تحقیق مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22851
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی صنایع غذایی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع

    مانند پاستوریزاسیون شیر و کنسروسازی ، ملاحظات ای درباره این فن‌آوری بیان شده است . عده ای ممکن است بپرسند که آیا غذای اشعه دیده برای خوردن مناسب است، ایمنی غذای اشعه دیده مدت چهل سال است مطالعه شده است و مهمترین عامل در فرایند ایمنی غذا بشمار می رود . ارزیابی های غذایی ، مطالعات سمی بودن و آزمایشات تغذیه هیچ خطر احتمالی ای را نشان نداده است و فرایند توسط بسیاری از مؤسسات دولتی اطراف جهان تصویب شده است . تغییرات غذایی ایجاد شده توسط تشعشع کمتر از تغییرات ایجاد شده توسط کنسروسازی یا پاستوریزاسیون است .

    عده ای ممکن است درباره ایمنی فن آوری سوال کنند . تشعشع برای استریل کردن محصولاتی از قبیل پیوندهای جراحی و دستگاه ها ممکن است بکار برود . این یک روش خوب تثبیت شده است که چندین سال است مورد عمل قرار گرفته است . با توجه به گزارشات شورای مقررات هسته ای و بخش حمل و نقل ، این روش ها مدل‌هایی برای استفاده صلح آمیز و بی خطر از منابع رادیواکتیو ارائه می نمایند . دستگاه های تابش اشعه الکترونی که فاقد منابع رادیواکتیو هستند در این مرحله مستلزم نظارت قانونی کمتری هستند . دیگران ممکن است تعجب کنند که آیا رادیوفوبیا مانع از پذیرش تشعشع می شود یا خیر . در واقع ، اکثر مردم آمریکا آماده می شوند تا پرتودهی را بپذیرند هنگامی که منافع حذف بیماری آشکار می شود . مثلاً بهتر است از پرتودهی برای کاربردهای جراحی استریل کردن استفاده شود . اکثر مردم به پذیرش اشعه X و امواج مایکرویو بعنوان وسیله تشخیص پزشکی و پخت و پز مناسب توجه دارند . در آینده یک برنامه تبلیغاتی که نشان دهد که یک محصول غذایی مورد پرتو دهی قرار گرفته است امکان آن را برای مشتریان فراهم می کند تا غذایی را تعیین هویت کنند که مورد عملیات پرتودهی قرار گرفته است . بعضی مردم درباره منابع اشعه گاما مثل کبالت 60 و سزیم 137 علاقمند هستند که در نیروگاههای راکتور هسته ای تولید می شوند . با اینحال ، این امر درباره سایر رادیونوکلیدهای بکار رفته در صنعت ، علوم ، و پزشکی و مؤسسات درمانی درست است . حتی اگر انرژی هسته ای برای مقاصد تولید نیروی برق در آینده بکار نرود ، این رادیونوکلئیدها هنوز در راکتورهای کوچکتر تولید می شوند . اشعه الکترونی و اشعه Xالبته از منابع رادیواکتیو استفاده نمی کنند و هیچ ارتباطی با انرژی هسته ای ندارند .

    بالاخره ، بعضی مردم ممکن است اگر از پرتودهی برای موارد دیگری از قبیل ضدعفونی کردن غذا استفاده کنند .

    در واقع ، ترکیب کردن پرتودهی با افزایش بهداشت یک مزیت است زیرا آلودگی کمتر به معنای مقادیر کمتر پرتودهی موردنیاز می باشد و احتمال تغییرات در ذائقه یا بوی یک محصول کاهش می یابد این موارد حاکی از آن است که روش پرتودهی همراه با سایر روش ها باید در صنایع غذایی بطور مکمل بکار برده شود تا بهداشت و خواص مطلوب مواد غذایی حفظ گردد . اکثر ملاحظات امروز به روش های قدیمی‌تر مانند پاستوریزه کردن و کنسروسازی توجه دارند . توسعه روز افزون فرایندها و مقررات در زمینه فن آوری ها در نهایت حول محور افزایش ایمنی و بهداشت محصولات تولید شده ، صورت می گیرد .

    منازعات میان طرفداران توسعه بهداشت و طرفداران فن آوری کاهش بیماری نهایتاً برطرف شده است وقتی که هر دو راهبرد ترکیب شدند . وجود استانداردهای بهداشتی مشخص و درجه بندی کردن گوشت ها و پاکیزه بودن آن قبل ازپرتودهی امری ضروری است . در روش های پاستوریزه کردن و کنسروسازی به منظور از بین بردن ارگانیزم های خاص و فقط انواع مفید آنها صورت می گیرد . از وقتی که صنعت پرتودهی مواد غذایی شکل می گیرد (سازمان دهی شد) ، فرآیند باید طوری شود که کلمه پرتودهی شده دارای معنی استاندارد باشد و کاربردهای یکنواخت تضمین گردد .

    بالاخره ، پاستوریزه کردن و کنسرو سازی برای عمل آوری غذا قبل از مرحله بسته‌بندی نهایی در لحظه ای بکار می رود که فرصت آلوده شدن مجدد غذا به حداقل برسد پرتودهی به غذا باعث افزایش ضریب اطمینان نسبت به عدم آلودگی غذا می گردد . مراکز جلوگیری و کنترل بیماری همراه با سازمان بهداشت جهانی و سایر سازمانهای بهداشتی به استفاده از پرتودهی غذا بعنوان یک فن آوری مهم خوش آمد می گویند که بتواند مردم را در مقابل بیماری های ناشی از آلودگی محافظت کنند . همانند پاستوریزه کردن و کنسرو سازی ، پرتودهی یک مرحله فرآوری غذای مفید و بی خطر است . جلوگیری از بیماری های ناشی از آلودگی غذایی مستلزم یک راهبرد از تولید به مصرف با مراحل کنترل مختلف می باشد . برای بعضی غذاها این امر شامل حذف عوامل بیماری زا می باشد . استانداردهای معینی ای برای فرایند پرتودهی جهت افزایش پذیرش این فن آوری گرد آوری شده است .

    و صنایع غذایی شروع به توسعه آنها نموده است . روش های پرتودهی همانند روش‌های پاستوریزاسیون و استریل کردن بهداشتی می توانند نظارت و قانونمند شوند حاصل از پرتودهی به گوشت قرمز و پرندگان بصورت بالقوه قابل توجه است چون مانع از شیوع صدها هزار بیمار ناشی از تغذیه (غذا)‌ می گردد و از بستری شدن هزارات نفر و مرگ و صدها نفر هر ساله جلوگیری می کند . استفاده از این فن‌آوری‌ها، برای تأمین اهداف ملی برای جلوگیری از بیماری های ناشی از مواد غذایی تا سال 2010 ، امری بحرانی است . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع, مقاله در مورد تحقیق مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع, تحقیق درباره تحقیق مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع, مقاله درباره تحقیق مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ملاحظات عمومی درباره تشعشع
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت