تحقیق مقاله اهداف اتاق بازرگانی بین المللی

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22889
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم سیاسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اهداف اتاق بازرگانی بین المللی

    فصل اول

    «I.C.C»

    «اهداف اتاق بازرگانی بین المللی»

    اتاق بازرگانی بین المللی سازمانی غیرانتفاعی است که در سال 1919 توسط جمعی از فعالین و صاحب نظران در تجارت بین المللی به منظور دستیابی به اهداف زیر تشکیل یافته است.

    1 – تسهیل فعالیت های بازرگانی بین المللی و تلاش در جهت از میان برداشتن موانع و مشکلات توسعه آن

    2 – تقویت سیستم اقتصاد بازار بر مبنای رقابت بین مؤسسات بازرگانی

    3 – تسریع در پیشرفت اقتصادی کشورها اعم از توسعه یافت و در حال توسعه با تأکید بر مشارکت کلیه کشورها در فعالیت های اقتصادی جهانی

    4 – یکسان سازی مقررات بازرگانی بین المللی از طریق تدوین مقررات محتدالشکل

    5 – آموزش مبانی تجارت بین المللی از طریق برقراری سمینارها و انتشار کتب و نشریات

    6 – کوشش در حل اختلاف بازرگانی بین المللی از طریق داوری و فراهم ساختن امکان سازش بین طرف های ذینفع

    الف) موقعیت بین المللی اتاق:

    اتاق بازرگانی به اقتضای اهدافی که تعقیب می کند با کلیه سازمانهای ذیربط و فعال در امور بازرگانی بین المللی بسیار نزدیک دارد. سازمان ملل متحد و مؤسسات تابعه آن از اتاق به عنوان یک نماد مشورتی مجرب و مجهز استفاده می کنند.

    اتاق در کلیه شرکت های جهانی مربوط به توسعه بازرگانی نقش موثر دارد و در بسیاری از موارد عهده دار عنوان و وظیفه سخنگو و مدافع بخش خصوصی است.

    اکثر مقررات و ضوابط مورد عمل در بازرگانی بین المللی ازجمله مقررات مربوط به حمل و نقل کالاها و اعتبارات اسنادی و ضمانت های بانکی توسط اتاق بازرگانی بین المللی تدوین و در سطح جهانی مورد قبول واقع است. کارنه Admission Temporafe (ATA) محصول اقدامات دفتر بین المللی اتاقهای بازرگانی ICC international Bureau of Chambere of Commerece است که از سازمان های وابسته به اتاق می باشد. حل و فصل اختلافات بازرگجانی را توسط دیوان داوری اتاق بازرگانی بین المللی به طور مستمر انجام می شود بسیاری از مشکلات را در روابط مالی بین مؤسسات خصوصی و حتی دولتی کشورها مرتفع می کند. اتاق بازرگانی بین المللی در مذاکرات طولانی و مطالعات گسترده ای که منتهی به تدوین سند نهایی GATT و اخیراً ایجاد سازمان بازرگانی جهانی (wto) World Trade Organization

    ب) سازمان اتاق:

    شورای اتاق بازرگانی بین المللی که عالی ترین رکن آن اتاق است از نمایندگان کمیته های ملی تشکیل می شود ریاست فعلی شورا با آقای Rahmi m.koc رئیس یکی از بزرگترین گروههای مالی و صنعتی ترکیه است. شورا سالی دو بار تشکیل جلسه می دهد. سیاستهای کلی اتاق توسط شورا تعیین می شود.

    اداره امور اتاق توسط دبیرکل و زیر نظر یک هیأت اجرایی انجام می شود. هیأت اجرایی مرکب از 15 تا 21 عضو است که توسط شورا برای سه سال انتخاب می شوند. هر سال انتخاب یک سوم اعضاء تجدید می گردد. هیأت اجرایی که سالی چهار بار تشکیل جلسه م دهد مسئول اجرای سیاستهای کلی اتاق و تنظیم برنامه هایی است که بایستی در طول سال به مورد اجرا گذاشته شود.

    دبیرکل اتاق که ریاست دبیرخانه را به عهده دارد توسط شورا انتخاب می گردد. دبیرکل در کلیه مراجع و مجامع به عنوان نماینده اتاق شناخته می شود. دبیرکل اتاق آقای J.C.ROUHER است که از نوامبر 1990 به این سمت انتخاب شده است. آقای روئر قبلاً سمت های حساس در دولت فرانسه و در مؤسسات بزرگ خصوصی آن کشور داشته است.

    ج) عضویت در اتاق:

    عضویت در اتاق و مشارکت در فعالیت های آن از طریق کمیته های ملی انجام می شود. در حال حاضر در بیش از شصت کشور جهان کمیت های ملی اتاق بازرگانی بین المللی فعال هستند. (کمیت های ملی در کشورهای آرژانتین – استرالیا – اتریش – بنگلادش – بلژیک – برزیل – بورکینافاسو – کامرون – کانادا – شیلی – چین – کلمبیا – ساحل عاج – قبرس – دانمارک – اکوادور – مصر – فنلاند – فرانسه – گابن – آلمان – یونان – ایسلند – هند – اندونزی – ایران – ایرلند – اسرائیل – ایتالیا – ژاپن – اردن – کرده – کویت – لبنان – لوکزامبورگ – لیتوانی – ماداگاسکار – مکزیک – مراکش – هلند – نیجر – نروژ – پاکستان – پرو – پرتغال – عربستان سعودی – سنگال – سنگاپور – آفریقای جنوبی – اسپانیا – سریلانکا – سوئد – سوئیس – سوریه – توگو – تونس – انگلستان – آمریکا – اروگوئه – ونزوئلا – گینه – روسیه – یوگوسلاوی، زئیر تشکیل شده اند.

    در کشورهایی که کمیته ملی تشکیل شده است فضایی در تجارت بین المللی می‌تواند مستقیماً به عضویت اتاق پذیرفته شوند. اتاق های بازرگانی، بانکها – بیمه ها – شرکت های حمل و نقل و بزرگترین گروههای صنعتی و بازرگانی در بسیاری از کشورهای جهان عضو اتاق بازرگانی بین المللی هستند. اعضای اتاق بازرگانی می توانند در سمینارها، کنفرانس ها و کنگره های اتاق در نقاط مختلف جهان تشکیل می شود شرکت نمایند. کنگره های اتاق که هر سه سال یکبار در یکی از شهرهای بزرگ جهان تشکیل می گردد. بهترین فرصت را برای آشنایی و ایجاد تماس بین بازرگانان کشورهای مختلف ایجاد می کند.

    د) دو فعالیت ویژه اتاق:

    در بین راه کارهایی که اتاق برای انجام برنامه ها و تحقق اهداف خود از آنها استفاده می کند می توان از دو راه کار اساسی نام برد.

    1 – تعمیر و جمع آوری رویه ها و عرف های تجاری در زمینه انواع فعالیت های تجارتی و تنظیم و تدوین آنها به صورت «مقررات متحدالشکل» که اثر مهم و وسیعی در یکسان سازی و قاعده مند کردن و نمایشگاه تسهیل مراودات تجاری دارد.

    2 – تشکیل چند سازمان تخصصی دائمی و مستقل در چارچوب تشکیلات اتاق مانند مؤسسه حقوق و رویه تجاری، یا مرکز کارشناسی بین المللی که کار آنها ارائه خدمات تخصصی در زمینه بازرگانی بین المللی است، که در بین این سازمان ها «دیوان بین المللی داروی اتاق»مهم تر و قدیمی تر است و در عمل موفقیت های زیادی کسب نموده است، نظام داوری اتاق یک نظام داوری اتاق یک نظام پیشرو، شاخص واژگذار در عرصه داوری بین المللی به شمار می رود.[1]

    ه) نشریات اتاق:

    اتاق بازرگانی بین المللی نشریات متعددی در زمینه های مختلف مربوط به بازرگانی بین المللی منتشر کرده است. نشریات اتاق به زبان های انگلیسی – فرانسه، اسپانیولی و بعضاً به زبان های دیگر انتشار می یابد. علاوه بر این کمیته های ملی نیز اقدام به ترجمه نشریات اتاق به زبان های خود می کنند. از جمله کمیته ایرانی تعداد قابل ملاحظه ای از نشریات اتاق را به زبان فارسی ترجمه و در سطح وسیع منتشر کرده است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اهداف اتاق بازرگانی بین المللی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اهداف اتاق بازرگانی بین المللی, مقاله در مورد تحقیق مقاله اهداف اتاق بازرگانی بین المللی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اهداف اتاق بازرگانی بین المللی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اهداف اتاق بازرگانی بین المللی, تحقیق درباره تحقیق مقاله اهداف اتاق بازرگانی بین المللی, مقاله درباره تحقیق مقاله اهداف اتاق بازرگانی بین المللی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اهداف اتاق بازرگانی بین المللی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اهداف اتاق بازرگانی بین المللی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اهداف اتاق بازرگانی بین المللی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت