تحقیق مقاله رایگان فسیل ها

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22860
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زمین شناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان فسیل ها

    فسیل ها

     

    1 فسیل ها چه هستند؟
    فسیل ها، رد و اثر زندگی های باستانی و قدیم هستند که در سنگها، محفوظ مانده اند. مثلاً وقتی موجود مرده در بستر دریا دفن می شود، قسمتهای نرم آن از بین می رود، اما قسمتهای سخت، باقی می ماند. بعدها گل و ماسه بستر دریا سخت می شوند و به سنگ تبدیل می گردند. سپس آب به درون سنگ نفوذ می کند، قسمتهای سخت را حل می نماید و قالب فسیل ها را به وجود می آورد. مواد معدنی این قالبها را پر می کنند و شکل قسمتهای سخت را در خود حفظ می نمایند. سایر فسیل ها یا مانند طرح کلی برگها، از سنگ شدن آنها حاصل می شوندو یا مانند برخی از حشرات در کهربا گیر کرده اند.
     
    2 چکونه فسیل ها به سنگ تبدیل می شوند؟
    گاهی وقتی تنه درختان یا استخوانها، دفن می شوند، مواد معدنی ته نشین شده از آب، جایگزین مواد اصلی و اولیه می شود. در نتیجه، چوب یا استخوان به سنگ تبدیل می شوند.
     
    3 کربنی شدن یعنی چه؟
    برگها معمولاً بعد از مرگ گیاه، سریعا می پوسند و از بین می روند، اما گاهی آنها به ته دریاچه می افتند و با گل پوشیده می شوند. رسوبات بالا و پایین برگ به تدریج آن را فشرده می نمایند تا در نهایت به یک سنگ رسوبی تبدیل می شوند. در طول زمان، باکتری ها شیمی برگ را تغییر می دهند تا زمانی که فقط کربن باقی می ماند و شکل برگ، در سنگ به صورت یک رد ظریف از کربن، باقی می ماند. این عملیات کربنی شدن نام دارد.
     

     

    4 کهربا چیست؟
    یک ماده سخت است که از رزین (صمغ) درختان تشکیل شده است.گاهی حشرات کوچک در این رزین گیر می افتادند. به این ترتیب بدنهاشان وقتی صمغ سفت می شد، به همان شکل باقی می ماند.
     
    5 چگونه زمان مربوط به یک فسیل را مشخص می کنید؟
    گاهی موجودات مرده، در خاکسترهای آتشفشانی یافت می شوند. این خاکسترها حاوی مواد رادیواکتیو هستند و دانشمندان به کمک آنها قادرند سن این مواد و در نتیجه زمانی که این حیوانات می زیسته اند را پیدا کنند.
     
    6 دانشمندان چه چیزهایی از فسیل ها می آموزند؟
    از مطالعه فسیلها دانشمندان می توانند درباره اینکه چگونه موجودات زنده در سطح زمین تکامل پیدا کرده اند، اطلاعاتی به دست آورند. نیز برای تعیین سن سنگها به کار می روند. زیرا بعضی از موجودات فقط در دوره کوتاهی روی زمین زندگی می کردند. بنابراین اگر این فسیلها در سنگهای مناطق مختلف پیدا شوند، نشان دهنده این است که همه آنها در یک زمان تشکیل شده اند. اینگونه فسیلها، فسیلهای راهنما «index» نامیده می شوند. برخی از مهمترین فسیلها شامل گونه هایی از تریلوبیت ها، گراپتولیت ها، براکیوپودها، کرینوئیدها، آمونیت ها و بلمیت ها هستند. علم مطالعه فسیلها، دیرین شناسی «paleontology» نامیده می شود.
     
    7 آیا جسم کامل یک موجود، بصورت فسیل حفظ شده است؟
    ماموتهای پشمی، که بیش از 4000 هزار سال پیش در سیبری می زیستند، به زمین های باتلاقی فرو رفتند. وقتی خاک یخ زد، بدن کامل آنها در خاک یخ زده حفظ شد.
     
    8 ائوهیپوس «eohippus» چیست؟
    نام نخستین اجداد اسبهای امروزی است که حدود 55 میلیون سال پیش می زیسته و اندازه اش به قدر یک سگ بوده است. 
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان فسیل ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان فسیل ها , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان فسیل ها , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان فسیل ها , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان فسیل ها , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان فسیل ها , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان فسیل ها , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان فسیل ها , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان فسیل ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان فسیل ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت