تحقیق مقاله لودر

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22578
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله لودر

    همانطور که از نام آن مشخص است، ماشینی است که برای بارگیری مواد استفاده میشود (معمولا بارگیری کامیون).

    البته از لودر در معادن کوچک تا متوسط ممکن است بعنوان ماشین اصلی بارگیری استفاده شود، ولی در معادن بزرگ معمولا این ماشین ازکارایی کافی برخوردار نیست و در این معادن معمولا شاول ماشین اصلی بارگیری است مگرآنکه شرایط خاصی ایجاب کند که از لودر برای این منظور استفاده شود.

    شرایط استفاده: شرایط استفاده از این ماشین برای دو کاربرد ذکر شده در بالا به این شرح میباشد:

    الف) به عنوان ماشین بارگیری:

     بارگیری از جبهه کارهای سست و کم ارتفاع.

     تخلیه در ارتفاع کم.

     حمل در فاصله کم. معمولا از لودر برای جابجایی خاک در فواصل بیش از 200 متر استفاده نمیشود.

     استخراج انتخابی و کار در دیوارههای غیر یکنواخت.

    ب) به عنوان ماشین تدارکاتی:

     احداث جاده، خاکریز (دپو) و امثال آن.

     حمل تجهیزات.

      ماشین کمکی بارگیری مخصوصاً درجبهه کارهای غیر یکنواخت.

     تسطیح اطراف شاول.

    انواع لودر:

    لودرها رابه دو نوع چرخ لاستیکی  و چرخ زنجیری  تقسیم میکنند.

    خصوصیات ویژه لودر چرخ لاستیکی در مقایسه با لودر چرخ زنجیری به شرح زیر میباشد:

     سرعت حرکت بیشتر به علت استفاده از چرخ لاستیکی.

     قدرت مانور خوب به علت استفاده از چرخ لاستیکی و شکل کمر شکن ماشین.

     حمل تا مسافت بیشتر. از لودرهای چرخ لاستیکی ممکن است برای حمل مواد تا فاصله حداکثر 200 متراستفاده شود. در حالی که توصیه میشود تا از لودرهای چرخ زنجیری برای فاصلههای بیشتراز 80 متر استفاده نشود.

     ظرفیت جام بیشتر. لودرهای معدنی معمولی حجم جامی تا حدود 15 متر مکعب دارند و بزرگترین لودرهای چرخ لاستیکی با جام6/41 متر مکعب برایسنگهای معمولی و 71 متر مکعب برای بارگیری زغالسنگ عرضه میشوند . بزرگترین لودرهای چرخ زنجیری حداکثر 4 متر مکعب ظرفیت جام دارند.

     ارتفاع بارگیری و تخلیه بیشتر.

    همچنین خصوصیات ویژه لودر چرخ زنجیری در مقایسه با لودر چرخ لاستیکی به شرح زیر میباشد:

     امکان فشار بیشتر به جبههکار  به علت وجود اصطکاک بیشتر بین زنجیر و زمین.

     امکان استفاده در شیبهای سربالایی زیادتر.

     فشار کمتر به سطح زمین به علت زیادتر بودن سطح تماس با زمین. البته لازم به ذکر است که معمولاًیک لودر چرخ زنجیری از لودر چرخ لاستیکی هم ظرفیت خود وزن بیشتر دارد.

     استفاده در بارگیری سنگهای سخت و ساینده. البته برای حفاظت از لاستیک لودرهای چرخ لاستیکیاز زنجیرهای محافظ ویژهای استفاده میشود.

     

    لودر یک ماشین تجهیزاتی لودر یک ماشین مهندسی است که اغلب در ساختمان سازی استفاده می‌شود که این استفاده اصولی از لودر است. از لودر همچنینی در اعمالی ماننده  : آسفالت کردن، تخریب سازه‌های مخروبه، جمع آوری آشغال، علوفه دادن به دام ها، برداشتن شن و ماسه، بریدن درختان، برداشت مواد معدنی از معادن، برداشتن مواد قابل بازیافت،تکان دادن سنگهای بزرگ و سنگین، برداشتن ورقه‌های چوبی و ... از سوی دیگر ایم ماشین مکانیکی می‌تواند به عنوان یک ماشین کمپرسی ،تسمه نقاله،ماشین خرد کن علوفه و ... مورد استفاده قرار بگیرد.

    تجهیزات سنگین سر جلویی لودر یک لودر(می دانیم که بیل مکانیکی که در جلوی لودر قرار گرفته است عمل بارکردن، بالابردن اجسام،خاک اندازی و ... را انجام می‌دهد)همانند یک نوع تراکتور است. معمولا چرخ طیاری بوسیله شیار هایی به صورت مربع به جلوی بیل مکانیکی توسط دو بازو متصل می‌شوند که به لودر خاصیت جمع آوری مواد شل و سست را از زمین اضافه می‌کنند و همچنین بوسیله این طراحی لودر می‌تواند آشغال ها و یا شن و ماسه‌ها از روی سطح زمین جمع آوری کند .

     

    یک لودرعموما برای گذاشتن مواد از روی سطح زمین که حاصل حفر گودال هاست بر روی کمپرسی ها برای جابه جایی استفاده می‌شود. یک لودر ممکن است از قطعات متحرک یا ثابتی ساخته شود. گاهی اوقات بیل مکانیکی ممکن است در بعضی از اقسام لودر برداشته یا حذف شود برای مثال : ممکن است بر روی انواعی چنگال هایی برای جابجایی تخته‌های سنگین یا کانتینر های تجاری نصب شود. و یا عملیات هایی انجام دهد مانند لودر یا اسکریپر. همچنین می‌توان بیل مکانیکی را برای برداشت علوفه یا کلش به مقدار زیادی تقویت کرد.

     

    لودر های معروف مانند کوماتسو، جان دیر ، کاتور پیلار،ولوو،و یا هیتاچی معمولا بیل های مکانیکی بزرگی در قسمت های جلو لودر دارند که به آنها بیل مکانیکی لودر می‌گویند و لی در انواع لودر کوچکتر یعنی تراکتور ها یک تجهیزات کوچکتری دارند که به آنها کج بیل گفته می‌شود و به خاطر همین آنها را لودر های کج بیل می‌گویند. در ضمن تجهیزات به کار برده در کج بیل ها را بااسم تجاری jcb می نامند که اسم اولین شرکت سازنده این امکانات است.

     

    یکی از انواع معروف لودر لیو تو نیو مدل L-2350 است که در کارخانه لونگ ویو از سری تاسیسات تکزاس آمریکا ساخته می‌شود.مدل L-2350 از یک موتور دیزلی قوی همانند آن چیزی که در لوکوموتیو بکار رفته است استفاده می‌کند. هر قسمت از اجزای موتور به طور جداگانه و مستقل از هم توسط موتور الکترکی هدایت می‌شوند. لودر ها اساسا برای انتقال مواد به داخل کمپرسی ها یا برداشتن لوله‌ها و یا تسمه نقاله و حفر گودال های استفاده می‌شوند. لودر ها برای حفر زمین همانند ماشین های حفاری عمل می‌کنند مناسب نیستند و نمی‌توان به جای آنان استفاده کرد.عمق گودال حفر شده توسط بیل مکانیکی ممکن است بین 3 تا 6 متر در زمین باشد( بستگی به مدل لودر دارد).ظرفیت بارگیری بیل مکانیکی بیشتر از کج بیل است. لودر ها از نظر طبقه بندی جز ماشین های زمین رونده نیستند.ماهیت اصلیشان متفاوت است با ماشین های زمین رونده.بر خلاف بولدزور ها اغلب لودر ها دارای 4 چرخ هستند و پی کن نیستند. اگر چه لودر های حمل کننده معمول هستند.لودر ها بسیار موفق هستند در جاهایی که مواد تیز ساختمانی وجود دارد چون که این مواد نمی‌توانند به چرخهایشان آسیب برسانند و همچنین در جاهای گل آلود و ناصاف زمین به مشکل بر نمی‌خورند زیرا لاستیک هایشان طوری ساخته شده اند که در مقابل این تهدید ها بتواند مقابله کند. در مناطق ساختمانی لودر ها مورد استفاده قرار می‌گیرند برای انتقال مواد ساختمانی مانند آجرها،لوله ها، میله‌های آهنی، و ابزار حفر میان برد.

     

     

    لودر ها همچنین برای برف روبی استفاده می‌شوند.می توان از بیل مکانیکیشان برای پارو کردن برف نیز استفاده است.اما معمولا برف روب به آنها متصل می‌کنند. آنها برف ها را از خیابان ها، جاده ها، پارکینگها جمع آوری می‌کنند. همچنین این دستگاه‌ها می‌توانند برف را برای انتقال به کمپرسی ها و تریلر ها انتقال بدهند. یک نوع از بیل های مکانیکی مناسب هستند برای برداشت مواد سبک مانند ورقه‌های چوبی، کود های گیاهی، و ماسه‌های سبک. عموما بیل مکانیکی وقتی که خالی باشد وزن سبکی دارد( در این نوع). بر خلاف کج بیل ها یا تراکتور ها با یک لودر، لودر ها از فرمانهای خودرویی استفاده نمی‌کنند. در عوض آنها هدایت می‌شوند بوسیله فشار محرک لولا مانندی برای قرار دادن آها در محور جلو. در طول دو دهه لودر ها سود و منفعت زیادی برای انسانها داشته اند مخصوصا در پروژه‌های ساختمانی و کار های زمین سازی. بسیاری از سازندگان ماشین های مهندسی از یک دید وسیعی در ساخت لودر استفاده کرده اند. برای مثال کارخانه جان دیر، کاتور پیلار،کیس و ... که توانسته اند این ماشین مهندسی را در سر تا سر جهان پخش کنند.

     

     
    یک نوع از لودرهایی که به طور معمول استفاده می‌شود ، نوع است که در مناطق ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به آن یک قلاب متصل می‌کنند که آنرا جرثقیل می نامند.

    معروفترین تجهیزات سودمندی که در تراکتور های باغبانی هم به کار رفته است، تجهیزات سودمند سر جلویی آنهاست.این تجهیزات را در اصطلاح می نامد که به تراکتور های کوچک که بین 18 تا 50 اسب بخار قدرت دارند و در نگهداری زمین و کار های سخت کشاورزی به کار گرفته می‌شود، گفته می‌شوند. دو نوع طراحی وجود دارد. یکی پله‌های ماپیچی سنتی و دیگری بازوهای منحنی شکل. سازندگان شرکت جان دیر یک لودر ترکیبی را طراحی کردند که نمی‌توانست بازوهای خود را حرکت دهد. شرکت نیوهلند ایج یک لودر ترکیبی را معرفی کرد که بازوهایی متحرک داشت و آن تجهیزات را برای اولین بار در کیوتو و مانتانای آمریکا طراحی کرد. در این هنگام بود که سر جلویی لودر ها توانایی کار های متعددی را پیدا کرده بودند.

    لودر (به انگلیسی: LOADER) (به معنای حمل کننده) یکی از ماشین‌ آلات راه‌سازی و ساختمان‌سازی است که به دو صورت تایری و زنجیری می‌باشد.

    شرکتهای زیادی از جمله کاترپیلار و کوماتسو و ولوو و هیتاچی و هیوندای و کاوازاکی و غیره در ساخت لودر فعالیت دارند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله لودر

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله لودر, مقاله در مورد تحقیق مقاله لودر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله لودر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله لودر, تحقیق درباره تحقیق مقاله لودر, مقاله درباره تحقیق مقاله لودر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله لودر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله لودر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله لودر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت