تحقیق مقاله کاربرد شیمی در زندگی روزمره

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23605
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی شیمی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کاربرد شیمی در زندگی روزمره

    شیمی در زندگی روزمره

    شیمی از کاربردترین علوم تجربی میباشد.که به طور مستقیم در زندگی روز مره با آن مواجه هستیم .به طوری که به جرات می توان گفت کسی نیست که در منزل و یا محیط کار با محصولات و کاربردهای شیمی در ارتباط نباشد .از آب و غذایی که در منزل ویا بیرون می خوریم تا تمیز کردن و ضد عفونی کردن منزل و محیط کار و بسیاری تفریحات،همگی محتاج علم شیمی است.البته این آشنایی لازم نیست که در حد اصولی باشد.بلکه منظور آشنایی تا حد شناختن مواد شیمیایی که روزانه با آن سروکار داریم ،کاربردهای آنها وکمک گیری از آنها در مشکلات مختلف ،رفع مسمومیت با مواد شیمیایی به عنوان بازی و سرگرمی وامثال آن باشد.

    کاربرد شیمی در زندگی روزمره

     

    یکی از مهم ترین کاربردهای مواد شیمیایی در زندگی روز مره استفاده از مواد ضدعفونی کننده است .استفاده از ضد عفونی کننده ها و گند زداها از عوامل مهم پیشگیری از بیماریهاست.شوینده ها بیشترین حجم مواد شیمیایی که روزانه با آن سروکار داریم را تشکیل می دهند.لذا شناخت آنها خیلی مهم است شناختی که باعث می شود از حجم انبوه نام ها و تبلیغات گوناگون بهترین را انتخاب کنیم و فریب رنگ ،شکل ،بو و طعم ظاهری را نخوریم .زیرا ساختمان اصلی اکثر شوینده ها یکی است وتفاوت آنها در ظواهر نام برده شده و نوع تبلیغات می باشد.به عنوان مثال تمام پودرهای ماشین لباسشویی پر بورات وجود دارد.و حال اگر سازنده ای در تبلیغ خود بگویدکه پودر ما شامل پر بورات است معلوم است که.......
    مطالعه این مطالب دید جدیدی از مواد شیمیایی را در منزل استفاده می کنید ته شما می دهدو باعث می شود از مواد دیگری استفاده کنید.سعی کنید مواد شیمیایی را از فروشگاههای مواد شیمیایی تهییه کنید و بسیاری از ضد غفونی کننده ها را خودتان بسازید.اگر مصرف موادی مثل آب ژاول،ساولن،آب اکسیژنه ،الکل،بتادین،جوش شیرین،جوهر نمک و استون وآمونیاک و امثال آن در منزلتان زیاد است آنها را در مقادیر بیشتر و غلیظ از فروشگاهای مواد شیمیایی تهیه کرده و هنگام نیازمقداری از آن را رقیق کنید.این کار تا ده برابر هزینه شما را کاهش می دهد.

     

     

    زیست شناسی تکاملی از آن دسته موضوع هایی است که با مشکل تصویر ذهنی جامعه رو به رو است. برخی از آن احساس نگرانی می کنند و بنابراین با آن مخالف هستند. تعداد زیادی، حتی بسیاری از موافقان آن، زیست شناسی تکاملی را بی ارتباط با محیط بیرون از مراکز علمی می دانند. در برخی موارد، حتی تکامل را چیزی مرتبط با مرگ و نابودی و بدبختی و گاهی مسئول آن می دانند؛ برای مثال مقاومت به دارو در پزشکی و مقاومت به حشره کش ها در کشاورزی. بسیاری از مردم از کاربردهای زیست شناسی تکاملی آگاهی ندارند. این که جامعه پذیرش خوبی نسبت به زیست شناسی تکاملی ندارد، ممکن است تا اندازه زیادی به این برداشت آنان مربوط باشد که آن را با هر چیز دیگری بی ارتباط می دانند. با وجود این، تکامل، به ویژه تکامل در اندازه کوچک (microevolution) نقشی اساسی در بهبودهایی در زندگی ما طی قرن بیستم داشته است و انتظار می رود در فناوری زیست پزشکی در قرن آینده نیز اهمیت ویژه ای داشته باشد. برای مثال:
    - تکامل در پس بسیاری از پیشرفت هایی قرار دارد که در کشاورزی داشته ایم (برای مثال، انتخاب مصنوعی نژادهایی از گیاهان و جانوران).

     

    - برخی از اصل های تکامل برای تولید بسیاری از بهترین واکسن ها به کار گرفته شده اند و مشکلاتی که در به کارگیری برخی از این واکسن ها وجود دارد نیز به تکامل باز می گردد.

    - پیشرفت های آتی در دارو سازی و صنعت فناوری زیستی در به کارگیری زیست شناسی تکاملی نهفته است؛ هزینه زیادی به کار می رود تا تکامل در لوله آزمایش رخ دهد یا به نحوی از آن جلوگیری شود.

    • واکسن: هدیه ای از تکامل

    واکسن فلج اطفال نمونه قدیمی اما بسیار خوبی از هدیه های تکامل است.

    - واکسنی که در حال حاضر برای مصونیت در برابر فلج اطفال به صورت خوراکی در اختیار اطفال قرار می گیرد، ویروس زنده عامل این بیماری است.

    - این ویروس زنده از لحاظ ژنتیکی ضعیف شده است. بنابراین دستگاه ایمنی بدن ما از عهده آن بر می آید. در نتیجه، ویروس ضعیف شده نمی تواند در بدن ما بیماری ایجاد کند (به جز ۱ تا ۲ نفر در هر میلیون نفر که واکسینه شده باشند).

    - فرآیند ضعیف سازی ویروس در واقع نوعی فرآیند تکاملی است. «آلبرت سی بین» برای تهیه واکسن فلج اطفال سوش های بیماری زا و بسیار خطرناک این ویروس را بیرون از بدن انسان (در سلول های کلیه میمون که سلول میزبان این ویروس محسوب نمی شود) پرورش داد و این روند را تا اندازه ای ادامه داد تا ویروس هایی به دست آمدند که با شرایط بیرون از بدن انسان سازش یافته و توانایی ایجاد بیماری در انسان را از دست داده بودند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کاربرد شیمی در زندگی روزمره

    فهرست:

    شیمی در زندگی روزمره

    کاربرد شیمی در زندگی روزمره

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کاربرد شیمی در زندگی روزمره, مقاله در مورد تحقیق مقاله کاربرد شیمی در زندگی روزمره, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کاربرد شیمی در زندگی روزمره, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کاربرد شیمی در زندگی روزمره, تحقیق درباره تحقیق مقاله کاربرد شیمی در زندگی روزمره, مقاله درباره تحقیق مقاله کاربرد شیمی در زندگی روزمره, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کاربرد شیمی در زندگی روزمره, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کاربرد شیمی در زندگی روزمره ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کاربرد شیمی در زندگی روزمره
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت