تحقیق مقاله رایگان ابداع روشی نوین برای مبارزه با علف های هرز توسط محققان ایرانی

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23154
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ابداع روشی نوین برای مبارزه با علف های هرز توسط محققان ایرانی

    محققان ایرانی با کشف علف های مقاوم به علف کشها ، توانستند شیوه های مدیریتی جدیدی برای کنترل این علفها به عنوان معضل زمین های کشاورزی دست یابند.

     بیماریها، آفت های گیاهی و علفهای هرز در دنیا حدود 40 درصد عملکرد کشاورزان را کاهش می دهد که این میزان در ایران بیشتر است.

    وی خسارتهای ناشی از علفهای هرز در گندمزارهای کشور را سالانه 25 درصد ذکر کرد و افزود: در کشور سالانه 25 میلیون لیتر سم مصرف می شود که از این میزان سم، حدود 12 میلیون لیتر آن علف کش است.

    زند با بیان اینکه این سموم بر عوامل زیست محیطی و تنوع زیستی اثرات تخریبی زیادی بجا می گذارد، اظهار داشت: پس از 40 سال استفاده از روش سمپاشی، علفهای هرز نسبت به علف کشها مقاوم شدند و باعث شد که بسیاری از مزارع بین 50 تا 100 درصد خسارت وارد شود.

    وی ادامه داد: این طرح در سال 81 به دنبال نارضایتی کشاورزان استان خوزستان از عدم کارایی برخی از علف کشهای مزارع گندم، گسترش غیر قابل کنترل علفهای هرز باریک برگ و کاهش شدید محصولات آغاز شد. تحقیقات انجام شده نشان داد که علت اصلی عدم کنترل علفهای هرز، مقاوم شدن این علفها به علف کشها است.

    این محقق، محدوده پراکنش علفهای هرز مقاوم به علف کشها در مزارع گندم را در استانهای خوزستان، فارس، بخشهایی از استان کرمانشاه، گلستان و ایلام ذکر کرد و به مهر گفت: پس از این مرحله به ارائه راهکارهای شیمیایی و غیر شیمیایی لازم برای جلوگیری از گسترش و کنترل علفهای هرز مقاوم به علف کشها پرداختیم.

    به گفته زند در این مکانیزم علاوه بر ارائه راهکارهای شیمیایی و غیرشیمیایی از شیوه های اعمال مدیریت سمپاشی برای کنترل و حذف علفهای هرز مقاوم استفاده می شود و برای جلوگیری از مقاوم شدن مجدد علفها، هر دو سال این برنامه با بکار بردن تنوع سموم تغییر می کند.

    وی با بیان اینکه با واردات سموم جدید به کشور توانستیم گزینه های مدیریتی را افزایش دهیم،

     

     این برنامه زمانبندی توسط خود کشاورزان اجرا می شود که نیاز دارد برای اجرای صحیح آن کشاورزان اطلاعات مورد نظر را داشته باشند.

    مجری طرح با بیان اینکه در این طرح، سمومی که باعث مقاوم شدن علفها شده بودند از گردونه مصرف حذف شدند،

     خاطرنشان کرد: با کشف مکانیزم جدید موفق شدیم پایداری علفهای مقاوم پایین آورده شود و در نتیجه مانع خسارتهای ناشی از علفهای هرز در استانهای غله خیز شویم.

     

     این شیوه برای غلات بکار برده شد ولی می توان برای محصولاتی چون برنج و چغندر قند نیز بکار برده شود.

    زند در ادامه عدم آینده نگری مسئولان را مهمترین مشکل بخش پژوهشی کشور دانست و گفت: مشکلات بوجود آمده در کشور زمانی حل می شود که گرفتاریهای زیادی را موجب شده باشند. معمولا از نظر مسئولان پیشگیری و مقابله جز مسایل لوکس به شمار می رود و پیش بینی و آینده نگری محققان در روزمرگی مسئولان جایگاهی ندارد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ابداع روشی نوین برای مبارزه با علف های هرز توسط محققان ایرانی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ابداع روشی نوین برای مبارزه با علف های هرز توسط محققان ایرانی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ابداع روشی نوین برای مبارزه با علف های هرز توسط محققان ایرانی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ابداع روشی نوین برای مبارزه با علف های هرز توسط محققان ایرانی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ابداع روشی نوین برای مبارزه با علف های هرز توسط محققان ایرانی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ابداع روشی نوین برای مبارزه با علف های هرز توسط محققان ایرانی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ابداع روشی نوین برای مبارزه با علف های هرز توسط محققان ایرانی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ابداع روشی نوین برای مبارزه با علف های هرز توسط محققان ایرانی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ابداع روشی نوین برای مبارزه با علف های هرز توسط محققان ایرانی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ابداع روشی نوین برای مبارزه با علف های هرز توسط محققان ایرانی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت