تحقیق مقاله فیزیولوژی گفتار

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23583
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پیراپزشکی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله فیزیولوژی گفتار

    فرکانس

    هوا دارای خاصیت ارتجاعی می‌باشد هنگامی که یک لایه از مولکولهای هوا به جلو رانده می‌شود، این لایه به نوبه خود لایه دیگری را به جلو می‌راند و خود به حال اول بر می‌گردد. لایه جدیدی نیز لایه دیگری را به جلو می‌راند و به همین ترتیب این عمل بارها و بارها تکرار می‌گردد تا انرژی به پایان برسد. این جابجایی مولکولها اگر بیش از 16 مرتبه در ثانیه تکرار می‌گردد صدا بوجود می‌آید. هر رفت و برگشت لایه هوا یک سیکل نام دارد و تعداد سیکل در ثانیه تواتر یا بسامد یا فرکانس نامیده می‌شود.

     

     

    فیزیک(فیزیولوژی) گفتار

    عموما برای ما بصورت نوعی فعالیت یک پارچه ظاهر می شود اما این تبدیلهای پیاپی از مرحله ای به مرحله دیگر که در پیامی گفتاری پیش می آید در حقیقت طبیعت اساسی گفتار را که رشته ای از تغییرات است تشکیل می دهد. لکن علیرغم این پیچیدگی ما قادریم در بیشتر اوقات با یکدیگر به راحتی ارتباط برقرار کنیم . این بدان معناست که میان تمام صورتهای مختلف یک پیام ، شامل واحدهای زبانی ، ضربانهای عصبی ، حرکت اندامها و امواج صوتی تقارن همه جانبه و منظم یا ارتباط درونی برقرار است .بطوری که اطلاع یا پیام اصلی وقتی از گوینده به شنونده می رسد از بین نمی رود . پایه این اطلاع بنیادی دستگاه زبانی است که برای طرفین یعنی گوینده و شنونده شناخته شده است . دستگاه زبانی دقیقا مشخص می کند که چه صداهایی باید از یکدیگر متمایز شوند ، چه آهنگ گفتار یا الگوی وزنی باید بکار گرفته شود و مکانیسم دستگاه تولید صدا چگونه هدایت می شود تا این رشته عملیات تفاوتهایی در امواج صوتی حاصل گردد و این تفاوتها بعدا از طریق گوش شنونده دریافت شود و ماده اصلی را برای باز سازی و درک پیام بوجود آورد .تحقیق درباره گفتار قبل از هر چیز بررسی روابط و همبستگی های بین شکل های مختلف یک پیام گفتاری را الزام آور می کند و از آنجا که تبدیلها از ماده ای به ماده دیگر رخ می دهد، بنابراین هر سطحی از فعالیتهای گفتاری شیوه بررسی خاص خود را می طلبد بخش زبانی گفتار با وابستگی اش به حافظه و فعل و انفعالات ذهنی در حقیقت احتیاج به یک بررسی روانشناختی دارد ، بررسی اعمال سلسله اعصاب و عضلات مساله ای فیزیولوژیکی است و بالاخره تولید و انتقال امواج صوتی در قلمرو علم فیزیک قرار می گیرد .

    اما در اینجا دوباره باید تاکید کرد که فیزیولوژی یا فیزیک گفتار فقط تا آنجا مورد علاقه و بررسی ما خواهد بود که در عملکرد چهار چوب دستگاه زبانی قرار گیرد . حقایق زیادی درباره فیزیک گفتار وجود دارد که باید بررسی شوند ، حقایقی که در تمام دستگاههای زبانی کاربرد دارند بویژه بخشایی که به تولید صدا از طریق مکانیسم گفتار می پردازند ولی به هر صورت برای راحتی کار زبانی خاص بعنوان مبنا برای ارجاع مورد بررسی قرار می گیرد و برای این منظور طبیعتا دستگاه صوتی زبان انگلیسی مورد نظر خواهد بود . صدا ها عناصر فیزیکی اند و تابع همان قوانینی هستند که بسیاری از پدیده های جهان مادی بر آن استوارند . صدا ها در حقیقت تاثیر نیروهایی را نشان می دهند که بر روی اجسام مادی عمل کرده و لرزشهای گوناگون تولید می کنند . مقیاسی که صدا های گفتار را به طبقاتی در درون خود تقسیم می کند به هر صورت مبتنی بر علم فیزیک نبوده است چرا که اساس این طبقه بندی بر دستگاه شنیداری انسان استوار است .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله فیزیولوژی گفتار

    فهرست:

    فرکانس

    فیزیک(فیزیولوژی) گفتار

    زنجیره گفتار

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله فیزیولوژی گفتار, مقاله در مورد تحقیق مقاله فیزیولوژی گفتار, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله فیزیولوژی گفتار, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله فیزیولوژی گفتار, تحقیق درباره تحقیق مقاله فیزیولوژی گفتار, مقاله درباره تحقیق مقاله فیزیولوژی گفتار, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله فیزیولوژی گفتار, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله فیزیولوژی گفتار ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله فیزیولوژی گفتار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت