تحقیق مقاله نمایشگاه توانمندی های صادراتی تشکل ها

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23502
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نمایشگاه توانمندی های صادراتی تشکل ها

     

    هدف اتاق فعال شدن تشکل ها و اتحادیه های وابسته به آن است .

     در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی تشکل ها، نشان دادن توان تشکل های اقتصادی خصوصی به دولت و شرکت های خارجی به عنوان هدف اصلی برگزاری نمایشگاه عنوان شد.

    به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، در این جلسه "دکتر مهدی فاخری" معاون امور بین الملل اتاق ایران اظهار کرد: ارایه امکانات اتاق به جامعه اقتصادی ایران و کشورهای خارجی می تواند زمینه ساز برگزاری نمایشگاه در کشورهای دیگر باشد. وی تاکید کرد: اتاق در برپایی این نمایشگاه ها قصد رقابت با شرکت ها را ندارد و تلاش می کند زمینه های تجارت را به تجار ایرانی و خارجی بشناساند، به همین دلیل مجوز برگزاری 4 تا 5 نمایشگاه را از سازمان توسعه تجرات ایران گرفته ایم.

    وی اعلام کرد: فلسفه برگزاری نمایشگاه ها در منشور همکاری با سازمان توسعه تجارت در حال بررسی است.

    فاخری یادآور شد: نمایشگاه تشکل ها 27 تا 30 بهمن ماه سالجاری و همزمان با نمایشگاه صادرات خدمات برپا خواهد شد و در نظر داریم بخش تجاری تشکل ها را کنار هم داشته باشیم و نشان دهیم اتحادیه ها چه توانایی هایی دارند.

    وی ادامه داد: تا الان تجارت محدود به کالاها بوده و نمایشگاه هایی نیز در این زمینه برگزار شده است، اما تاکنون حرکت جدی برای ارتقای خدمات فنی – مهندسی صورت نگرفته است.

    به گفته وی سال گذشته 6 / 1 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی – مهندسی از کشور صورت گرفته که بیشتر از بخش پتروشیمی است.

    وی توضیح داد: باید بخش های ارایه دهنده خدمات فنی – مهندسی کنار هم قرار گیرند و در نمایشگاه خدمات فنی و مهندسی می خواهیم نیازهای قانونی و احتیاجات آن ها را مورد توجه قرار دهیم.

    فاخری همچنین از برگزاری دو نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر و حلال به صورت همزمان از 11 تا 14 اسفند ماه سالجاری خبر داد و گفت: مسوولیت برگزاری نمایشگاه حلال را مرکز مطالعات و تحقیقات اتاق اسلامی (ICRIC) به عهده گرفته است که تاکنون پیشرفت کار قابل توجه بوده است.

    وی در ادامه تاکید کرد: این نمایشگاه ها برای اولین بار است که در کشور برپا می شوند و اتاق قصد انتفاع از آن ها را ندارد بلکه قصد اتاق فعال شدن تشکل ها و اتحادیه های وابسته به آن است.

    وی افزود: اتاق باید درخصوص مدرن کردن اهداف تجاری خود گام بردارد که برگزاری نمایشگاه ها در این راستاست.

    معاون امور بین الملل اتاق ایران با اشاره به اختصاص 1700 متر زمین برای برپایی نمایشگاه تشکل ها، تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه و دعوت از اتحادیه ها و تشکل های غیر وابسته به اتاق می تواند فرصت خوبی را برای پیوستن و افزایش تعامل آن ها با اتاق ایران فراهم کند.

    فاخری با اشاره به تصمیم وزیر بازرگانی مبنی بر برقراری ارتباط وزارت بازرگانی با تشکل های اقتصادی از طریق اتاق، خاطرنشان کرد: برای سازمان دهی تشکل ها، حضور آن ها در این نمایشگاه اهمیت زیادی پیدا می کند و از طریق این نمایشگاه تماس و ارتباط با مسوولان دولتی و تقویت بخش خصوصی میسر می شود.

    وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: تا با افزایش مشارکت اتحادیه ها در این نمایشگاه، سال آینده نمایشگاه تشکل ها به صورت وسیع تر برگزار شود.

    معاون امور بین الملل اتاق ایران هدف از برپایی نمایشگاه تشکل ها را نشان دادن توان اقتصادی بخش خصوصی به دولت و شرکت های خارجی عنوان کرد و گفت: هدف اتاق صادرات است، اما مدیریت واردات نیز اهمیت دارد، ما در این نمایشگاه تلاش می کنیم تشکل ها را کنار یکدیگر داشته باشیم و نیاز واحدهای صادراتی و وارداتی، طرح آن به دولت و ارایه به مردم در این نمایشگاه مورد توجه قرار می گیرد.

    فاخری مخاطب های اصلی این نمایشگاه را نیز بنگاه ها و شرکت های خصوصی داخلی و خارجی برشمرد و گفت: از مسوولان دولتی نیز به عنوان سیاستگذار برای بازدید از نمایشگاه دعوت خواهیم کرد.

    وی همچنین تبلیغات و اطلاع رسانی درباره برپایی نمایشگاه ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: دادن تبلیغات در کانال های خارجی، اطلاع دادن به سفارتخانه های ایران در خارج از کشور و سفارتخانه های خارجی در ایران، رایزن های بازرگانی ایران در خارج، اتاق های بازرگانی زیر مجموعه اتاق ایران، نشریه تشکل ها، روزنامه ها و نیز سایت و ماهنامه اتاق ایران از جمله اقداماتی است که برای آگاهی دادن و معرفی نمایشگاه صورت گرفته است.

    فاخری همچنین برگزاری سمینار در کنار نمایشگاه را در راستای رسیدن به اهداف و معرفی هرچه بیشتر واحدها و اتحادیه های تولیدی و اقتصادی بخش خصوصی کشور موثر ارزیابی کرد.

    در ادامه این نشست "منوچهر هامون" رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان کلر ایران با تاکید بر شفاف سازی هدف، زمان و راه های موثر برای رسیدن به نتایج مطلوب از برگزاری این نمایشگاه، خواستار حضور جدی تر تشکل ها و اتحادیه ها در برپایی نمایشگاه شد.

    "مرتضی عراقچی" عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادر کنندگان فرش ایران نیز خاطرنشان کرد: فرایند برگزای نمایشگاه 30 درصد کار است، اما 70 درصد موفقیت آن با تبلیغات صورت می گیرد و اتاق باید قدم اول را برای تبلیغات و اطلاع رسانی برگزاری نمایشگاه را بردارد.

    وی ابراز کرد: انتخاب اعضا برای شرکت در نمایشگاه باید توسط اتحادیه ها انجام شود و همچنین باید بودجه ای برای تبلیغات برپایی نمایشگاه اختصاص داده شود.

    در ادامه این جلسه پیشنهاداتی برای اختصاص میزان فضای مطلوب برای نمایشگاه، اطلاع رسانی و نحوه حضور اتحادیه ها و تشکل ها و معرفی فعالیت ها ارایه شد.

    اهداف برگزاری نمایشگاه:

    معرفی محصولات جدید

    ایجاد فرصت جهت برقراری ارتباط و شناسایی شرکتهای معتبر داخلی وخارجیآشنایی با آخرین دستاوردها وفن آوریهای تخصصی ارائه شده از سوی شرکت کنندگاندر اختیار گذاردن فرصت انعقاد قرارداد های کاری ، پیشرفت و توسعه فعالیتهای اقتصادی شرکت کنندگان یافتن نمایندگان فعال شناخت نیازهای مشتری

    ارزیابی نحوه  افزایش توان صنعت برق بهره گیری گسترده از تبلیغات درجهت افزایش اعتبار و معرفی بهتر شرکت کنندگان فراهم ساختن زمینه مناسب جهت ارائه آخرین دستاوردهای نوین علمی، پژوهشی و صنعتی در حوزه های مختلف مهندسی برق،اتوماسیون صنعتی و رشته های مرتبط شناخت توانایی های علمی، پژوهشی و صنعتی کشور و تقویت ارتباط بین دانشگاه ها و صنایع و مراکز علمی- پژوهشی کشور.

     

    افزایش کیفیت تولیدو رسیدن به استانداردهای جهانی

    آشنایی و تبادل تجربیات شرکت ها با یکدیگر در یک مکان مناسب و زمان کوتاه

    اهداف برگزاری نمایشگاه:

    1-      واگذاری فضای کاملا تخصصی جهت بازاریابی و معرفی کالا ها و خدمات شرکت ها.

    2-      شناسائی رقبای تجاری قدرتمند و ارزیابی عملکرد و حضور آنها.

    3-      آشنائی با آخرین د ستاوردها و فن آوری های تخصصی ارائه شده از سوی غرفه داران.

    4-      بهره گیری گسترده از تبلیغات در جهت افزایش اعتبار و معرفی بهتر شرکت ها.

    5-      انعقاد قراردادهای خارجی و داخلی و اعطای نمایندگی.

    برگزاری نمایشگاهها از ابزارهای توسعه روابط بین کشورهاست

     

    مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت برگزاری نمایشگاه را یکی از ابزارهایی ادانست که می تواند علاوه بر توسعه روابط تجاری زمینه توسعه تعاملات فرهنگی، سیاسی و اجتماع بین کشورها را هم فراهم کند. محمدمهدی نهاوندی  در حاشیه اولین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی کشورهای عضو اکو با اعلام این مطلب به خبرنگار مهر گفت: این نمایشگاه به دلیل داشتن یک محتوای فرهنگی می تواند نقش پررنگتری در حوزه گسترش تعاملات و ارتباطات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشورهای عضو این سازمان داشته باشد.

    وی افزود: با توجه به اینکه اولین نمایشگاه با این مضمون و با این کارکرد منطقه ای برگزار شده است دستاوردهای نسبتا خوبی خواهد داشت اما لازمه رسیدن آن به نتیجه مطلوب استمرار این نوع حرکتها و برگزاری نمایشگاههای بعدی در حوزه های چاپ و بسته بندی است تا بتوانیم به نقطه مطلوب و ایده آل برسیم نهاوندی درباره تسهیلات سازمان توسعه تجارت برای برگزاری نمایشگاه پکو 2009  گفت: کمک به پذیرش بازدیدکنندگان غیرایرانی یکی از تسهیلات سازمان توسعه تجارت برای برگزاری این نوع نمایشگاههاست. ما در چارچوب دستورالعملهای خود با هدف توسعه روابط تجاری در حوزه فعالیتهای نمایشگاهی، بخشی از هزینه های بازدیدهای خارجی را تقبل می کنیم. در این نمایشگاه هم با توجه به تعداد قابل توجه مدعوین غیرایرانی برای بازدید از نمایشگاه بخشی از هزینه ها را پرداخت کرده‌ایم.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نمایشگاه توانمندی های صادراتی تشکل ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نمایشگاه توانمندی های صادراتی تشکل ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله نمایشگاه توانمندی های صادراتی تشکل ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نمایشگاه توانمندی های صادراتی تشکل ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نمایشگاه توانمندی های صادراتی تشکل ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله نمایشگاه توانمندی های صادراتی تشکل ها, مقاله درباره تحقیق مقاله نمایشگاه توانمندی های صادراتی تشکل ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نمایشگاه توانمندی های صادراتی تشکل ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نمایشگاه توانمندی های صادراتی تشکل ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نمایشگاه توانمندی های صادراتی تشکل ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت