تحقیق مقاله رایگان جاوا اسکریپت چیست؟

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23272
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان جاوا اسکریپت چیست؟

     

    برای یادگیری جاوااسکریپت، نیاز به دانستن زبان HTML و درک کاملی از طراحی و ساخت صفحات است چون جاوااسکریپت یک زبان مجزا از اچ تی ام ال نیست و باید همراه با کد های HTML در یک صفحه بکار رود تا کارآیی داشته باشد.
    با این توضیح می پردازیم به ادامه مطلب، همانطور که می دانید زبان اچ تی ام ال به تنهایی جوابگوی نیاز بینندگان وب سایتها نمی باشد چون آنها علاقه خاصی به جذابیتها و ارتباط متقابل میان خود و صفحات وب دارند که اچ تی ام ال نمی تواند جذابیت قابل توجهی به یک صفحه بدهد و یا با یک کاربر ارتباط برقرار کند. پس برای برطرف کردن این مشکلات، صفحات وب نیازمند یک زبان قوی تر می باشد که به همین منظور زبان جاوااسکریپت خلق شد.

    جاوااسکریپت توسط شرکت Netscape اختراع شد و به عنوان اولین زبان اسکریپت نویسی در وب توسعه یافت که در حال حاضر پرکاربردترین و محبوب ترین زبان اسکریپت نویسی در دنیا می باشد که یکی از دلایل آن، پشتیبانی دو مرورگر معروف وب، Internet Explorer و Netscape Navigator از این زبان می باشد. نا گفته نماند که شرکت مایکروسافت هم برای اینکه از نت اسکیپ در این زمینه عقب نماند، نسخه مربوط به خود را بنام Jscript تولید کرد.

    خصوصیات مهم Java Script :

              Java Script یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی است . دستور العمل های زبان های اسکریپتی ، در کامپیوتر کاربر و توسط مرورگر اجرا شده و برای اجرا نیازی به برنامه کمکی خاصی ندارند . به این زبان ها در اصطلاح طرف مشتری ( Client Side ) می گویند . در مقابل زبان های مثل ASP.NET ابتدا توسط سرور ارسال کننده وب اجرا شده و سپس نتایج خروجی به زبان HTML برای اجرا در مرورگر فرستاده می شود . به این زبان ها در اصطلاح طرف سرور ( Server Side ) می گویند .

                 زبان های اسکریپتی ، جزء زبان های برنامه نویسی سبک هستند . این زبان ها در هنگام اجرا فازی به نام کامپایل* را طی نکرده و دستورات آن ها به صورت خط به خط اجرا می شوند .

    تفاوت جاوا اسکریپت با زبانهای برنامه نویسی

    برنامه های نوشته شده به زبان های برنامه نویسی مثل VB , C یا #C در هنگام اجرا ابتدا توسط کامپایلر به طور کامل خوانده شده و اشکال زدایی می شوند و در صورت عدم وجود اشکال ، اجرا خواهند شد . اما برنامه های نوشته شده به زبان های اسکریپتی ، به صورت خط به خط توسط مرورگر خوانده شده و اجرا می شوند

     

    تفاوت جاوااسکریپت با جاوا

    تقریباً در هر جا که آموزش جاوااسکریپت هست این مطلب هم مشاهده می شود چون خیلی ها فکر می کنند که این دو با هم یکی بوده یا حداقل اینکه جاوااسکریپت ساده شده زبان جاوا برای کاربرد در وب می باشد که اصلاً این چنین نیست.

    نکات مورد توجه

    زبان JavaScript به حروف بزرگ و کوچک حساس میباشد.

    نام متغیرها با اعداد شروع نمیشود. و در آنها فضای خالی یا نقطه گذاری وجود ندارد. همچنین نباید اسمی مشابه با کلمات از قبل رزرو شده و مخصوص JavaScript استفاده کرد.

    عملگرها

    عملگرده، علاماتی بوده که برای کار با متغییرها استفاده میشوند. مطمئنا با عملگرهای ساده ریاضی مثل جمع، تفریق آشنا هستید. برای اطلاع بیشتر به دیگر عملگرها به جدول فوق توجه کنید.

     

     

     

     

     

    X+Y عددی

     

    دو عدد X و Y را با یکدیگر جمع میکند.

    X+Y حرف

     

    عبارت داخلی Y و X را در کنار هم قرار میدهد.

    X-Y

     

    Y را از X کم میکند.

    X*Y

     

    Y و X را هم ضرب میکند.

    X/Y

     

    X را بر Y تقسیم میکند.

    X%Y

     

    خارج قسمت X بر Y را نشان میدهد.

    X++ ، ++X

     

    به X یک عدد اضافه میکند. (X=X+1)

    X-- ، --X

     

    از X یک عدد کم میکند. (X=X-1)

    X-

     

    علامت X را عوض میکند.

     

     
     

     

     

    نکات مورد توجه

    هر چند دو عملگر X++ ، ++X به مقدار X یک واحد اضافه میکنند، اما در اصل دو عملگر متفاوت از یکدیگر میباشند. به عنوان مثال اگر X=5 باشد و ++Y=X باشد در نتیجه Y=5 و X=6 میشود ولی در عبارت Y=++X مجهولهای X و Y هر دو دارای مقدار 6 خواهد بود.

     ابزارهای مورد نیاز

    از آنجا که JavaScript یک متن ساده میباشد، در نتیجه میتوان از هر ویرایشگر متن کمک گرفت، همچنین میتوان از یک پردازشکر متن مثل word که فایل را نهایت بصورت text only ذخیره شود، استفاده کرد ولی کلا بهتر است از برنامه ای که حالت plain text که بصورت فرمت استاندارد آن است استفاده نمایید. در سیستم ویندوز اغلب کاربران از برنامه notepad استفاده میکنند

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان جاوا اسکریپت چیست؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان جاوا اسکریپت چیست؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان جاوا اسکریپت چیست؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان جاوا اسکریپت چیست؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان جاوا اسکریپت چیست؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان جاوا اسکریپت چیست؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان جاوا اسکریپت چیست؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان جاوا اسکریپت چیست؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان جاوا اسکریپت چیست؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان جاوا اسکریپت چیست؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت