تحقیق مقاله رایگان بابل در کدام منطقه ی خاورمیانه امروزی قرار دارد؟

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22506
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان بابل در کدام منطقه ی خاورمیانه امروزی قرار دارد؟

    شهر بابل مرکز شهرستان بابل در استان مازندران است. شهر بابُل را پیشینیان با نام مامیترا میخوانده‌اند. در نوشته‌های اسلامی این شهر را مامطیر و ممطیر هم نوشته‌اند.

    نام این شهر در ایران باستان مامطیر بوده که مامطیر عربی شدهٔ مامیترا می‌باشد و این شهر باستانی جای میترای بزرگ و به عبارتی آتشکدهٔ میترا می‌باشدبنابر تصویب‌نامه هیات دولت درسال شصت و هشت بابلسر از شهرستان بابل جدا شد و خود به شهرستانی مستقل بدل گشت.

    برخی از پژوهشگران همروزگار ما ریشه این نام را چنین بازمی نمایانند:

    شهر بابل امروزی شهری بوده پاک و وَرجاوند (مقدس) در نزدیکیهای دریا و در پی جای داشتن (میترای بزرگ) یا (آتشکده‌ی میترا) در آنجا، بومیان آن را (مه‌میترا) یا جایگاه میترای بزرگ می‌نامیدند.

    مه میترا در پی رونق بازارهای هفته و جایگاه شهر در نیمه راه میان ساری و آمل و از سوی دیگر نزدیکی به دریا به احتمال از سده هشتم به «بارفروش‌ده» تغییر نام یافت. در آغاز دوران زندیان و به روایتی از سدهٔ سیزدهم یعنی از زمان پادشاهی فتحعلی شاه قاجار واژه «ده» از پشت این نام افتاد و این شهر بارفروش خوانده شده‌است. بارفروش همواره به‌عنوان یکی از شهرهای پرارزش، میدان زد و خوردهای سیاسی و تاریخی بوده‌است. در روز یکم آذر سال ۱۳۱۰ هجری خورشیدی نام بارفروش همراه با ساخت ساختمانهای تازه دولتی همچون اداره پست (۱۳۱۵)، در کنار سبز میدان و ساختمان شهرداری (۱۳۱۴) به شهر بابل تغییر نام یافت. نام بابل از نام رودخانه (باوُل) گرفته شد، که در بر غربی شهر روان است. البته امروزه با توجه به ساخت و سازهای فراوان و گسترش فضای شهر این رودخانه تقریباً در قسمت‌های مرکزی شهر قرار گرفته‌است. از لحاظ تاریخی چندین اتفاق در ۳۰۰ سال اخیر در شهر بابل افتاده‌است که نشان دهنده رونق اقتصادی و غنای فرهنگی آن بوده‌است. ۱- تاج گذاری رسمی آقامحمدخان قاجار در این شهر صورت گرفت. (خواجه تاجدار اثر جان گور) ۲- از ۲۰ نفر پایه گذاران اولیه حزب ملی ایران در سال ۱۳۲۰، ۳ نفر از اهالی شهر بابل بودند ۳- در منطقه مازندران و گیلان که در زمان رضا شاه به استان‌های اول و دوم نامگذاری شده بودند، رضا شاه تنها در بابل دارای کاخ و محل سکونت بود.

    و شهر بابلی دیگر در عراق کنونی

    چادر نشینان پس از تصرف سومر به کشاورزی مشغول شدند و نیز شهر بابل را بنا کردند و پایتخت ین سزمین را شهر بابل نهادند.کشور بابل در جنوب عراق امروزی و قسمتی از آن نیز در شمال عربستان امرزوی و قسمتی از آن در کشور کویت امروزی قرار داشته است . کشور بابل حدوداً در غرب ایران امروزی و جزو کشورهای مرکزی خاورمیانه است ... سرزمین بابل از کشور های بین النهرین و شمال دریای خلیج فارس است در آن زمان حکومت هایی مهم و کهن ازجمله ایلام ( به پایتختی شوش ) ، آشور ( به پایتختی نینوا ) و فنیقیه ( به پایتختی صور ) و ... در همسایگی این سرزمین واقع بوده است . در سرزمین بابل تمدن های کهنی ( در 4000 تا 5000 سال پیش ) وجود داشته است .                                    

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان بابل در کدام منطقه ی خاورمیانه امروزی قرار دارد؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان بابل در کدام منطقه ی خاورمیانه امروزی قرار دارد؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان بابل در کدام منطقه ی خاورمیانه امروزی قرار دارد؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بابل در کدام منطقه ی خاورمیانه امروزی قرار دارد؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بابل در کدام منطقه ی خاورمیانه امروزی قرار دارد؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان بابل در کدام منطقه ی خاورمیانه امروزی قرار دارد؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان بابل در کدام منطقه ی خاورمیانه امروزی قرار دارد؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بابل در کدام منطقه ی خاورمیانه امروزی قرار دارد؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بابل در کدام منطقه ی خاورمیانه امروزی قرار دارد؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان بابل در کدام منطقه ی خاورمیانه امروزی قرار دارد؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت