تحقیق مقاله شایع ترین عارضه فراموشی - آلزایمر

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23586
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله شایع ترین عارضه فراموشی - آلزایمر

    فراموشی در آلزایمر

    بیماری آلزایمر یک بیماری پیش رونده است که با گذشت زمان وخیم تر می شود. عامل اصلی «دمانس» یا زوال عقل بیماری آلزایمر است که علائم مشخصه آن از دست دادن حافظه، قضاوت، استدلال و تغییراتی در حالات و رفتار فرد است.

     

    برای شناخت بیشتر این بیماری متن زیر را که به مناسبت برپایی «اولین کنگره بین المللی بیماری آلزایمر در ایران» که ۲۴ و ۲۵ آذرماه ۸۴ در تهران برپا شد، با هم می خوانیم.
     

    بیماری آلزایمر چیست؟

    آلزایمر یک بیماری است که بر کارکرد مغز تاثیر می گذارد. این بیماری یک بیماری «تحلیل برنده» و «پیش رونده» قوای عقلانی سیستم عصبی مرکزی انسان است. این بیماری شایع ترین نوع «دمانس» (زوال عقل) است که طی روندی چند ساله باعث می شود که به طور تدریجی حافظه و توانایی های ذهنی دیگر همچون تفکر، استدلال و قضاوت از بین برود. دکتر مریم نوروزیان متخصص مغز و اعصاب و دبیر «اولین کنگره بین المللی بیماری آلزایمر در ایران» در این زمینه می گوید: پیش از شناخت بیماری آلزایمر ابتدا باید بیماری دمانس (فراموشی) را تعریف کرد. بیماری آلزایمر یکی از انواع دمانس است. شایع ترین علت فراموشی آلزایمر است به طوری که ۶۰ تا ۷۰ درصد علل فراموشی را بیماری آلزایمر تشکیل می دهد. به عقیده این پزشک متخصص، فراموشی بیش از ۱۰۰ علت دارد که در میان این علل، آلزایمر از همه شایع تر است. دکتر نوروزیان در تعریف آلزایمر می گوید: اختلال و اضمحلال تدریجی قوای عقلانی و کارکردهای عالی مغز به ویژه حافظه به حدی که فراموشی، در اعمال اجتماعی و زندگی شخصی و اجتماعی فرد ایجاد اختلال کند.

     

     

    علت این بیماری چیست؟

    علت این بیماری کاملاً مشخص نبوده و درمان قاطعی هم برای آن در حال حاضر در دسترس نیست. اعتقاد بر این است که عوامل ژنتیکی (ارثی) در این بیماری می تواند، دخیل باشد.

    - اطمینان نداشتن از این موضوع که امروز چه روزی است؟ گم کردن راه و مکان ها هنگام رفتن به خرید.- بی تفاوتی نسبت به سرگرمی های مورد علاقه و لذت نبردن از آنها.- دوری گزیدن و گوشه گیری از دیگران به ویژه دوستان و خانواده.- ایجاد مشکل در تصمیم گیری و یا انتخاب.

     

    چه کسانی بیشتر در خطر ابتلا به فراموشی قرار دارند؟

    آلزایمر به دو نوع زودرس و دیررس تقسیم بندی می شود. نوع زودرس آن که خوشبختانه چندان هم شایع نیست، افراد را از سنین ۳۵ سال تا ۵۰ و ۶۰ سال مبتلا می سازد و نوع دیررس آن مربوط به سنین ۶۵ سال به بالاست. آنچه در حال حاضر به عنوان یک بیماری نسبتاً شایع با آن روبه رو هستیم، آلزایمر دیررس بوده که مهم ترین مسئله آن «ژنتیک» به شمار می رود.  

    خانم دکتر نوروزیان در این زمینه می گوید: افرادی که پدر، مادر، خواهر و برادرشان به آلزایمر مبتلاست، سه تا چهار برابر بیش از سایرین در خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند. این افراد ضروری است، اختلال حواس را جدی بگیرند، اما رسیدگی زودهنگام به این موضوع جای نگرانی را در مورد این افراد از بین می برد. عامل سن از جمله عوامل مهم دیگری است که با افزایش سن، خطر ابتلا به آلزایمر نیز افزایش می یابد. دکتر نوروزیان ادامه می دهد: رشد جمعیت کشور در دهه ۶۰ در کشور سبب شده است که با خیل عظیم جوانانی روبه رو باشیم که ۴۰ تا ۵۰ سال آینده وارد مرحله سالمندی می شوند و در صورت آنکه برای این افراد برنامه ریزی صحیحی انجام نگرفته باشد، طی سال های آینده با انفجار جمعیت سالمندان و با مشکلات خاص آنان از جمله آلزایمر مواجه خواهیم بود که حل این معضل برنامه ریزی های دقیقی را می طلبد. آمارها نشان می دهد، آلزایمر در زنان بیش از مردان است

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله شایع ترین عارضه فراموشی - آلزایمر

    فهرست:

    فراموشی در آلزایمر

    بیماری آلزایمر چیست؟

    علت این بیماری چیست؟

    چه کسانی بیشتر در خطر ابتلا به فراموشی قرار دارند؟

     

    منبع:

     

    WWW.GHODSDAILINEW.IR

     

    WWW.IRANNEWS.COM

     

تحقیق در مورد تحقیق مقاله شایع ترین عارضه فراموشی - آلزایمر, مقاله در مورد تحقیق مقاله شایع ترین عارضه فراموشی - آلزایمر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شایع ترین عارضه فراموشی - آلزایمر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شایع ترین عارضه فراموشی - آلزایمر, تحقیق درباره تحقیق مقاله شایع ترین عارضه فراموشی - آلزایمر, مقاله درباره تحقیق مقاله شایع ترین عارضه فراموشی - آلزایمر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شایع ترین عارضه فراموشی - آلزایمر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شایع ترین عارضه فراموشی - آلزایمر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله شایع ترین عارضه فراموشی - آلزایمر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت