تحقیق مقاله رایگان پاکیزگی محیط زیست‌

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22526
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: محیط زیست و انرژی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان پاکیزگی محیط زیست‌

    پاکیزگی محیط زیست‌

     

    محل زندگی همه‌ی موجودات زنده، محیط زیست نام دارد. آلودگی محیط زیست، موجب نابودی آب، خاک و هوا می‌شود.‌
     
    امروزه بزرگ‌ترین مشکل محیط زیست، آلودگی هواست؛ زیرا هوا، مهم‌ترین چیزی است که در شبانه‌روز مصرف می‌کنیم. افزایش جمعیت شهرها، رفت‌وآمد وسایل نقلیه‌ی موتوری، ‌استفاده‌ی نادرست از وسایل گرم‌کننده و بزرگ شدن شهرها، موجب آلودگی هوای محیط زیست می‌شود.
     
    خداوند در قرآن مجید می‌فرماید: <ما هر چیزی را به اندازه خلق کرده‌ایم> و چون هر چیزی مقدار و اندازه‌ای دارد باید از آن درست استفاده شود تا خراب، نابود و آلوده نشود.
     
    انسان به دلیل ناآگاهی از بعضی از نعمت‌های خداوند، محیط زیست را به بدترین شکل آلوده می‌کند و اگر خیلی زود برای پاکیزگی آن تلاش نکند آیندگان با مشکل روبه‌رو می‌شوند.
     
    برای حفظ محیط زیست، تلاش همه‌ی مردم لازم است. باید به مردم، آموزش‌های صحیح بدهیم تا به جای مصرف نادرست، روحیه‌ی مشارکت برای حفظ محیط‌زیست در آنان ایجاد شود.
     
    خداوند به هنگام آفریدن دنیا، آن را زیبا آفرید. ما نباید با آلوده کردن هوا، آب و خاک، دنیا را به محیطی زشت و نفرت‌آور تبدیل کنیم.
     
    آلودگی هوا، بیش از آلودگی آب و خاک برای انسان زیان دارد.
     
    بیشتر سوخت‌هایی که انسان برای حفظ خود از سرما و گرما، تهیه‌ی غذا، حمل‌ونقل و... مصرف می‌کند، هوای پاکیزه را سمی و دود آلوده می‌کند.‌
     
    باید دانست آلودگی هوا، چهارمین دلیل مرگ و میر در جهان است. هوای آلوده به سالمندان، بیماران قلبی و کودکان، آسیب می‌رساند. کودکان در هوای آلوده خیلی زود، وزن کم می‌کنند و رشد آنان کند می‌شود. همچنین هوای آلوده، اشتهای انسان را بسیار کم می‌کند؛ به‌طوری که حتی اگر غذای کافی مصرف کند، هضم و جذب آن به خوبی انجام نمی‌شود. پس بیاییم برای پاکیزگی هوا، بکوشیم و از آن به درستی استفاده کنیم.

     

     

     

    راه‌های متنوع نگهداری از محیط زیست

     

     

    به تعداد نوجوان‌های سبز دنیا، راه و نگاه برای حفاظت از طبیعت وجود دارد. مهم این نیست که کجاییم یا چقدر امکانات داریم؛ مهم این است که چطور از موقعیت مان استفاده می‌کنیم. مثل همین نوجوان‌هایی که نگاه سبزشان را با دیگران شریک شده‌اند.
    ● رویای مهندس آینده
    ▪ زندک وسلی ( نوجوان اهل جمهوری چک)
    «در کشور من، جمهوری چک، جوان‌ها به توسعه اقتصادی و ساخت و سازهای جدید خیلی علاقه دارند، حتی به ساخت یک سوپر مارکت بزرگ روی یک زمین کشاورزی! اما به مسئله‌ای مانند دفن زباله‌ها در زمین، که باعث آلودگی خاک می‌شود، بی توجه هستند.
    من سعی می‌کنم عکس‌هایی بگیرم که به اهمیت حفاظت از طبیعت به دیگران هشدار بدهد. با بسیاری از گروه‌های نوجوانان همکاری می‌کنم تا کار‌هایی در باره حفاظت از محیط زیست انجام دهیم.
    من قصد ندارم تا در آینده یک عکاس حرفه‌ای شوم، بلکه این کاری است که هم اوقات فراغتم را با آن می‌گذرانم و هم فکر می‌کنم از این طریق می‌توانم دیگران را نسبت به محیط زیست حساس کنم. من می‌خواهم در آینده مهندس شوم، یک مهندس دوستدار طبیعت.»
    ▪ جرزی گرسیاک (نوجوان اهل لهستان)
    «لهستان مناظر بکر و دست نخورده زیادی دارد که مانند منبع تمام نشدنی موضوع‌ها و کارهای جدید است. من دوست دارم مردم را متوجه زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعت کنم تا آنها متوجه نیاز به حفاظت از آن شوند.
    سعی می‌کنم هر روز صبح خیلی زود بیدار شوم تا قبل از طلوع خورشید از خانه خارج شوم. صبح زود طبیعت با همیشه متفاوت است و اثر جادویی دارد. حیوان‌ها در جنب و جوش هستند، نور خورشید ملایم است و طبیعت در حال بیداری است. صبح زود می‌توانید منظره‌ها و دنیا را از نگاه دیگری ببینید. این کار به من کمک می‌کند تا بتوانم افراد را با زیبایی طبیعت بیشتر آشنا کنم.»
    ▪ هانا نووزات ( نوجوان اهل مجارستان)‌
    «پرندگان و حیواناتی که در شهرها زندگی می‌کنند به شرایط زندگی ما عادت کرده‌اند. خانه‌هایشان را در نزدیکی ما درست می‌کنند، بچه‌هایشان را در همسایگی ما به دنیا می‌آورند و خیلی وقت‌ها، مخصوصا در زمستان‌های سرد، منتظر باقی‌مانده سفره‌های غذایی ما هستند. خانواده ما عادت دارد که در تعطیلات و اوقات فراغت به نقاط مختلف کشور سفر کند. در این سفرها ما فقط به بازدید از موزه‌ها،‌ ساختمان‌های قدیمی و مراکز خرید نمی‌رویم. یکی از عادت‌های ما این است که به پارک‌ها و مناظر دیدنی آن
    منطقه ها هم سر می‌زنیم و سعی می‌کنیم با ویژگی‌های هر منطقه و حیوانات آنجا و نحوه زندگی‌شان آشنا شویم. برای این‌که دیگران را متوجه طبیعت کنم به این اطلاعات نیاز دارم.»
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان پاکیزگی محیط زیست‌

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان پاکیزگی محیط زیست‌, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان پاکیزگی محیط زیست‌, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان پاکیزگی محیط زیست‌, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان پاکیزگی محیط زیست‌, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان پاکیزگی محیط زیست‌, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان پاکیزگی محیط زیست‌, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان پاکیزگی محیط زیست‌, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان پاکیزگی محیط زیست‌ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان پاکیزگی محیط زیست‌
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت