تحقیق مقاله مکانیزاسیون در کشاورزی

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23599
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مکانیزاسیون در کشاورزی

    اهمیت مکانیزاسیون کشاورزی در جامعه

    افزایش و رشد روز افزون جمعیت در جهان اهمیت کشاورزی را بیش از گذشته برای تمام جوامع بشری مشخص می کند. اولین و مهمترین نیاز هر انسان نیازهای غذایی اوست. حال این نیاز به صورت مستقیم و غیر مستقیم با کشاورزی در ارتباط است. یکی از رشته های موجود در کشاورزی مکانیزاسیون است. مکانیزاسیون در ایران از اهمیت فوق العاده ای بدلیل سطح وسیع زیر کشت ارقام مختلف برخوردار است.

    با نگاهی به سرفصل درس ها و با توجه به کیفیت و کمیت آن ها مشخص می شود که داوطلب باید از توان و دانش بالا در زمینه های ریاضی و فیزیک و مدیریت و قدرت جسمانی مناسب برخوردار باشد و نیز باید توان تجزیه و تحلیل قدرت تجسم و دقت کافی در مسائل آماری را دارا باشد. شایان ذکر است که بسیاری از کارهای صحرایی و کارگاهی و طرح های عملی در خارج از محیط های شهری است و فعالیت نسبتا زیادی را می طلبد.

    مراکز مختلفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در فعالیت های کشاورزی نقش دارند که هر یک به تناسب نوع فعالیت خود برای رفع نیازهای مربوطه به جذب فارغ التحصیلان این رشته اقدام می نمایند. وزارتخانه های کشاورزی جهادسازندگی آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالی به صورت گشترده تر و سایر وزارتخانه ها اداره ها و سازمان ها و مدراکز دولتی و خصوصی نظیر بانک های کشاورزی مجتمع های کشت و صنعت تعاونی های تولید شرکت های سهامی زراعی یا مهندس زراعی و ... به صورت غیر مستقیم برای انجام کارهای فنی و مکانیزه ی خود اعم از طرح و محاسبه اجرا و نظارت بر اجرای طرح های ماشینی کردن کشاورزی نیاز به استخدام تعداد کثیری از فارغ التحصیلان در رشته ی مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی دارند.

    تعداد واحدهای درسی که دانشجو باید در دوره ی کارشناسی مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی بگذراند ۱۳۶ واحد است که تعداد ۲۱ واحد آن دروس عمومی ۱۸ واحد دروس علوم پایه و ۸۷ واحد دروس اصلی کشاورزی است و تعداد ۱۰ واحد از ۱۳۶ واحد به عنوان دروس اختیاری در نظر گرفته می شود که توسط خود دانشجو انتخاب می گردد.

     

        

    اصول نصب و بکار گیری مانیتور محصول

    کشاورزی دقیق، چشم اندازی از کشاورزی آینده است که در این زمینه ماهواره ها، سنسور ها، نقشه ها و داده های حاصل از دور سنجی،‌ به کمک کشاورز آمده و دقت عمل او را بالاتر می برند.

    مانیتور های محصول _بعنوان یکی از عناصر کشاورزی دقیق_ پیشرفت تازه ای در ماشین آلات کشاورزی می باشند که به تولید کنندگان دانه این اجازه را می دهند که تأثیرات آب و هوا ، ویژگی های خاک و مدیریت را بر تولید محصول، تعیین نمایند که اولین گام منطقی برای کسانی است که می خواهند به مدیریت زراعی "سایت – ویژه"[1][2] یا "کشاورزی دقیق" بپردازند. دقت این دستگاهها، بستگی دارد به نصب، کالیبره نمودن و بهره گیری درست از آنها. بنابراین، لازم است که تولیدکنندگان دانه چگونگی کارکرد مانیتور محصول را بدانند تا بتوانند تولید خود را اقتصادی تر نمایند.

    مانیتور محصول این قابلیت را دارد که تغییرات عملکرد محصول یک مزرعه را با کمک GPS تعیین نماید. در صورتیکه تغییرات زیاد باشد، کشاورز می تواند بدنبال دلیل هایی از قبیل امراض یا فقدان مادۀ غذایی داخل خاک باشد و سپس می تواند، مزرعۀ خود را بصورت "سایت- ویژه" مدیریت نماید.

    در کشاورزی دقیق، داده های حاصل از زمین (که توسط سنسورهای مختلفی که بر روی ادوات کشاورزی نصب گردیده اند) با مشخصات محل داده (که توسط GPS تعیین می شود) و زمان ورود داده، در مانیتور محصول ترکیب می شود و اطلاعات حاصله به سیستم GIS داده شده تا نقشه های محصول بصورت سایت_ویژه در آیند. این نقشه ها مدیران مزرعه را قادر می سازد که تصمیمات مدیریتی خود را با توجه به شرایط موجود در هر سایت –که سایت کوچکترین بخش مدیریتی مزرعه است_ اتخاذ کرده و بهترین اقدامات را با توجه به این شرایط  به مرحلۀ اجرا در آورند.

    این متن، گرد آوری شده ای است از منابع مختلف که هدف از آن، آشنایی با ساختار یک مانیتور محصول و کشاورزی دقیق است.

    رویدادهای مهم و روند تحولات مؤثر در توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ایران

    دهه اول (1310-1301)

    ورود دو دستگاه تراکتور چرخ زنجیری به بوشهر در سال  1303

    ورود یکدستگاه تراکتور به مدرسه عالی فلاحت (1308)

    دهه دوم (1320-1311)

    توسعه مکانیزاسیون از طریق کارخانجات قند کرج- ورامین- شازند اراک

    ایجاد بانک فلاحتی و صنعتی ایران

    تشکیل شرکت شیار

    تدوین و اجرای طرح مکانیزاسیون کشاورزی

    دهه سوم(1330-1321)

    تشکیل وزارت کشاورزی (1320)

    تشکیل صندوق کشاورزی روستائی

    تشکیل شرکتهای مکانیزاسیون شیار و ایجاد تنوع مارک و مدل ماشین های کشاورزی

    دهه چهارم (1340-1331)

    تشکیل بنگاه توسعه ماشینهای کشاورزی (1330)

    تأسیس اداره کل مهندسی زراعی (1333)

    دهه پنجم (1350-1341)

    اجرای قانون اصلاحات اراضی (1341)

    ایجاد بانک توسعه کشاورزی ایران که شرکتهای مختلفی را شامل می‏شد از جمله شرکت سهامی ماشینهای فلاحتی بمنظور واردکردن ماشینهای کشاورزی و خدمات پس از فروش آن و دیگری شرکت سهامی آبیاری ایران بمنظور تهیه وسایل و پمپ‏های آبیاری و موتورآلات آن

    ایجاد اولین کارخانه تراکتورسازی ایران (1345)

    ایجاد شرکتهای سهامی زراعی، تعاونی‏های تولید و کشت و صنعت‏ها

    ایجاد مرکز بررسی و آزمون ماشینها و ادوات کشاورزی (1346

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مکانیزاسیون در کشاورزی

    فهرست:

    اهمیت مکانیزاسیون کشاورزی در جامعه

    اصول نصب و بکار گیری مانیتور محصول

    رویدادهای مهم و روند تحولات مؤثر در توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ایران

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مکانیزاسیون در کشاورزی, مقاله در مورد تحقیق مقاله مکانیزاسیون در کشاورزی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مکانیزاسیون در کشاورزی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مکانیزاسیون در کشاورزی, تحقیق درباره تحقیق مقاله مکانیزاسیون در کشاورزی, مقاله درباره تحقیق مقاله مکانیزاسیون در کشاورزی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مکانیزاسیون در کشاورزی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مکانیزاسیون در کشاورزی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مکانیزاسیون در کشاورزی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت