تحقیق مقاله رایگان گیاهان

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22448
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان گیاهان

     

    تا کنون بیش از 300 هزار نوع، گیاه شناخته شده است. گیاهان از آغازیان و قارچها پیچیده ترند. بیشترشان پر سلولی و کلروفیل دارند و غذای خود را می­سازند. گیاهان نمی­توانند مانند جانوران حرکت کنند و دارای بافتها و اندامهای مشخص هستند.

    سلول های گیاهی بر خلاف سلولهای جانوری دارای دیواره اسکلتی می­باشند. این دیواره به سلول شکل هندسی معینی می­دهد. بیشتر گیاهان آب و نمکها را از راه ریشه جذب می­کنند و توسط لوله­های باریکی به ساقه و برگها انتقال می­دهند. به این مجموعه لوله­ها آوندی می­گویند. گیاهانی را که دارای دستگاه آوندی هستند، گیاهان آوندی می­گویند.

     

    گیاهان هم مانند جانوران، بسیار گوناگونند. بعضی به شکل درخت و بعضی به شکل بوته های کوچک. قسمت های اصلی یک گیاه عبارتند از:

    ریشه، ساقه، ‌برگ و گل.

     

    ریشه :

    بعضی گیاهان ریشه های دراز و عمیق دارند و در مناطقی که آب کم است رشد مناسبی دارند و بعضی گیاهان دیگر ریشه های افشان دارند و برای مناطقی مناسب هستند که آب فراوان دارند.

     

    ساقه :

     

     ساقه ها نیز در گیاهان شکل های متفاوتی دارند. کار ساقه ها رساندن مواد غذایی از ریشه به برگ ها و میوه ها است. بعضی از ساقه ها بسیار کلفت و بعضی بسیار نازکند.

    برگ: برگ ها را می توان از نظر شکل، رنگ و اندازه طبقه بندی کرد. بعضی برگ ها سوزنی و بعضی پهن هستند.

     

     

    گل :

     

     گل ها از نظر رنگ، اندازه و تعداد گلبرگ ها و جدا یا پیوسته بودن گلبرگ ها با هم تفاوت دارند. مثلاً گل لاله از 3 گلبرگ، گل اطلسی 5 گلبرگ و گل گلایل از 6 گلبرگ تشکیل شده. گل های 3 برگی یا 6 گلبرگی خصوصیات یکسان دارند و گل های چهار یا پنج گلبرگی خصوصیات یکسان دارند.

     

     

    دانه :

     

    دانه ها به دو دسته دانه های یک قسمتی مانند جو، برنج،‌گندم و دو قسمتی مانند نخود، عدس، بادام و لوبیا تقسیم می شوند. درخت کاج به جای گل دانه دارد و دانه های آن در اندام هایی به نام مخروط تشکیل می شود. مخروط کاج به میوه گیاهان دیگر شبیه است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان گیاهان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    www.irib.ir

    www.systematics.persianblog.com

    www.parsbiology.com

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاهان, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاهان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاهان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاهان, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان گیاهان, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان گیاهان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاهان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاهان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان گیاهان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت