تحقیق مقاله کنترل غیر شیمیایی علف های هرز در سیستم های کشاورزی طبیعی

تعداد صفحات: 27 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22791
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کنترل غیر شیمیایی علف های هرز در سیستم های کشاورزی طبیعی

    خلاصه

    نگرانی در مورد افزایشهای بالقوه د رجمعیتهای علفهای هرز بدون استفاده از علکش ها به بالا گیری کشاورزی طبیعی محدود شده است. با این وجود در سالهای اخیر همه خواستهای عموم برای تولید طبیعی و هم نمای کشاورزی طبیعی افزایش یافته است و دامنه ای  از راههای کنترل علفهای هرز وجود دارد. پیشرفت در روشهای کشت کنترل علف هرز شامل استفاده از محصولات پوششی جدید ریشه کننده علف و تشخیص ویژگیهای محصول خاص برای از بین بردن علفهای هرز بوده است . کنترل مستقیم علفهای هرز با ابزار جدید موجود در بازار نیز پیشرفتهایی را دیده که می تواند در آینده از طرح ریزی پیچیده ماشین آلات و تکنولوژی کشف علفهای هرز سود برد. پیشرفت در روشهای جدیدی مثل بخار دادن نیز ایجاد شده است . سیاری از عملکرد های کنترل علف های هرز در سیستمهای طبیعی رویاننده را با تضادهایی ارائه می دهند، و هم اینجا و هم بسیاری از پیشرفتهای اخیر در کنترل طبیعی علفهای هرز بررسی می شوند. افزایش درک ما از بیولوژی علفهای هرز پویایی جمعیت هبودهای دراز مدت در کنترل پایدار علفهای هرز را پشتیبانی می کند. از پیامد این بررسی ها افراد چون رویانندگان معمولی و طبیعی سود می برند. تاکید روی نیاز به انعطاف پذیری و آگاهی از بیولوژی عفهای هرز ، روشهای کشت و کنترل مستقیم علفهای هرز برای حفظ جمعیتهای علفهای هرز در حد قابل کنترل می باشد.

    لغات کلیدی : کشت ، چرخش ، کنترل مکانیکی ،کنترل حرارتی ، کود دهی.

    طبق ثبت آمار استاندارهای مواد غذایی طبیعی بریتانیا و رهنمودهای ملی مشابه در هر جای دیگر در اروپا که مبتنی بر قانون شماره 91/2092 اتحادیه اروپاست، استفاده از مواد شیمیایی برای اهداف کنترل علفهای هرز در سیستمهای کشاورزی طبیعی مجاز نیست. در بررسی اخیر، رویانیدگان طبیعی بریتانیا تصور کردند که کنترل رایج علفهای هرز نشان کافی می باشد اما عده کمی برآورد می کردند که روشهای موجود برای کنترل مستقیم علفهای هرز بسیار موثر می باشند.

    یک تجزیه و تحلیل فرآوانی نسبی علفهای هرز، سه سال بعد از تبدیل به رشد طبیعی، نشان می داد که کل تعداد دانه های موجود در خاک از  4050m-2به 17320m-2 افزایش یافته بودند.

    درک در مورد پیامدهای کنترل علفهای هرز بدون استفاده از علفکش ها یکی از عوامل اصلی ای است که افزایش کشاورزی طبیعی را توسط رویانندگان معمولی محدود می کند.

     در سیستمهای کشاورزی طبیعی روشهای وجین کردن حرارتی و مکانیکی قبل و بعد از وقوع و استفاده کردهای پلاستیکی و قابل تجزیه برای کنترل علفهای هرز مجازی می باشند.

    با این وجود پیشنهاد می شود ارزیابی های کشتی مورد استفاده باشند که تا کمترین حد مداخله مستقیم دارند. مقصد کشاورزان طبیعی ریشه کنی کامل علفهای هرز نیست، هرچند فقط علفهای هرز در یک سیستم کشاورزی می تواند هم نعمت باشد و هم یک مزاحمت و آزار. بعلاوه بین ارزیابی ها برای کنترل علفهای هرز و اهداف دیگر سیستم طبیعی تضادهایی وجود دارد.

    برای مثال کشت زود چراگاه برای کمک کردن به کنترل علفهای هرز می تواند خطر فرو نشست نیترات خاک را افزایش دهد و کشت فشرده برای از بین بردن علفهای هرز بزرگ می تواند به ساختار خاک آسیب بزند. با این وجود سنگ معدن فزاینده نیترات خاک بعد از کشت می تواند استفاده شودتا برای رویانندگان طبیعی جهت بالا بردن رشد محصول مفید باشد.

    بررسی های متعددی در مورد پیشرفتهای موجود در سیستمها و روشهای کنترل غیر شیمیایی علفهای هرز  صورت گرفته و همه جنبه های کنترل علفهای هرز در سیستمهای کشاورزی ارزیابی  شده اند . برای رویانندگان طبیعی دامنه گسترده ای از راههای کنترل علفهای هرز موجود می شود چون تکلیف های جدید توسعه می یابند و روشهای محقق بهبود می یابند. بیشتر اطلاعاتی که این پیشرفتها را شرح می دهند در مقالات روزنامه و در مقالات گوناگونی ارائه می شوند که در معرض بررسی همترازان نبوده اند. با این وجود بدین منظور به این نشریات اشاره شده که تا حد امکان مرور کاملی انجام شود. این مقاله پیشرفتهای موجود در کشاورزی و روشهای کنترل غیر شیمیایی علفهای هرز و جنبه های بیولوژی علفهای هرز وهم آوری علفهای هرز را که ارتباط خاصی با کنترل علفهای هرز د رسیستمهای کشاورزی طبیعی دارند را بررسی می کند.

    کنترل علف های هرز کشاورزی

    در عملکرد های کشاورزی طبیعی و بادروند اد نه چندان برونی دیگر، روش کنترل علفهای هرز شامل سیستم کامل چیدن می شود. هدف حفظ تعادل بین علفهای هرز و گیاهان محصول ، با رویاننده ای که تعادل را در هر زمان ممکن به نفع محصول تنظیم می کند، می باشد. چرخش و تناوب محصول در مرکز سیستم طبیعی است و اگر چه این روش و زمان بندی کشت های خاک و انتخاب محصول معمولاً مرتبط هستند، اما هر دو به شیوه های متفاوت به دستکاری جمعیت علفهای هرز کمک می کنند.

    کشت خاک قبل از محصول دادن و بعد از برداشت

    مزایای شخم زدن در مقایسه با سیستمهای کشت و زرع کاهیده برای کنترل  علفهای هرز موضوع این تحقیق و مباحثه قابل توجه می باشد. با توجه به کنترل علفهای هرز، تاثیر اصلی شخم زدن دفن دانه های علفهای هرز تازه پوست انداخته زیر عمق خاک که آنها از آنجا جوانه می زنند می باشد. این کار انرژی زیادی مصرف می کند در راه حل کوتاهی مدتی است که اغلب به مشکلات بلند مدت منتهی می شود. دانه های دفن شده برا ی سالهای بسیار در محل دانه در خاک باقی می مانند تا زمانی که باکشت های بعد به سطح خاک بازگردند. کشاورزی بدون وارونگی دانه های علفهای هرز را نزدیک سطح خاک که در آن کشتهای سطحی و کم عمق می توانند به دانه های خالی منتهی شود،نگه می دارد. تحت سیستمهای کشاورزی کاهیده استفاده موثرتر از سوختهای کانی، حفظ بیشتر رطوبت خاک و خطر کمتر فرسایش خاک وجود دارد، با این وجود علفهای چمن و علفهای دائمی اغلب افزایش می یابند.

    در مورد کثرت و زمان بندی کشت های مورد نیاز برای آماده کردن محل ریختن دانه که به بهترین نحو برای اهداف کنترل علف عمل می کند ، تصادف نیز وجود دارند.یک سطح هموار عملکردهای کندن و وجین کردن بعدی را آسانتر می سازد، اما با یک زمین فرروعی خوب ضعیف جوانه های کمتری بوجود می آورد اما سرد شدن روی سطح خاک طی عملکرد های وجین کردن علفها را حفظ می کند.زمان بندی آماده سازی محل بذر پاشی می تواند برای اجتناب از گونه های علف مشکل آفرینی که تنها در زمانهای خاصی از سال پذیرا می شوند استفاده شود.

    در گذشته غلات پائیزی تا حد امکان دیر کاشته می شدند تا اجازه دهند قبل از بوجود آمدن محصول دانه های هودسون مایوسورود آلوپکوروس جوانه زند و از بین برده شوند. اخیراً برای دستیابی به بازده بالاتر ، کندن غلات پائیزی به روش سنتی بسیار آسانتر بوده است. در نبود علف کش ها، بازگشت به زمانهای بذر پاشی دیرتر کنترل بهتر علفهای هرز در غلات پائیزی را تضمین می کند.

    اصل بیرون کشیدن دانه های علفهای هرز قابل جوانه زدن قبل از محصول دهی اساس روش محل بذر پاشی قدیمی یا اشتباه تشکیل می دهد که در آن کشت خاک می تواند روزها یا هفته ها قبل از کاشت یا نشا کردن محصول رخ می دهد. این کار کرانه دانه در لایه سطح خاک را تهی می کند و پیدایش بعدی علفهای هرز را کاهش می دهد. برای اطمینان از موفقیت ، محصول دهی باید به تاخیر افتد تا زمانی که فصل اصلی پیدایش گذشته باشد.سپس جوانه های علفهای هرز بوجود آمده می توانند با شعله زدن یا نور دادن از بین بروند. کاشتن زیر 2-1 سانتی متر زیر خاک مهم و ضروری است در غیر اینصورت غلبه بیشتر علفهای هرز می تواند رخ دهد. با استفاده از دادن کود پلی اتیلن سیاه کوتاه مدت  قبل از کاشت امکان عبور روش قدیمی خزانه وجود دارد. این کار رطوبت خاک را حفظ می کند و دمای خاک را بالا می برد تا به جوانه زدن دانه علف هرز کمک کند اما با استفاده از جلوگیری از نور از بقای جوانه پیشگیری می کند.وقتی قبل از کاشت محصول کود برداشته شود خزانه عاری از علف می شود و زمین برای یک دوره طولانی از علفهای رز پاک می ماند.

    برای بسیار از دانه های دفن شده علف ، در معرض نور گذاشتن طی کشت است که جوانه زدن را تحریک می کند. ممانعت از نور طی آماده سازی خزانه و نهالستان ثابت شده که وقوع علفهای هرز را کاهش می دهد. انجام اقدامی برای پیشگیری از رسیدن نور به خاک در مرحله کشت می تواند برای کاهش وقوع علفهای هرز تا %70 کافی می باشد. با این وجود همه گونه های علفهای هرز دانه های حساس به نور ندارند. ولش و دیگران(1999) دریافتند که پیدایش استلاریا مدیا ویل(مرغدانه رایج) و چنو پودیوم آلبوم با کشت کردن در تاریکی کاهش می یافت اما پیدایش مایوسورویدر تحت تاثیر واع نمی شود.این واکنش همچنین می تواند به کثرت کشت و انتخاب ابزار عملکرد ها بستگی داشته باشد.

    بعد از برداشت محصول زمانبدی مناسب عملکردها و اقدامات کشاورزی برای صاف کردن زمین می تواند با کاهش مقاومت دانه ها به تازگی پوست انداخته رها شده در سطح خاک ، به کنترل علفهای هرز در آینده کمک کند.

    بلافاصله بعد از بذر افشانی به خاک گذاشتن دانه های روغنی ای که بذر را نابود می کند، می تواند نهفتگی را تحریک کند و مقاومت آن در محل بذر در خاک را طولانی  نماید. اگر کشت های بعد از برداشت تا دو هفته به تاخیر افتند، دانه ها جوانه می زنند واز بین می روند. همه دانه ها واکنش یکسان ندارند، دانه ها بروموس استریلیس رها شده در سطح خاک بلافاصله بعد از بذر افشانی طولانی تر از دانه های دفن شده باقی می مانند . در این مورد کشت زودتر برای اطمینان از کنترل مناسب تر می باشد. شکارگری توسط پرندگان و حشرات نیز می تواند روی پویایی دانه های علفهای هرزی که برای مدتی بعد از برداشت روی سطح خاک می مانند تاثیر قابل توجهی داشته باشند که اغلب ناچیز شمرده می شوند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کنترل غیر شیمیایی علف های هرز در سیستم های کشاورزی طبیعی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کنترل غیر شیمیایی علف های هرز در سیستم های کشاورزی طبیعی, مقاله در مورد تحقیق مقاله کنترل غیر شیمیایی علف های هرز در سیستم های کشاورزی طبیعی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کنترل غیر شیمیایی علف های هرز در سیستم های کشاورزی طبیعی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کنترل غیر شیمیایی علف های هرز در سیستم های کشاورزی طبیعی, تحقیق درباره تحقیق مقاله کنترل غیر شیمیایی علف های هرز در سیستم های کشاورزی طبیعی, مقاله درباره تحقیق مقاله کنترل غیر شیمیایی علف های هرز در سیستم های کشاورزی طبیعی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کنترل غیر شیمیایی علف های هرز در سیستم های کشاورزی طبیعی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کنترل غیر شیمیایی علف های هرز در سیستم های کشاورزی طبیعی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کنترل غیر شیمیایی علف های هرز در سیستم های کشاورزی طبیعی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت