تحقیق مقاله MDF

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22867
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مخابرات
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله MDF

    MDF مخفف کلمه (main Distribotion Frame) به معنای تقسیم کننده اصلی و بعنوان رابط مشترک و سوئیچ و سالن دیجیتال در سیستم مخابرات طراحی گردیده است که کلیه فعل و انفعالات از قبیل پاسخگویی به مشترکین ، دائریها ، تغییر نام ، تغییر مکان ، برگردان ها ، و قطع و وصل و ... در این سالن انجام می شود . همچنین مرجعی است برای اعلام و رفع خرابی مشترکین که در این راستا جهت ارائه سرویس دهی سریع و مطمئن و داشتن رابطه های تنگاتنگ مابین واحدهای سوئیچ ، شبکه کابل هوایی ، واگذاری خطوط و امور مشترکین ضروری است . در سالهای اخیر بهره گیری از سیستم های رایانه‌ای جهت پاسخگویی و بایگانی مکانیزه ، دگرگونی وسیع را در سالنهای MDF بوجود‌آورده اند که پیامد آن تسریع در امور مشترکین است.

     

    سالن دیجیتال :

    در این سالن برای هر مشترک یک کارت ویژه وجود دارد که به کارت DATA معروف است و در داخل آن امکانات مخابراتی برای هر مشترک تعریف شده است .

    به طور مثال زمانی که مشترک درخواست یک سرویس ویژه می کند ، داخل DATA تعریف می شود . هنگام استفاده از این امکانات سیستم پروسسوری ابتدا به این DATA مراجعه می کند . اگر در این DATA  تعریف شده باشد  امکان استفاده از آن سیستم را ی هد و در غیر این صورت به پیغام گیر متصل می شود .

    PCM :

    PCM مخفف کلمه (Palse - code - Modulation) یعنی تکه تکه کردن صوت به صورت صفر و ک دیجیتالی است . در داخل دستگاه PCM یک کارت برای برقراری ارتباط بین مشترکین وجود دارد به این صورت که توسط دستگاهی صوت به چندین قسمت تبدیل می شود (بسته به نوع PCM ) که فاصله زمانی این پریودها آنچنان کم است که ما متوجه این تقسیم بندی های صوت نمی شویم . سپس این تکه های صوت روی یک پالس سوار می شود(Code). دوباره این کار تکرار می شود(معمولاً سی بار) . این پالس توسط دستگاه PCM دیگری (decode) که در فاصله معین در محل نصب می شود ، فیلتر شده و هر یک از تکه های صوت جدا شده و تشکیل پیام را می دهند .

    PCM دارای انواع مختلفی می باشد . PCM 4 ، 6 ، 8 ، 30 یعنی یک خط تلفن را به این تعداد خط تماس تبدیل می کند . به طور مثال اگر یک آپارتمان دارای 30 واحد مسکونی باشد تنها یک خط تلفن کافی است که با استفاده از PCM که در داخل آپارتمان وصل می شود خط تلفن را به PCM داخل مخابرات متصل کرد بدین صورت که بسته به نوع PCM وصل شده در داخل آپارتمان ، مثلاً PCM 30 ، 30 خط تلفن به صورت کد از PCM مخابرات برای PCM داخل آپارتمان ارسال می شود و از خروجی PCM داخل آپارتمان اطلاعات decode شده و 30 خط تلفن را می توان دریافت کرد بدون آنکه نیازی به سیم کشی های مجدد باشد .

     

    کاربرد کابل نوری در مخابرات :

    هر کابل نوری ، دارای 12 رشته سیم به ضخامت یک تار مو است که می توان توسط آن 12.000 ارتباط را برقرار کرد . روش کار به این صورت است که صوت را توسط دستگاهی به نور تبدیل می کنند و این نور توسط دستگاه دیگری وارد کابلهای نوری شده و این نور شکسته می شود و به جداره این کابل برخورد می کند و مجدداً می شکند و این عمل شکست نور تا انتهای کابل نوری ادامه پیدا می کند تا توسط دستگاهی به نور تبدیل شده و بالعکس نور را به صوت تبدیل می کنند . بدین ترتیب صوت دوم با اختلاف فازی در حدود میکرون به این کابل نوری اعمال می شود و این عمل تا برقراری 12.000 ارتباط ادامه می یابد .

     

     

    سرشماره :

    سرشماره دستگاهی است که چهار رقم آخر شماره تلفن را در بر می گیرد . که خروجی سرشماره توسط کابلهای نازکی به نام سیم رانژه به ورودی بوخت متصل می‌شود و خروجی بوخت که در حقیقت یک ترمینال صد تایی است به عنوان مرکزی‌های کافو مورد استفاده قرار می گیرد .

     

    کافو Kafo :

    کافو ها تابلوهای بزرگی به رنگهای خاکستری یا سبز هستند که اغلب در کنار معابر مشاهده می شوند . در داخل این تابلوها دو ردیف عمده بنامهای پست و مرکزی وجود دارند که ردیف اول از بالا پست و ردیف دوم مرکزی های ما را تشکیل می دهند.

    کابلهایی که از سالن دستگاه مخابرات خارج می شوند از طریق حوضچه ها یا کانالهای زیرزمینی به ورودی مرکزی های کافو متصل می شوند و خروجی این مرکزی‌ها به ورودی پست ها متصل می شوند و بدین ترتیب ارتباط مابین مخابرات و مشترکین تلفن ثابت برقرار می شود .

     

     

    دیاگرام کلی عملیات سیم کشی مخابرات

    اصول کل نصب تلفنهای ثابت بنابر دیاگرام بالا بدین ترتیب است که کابلهای خروجی از سالن دستگاه های مخابرات از طریق حوضچه ها یا کانالهای زیرزمینی به Kafo متصل و مجدداً از Kafo و از طریق زمین کابلهای مخابرات به جعبه های آلومینیمی موسوم به پست وصل می شوند .مرحله آخر یعنی پست تا منزل مشترک به صورت سیم کشی هوایی انجام می‌شود .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله MDF

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله MDF , مقاله در مورد تحقیق مقاله MDF , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله MDF , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله MDF , تحقیق درباره تحقیق مقاله MDF , مقاله درباره تحقیق مقاله MDF , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله MDF , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله MDF ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله MDF
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت