوعی محدودیت در انتخاب و موفقیت در این شغل ها و رشته هاست.

    در پایان ذکر این نکته ضروریست که تمام مباحث ما در بالا حالت عمومیت و اکثریت دارد و ممکن است استثناهایی وجود داشته باشد مثلاً دختری در رشته ای که در گروه رشته های اختصاصی پسران قرار دارد ادامه تحصیل دهد و موفق نیز باشد اما مطمئناً در راه این موفقیت باید نسبت به کسی که در رشته مشترک یا اختصاصی خودش ادامه تحصیل می دهد سختیهای بیشتری را تحمل نماید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان مهندسی فناوری اطلاعات

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان مهندسی فناوری اطلاعات, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان مهندسی فناوری اطلاعات, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مهندسی فناوری اطلاعات, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مهندسی فناوری اطلاعات, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان مهندسی فناوری اطلاعات, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان مهندسی فناوری اطلاعات, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مهندسی فناوری اطلاعات, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مهندسی فناوری اطلاعات ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان مهندسی فناوری اطلاعات
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت