تحقیق مقاله نرم افزار QUARTUS II

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23595
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نرم افزار QUARTUS II

    مقدمه ای بر تکنولوژی fpga و نرم افزار QUARTUS II

    شاید تاکنون فکر کرده باشید اگر یک طرح دیجیتالی داشته و این طرح دارای تعداد ریادی آی سی باشد چگونه طرح خود را پیاده کرده و به صورت یک برد بسازید.یا اینکه یک آی سی با امکاناتی به خصوص داشته باشید که نمونه اش در هیچ یک از آی سی های دیجیتالی دنیا موجود نباشد.

    مثلا میخواهیم یکی از طرح های زیر را پیاده کنیم:

    یک ساعت دیجیتالی با امکانات کامل 

    یک تولید کننده پالسهای pwm برای یک اینورتر تک فاز یا سه فاز

    تولید سیگنالهای همزمانی عمودی و افقی برای یک نمایشگر RGBیا LCD

    ساختن یک اسیلوسکوپ دیجیتالی

    ساختن یک تابلوی روان با LED

     

    و.....
    سری تراشه هایی به نامهای FPGA و CPLD تولید شده اند که دارای یک معماری خاص بوده به طوری که شما را قادر می سازد هر گونه طرح دیجیتالی خود را ابتدا با نرم افزار واسط طراحی کرده سپس طرح خود را در نرم افزار مربوطه شبیه سازی کرده و  به کمک پروگرامر مخصوص بر روی این آی سی خام به صورت سخت افزاری پیاده کنید.

    حتی شما میتوانید تعداد پایه های مورد نیاز خود برای آی سی ٬محل قرار گرفتن این پایه ها در اطراف آی سی و نوع آن را  در نرم افزار مربوطه انتخاب کنید.

    پس از طراحی میتوان بررسی کرد که چه زمان تاخیر بین تحریک ورودیها و تغییر وضغیت در خروجیها وجود داردو در صورت زیاد بودن این تاخیر یا موارد ایرادهای دیگر طرح را قبل از پروگرام کردن بهینه کرد. کار طراحی برنامه بر روی این نرم افزارهای واسط به دو روش انجام میشود:

    1-روش گرافیکی:در این روش با استفاده از توابع از پیش طراحی شده که در واقع یک سری بلوک گرافیکی هستند طرح آماده میشود.

    این توابع عبارتند از:

    primitive functions

    macro functions

    library of paraneterized modules

    mega functions

     

    که در مورد توابع mega باید گفت که به دو دسته open core و mega core
    تقسیم بندی میشوند.این دودسته را شرکتهای طراحی کننده ماکروها طراحی میکنند و جهت فروش آماده می نمایند.دسته اول را بر روی نرم افزار میتوان شبیه سازی کرد ولی نمیتوان بر روی آی سی پروگرام کرد(بایستی خریداری کرد) و دسته دوم را میبایست از ابتدا خریداری کرد.

     

    (یکی از کارهای سود آور شرکتهای بزرگ طراحی همین mega functions ها است.
    2-روش برنامه نویسی:در این روش با استفاده از برنامه نویسی VHDL (برنامه نویسی توصیف سخت افزاری )قسمتهایی از طرح که به صورت گرافیکی قابل پیاده سازی نیست را طراحی کرده و سپس آن را به طرح اصلی اضافه میکنیم.

    امادر مورد نرم افزار  MAX+PLUS  شرکت ALTERA نرم افزار جدید خود با نام QUARTUS II را جهت برنامه نویسی سری FPGA های خود ارائه کرد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نرم افزار QUARTUS II

    فهرست:

    مقدمه ای بر تکنولوژی fpgaو نرم افزار QUARTUS II

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نرم افزار QUARTUS II, مقاله در مورد تحقیق مقاله نرم افزار QUARTUS II, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نرم افزار QUARTUS II, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نرم افزار QUARTUS II, تحقیق درباره تحقیق مقاله نرم افزار QUARTUS II, مقاله درباره تحقیق مقاله نرم افزار QUARTUS II, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نرم افزار QUARTUS II, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نرم افزار QUARTUS II ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نرم افزار QUARTUS II
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت