تحقیق مقاله صنایع فرهنگی گیلان

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23522
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گردشگری و توریسم
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله صنایع فرهنگی گیلان

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: طی هشت سال حدود 90 پژوهش در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان انجام شده که 75 درصد آن کاربردی و بقیه به صورت بنیادی بوده است.

    محمدحسین مهدی‌پور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه در مراحل مختلف کاری در سازمان میراث فرهنگی کارهای پژوهشی بسیار انجام می‌گیرد، افزود: بخش میراث فرهنگی و ‌هنرهای سنتی قطعاً از پژوهش باید برخوردار باشد تا بتواند آثاری را تولید کند.

    وی ادامه داد: در بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری مربوط به آن اگر کارها بر مبنای پژوهش صورت نگیرد، توجیه فنی و اقتصادی ندارد، بنابراین سازمان میراث فرهنگی یک مجموعه علمی و پژوهشی است.

    مهدی‌پور با اشاره به اینکه ظریف‌ترین و دقیق‌ترین کارها در حوزه مرمت و یا در حوزه هنرهای سنتی انجام می‌شود، اظهار داشت: این پشتوانه جز علم، تخصص، پژوهش و فناوری چیز دیگری نیست به ویژه فناوری بومی که بر آن مترتب است.

     

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان مرمت بناهای تاریخی را در هفت مرحله مطالعه و تصویب بیان کرد و ادامه داد: بعد از انجام این مراحل می‌توانیم بنا را به مرحله مرمت، احیا و بهره‌برداری برسانیم.

    مهدی‌پور اذعان داشت: ‌گیلان را تنها با آثار طبیعی آن می‌شناسند، در حالی که آثار تاریخی آن بسیار فراوان‌تر از آثار طبیعی استان است.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکید کرد: هنرهای سنتی به عنوان جاذبه و مقصد گردشگری است و نه به صورت سوغات و توجه معمولی به آن، بنابراین همه ابعاد حوزه‌های کاری ما از اندیشه گرفته تا برنامه‌ریزی و اجرا، تمام مراحل آن همراه با پژوهش و تحقیق بوده، به ویژه اینکه دولت نهم به این موضوع بسیار توجه داشته است.

    وی خاطرنشان کرد: در دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان در حوزه مرمت بناهای شاخص استان که قطعاً باید مطالعات عمیق روی آن انجام شود، به ویژه قلعه‌رودخان، هتل ایران و مانند آنها، مطالعات عمیقی صورت گرفت که به صورت الگو در سطح کشور مطرح شده است.

    مهدی‌پور از مطالعات تفصیلی 61 منطقه نمونه گردشگری مصوب دور نخست سفر و 11 منطقه گردشگری جدید تصویب شده در دور دوم سفر هیئت دولت به گیلان خبر داد و بیان داشت: مطالعات جامع، تفضیلی، استعدادیابی و امکان‌سنجی این مناطق در تمام استان در حال انجام بوده و مراحل استعدادیابی این مناطق کلاً اجرا شده است.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی گیلان اظهار داشت: از آنجا که گیلان باید قطب گردشگری جهان اسلام باشد، در افق 1404 از 20 میلیون گردشگر خارجی، 5/5 درصد آن در استان جذب می‌شوند که برای این امر لازم است حتماً مطالعات عمیق داشته باشیم و در این زمینه مدعی جزو دستگاه‌های پیشرو هستیم و انتظار داریم بقیه حوزه‌ها در بخش اجرا به ما کمک کنند.

    وی اعتبارات خاص حوزه پژوهش میراث فرهنگی گیلان را در سال جاری حدود 400 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مطالعات مربوط به بازارچه‌ها، بافت بناهای تاریخی و تفضیلی حوزه گردشگری استان بالغ بر 5/1 میلیارد تومان است، ضمن اینکه سرمایه‌گذاران تمام مناطق گردشگری طرح‌های جامعی باید انجام و ارائه دهند.

    مهدی‌پور بیان داشت: بیش از 70 گروه سرمایه‌گذار برای مناطق گردشگری گیلان تا کنون مجوز گرفته‌اند و برای ارائه طرح‌های خود نیاز به مطالعه مناطق دارند که هزینه مطالعه هر یک از مناطق از 50 تا 400 میلیون تومان است.

    تفاهمنامه راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ روستا در گیلان امضا شد

    تفاهمنامه راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ روستا بین دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان امضا شد.مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان در مراسم امضای تفاهمنامه مذکور اظهار داشت: به طور متوسط 33 درصد جمعیت کشور روستایی هستند و 70 درصد تولیدات کشاورزی در روستاها انجام می‌شود.عیسی مهدوی جمعیت روستایی گیلان را 47 درصد اعلام کرد و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، بنای اقتصاد کشور در دست روستائیان است.

    وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی زیرساخت‌های خوبی در روستاها فراهم کرده است، تصریح کرد: بحث نرم‌افزاری روستاها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

     

    مهدوی اضافه کرد: اگر چه در زیرساخت‌های روستایی اقدام‌های اساسی انجام شده اما با کاهش جمعیت روستایی و مهاجرت روستاییان مواجه هستیم.

    مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان فراهم کردن امکانات نرم‌افزاری در روستاها را ضرورت خواند و گفت: فاصله فرهنگی و معیشتی روستا باید کاهش یابد و دراین راستا از امکاناتی که دولتمردان در اختیار گذاشته‌اند، بهره کافی برده شود.وی وجود دهیاران را در روستاها واسطه‌ای برای انتقال امکانات و سیاست‌های نظام و دولت در روستاها دانست و افزود: با کمک دهیاران بحث فرهنگی روستاها پیگیری می‌شود.

    مهدوی با اشاره به وضعیت عمران روستاها خاطرنشان کرد: برای توسعه عمران روستاها با بیشتر دستگاه‌های اجرایی تفاهمنامه امضا شد و اقدام‌های خوبی نیز در دست اجرا‌ست.

    مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان ساماندهی مزار شهدای روستاها را از جمله اقدام‌های دفتر امور روستایی و عشایری استانداری نامید و گفت: تا کنون گلزارهای دو مزار و تک مزار روستاهای استان ساماندهی شدند و گلزارهای سه مزار و پنج مزار نیز آغاز شده است که به عنوان یک فعالیت فرهنگی اجرا می‌شود.

    وی در بحث احداث کتابخانه‌های روستایی اظهار داشت: در این راستا با مدیرکل کتابخانه‌های گیلان تفاهمنامه امضا شد تا در بخش فرهنگی روستاها اقدام‌هایی انجام شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم فرزانگان و فرهیختگان را ستون جامعه دانست و گفت: حقیقت وجود انسان با حضور این فرهیختگان احیا می‌شود و آنها احیاگر خوبی‌ها و درستی‌ها هستند.

    حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پورعیسی لذت حقیقی انسان را معنویت بیان کرد و افزود: کتاب غذای روح بشر بوده و لذت حقیقی به کتاب، اندیشه و افکار نورانی است.وی هدف از امضای تفاهمنامه راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ روستا را محرومیت‌زدایی روستاها عنوان کرد.

    سازمان فرهنگ

    سازمان صنایع فرهنگی استان گیلان

    سرپرست یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: چهارمین مانور خودرویی، موتوری و پیاده نیروهای یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به مدت دو روز در ارتفاعات شهرستان سیاهکل و در منطقه دیلمان برگزار شد.

    حمیدرضا آذرپور با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خزر اظهار داشت: ارتقاء ظریب ایمنی منطقه، آشنایی سرپرستان و نیروهای پایگاههای نقاط مختلف استان با منطقه، ناامن کردن منطقه برای حفاران غیر مجاز، افزایش توان نیروهای یگان حفاظت در مواجه با حوادث، سرکشی به بناها، محوطه های تاریخی و بازرسی گلوگاههای ایست بازرسی از جمله اهداف مهم برگزاری این مانور بوده است.

    وی افزود:چهارمین مانور نیروهای یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی در حالی طی مدت دو روز در منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل برگزار شد که شعار اصلی این مانور (حتی یک مورد حفاری در استان اضافه است) بود.

    حمیدرضا آذرپور گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 46 هزار مورد بازدید و سر کشی از آثار تاریخی استان گیلان به عمل آمده که از این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

    وی ادامه داد: همچنین در این مدت 76 مورد انجمن میراث فرهنگی در سراسر استان تشکیل شده که با رشد 85 درصدی نسبت به نیمه نخست سال گذشته تعداد این انجمن ها در استان به 431 مورد رسیده است.

    سرپرست یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال 4 باند حفاری غیر مجاز اشیا تاریخی در گیلان منهدم شده و تعداد 17 نفر متخلف نیز دستگیر شده اند و این افراد اشیاعی همچون پیاله شیشه ای، استوانه سنگی، دستبند، سکه های طلا و نقره، کمان با طرح مار و حیوان افسانه ای فلزیاب و غیره به دست آمده است.مرکز اسناد سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان روز پنجشنبه افتتاح شد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله صنایع فرهنگی گیلان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله صنایع فرهنگی گیلان, مقاله در مورد تحقیق مقاله صنایع فرهنگی گیلان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله صنایع فرهنگی گیلان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله صنایع فرهنگی گیلان, تحقیق درباره تحقیق مقاله صنایع فرهنگی گیلان, مقاله درباره تحقیق مقاله صنایع فرهنگی گیلان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله صنایع فرهنگی گیلان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله صنایع فرهنگی گیلان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله صنایع فرهنگی گیلان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت